Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tainaru (22.12.2022 00:17): Keď si to takto zhrnul, tak si to len podtrhol, že to tak naozaj bolo s tou druhou generáciou. Aj keď oproti prvej mi v druhej generácii vadilo to, že náročnosť celkom rapídne klesla a potom hráč šiel hrou ako nôž maslom. Na druhej strane, to ako boli poschovávané a zle vysvetlené funkcie HM v jednotke bolo pre začiatočníka za trest (hlavne hľadanie HM Flash).

Mne sa Scarlet páči, tým, že som skipol 4 generácie, tak asi kopec quality of life vecí, ktoré prichádzali pomaly v jednotlivých generáciach mám zrazu všetky na jednom mieste. Vnímam to tak, že keby hrávam každú generáciu, tak by som bol asi sklamaný a hoci kvôli predvianočným zhonom som sa k hre reálne viac dostal až včera, zatiaľ sa veľmi bavím. Aj keď ma mrzí to, ako vidím ten premárnený potenciál napr. v mestách, kde nič nie je. A pritom by stačila nejaká jedna aktivita ako napr. v Johto bug catching contest alebo contest, ktorý bol v Hoenne, prípadne nejaký game corner, hocičo. Je síce pravda, že som zatiaľ bol len v troch mestách, ale teda to hlavné na to neskutočne, ale neskutočne trpí. Ale okrem toho a občasných grafických glitchov a microstutteringu (čo je obzvlášť hlúpe vzhľadom na technologickú zastaralosť hry), sa teda bavím. Ja to zatiaľ vidím tak, že potom budem určite chcieť hrať ďalšiu pokémon hru, ale predpokladám, že najlepším krokom bude ten Arceus. Ale uvidím aj koľko času na to hranie bude. Predsalen stále som hlavne PC hráč a toho času na hranie nemám toľko, koľko by som chcel a ešte tu mám super mario odyssey a xenoblade chronicles 3 nachystané. + primárne by som si chcel budúci rok kúpiť a zahrať na switchi Fire Emblem Three Houses a potom Fire Emblem Engage. :)
@Tulareanus (21.12.2022 17:22): Však reálně Johto mělo v prvních generacích nejvíce obsahu, ne? Po chudší jedničce přišlo s chutnějšími barvičkami, s trhanými animacemi, hráč si mohl vybrat postavu trenérky, hra představila střídání času a výskyt pokešů podle dne/noci, breedování + líhnutí z vajec, shiny pokeše, ustanovila pohlaví, přichystala Miltanka s rolloutem, je tam soutěž na chytání pokešů v parku a spousta dalších aktivit, plus to bonusové Kanto a cameo na samém vrcholu hry...
Hoenn je taky fajn, ale spíš už se veze na zajetých mechanikách ze dvojky, takže člověku to subjektivně už tolik nepřijde. Prostě dvojka nastolila revoluci :)
A chybí mi ten vtipný krokouš s neustále vystrčeným zadkem :D

Sinnoh... no, původní verze Platinum je i přes svoje volnější tempo docela dobrá (spíše řečeno klasická) hra, ale zavedla celkem důležité rozdělení na physical a special útoky, osobně se mi tam nejvíc líbil Distortion world. Ovšem z BDSP osobně radost nemám, tam bych koupi hodně zvažoval, zároveň tě ale zase nechci odrazovat. Ideální by bylo si to nejprve od někoho půjčit.

Snad se ti bude aspoň trochu líbit Scarlet a třeba i ten Arceus :)
@Tainaru (21.12.2022 15:50): Ja som najviac hrával tiež Johto a v tesnom závese za tým Kanto. Mne stále príde, že v pomere na generáciu malo Johto najviac obsahu, aj tým, že post-game vlastne obsahovalo aj (menšie) Kanto.

Hoenn ma tiež bavil, pre svoju slnečnosť a pekné lokácie, ani to množstvo vodných častí mi nevadilo, akurát mi prišlo pomerne krátke.

Naopak Sinnoh ma veľmi nebavil, čiastočne tým, že mi to prišlo, že to má extrémne pomalé tempo hry, pomalý gameplay a ešte aj tá "3Dčkovosť" terénu bola miestami neprehľadná a mätúca. Stále uvažujem, že si síce možno časom remake na switchi zahrám, ale neviem. Teraz mám ten Scarlet, potom je v pláne Arceus a potom neviem, či chcem shining pearl/diamond alebo radšej sword/shield.

