Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paliason (12.01.2022 19:18): Díky za ty podstatné informace. Rozlišení máš identické se mnou, ale zorný úhel se trošku liší. O něco víc přiblížený je, tím je rukojeť méně vidět, zbraně jsou tedy větší. Snad by měla Steam verze umožňovat úpravu, kterou jsem použil já. U FoV je to vždy o správném oddálení scény před hráčem, nastavení viditelnosti držené zbraně a uzpůsobení z hlediska poměru stran, ke zvolenému rozlišení. Ale vesměs maličkosti vzniklé dobou 4:3 obrazovek a vydáním v roce 2005.

Horší je to zjednodušení průběhu posledního souboje. Ten v mém případě byl samozřejmě skoro identický s tvým linkem na YT. Nejhorší je doba ukazatele na půlce, kdy je několikátá fáze náletů, něco to trvá. Tím se tam objevují neustále doplňující předměty, dá se opravit přístroj. Tak to má být. Trvanlivost extra itemů není příliš dlouhá, abych tím sejmul hned pyramidu, bez nutnosti dalších bomb, ať už z letadel či pyramidy. 

FPS by už měly být tedy podporovány asi libovolné, případně to právě kvůli nim takto usnadnili. Aby to šlo dohrát, což u verze 2070 a 144 FPS prostě nešlo. Bez cheatu.

Podíval jsem se, jak to má verze 2070, retail z roku 2005. Než dojdu ke vznášedlu, už na mě útočí z výšky. A z doplňujících předmětů je tam jen posilující silueta postavy, to mi moc nepřidá. Co nejblíže bossovi je mega srdce, další pomůcky se objevují v průběhu jednotlivých fází souboje. Ne hned. Je to původně uděláno opravdu promyšleně, zdlouhavě, kdy se má na startu navolená obtížnost projevit právě v konečném střetnutí. Dá se to částečně řešit vyšší hodnotou DPI na myši, zběsilým systémem ukládání a načítání. Trpělivostí hráče, jeho umem. O to větší výzva to tenkrát dohrát, všechna čest.
@PavelU (12.01.2022 15:01): No pozrel som youtube s final bossom na serious obtiažnosť - pôvodná verzia hry, nech som teda v obraze ako to vtedy bolo a môžem porovnávať:

https://www.youtube.com/watch?v=5DuDgi8wElM

U mňa sa objavili len tie prvé lietadielka, potom začala pyramida strielať tie bomby-gule, a v tej fáze som ju aj zničil a bol konec. Teraz som si ten súboj znova zopakoval, mám to uložené presne pred bossom. Odstopoval som si celý ten fight a trvalo mi to 01:58
To, čo tam ten maník na videu vyššie striela 5 minút, ja som mal hotovo za 2 minúty. Takže tie dalšie nálety bombardovacích a laserových stíhačiek tam asi sú, len som pyramidu zničil moc rýchlo. Ako som písal, ležal mi pred vznášadlom aj powerup Serious Damage. V tom bude ten fígel.

Moje obrázky, upravený FOV na 100:
SS2 v2.90 dual-wield_1 
SS2 v2.90 dual-wield_2 
SS2 v2.90 dual-wield_3  
 

A ešte ohladom tých fps. Ide mi to tak premenlivo, ked som dal pohlad na bossa tak okolo 90, pri otočení chrbtom na prázdnu krajinu bolo vyše 200. Tak neviem, čo ti to pomôže.
@Paliason (12.01.2022 10:05): Před třemi lety jsem to podrobně psal, jak si FoV správně upravit. A nějaká zajímavost u profilu hry ještě k tomu je. To mě zajímá, jak to má Steam verze vyřešené. Mrkni na mé obrázky, zda to u verze 2090 je totožné.

