Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@DoomCZE (komentář): To, co zmiňuješ v komentáři ve spoileru, je asi nejstupidnější bug ve hře :-D Ale skrz nadšení z blížícího se konce a finálního bosse to vlastně asi nikomu ani moc neva. Já na to třeba už dávno zapomněl :-)
Lara Croft nikdy nebyla lepší! Sice příběh je trochu průměrný, ale ostatní je velmi nadprůměrné. Nejvíce se mi líbí objevování hrobek a s tím spojené hádanky a platforming. Prosím, další díl chci v podobném rázu!

Více z recenze na vecnykritik.cz
@Paul (15.01.2017 16:28): Ve výsledku to zatím vypadá, že první díl byl lépe napsaný, to ano :) Uvidím dál, zatím jsem teprve na té Sovětské základně. Ale jinak je to hodně fajn hra, vlastně jediná věc která mi vyloženě vadí je ten záporák a která mi vadí trochu jsou dialogy :)
Ach jo, zase je záporák naprostý klišovitý debil, co zabijí své muže pro úplné kraviny a chová se jak idiot :/

Naštěstí hratelnostně opět fajn, cca stejně jak předchozí díl.
@Garret (05.01.2017 16:33): Hele, já to kladu za vinu všem čtyřem u RotTR a všem osmi u Thiefa a klidně ke každé hře ještě přidám Creative Directory a Design Directory a i producenty, což je tak 8 lidí pro RotTR a 12 pro Thiefa?

Kdyby za to mohla mohla jen Prattchetová, tak ji někdo z těch ostatních přece zastaví, ne? ;)
@Garret (14.12.2016 22:52): To je zvláštní. Protože když jsem spadnul já, pokračoval jsem myslím přímo před začátkem samotného skákání. Otravené vracení se k ohništi si vůbec nevybavuju. Naopak, někde v půlce hopsání byl určitě ještě další check-point.
šmarjá, kterej vypatlanec do hry protlačil ten orrery skákací puzzle...
@Bodkin (04.12.2016 22:00): takže přeskákány všechny cutscény? To se nedivím že nevíš o čem to bylo. Já nepřeskočil ani jednu, takže ti můžu zodpovědně říct, že to bylo o hovně :)
Hmm.

Po hratelnostní stránce mi to přišlo lepší než posledně.
Po příběhové zase horší než posledně...

i když je pravda, že vlastně nevím o čem to pořádně bylo. Vždycky když tam vytáhli nějaké klišé v cutscénách, tak jsem je přeskočil.

Ale k čemu by to bylo, když jsem mohl pobíhat s Larou oblečenou jako Wraith a špikovat jednu lebku za druhou?
Měl bych prosím dotaz. Asi se to někde psalo, ale ne naprosto srozumitelně.
Mám základní hru a chci si zahrát úplně všechny přídavky. Když si dokoupím Season Pass, budu mít naprosto tu samou verzi, jako je výroční "20 Year Celebration" edice? Nebo nějaká drobnost (jako dodatečný mód nebo více oblečení) bude chybět? Děkuju.
@Garret (01.10.2016 16:28): Pre mňa je naopak príbeh pomerne dôležitý, ale ako kedy... u nového Tomb Raidera mi zásade mi stačí, že je to dobrodružné béčko s filmovým spádom, množstvom deštrukcie a zasadené do atraktívnych kulís... lebo úprimne nič viac tam nie je. Dá sa povedať, že ak by to niekto natočil úplne identicky ako film, čiže by v ňom vynikla tá výprava a akcia, je možné, že by som sa asi bavil a považoval to za solídny výplach. Napríklad si myslím, že oba Tomb Raider filmy neboli príbehovo horšie ako hry (ktoré samozrejme neboli z tohto pohľadu nič extra), ale nenašťastie strácali aj vo skoro všetkom ostatnom. V tomto majú podobné hry určitú výhodu, pretože aj keď sú občas dejovo slabé, môžu sa oprieť o špičkové spracovanie a príbehové nedostatky sa dajú ľahšie prehliadať.
@Garret (01.10.2016 16:22): Ten pohled na grafické zpracování je asi dost subjektivní. Mně se třeba Tomb Raider graficky líbil více než Syndicate, ale beru, že Syndicate měl otevřené město. V určitých uzavřených oblastech mi frame v Syndicate šel pěkných 60 fps a někdy i více. Nejnáročnější je za pěkného počasí ve dne a při rozhledu na město mi šel frame i lehce pod 30 fps. Ale když už rozebíráme tu grafiku, tak třeba Far Cry Primal mi přijde ze zmíněných her graficky nejhezčí, má také otevřenou mapu a zároveň mi přijde z těch her nejlépe optimalizovaný a poměrně nenáročný. Vlastně ani nevím, jestli ho nějaká hra z mého pohledu jasně překonává.
@M.a.t.t. (01.10.2016 15:45): člověk by ten příběh klidně i ignoroval, ostatně já osobně nepatřím k lidem, kterým příběh přijde důležitý. naopak, hlavní je pro mě hratelnost. ale ve hře, která obsahuje tolik textu a animací hrající si na nějaký příběh, to přehlídnout tak úplně nejde.