No ja si myslím, že remakovať budú asi tú 5. generáciu, aspoň doteraz to zatiaľ tak išlo, takže nevidím zatiaľ u nich motiváciu zmeniť ten prístup, hoci samozrejme tie prvé generácie sú podľa mňa najkultovejšie.
@Fritol (20.12.2022 12:44)

@Tulareanus (20.12.2022 14:40)

Já mám hrozně rád herní mapky, takže mi ten projekt udělal radost, měli by takto vyrobit celý plakát bez těch prázdných míst :) Navíc je tam mnoho ukrytých mini příběhů.
Johto jsem kdysi hrával pořád dokola, takže bych byl nadšený, kdyby udělali opravdový remake. Ale musel by být fakt důstojně provedený. Třeba to vyjde jako další remake. Podle mě buď to, anebo gen 5.
@Tainaru (04.09.2021 15:23): Tak ono vždy je jednoduchšie robiť tie ich hnedé jaskyne a tunely donekonečna... Akože niektoré sú zábavné, to nepopieram, ale keď si napr. spomeniem na Rock Tunnel z prvej generácie, tak to mi pri prvom hraní prišlo nekonečné a hlavne cca v 2/3 som sa musel vracať naspäť niekam do Cerulean či Vermillion city do pokécentra...
@jvempire (07.09.2021 14:23): Tak já s sebou všude, i na chalupu, tahám herní noťas, to je taky příčina, proč mi ty handheldy a hry, co jsem na ně koupil, vlastně vesměs leží ladem jakože na někdy:-)
@Ringo (07.09.2021 14:17): Jasně, větší obrazovka je výhoda, ale třeba na chatě to může přijít vhod. Já hrál dlouho celou GB rodinu na GBA, ale jak jsem to zkusil na větším 3DS XL tam jsem ho nezapl i když mám originální cartridge.
@jvempire (07.09.2021 14:04): SNES už mám vžitý na větším monitoru, navíc tohle se hrávalo přes televize, tam se mi do menší obrazovky moc nechce. S tím problém tedy nemám. Obecně mi spíše nesedí emulovat handheld na větším monitoru. Tam cítím, že je to jen jakoby na zkoušku, tam by asi emulace přes 3DS/2DS za to stála, ale zatím se mi do toho nechtělo.

@Tainaru (07.09.2021 14:08): Jo, já to chtěl vzít na tom 3DS/2DS stejně chronologicky jak to vycházelo. Akorát jsem předběhl teda DSko, Black jsem teda kdysi rozehrál a nedohrál, takže to bude třeba taky napravit a Black 2 jsem ještě nehrál. Mám tam za sebou jen Platinum.
@Tainaru (07.09.2021 13:27): No, na čase si konečně rozjet ten Pokémon Alpha Saphire, co už mám několik let doma stále netknutý :-) Teprve nedávno jsem jej rozbalil z fólie :-) Akorát to musí ještě počkat, mám rozehraný Pokémon X, mladší syn má rozehraný Pokémon Y a chci konečně zkusit aspoň projednou, jak v Pokémonech funguje ten mulťák :-)
Celkem dovedu pochopit, že ten systém dne a noci může některým lidem vadit. Já osobně jsem o tom nikdy moc nepřemýšlel a bral jsem to spíš tak, že to prostě je součást hry. Z hlediska estetiky mě ale střídání cyklů zaujalo právě v remacích ORAS, a to ze dvou důvodů. První z nich je ten, že v nočním režimu se na vodních plochách lesknou hvězdy na nebi a je to opravdu kouzelné. Druhý se vztahuje k létání nad modelem mapky Hoennu na zádech Pokémona Latios/Latias. Ve dne je vše zalito jasnými barvami se svižnou hudbou, zatímco v noci je vše poklidné, v dálce svítí domečky, stavení a usedlosti a hudba se změní v poklidnou relaxační. Zanechalo to ve mně hluboký dojem :)
@Cathan (komentář): Já zrovna před pár týdny dojel Pokémon Ruby, tedy jen jednu variantu této generace a pocity mám podobné a psal jsem tehdy článek v podobném duchu. Hra super, ale soutěže mě obtěžovaly, neúčastnil jsme se jich. Zajímalo mě prostředí, příběh, a chytal jsem vše, na co jsem narazil. Párkrát jsem se posnažil najít i něco extra, ale nebyla to honba za tím mít v Pokédexu úplně vše.