Závěrečný boss, jakmile nalétávají stíhačky a posílají na mě mnoho bomb, každé tuším dvě bomby s trojím shozem, tak u vyšší snímkové frekvence je to nehratelné. Nestihnu je všechny rychle sestřelit a těch bomb je také enormní množství. Samozřejmě, i pyramida pak dává další podobné útoky. Peklo. Ale se 60 FPS, v nastavení hry jde přímo určit hodnotu, již rychlost hry a plynutí fyziky je ok. A šlo to zvládnout, aniž bych musel cheatovat. A původně jsem tu obtížnost přičítal tomu, že jsem si navolil 4/5 - Hard. U verze hry 2090 tedy, dle tvých zkušeností, zahrnuli tvůrci vícero aspektů, jak mít hru snazší.
Hehe, ten konec byl brutus. Hrál jsem na normal, ale za to na gamepadu...
@PavelU (11.01.2022 22:55): Ja som s tým koncom pri bežných protivníkoch mal problém len že ich bolo príliš a nedalo sa zameriavať na všetkých naraz, tak som hodil bombu a bolo po probléme. A pri bossovi som nemal žiadny zvláštny problém. To, čo popisuješ v predchádzajúcom príspevku som nemal.
U mňa to bolo ale v jednej veci inak: Jak išla na mňa pyramida a začala vypúšťať lietadielka, nasadol som do vznášadla, zobral serious damage, trochu ubral bossovi a hneď lietadielka pozostreloval. Toto som zopakoval ešte 2x, až som jej ubral viac než polovicu životov. A potom ona začal páliť tie bomby, to bolo ťažké sa vyhnúť, tam ma dostal 2x. Ale stíhačky už nevypúšťal práveže - súčasne lietadielka aj bomby som nemal! 

Základná verzia bola ťažká nakonci, to súhlasím. Na normal som to ešte dal, ale další krát na hard už som musel siahnuť po cheate. Len už si vôbec nepamätám, či tam bolo k dispozícií aj to vznášadlo, či to tam náhodou nepridali teraz.

A jedinú vec, čo som si akurát menil pri každom spustení cez vyvolaný konzolový riadok v hre, bol zorný uhol - FOV na 100.

Skúsim večer ešte pozreť, na kolko fps mi to išlo.
@Paliason (komentář): Že by to bylo až tak lehké? To základní verze určo nebyla. Ověř, zda hra konečně umí oficiálně 144 FPS. Musí být v poho hratelný samý konec hry.

SS2 v.2070 jsem dohrál na Hard. U závěrečného bosse nastaly problémy, vesměs už s běžnými protivníky. Za vše nejspíše mohla vyšší plynulost 144 FPS. U pyramidy a náletů nehratelné, že jsem musel ve hře snížit na 60 FPS. Pak to šlo. A u FPS žánru se dá obtížnost snížit vyšší DPI na herních myších. SS Classic tak hraji klidně i na 5000 DPI a vyšších obtížnostech. Dobře vyváženej je Serious Violence Mod, takový fakt Hard.

Steam verzi jsem si pořídil s tím, že s ní bude kompatibilní Renovation Mod, ale verze 2090 to znemožnila.
No ale hlavně:
Stability and performance fixes:
Fixed the notorious profile corruption issue. It’s been five million years, but we got there.

To brzo ty vole :-D
@PRIVATE MARTIN (23.03.2021 20:49): Steam verzi nemám, ale určo dobrej počin. U verze z roku 2005 jsem loni musel snižovat snímkovou frekvenci, jinak bych nezvládl dát finálního bosse.

Šla na mě pyramida, stíhačky, několikero bomb současně, to při vyšší plynulosti bylo nehratelné. Až po jejím snížení to šlo regulérně dát, aniž bych musel cheatovat. Steam verze by tedy musela tento problém mít vyřešenej, což nevím.
Já jsem tohle úplně zapomněl ohodnotit! Čekal jsem s tím totiž na to, až dohraju Serious Sam - Next Encounter. A dobře jsem udělal. Next Encounter je totiž přesný předěl mezi starým samem a tou divočinou, kterou rozpoutali ve dvojce. A víte co? Mně se ten styl dvojky líbil. Soundtrack je perfektní (opět jsem ho poslouchal mnohem dřív, než jsem si vůbec zahrál hru...), tohle jsem měl ještě v sobotu jako zvonění odkaz. Nicméně výtky bych měl - za prvé hodně neviditelných bariér. To se k takovéhle hře absolutně nehodí. Za druhé hra měla skončit po získání všech úlomků medailonu. Pak už to bylo nezáživné a natahované. Přesto to je za mě asi nejlepší díl... 85 %.
@PRIVATE MARTIN (23.04.2019 18:17): Počet dohrání zde má přes sto, to je fajn. I když ty starší byly hrané víc. Ale třeba se to časem srovná. Ještě jsem ladil 3D nastavení v Nvidia panelu. Hra je ideálně nastavena a běží 144 Hz.
Hra je fakt chytlavá. Dokonce dopravní prostředky. Zkoušel jsem chodit různě po střechách, jde to, ale je vidět, že tam jsou neprůchozí neviditelné bariéry. Obtížnost Hard vcelku jde, zatím. Má to slušnou dynamiku. Ty výhledy na celé prostředí přede mnou neomrzí. Další čtveřice správně zobrazených zbraní.

