Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Po dlouhé době jsem dostal chuť zahrát si nějakou dobrou plošinovku a volba samozřejmě padla na Rocharda, kterého už mám na Steamu nějaký ten měsíc. Na tuhle hru jsem si dělal zálusk již delší dobu a konečně na ni přišla řada.

Hrátky s fyzikou mám ve hrách rád a proto mi Rochard padl do noty již na první pohled. Pěkně se na to kouká, díky nízké obtížnosti je gameplay velice svižný a prakticky bez záseků. Rochard skvěle mixuje akci a hádanky, které sice oživí gameplay, ale nijak výrazně nebrzdí tempo, což je dle mého názoru ideální kombinace, která v mnoha hrách často docela skřípe.

Nicméně po čase mi začalo docházet, že zpočátku zajímavý příběh tahounem hry rozhodně nebude a závěr mě vyloženě zklamal. Místy se i do hry začal vkrádat neposeda zvaný stereotyp, ale díky krátkosti celé hry a snahou tvůrců o inovace v podobě vylepšování funkcí G-Lifteru (gravitační zbraně) byl neustále a veskrze úspěšně vytlačován.

Jako celek je Rochard skvělou odreagovačkou, která splnila veškerá má očekávání. Škoda jen, že zajímavě načrtnutý příběh nebyl lépe zužitkován.

Pro: svižný gameplay, solidní grafika, zábavné hrátky s fyzikou, soundtrack (hlavně Grinder's Blues od skvělých Poets of the Fall)

Proti: trochu monotónní lokace, příběh

+23
  • PC 65
Ale jo, není to vůbec špatné. 2D logická hopsačka se sympaťákem s Milanem nad opaskem a gravitačními hrátkami? Rochard sbírá vysoká hodnocení, ale taková je už dnes doba (raději dáme 8/10 aby to lidi nepřehlédli).

Zbraně jsou velice různorodé... Ok, je jen jedna, a pojmenujeme si ji jako Rochardy Gun, ale za to má dost využití a bez ní se rozhodně neobejdete. Pomocí ní totiž budete kosit nepřátele, otravné strážné (obzvláště ty létající) věže a dělat z Rocharda novodobého Tarzana. Během hry naleznete i tři různé náboje do (zřejmě) přidaného granátometu, přičemž ten poslední typ je rozhodně nejzábavnější a samozřejmě s ním strávíte pár minut.

Příběh je přímočarý, nabízí tedy jeden snadno předvídatelný zvrat a není to tedy to hlavní, co by vás táhlo vpřed. To je spíše "řešení" logických hádanek. Řešení v uvozovkách, protože postup je téměř lineární a nejhůře metodou pokus-omyl na správnou cestu narazíte. Někdy je potřeba něco odtáhnout pár metrů pryč, někdy je potřeba vystřelit granát, někdy je potřeba jen jít dopředu. K tomu vám dopomáhej bůh... a také vícero druhů bariér. Přes některé nedostanete předměty, přes jiné nemůžete střílet a přes jiné neprojde vůbec nic. Někdy je to tedy o něco složitější, kór když k tomu připočítáte případnou akrobacii s gravitací, ale nic, co by průměrně nadaný člověk neměl zvládnout.

Dabing samotného Rocharda je výborný, ostatní zvuky neurazí, nenadchnou. Mně osobně se také hodně líbilo hledání upgradů pro zbraň (např. zvýšení kapacity granátů, menší přehřívání Rochardy Gunu, větší palebná síla) a také skrytých pohárků. Ty jsem tedy nenalezl všechny, ale většinu určitě ano.

Celkově se jedná o příjemnou oddychovku, kterou doporučuji pro ukrácení času a 4-5hodinové zabavení se.

Achievs: 9/14

Pro: Sympatický hlavní hrdina, Rochardy Gun, tarzanovské skákání

Proti: Poněkud kratší, horší dabing u ostatních postav, plytký příběh

+17
  • PC 70
Předem je nutno zmínit, že jsem člověk, který se plošinovkám za celou svou herní kariéru poměrně úspěšně vyhýbal. Poslední (kterou jsem dokázal hrát vic jak 30 minut vkuse) byl tuším Rayman nějakých 8-10 let zpátky. Rocharda jsem sfoukl za jedno odpoledne, přičemž mi to zabralo téměř přesně 4 hodiny. Netuším, jestli je to na plošinovku málo, hodně nebo dostatečně, ale mně to přišlo tak akorát.

Přestože totiž Rochard nabízí podle mě docela svěží a inovativní gameplay, to jest hrátky s fyzikou a gravitací, se samotným designem "puzzlů" už to není tak slavné. Puzzlů v uvozovkách, protože tohle s puzzly nemá co dělat, řešení je snad vždy okamžitě zřejmé a trochu zamyslet jsem se potřeboval jen v jedné, či dvou situacích. Ke konci už mi to přišlo všechno na jedno brdo (čapnete první bednu po ruce a mrsknete ji někomu po hlavě) a nedokážu si moc dobře představit, jak by to vypadalo, kdyby hra trvala déle.

Co se týče příběhu, tak ten je takový, jaký byste čekali pro hru dlouhou 240 minut, na nic si nehraje a hlavním tahounem je tu sympaťák Rochard, který také sem tam utrousí nějaký vtípek.

