Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Seasons after Fall

65
21 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.09.2016 PC
16.05.2017 PS4XOne
Vývojáři:
Swing Swing Submarine
Oficiální stránky:
http://www.seasonsafterfall.com/
Seasons After Fall je nezávislá plošinovka, sázející především na atmosféru a kouzelný, barevný svět plný magie a přírody. Hráč se ujme role divoké lišky, která se vydává na dlouhou cestu do neznáma. K dispozici má kouzelnou moc, která jí umožňuje měnit roční období dle své vlastní vůle.

Na své cestě přes lesy, řeky a jeskyně může například přivolat zimu a zmrazit tak jezero, snést jarní deštík ke zvýšení vodní hladiny či přivolat léto a nechat růst stromy a květiny. Každé ze čtyř období má svého duchovního ochránce ve formě zvířete, která přebývají v mystických totemech a uchovávají tajemství tajných rituálů. Úhoř zastupuje jaro, cikáda léto, jeřáb podzim a medvěd zimu. Celý herní svět je plný tajemství a je jen na hráči, kolik pravdy dokáže odkrýt.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Na hře mě nejvíce zaujalo její grafické zpracování, které je propojeno příjemný hudebním doprovodem.

Ujmul jsem se role lištičky, která postupně objevuje nové lokace, jenž jsou zasazeny do oblasti lesa, louky a skalisek. Postupně jsem se naučil ovládat 4 roční období, které mi sloužili k aktivaci různých mechanismů a já mohl postupovat dále ve hře.

Doufal jsem, že se bude jednat o další super logickou plošinovku, která hráče potěší vizuální, audio a hratelnou stránkou, ale bohužel třetí část vůbec mé očekávání nesplnila. Způsob ovládání objektů byl jednoduchý a po chvilce hraní mě již nic extra nepřekvapilo a skoro nad ničím jsem si delší dobu nelámal hlavu. Jedinou výjimkou byl úkol s ovládáním světlušek a jejich uskupení do různých obrazců, který mi dal celkem zabrat.

Postupem hry se musíte do každé lokace vrátit přibližně dvakrát, abyste splnili zadaný úkol. Zde mi velice chyběla mapa, díky které bych se v členitém prostředí lépe orientoval a nemusel pobíhat sem a tam, jen abych našel tu správnou odbočku, kam jsem potřeboval se dostat.

Ale když vše shrnu, tak hra svým způsobem na mě udělala velký dojem. A také jí mohu doporučit těm, kteří nevědí, jakou hru zahrnout v rámci Herní výzvy 2018 do 3. kategorie „Lidem vstup zakázán“
+19
  • PC 55
Chuděra lištička dostala na svůj huňatý hřbet větší břímě nežli měl Frodo na svém nehuňatém hrudníku. Aspoň takovou důležitost poslání mi vsugeroval přesvědčivý dabing podpořený tesklivými smyčci soundtracku. I se moc pěkně na pestrobarevnou přírodu a pelášící lišku dívá. Grafická a audio část splnily vše, co mi bylo slíbeno z traileru a screenů.

Hratelnost už není úplně podle mého gusta. Polootevřený svět, co se pomalu rozšiřuje všemi směry, dokáže zpochybnit i jinak decentní mechanismy ročních dob, protože přes některá místa jsem přebíhal několikrát a musel opětovně zastavovat, zamrzávat vodu a nechat rašit bedly. Obtížnost řadím k těm lehčím/relaxačním hopsačkám, hádanky jednoduché (jen se mi nepodařilo najít zpívajícího ptáčka), žádní nepřátelé, jedině se tak někde ztratit/nevědět, kde se co naposled otevřelo (chybí mapa).

Pro: grafika, dabing, soundtrack, liška jako hlavní postava

Proti: sušší hratelnost, hlavně opakované překonávání překážek

+18
  • PC 50
Herní výzva 2018 #3

Abych nezačal hned hejtem, tak pochválím práci grafiků, kteří si se Seasons After Fall fakt vyhráli. To je zřejmé už ze screenů, které nalákaly i mě. A v tom hra určitě určitě nezklamala – každá lokace vypadá skvěle ve všech čtyřech ročních obdobích, všechny jsou krásně detailní, plus hudba je taky pěkná – radost pohledět a poslechnout. Docela příjemný je i příběh, který je sice taková jednoduchá pohádka, ale je namluvený dvěma kvalitními vypravěči a pro účely hry to určitě stačí. A dál...

Technicky se jedná o plošinovku, spíš bych ji ale nazval 2D walking simulátorem, protože v ní neexistuje jediná část, kde by nějak záleželo na vaší hráčské zručnosti. Nemůžete umřít, nic není na čas a když spadnete z plošinky, ztratíte akorát pár vteřin progresu. K tomu je ovládání nerezponzivní a lišák se občas pohybuje dost toporně.

Puzzly jsou podobně jednoduché a všechny jsou jen o tom přepnout na správné roční období, které aktivuje objekt, co vám umožní cestu dál – ať už je ten objekt gejzír, co je třeba zmrazit, poupě, co je potřeba rozkvést nebo list, který je potřeba zvednout větrem. Až na jeden na úplném konci, kde je třeba vytvářet obrazce z elektřiny, ten byl nejzajímavější z celé hry.