Stejně tak jsem přesně pociťoval, že to emulátorové hraní člověka nevystaví touze si hru fakt proklepnout na plno a jede to jak z rychlíku. Věřím, že být v té době a mít GBA a jen tuto hru, tak si ji užiji pečlivěji a daleko více. Takhle jsme byl hnán tu hru projet jakože splněno a těším se, až si plnohodnotně zahraji a dohraji nějaký další díl, který jsem ještě nehrál, který mám originál na NDS a 3DS. Zatímco emulace SNESu a PS1 je pro mě samozřejmostí a neviděl jsem v tom problém, tak u emulace GBA (a obecně hand-heldů) mám vždycky dojem, že je to na sílu jen něco splnit, dohrát, odškrtnout. Jakoby tam po čase mizela motivace si hru naplno užít. A staří Pokémoni tu autenticitu na Gameboyi docela vyžadují.

ad noc a den - jak psal Kunick, mám to podobně, když jsem hrál Pokémon, který tohle měl, hrál jsem hru vlastně jen pořád večer, přes den na to není čas. Je to sice zajímavá featura, ale.... možná by byl lepší zrychlený čas ve hře, kdy ubíhá 24 hodin, ale rychleji, takže si noc užije ve hře člověk i ve dne. Ale to by se zase pak bilo při propojování s dalšími hráči.
@Kunick (07.09.2021 12:30): Díky tomu působí Crystal mnohem víc komplexně. Na jednu stranu je to paradox, nechci hru úplně přeplácanou ale tohle mi chybí, ale jde o to, že Crystal byl díky tomu vážně živím světem kde se dalo každý den něco dělat, aspoň pocitově. A nakonec to střídání dne a noci teoreticky bylo v Emerald taky, jen nebylo vidět.
Obecně uplně nechápu tu touhu po střídání dne a noci, nedejbože dnů v týdnu. Jasně, zpestří to hru a "přiblíží" ji to realitě, ale za mě je to jen něco co mi komplikuje hraní, a nutí mě to hrát kdy chce hra a ne, kdy chci já. A ano, jde přenastavit čas, ale to mi přijde už jako cheat.
@Cathan (07.09.2021 12:08): Jasné, myslel jsem, že by sis ten tým doplnil zpětně, ale samozřejmě jak chceš :) Teď jsem si vzpomněl na některé 1% encountery, o které jsem se snažil v minulých hrách, a naskočila mi husina. Ale těch 5% je celkem v pohodě.
Já jsem se v Emeraldu na Rayquazu vždycky těšil :)
@Tainaru (07.09.2021 12:05): Jde o to, že i podle toho návodu je Houndour k dispozici pouze v těch nových lokacích Safari Zone, které jsou však k dispozici až po Lize, tak prostě smůla. Jsem to zjistil pozdě. Ale nevadí, aspoň jsem měl většinu pokemonů z třetí generace a blíže se s nimi seznámil.
A nope, jako správný noob jsem se na to po Lize víceméně vybodl. Ale vím kde ho najít případně, je tam toho nakonec ještě dost co dělat.
@Cathan (komentář): No a teď, když už sis tím prošel, tak máš zaděláno na nostalgii a když se ti někdy v daleké budoucnosti podaří pustit se do ORAS, tak je to jako když najdeš, ale mnohem hezčí a propracovanější :)
S tím dark týmem ti to vyšlo asi jenom zčásti - předpokládám, že díl na tom budou mít i ta HMka.
Jinak gratuluji, projít finále s takovými levely muselo dát zabrat. A taky souhlasím, že ty různé soutěže jsou zbytečné :D
@Tulareanus (04.09.2021 14:54): S tím lesem ti musím dát za pravdu, taky bych si přál, aby jich bylo víc. Celkově se mi ty přírodní lokace v poké hrách dost líbí. Zrovna nedávno jsem si říkal, že i přes to, jak divně vypadá Sword a Shield, tak noční Glimwood Tangle mě docela zaujal. V těch starších hrách mají pokémoní lesy jakýsi nostalgický nádech.
Tak držím palce, aby ses k pokešům zase někdy vrátil :) Heart Gold je podle mě super.

