Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdo poradí?
Jsem ve 4 dni ,úkol hl.splněn,vedlejší mi nejdou dodělat,pořád jako umřu.Hraji již přesně i podle návodu a nepřišla jsem proč mi to dělá.hrála jsem i znova od začátku dostala jsem se do 5 dne a to samé ani nedodělám hlavní úkol.
Musa: To je smola týchto lepších budgetoviek, že hráč si užíva atmosféru a tak a potom príde nejaké nonfriendly prkotina, čo ho z toho pekného dojmu (aspoň na chvíľu) vytrhne. Hlavne, že si to už vyriešil.
Nepamatuji se, že bych narazil na podobný problém. Je pravda, že musíš často vyzpovídat mnoho osob, abys získal nějaká vodítka a teprve pak ten úkol vyřešil tím či oním způsobem. Buraka navíc můžeš osvobodit sám, ač Gryf ti poskytne na pomoc dva hromotluky, není nutností ho do toho vůbec zatahovat.
Tul: tak nakonec to bylo naprostou prkotinou. v rozhovoru se stráží bylo třeba zvolit jednu konkrétní odpověď, jinak hra vodítko ke gryfovi nenabídne, což beru jako poměrně stupidní přehmat ze strany autorů.
Hmmm síce som sa do tohto bodu nikdy nedostal, ale asi by som sa snažil dokončiť hlavný quest so srdcom pre Rubina a ak by ani po vyriešení toho questu nestúpla, tak sa nejak vrátil do domu, vyspal sa a uvidel čo v deň 6.
dorá dedukce s tím dankovským:)

s burakem jsem nemluvil - je zamčenej a přes mříže to nejde. oběhl jsem otravné kolečko po městě a nic. nakonec jsem to se stráží vyřídil ručně a buraka osvobodil, ale reputace mi spadla na nulu = nemůžu nakupovat a útočí na mě ostatní stráž.

myslel jsem, že reputaci vytáhnu osvobozením nespravedlivě uvězněných občanů, ale se ani nehnula (proč?)
A s Burakom si sa rozprával? Mňa tiež nič nenapadá čo spraviť. Max len konkrétny problém googliť i ked to je dosť problém, kedže Pathologic nie je žiaden áčkový titul. Prípadne napísať aj tvorcom hry.

No, že hráš za Dankovského mi došlo z toho, že Burak je zatvorený a keby si hral za Kláru, už by si mal asi dohranie hry zaškrtnuté. :)
ne ruka tam není. nechce se mi obíhat všechny postavy ve městě, návod žádnou radu nedává a indícii hra taky nenabízí (aspoň jsem si nevšiml). můj postup: rubin chce na vývoj léku srdce od buraka. z konverzací s dalšími se dozvím o nočním zátahu, kdy chytli i buraka. saburov odmítá buraka pustit i prozradit kde je vězněn. jeho žena prořekne malou nápovědu, ale až pohovor s larou mi na mapě zaškrtne rukou továrnu k prohledání.
najdu buraka hlídaného strážemi, ty mě odpálkujou, já opáčím, že se ještě vrátím a ... dál?
btw: zkusil jsem to se stráží i po zlým, ale to je rychlý exitus.
dodatek: hraju za doktora
A máš Gryfovu lokáciu na mape označenú rukou ako súčasť questu? Je to už dávno čo som Pathologic hral, ale občas som sa zasekával na akomsi prehliadnutí postupnosti plnenia questov, teda, že som zabudol s niekým pokecať, alebo som niekde šiel príliš skoro a podobne, i ked neviem ako je to v tvojom prípade. Ono to možno môže byť aj bug...
dotaz: pátý den. potřebuji dostat buraka z vězení. vím, kde je v továrně, mluvil jsem se stráží, která mi ho samozřejmě nechce vydat. nevěda kudy dál (nechtělo se mi pomalu prolézat celé město a hledat) kouknul jsem do návodu - mám jít ke gryfovi a požádat o pomoc. jenže když k němu dojdu, v nabídce rozhovoru mám jen možnost k obchodování. co s tím?
mám za sebou cca první den a zatím je to po atmosférické stránce zajímavá záležitost. a taky jsem zjistil, odkud měl ajantis svoji ikonku:)
Ale mění. Dotyčného analfabeta můžeme považovat za negramotného idiota.
V tomhle smyslu se tu uz myslim nekdo vyjadril, ne ze by se tim cokoliv menilo.
pipboy: Nechci otevírat staré rány, ale to hození do menu během noci je záměr autorů. Osud ti totiž předurčil, že pokud vraha do završení dne nenajdeš, v noci tě zabije.
To je vcelku jedno. Ten sklad jsem právě taky hledal, ale rovněž nenašel. Tak jsem si musel kouknout po jednotlivých domech. Bohužel mi na začátku nedošlo, že ty světlé domy na mapě značí obchod (ano, je mi to trapne), ačkoliv co se v něm prodává, to už se tam nepíše. Takže jsem se procházel a zjistil jsem že - obchody se vývešním štítem/kraví hlavy - představují obchod s jídlem/trika - obchod s pomůckami jako jsou rukavice a potřeby spadající mezi oblečení/nevím čím, nezkoumal jsem (vypadalo to jako pohár) - s léky a prostředky na utišení bolesti. Takže jsem šel to potravin a tam jídlo nakoupil.
Kubulus: Kolikátý den? A kde jsi ho našel?