Obrázek 1, Obrázek 2, Obrázek 3 a Obrázek 4.
Verze Retail z roku 2005 + Patch 2070-65824 - Správný FoV kamery a zbraní.

Jestli nepomůže tento Widescreen Fix, tak ten druhý zcela určitě. Viz na něj navázané instrukce níže:

Soubor Serious_Sam_2_widescreen_fixes vložte do kořenového adresáře hry, následně jej spustit.

Otevřete soubor SAM2 .ini v umístění Serious Sam 2 \Content \ SeriousSam2 a editujte tyto hodnoty:

Pokud máte 16:9 monitor, vložte tento řádek pod [Sam2Game] "plr_fFOVOverride = 96.42629;" Bez uvozovek.
Pokud máte 16:10 monitor, vložte tento řádek pod [Sam2Game] "plr_fFOVOverride = 90.39973;" Bez uvozovek.

Nyní najděte hodnotu pro poměr stran "gfx_fAspectRatio =" Pro 16:9 je to 1.778
Nyní najděte hodnotu pro poměr stran "gfx_fAspectRatio =" Pro 16:10 je to 1.6

Sam2.ini nyní zavřete a uložte. Následně klikněte pravým, dejte Vlastnosti a označte v Atributech "Jen pro čtení". A změny uložte.

Spusťte hru. Nyní ověřte správný FoV zbraní a kamery hráče, viz přiložené obrázky ze hry.

Serious Sam 2 - 1, Serious Sam 2 - 2, Serious Sam 2 - 3, Serious Sam 2 - 4, Serious Sam 2 - 5, Serious Sam 2 - 6 a Serious Sam 2 - 7.

Pařbě zdar! SS Classic a SS2 tak mnou vyřešeny po všech stránkách.
Mam v inventáři na Steamu 50% off Voucher kdyby ho někdo chtěl (hru již mám) dám k tomu ještě SpaceCorn 75% off ( hra mě neláká) :)
Mám Gift SS2 v inventáři, tak kdyby chtěl někdo za něco směnit, nechť se ozve. Třeba nějakýho Painkillera co nemám či něco, co by se mi mohlo líbit. Je mi fuk, jestli dáte Gift nebo klíč.
Serious Sam 2 Now With Steamworks!

Serious Sam 2 has just been updated with support for Steamworks, to eliminate the need for Gamespy since the service has been announced to be officially closed on May 31st of this year.

The update also includes:
- fixed problems with FOV on widescreen resolutions,
- fixed wrong rendering of Uzi weapon in first person.
Mám 90% slevu na Steamu, měl by někdo zájem to za něco vyměnit?
Ale na tu animačku s tou chrápající nestvůrou asi nic mít nebude :-D
Nechápu, že ji to tak rozzuřilo :-D
To je v řiti :-D Ty animačky jsou teda dobře udělané. Jak se tam ježibaba zastaví na semaforu, začne chlastat a pak se zasměje, rozjede se na koštěti a srazí ji tramvaj :-D
Teď mám celkem 1st person náladu a po Quaku 4 bych si to i docela rád zahrál. Ta kreslená grafika mě celkem láká a nějaké videa, co jsem na youtube viděl, vypadaly docela vtipně. Takové ty srandy typu Rayman, Overlord, které se k těmhle kresleným "dětským" hrám hodí.
Bohužel mi to nějaké obludy (tak říkám lidem, co mi vykoupí hry, než se rozhodnu k jejich koupi) vykoupily a hodně mě tím naštvaly. Takže to budu muset zase přes net a shánět po Ostravě se mi to vážně nechce.