Stejně jsem ale za tuhle hru rád, byla to příjemná odbočka a osvěžení po všech těch Skyrimech a Zaklínačích. Čtyř hodin, které jsem s Rochardem strávil, určitě nelituji.

Jinak soundtrack je bezvadný a co víc, hlavní postavu Rocharda namluvil samotný Jon St. John! Už jen kvůli tomu se to vyplatí zahrát.

P.S.: Závěrečné titulky jsou snad 3x delší než u Mass Effectu 2 a nedají se přeskočit :-D

Pro: inovativní gameplay, design prostředí , soundtrack, nehrozí žádná frustrace kvůli obtížnosti

Proti: design puzzlů, nehrozí žádná frustrace kvůli obtížnosti

+14
  • PC 85
Nepreferujem trhanie vlasov, bojové pokriky ani mlátenie do klávesnice len preto, že sa mi už po 128.raz nepodarilo prejsť cez ozbrojeného fakíra. Keď už, tak si radšej vyberám niečo, čo pekne odsýpa a netrestá za každú drobnú chujo.. chybku.

Rochard je presne taký, veľmi krásne odsýpa, možno až príliš. Možno až tak veľmi, že by mu nezaškodilo zvýšiť obtiažnosť aspoň o 1-2 stupienky. Zisk ultra super špica silnej zbrane Helgy v závere hry je posledný klinec do rakvy, lebo z ľahkej hry sa stáva čistá zívačka.
Než sa tak ale stane, tak máte pred sebou 5-8 hodín hrania (v závislosti od toho, ako vám to ide a ako sa snažíte hľadať trofeje a upgrady g-liftera). Obtiažnosť hry čiastočne rieši dlc, ale zatiaľ som nehral, tak neviem posúdiť.

Okrem nízkej obtiažnosti môžem Rochardovi „vytknúť“ iba príbeh, ale na druhú stranu dnešná herná produkcia ide jedným koridorom plným klišé, takže sa niet čomu diviť. Česť výnimkám. Snaha získať nekonečnú moc, zrada v radách "priateľov" a jasný náznak pokračovania. Ziiiv.

Apropo príbeh: John Rochard je vesmírny baník, ktorý dostane za úlohu niečo vykopať. Keď sa tak stane, tak Rochardov tím zmizne a je na ňom, aby zistil, čo je za tým. Neoriginálne, ja viem, ale najdôležitejšia je aj tak cesta za cieľom a nie samotný cieľ.

Celá hrateľnosť Rocharda je založená na manipulácii s g-lifterom. Pre half-life pozitívnych je to gravity gun. Presúvanie bedničiek, nastavovanie laserov, prekonávanie rôznych typov silových polí aj útočenie na nepriateľov sa dá len vďaka tejto zbrane-nezbrane. Vďaka g-lifteru môžete na chvíľu zmierniť gravitáciu a pre akčné typy sú tu granáty. Viac zbraní nehľadajte. Aj Portal išiel cestou logiky a nie boja.

Ako som napísal vyššie, hra krásne odsýpa, dej pokojne plynie, prostredie sa postupne mení a človek sa ani nenazdá a je tu záver.

Pro: hrateľnosť, decentné technické spracovanie

Proti: [nízka obtiažnosť], [príbeh]

+13
  • PC 65
O hře Rochard jsem se dočetl naGames.cz, kde byla vychvalována až do nebe. Proto jsem si počkal až bude někde k mání za pěkný peníz. A k mání byla (a zatím je) v the Humble Indie Bundle 6, tak jsem neváhal a koupil.

Johna Rochard je oplácaný důlní vrtač ve vesmíru s pořádný kňourem pod nosem. Když řeknu, že začátek hry začíná velkým objevem v dole asi tím nikoho nepřekvapím. Děj hry se pak odehrává podle předpokladu. Psát něco dál už nemá cenu, jinak vše prozradím.

Hra je dělaná jako plošinovka s logickými úkoly. Úkoly řešíte s pomocí vesmírné zbraně (která umí přenášet věci a samozřejmě střílet) a snížením gravitace, kterou využijete nejen při skoku. Obtížnost úkolu je nulová, spíše bylo těžší najít všechny zlaté pásky.
Herní doba je 5 hodin, co mě opravdu překvapilo. Čekal jsem tak 3 hodinky a bude po všem. Pravda je, že jeden achievement je dohrát celou hru do 3 hodin.

Verdikt: Mám rád plošinovky tak i logické hry - Rochard není špatná hra je dobrá (na relax) jenom nesdílím takové nadšení lidí kolem a ani autora recenze na Games.cz.
Proto dávám 65%

Pro: Zajímavý nápad na hru, logické hádanky.

Proti: V ději se opakuje stejná věc třikrát.

+12
  • PC 40
Dobře vypadající logická skákačka. Problém je... že je totálně triviální. Herní mechaniky chvíli baví, ale vše je příliš jednoduché. A aby toho nebylo málo, tak v mnoha oblastech měli vývojáři potřebu u těchto jednoduchých hádanek ještě hráči radit nevyžádanou nápovědou, které se nedalo zbavit (a nebylo to jenom ze začátku hry). Tak nevím, jestli je hra určena dětem, nebo jestli autoři hry očekávali, že ji budou hrát pouze tupouni, ale fakt mi přišlo, že takovým způsobem zpochybňují, že mám aspoň nějakou základní inteligenci, až to bylo urážlivé. Celkově tedy zážitek nic moc.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+6