A tahle vražedná kombinace jednoduchých puzzlů a jednoduchého platformování společně s nutností projít každou část hry třikrát (s obměnami) a absencí mapy dělá dohromady velmi, velmi stereotypní hru, která po prvotním wow efektu nemá co nabídnout. Smysl ji hrát bych viděl, pokud hledáte vysloveně chill meditační zážitek a okouzlil vás grafický styl, případně by se mohla zalíbit mladším hráčům.

Podobné pocity jsem měl i z prvotiny studia Swing Swing Submarine jménem Blocks That Matter, která mě unudila podobným způsobem. Tu jsem ale nedohrál a bez Výzvy bych asi nedohrál ani Seasons After Fall. Asi prostě nejsem cílovka, co naplat.
+15
  • PC 55
Jakmile jsem uviděla trailer na malovanou 2D hopsačku o lištičce, která umí ovládat roční období a pomocí toho řeší puzzly v prostředí krásné přírody, věděla jsem, že tohle si chci zahrát. Hru jsem si koupila s asi 70% slevou na GOGu a natěšeně si ji nechala na upršený podzimní víkend.

Po prapodivném začátku se mi z centrální hubové lokace postupně odemkly čtyři větve, z nichž každá obsahovala několik dalších míst a byla zasvěcená jinému ročnímu období. Všechny nádherně zpracované pro jaro, léto podzim i zimu. První třetina hry mě opravdu nezklamala - vizuál je pohádkový, podkresová hudba smyčcového sexteta i zvukové efekty se k atmosféře hodí, lištička je roztomilá, hlasy vypravěčů skvělé. Když jsem se ale po splnění první třetiny hry dozvěděla, že do stejných lokací musím znova a najít v každé nich něco skrytého, co se odemklo, už mě to nepotěšilo. Pustila jsem se přesto směle do toho a poté, co jsem naznala, že můj orientační nesmysl herní dobu zbytečně protahuje, použila jsem několikrát návod, než se mi podařilo hru dokončit. Puzzly nebyly těžké, ale brzy se začaly opakovat a do každé větve lokací jsem se musela asi třikrát vrátit, což bylo otravné a i s pomocí nově odemčených zkratek zdlouhavé.

No a teď k záporům. Ve hře chybí minimapa a něco, co by ukazovalo, ve které lokaci už je co splněné (kameny se světýlky v centrální svatyni to tak nějak suplují, ale nepřehledně; na Steamu to patrně řeší achievementy). Na mnoha místech je hra dost tmavá, takže i se zvýšeným jasem tam je houby vidět [pun intended] a najít tam nějaký předmět skrytý v trávě dá práci. Třikrát se mi stalo, že lišák propadl texturou a padal a padal, až jsem musela hru restartovat. Když se mi to stalo poprvé, myslela jsem, že to je záměr, a snažila se několik minut přijít na to, co dělat v té podivné minihře. Častokrát se mi stalo, že plošina, která měla lišáka nést, byla nehmotná a on propadl, což je u hopsačky nemilé. Obvykle se to stávalo u výhonku, který se v létě rozvine. Pomohl (někdy vícenásobný) restart hry. Příběh byl takový mysticky podivný a mlhavý, což někomu může sednout a někomu moc ne. Mně tedy spíš ne. No a to nejhorší na konec - na to, že jde o 2D plošinovku, je hra děsně žravá na systémové zdroje, takže se na mém, podotýkám, že ne úplně nejhorším, stroji dost sekala. Ovládání bylo zpožděné a mnohdy nereagovalo vůbec, hlavně na skok. Skok byl navíc řešený tak, že nestačí jednou zmáčknout šipku nahoru, ale je potřeba ji držet, aby liška vyskočila výš. Takže klávesnice dostala zabrat, stejně jako moje nervy.

Celkový dojem: hra krásná na koukání a poslouchání, ale po opadnutí prvotního úžasu protivná k hraní. Za plnou cenu nestojí za to, ve slevě lze vzít a dávkovat po malých kouscích jako meditační oddechovku.

Pro: krásná ručně malovaná grafika, hudba, dabing, ovládání ročních dob, lištička

Proti: bugy, tuhé ovládání, nepřehledné levely, několikrát opakovaná návštěva stejných lokací

+15
  • PC 50
Krásná grafika, úžasná hudba a výborné zvuky. Zkrátka perfektní audio-vizuál. Hru jsem ale stejně po dvou hodinách zabalil, protože je to hlavně o chození bez hlubšího smyslu a backtrackingu, kterého jsem si i za ty dvě hoďky užil ažaž. Začne to tedy poměrně brzo nudit. Navíc lištička občas nereagovala úplně přesně na mé pokyny, což je u plošinovky nemilé.

Příběh je pak spíše takový meditační prostředek (tj. hlasy vypravěčů se moc moc dobře poslouchají), než že by nabízel vykreslené postavy a zajímavou zápletku, ale jako, kdo ví? Je fakt, že jsem to nedohrál. Hru je tedy podle mě dobré brát jako umělecký zážitek, než jako zábavnou plošinovku.
+12