jeden z bodů ve videu, které jsem tady níže postoval, je i zmínka o tom, jak Lara má najít vězně a dozvědět se od něj detaily, sblížit se s místníma a když ho teda jako najde (Jacoba), tak ho pošle do prdele. ten námět může být úplně idiotský, ale když je podaný dobře, nikomu by to nevadilo. vždyť když ti místní křováci pálí zápalné šípy na Hinda a Hind začne zdrhat, kroutily se mi prsty u nohou. to je přece demence...
@CrocoRay (01.10.2016 14:41): Syndicate jsem nehrál, takže věřím, že může být horší. ostatně, Ubisoft se s optimalizací moc nesere. jenže Syndicate alespoň hezky vypadá a otevřené město má větší právo být náročné, než relativně uzavřený RotTR. asi jsem to nenapsal úplně dobře, ale v momentě, kdy RotTR blbě vypadá, je paradoxně nejnáročnější a to je to, co mi vadí.

ale AA mi běžel plynuleji jak RotTR i na předchozí generaci grafiky...
@M.a.t.t. (01.10.2016 14:40): tak díky tomu exploringu, hezkýmu level designu a víceméně zábavnýmu gameplayi to ode mě furt má solidní hodnocení. Ale jo, chtěl bych aby i najali do budoucna lepší writery. Jsem si při pár scénách RotTR říkal že jestli se ten writer team nezmění tak je tohle můj poslední TR.
@pajmič (01.10.2016 15:11): Asi tak. Len sa proste divím, že sa toľko rozoberá príbeh a jeho kvality v hre, ktorá na príbehu narozdiel od napríklad Telltale hier naozaj nestojí. Áno, mohli ho spracovať aj lepšie, ale sny sa neplnia každý deň :)
@pajmič (01.10.2016 14:23): Jakože jí vlezeš do zadního vchodu jeskyně? :-D


@M.a.t.t. (01.10.2016 14:40): Mně běžel AC: Syndicate tak 10-20 fps níže a oboje jsem hrál ve full HD při nejvyšším nastavení, takže ten mě opravdu napadl hned v okamžiku, kdy jsem četl o tom, že je Rise of Tomb Raider bezkonkurenčně nejnáročnější :-) Dokonce v jednom okamžiku to šlo i na 28 fps, když jsem byl na vyvýšeném místě a sledoval město. Ale níž už to nešlo a to jenom na chvíli tak kleslo.

EDIT: A co teď hraji Arkham Knight, tak ten na tom také nebude o moc lépe svou náročností. Řekl bych, že bude o něco malinko náročnější taky.
Vám musí strašne ležať v žalúdku, že Rise of the Tomb Raider vyhral až jednu cenu za najlepšie napísanú hru :) U mňa Tomb Raider nikdy nebol o príbehu, ale skôr o exploringu a nové diely aj o strieľaní. A v tom to podľa mňa funguje výborne ;)