@Cathan (04.09.2021 15:14): Vidíš, já jsem si kvůli pokešům původně koupil Switch, do té doby jsem byl jenom na PC/3DS. Ale od Switche už mě teď nikdo neodtrhne :)
Přiznejme si, že se taky nikomu moc nechce kupovat nové konzole pro pokemony, zvlášť když na tom nic jiného hrát nebude. Já nejsem moc konzolový typ takže z toho důvodu my je většina pokemon her prostě uzavřena.
@Cathan (04.09.2021 14:49): Ono to reálne tak ale je. V druhej generácii je to určite ťažšie a pomalšie. Ja som rád, že to v tretej zjednodušili, človek si tak viac vie užiť tie evolúcie, hlavne ak sa k niektorým takým dostane až neskôr v hre.

@Tainaru (04.09.2021 14:39): Bojové animácie vypínam ihneď tiež. :)

S pokémonmi som neskončil, len celkový herný backlog je veľký. Pred tuším dvoma rokmi som dohral do hernej výzvy práve Pokémon Platinum Version ako jediného zástupcu štvrtej generácie, čo som hral. Z 1., 2. a 3. som dohral všetky tri hry. Minulý rok som rozohral Pokémon HeartGold Version a skončil som niekde v Ecruteak city, ale plánujem v hre pokračovať. Len ešte neviem kedy. Ale tieto diskusie, ktoré sa rozbehli k rôznym pokémon hrám, mi robia slinu, aby som tak urobil čo najskôr.

Tropické prostredie nie je podmienkou. Len mi to prišlo ako zmena po miernom pásme a "tradičnom" Japonskom prostredí Kanto a Johto. Vždy som mal veľmi rád zobrazenie lesov v Pokémon sérii, malo to fajn atmošku, aj keď samozrejme, vždy je čo zlepšiť, no páčilo sa mi to ešte od čias Viridian Forest v prvej generácii. A bolo mi ľúto, že tie hry majú ako samostatnú lokáciu len jeden les.
@Tulareanus (04.09.2021 14:26): Mně přijde právě zajímavé, že já jsem se ještě ani nesnažil mu to štěstí nějak zvyšovat, to prostě nějak vyplynulo. V Crystalu mi to přišla jako o dost větší mačka... možná jsem měl jen kliku, že jsem s ním trénoval a šel rovnou na stadion, takže čísla hry si to vysvětlila po svém.
@Tulareanus (04.09.2021 14:26): Cítím to stejně. Musím se přiznat, že to první, co udělám v každé započaté hře, je vypnutí bitevních animací, aby se mi neprodlužovala hra. Z hlediska pomalosti pak podle mě exceluje 4. a 5. generace - ploužení postavy, ukládání pozice, animace. A plánuješ si ještě někdy zahrát nějaké další, nebo už jsi s pokeši skončil? Jestli se ti líbilo tropické prostředí, tak Alola by ti mohla sednout a ten systém trialů místo gymů je zas něco trošku jiného.
@Cathan (03.09.2021 18:56): Bol by si príliš op. :D Inak aj ten Crobat, podľa mňa ide hlavne o to, že zrazu máme ten candy blender a dávať tie laskominy pokémonom im zvyšuje nielen špecifické atribúty dosť dobre, ale aj happiness.

@Tainaru (02.09.2021 18:16): Ja som bol rád, že táto generácia odsýpala, hoci ma bavila. Lokácie veľmi pestré a tropickejšie oproti predošlým dvom hrám. Aj viac transportu cez vodu a vôbec to nepôsobilo otravne. Naopak som mal pocit, že sa štvrtá generácia so všetkými tými novými, nepodstatnými animáciami dosť spomalila a okrem toho možno aj preto, ako rýchlo sa tretia generácia dala odohrať, tú štvrtú naťahovali a no... z toho čo som hral mi prišla ako výrazne najslabšia. Každopádne doteraz som hral len prvé štyri generácie.
Dokonce ani v Pokemon Emerald není možnost chytit Houndoura před elitní čtyřkou... to už je fakt kosmický vtip od Nintenda nebo nevím.
Hm, tak jsme teprve v Mauville City a už mám Crobata :D To šlo nějak podezřele rychle.