Jo a Assassin's Creed Syndicate je o určite náročnejší.
Jediná nelogičnost, která mě trochu zarážela bylo to překřižování rukou, protože adrenalin mám rád a dá se říct, že mě adrenalinové sporty berou a lákají, ale tohle je prostě zbytečné přidělávání si komplikací, když už tak je člověk v dost nebezpečných situacích, kde stačí jediná chyba. Nevím, ale neznám nikoho, kdo by si takhle křížil při šplhání ruce :-)

Jinak hra sice není nejlépe optimalizovaná a náročná je, ale dovolím si nesouhlasit s tím, že je bezkonkurenčně nejnáročnější. Mně to na GTX 1060 běželo na nejvyšší detaily poměrně dobře a přišlo mi to plynulé. Je pravda, že u většiny her mi 40 fps nepřijde nic hrozného a hraje se mi dobře, ale i tak AC: Syndicate je třeba náročnější při nejvyšším nastavení při full HD rozlišení. A těch her bude více. Syndicate mě napadl hned jako první, když jsem tu větu četl.

Ale vlastně jenom ty textury jsem musel dát z very high na high, což je podle mě chyba programu, protože to mělo hrozný memory leak a chtělo to čím dál tím více RAMky. Stejná situace mě potkala u CoD: Advanced Warfare.

Jinak souhlasím, že ty scény a situace v příběhu hry byly mnohdy dost nepravděpodobné, ale na tohle jsem si dávno za ty roky sledování filmů a hraní her zvykl. Samotný gameplay mě dost bavil a hra mi jako celek přišla zábavná. A ty poznámky a zápisky jsem nečetl ani ze startu. Mě bavilo hlavně to střílení a šplhání. Nic nového pod sluncem, ale bavilo mě to.
Logické chyby času ani příběhu jsem nekomentoval, jen poukazuju na to, že jsi níže rozepsané mylně vyhodnotil jako další chybu vývojářů ve hře, kterou zřejmě vnímáš jako odfláklou (což ti neberu, protože máš v mnohém ostatním podle mně pravdu). Prostředí a vegetace je jedna z mála věcí, kterých se ve hrách vždy doopravdy všímám, a z tohoto hlediska jsem v ROOTR nepostřehl žádné významné bludy (na rozdíl třeba od samozvaně realistickýho Kingdom Come, který z tohoto hlediska obsahuje směšné pasáže)

Záměrně jsem se k času vůbec nevyjadřoval, jelikož proti ohýbání času moc argumentovat nejde:) a zadruhý jsem si toho ani nevšiml, nebo si to lépe řečeno spíš už prostě nepamatuju.
To mají zcela v pořádku, mikroklima a tání v jeskyních na jaře funguje úplně jinak dlouho, než na exponovaných plochách, na něž významnou část dne pere slunko (což ještě amplifikuje nároky na grafárnu, bo rozloha + zeleň).

Jinak v JV Rumunsku jsem našel místo krom vegetace dost podobný nesibiřské první misi Tomb Raidera, jmenuje se Caranaua fetii a místní křesťanská cosijako odnož zde zvláštním způsobem zkrášluje systém částečně otevřených jeskyní, jen ty lebky a škorpióni tomu chyběli: https://postimg.org/gallery/3bdufz7n0/5edf2823/
@ještěr (01.10.2016 01:52): ten kontrast mezi zamrzlou jeskyní s průsvitem na noční oblohu vs. denní obloha v Geotermální valeji, to všechno v rámci několika minut... čas neplyne tak rychle a ta jeskyně by nebyla zamrzlá, když hned vedle ní kvetou v údolí kytičky. v tu chvíli ve hře mi to přišlo hrozně blbé, ale blbější jsou ty příběhové návaznosti
Ad Garretův spoiler, prudká změna podmínek doslova na pár metrech není ve vysokých horách zejména na jaře a v časném létě nic nevídaného. Např. v Alpách není problém najít na bradle zasněžený rokle jižně exponovanou rozkvetlou zelenou louku apod. Je to celkem logicky vysvětlitelná souhra nadmořské výšky, expozice, množství zástinu (světelnostní požitek místa), povětrnostních a jiných podmínek dvou velmi blízkých lokalit velmi rozdílné povahy. Na druhou stranu si tu cutscénu vůbec nepamatuju, asi byla umělecky postradatelná ;)