Pamatuju si, že nazačátku mluvili o skladu plném jídla ale nikdy se mi ho nepodařilo najít. :-/
Potřebuju poradit - hraju za Haruspica a mám problémy se sehnáním jídla. Prolezl jsem hospodu, kde krom kafíčka a chlastu nic neprodávaj, ten hlavoun v tom skladu s hrdlořezema taky nic nemá. A já mám pořád hlad. Neví někdo prosím, kde seženu něco k snědku? :)

Edit: Jo, tak už jsem na to přišel.
Funga: Předně musíš mít u sebe předměty, o něž má ten který obyvatel zájem, a pak on musí mít ty své předměty (např. obvazy) "na skladě" (což vždy nemá), tj. musíš je v jeho inventáři vidět. Nejprve musíš naklikat své předměty (nahoře se objevují čísla +1, +2, +3 atd.; levým myšítkem přidáváš, pravým ubíráš) a až potom ty jeho předměty (to se ta čísla zase odečítají) - no a až to vyrovnáš na nulu (možná to jde i v kladných hodnotách, nejsem si jistý), stiskneš vyměňovací tlačítko a je to.
(Většinou ta výměna neprobíhá v poměru 1:1.)
Ajantis, děkuju. Ještě prosím o radu, teď hraju jako ten dědic co přijíždí do města. Dotaz: Když chci s někým něco vyměnit, jak to s ním vyměním? Dal jsem vodu jednomu chlápkovi na výměnu, ale nevím jak to dostat. Děkuji moc
Funga: Musíš jít po tom ochozu stále dál a na konci budou dveře (či něco podobného). Na ty pak klikneš a objeví se výběr postavy, za niž chceš hrát.
Prosím o radu, spustím hru, dám nová hra objevím se někde na ochozu a tam se baví ti tři. Vůbec nevím jak dál, reaguje mi jen myš a šipky , vůbec nevím jak mám pokračovat.Děkuji moc
Ajantis: Jo, taky si myslím, že ty tři dny hraní stačí. Holt u hry, za kterou jsem si zaplatil, musím hodnotit i technickou kvalitu. A pokud se to pro padání nedá hrát, tak je ta hra šmejd.
Jab: Tak hlavně, žes vydržel "hrát" dostatečně dlouho na to, abys ji mohl jako hru ohohnodit.
Já tu hru kdysi zkoušel, anglickou verzi, a běžela perfektně stabilně.Graficky "dostačující". Ale odrazoval mě ten dost hroznej překlad.A protože jsem na to nakonec neměl čas, tak jsem to odložil na neurčito...ale někdy bych to rád zkusil.Ty RPS články mě taky solidně navnadily, právě : ).
pipboy: Jo, ona ta hra bezpochyby vypadá zajímavě. A to ač se dobře nehraje. Nicméně padání každou minutu jsem už opravdu nemohl snést. Naprosto to ničí jakýkoli požitek i atmosféru hry. :-/
Přečti si tohle, pak tohle, a pokud ti nevaděj spoilery, tak nakonec tohle.

Těch bugů a zpackanýho překladu je fakt neuvěřitelná škoda :(.
Vedle již vzpomínaných bugů mi též hra sekne tak zajímavě, že v rozhovorech zmizí veškerá menu (a nejdou znovu vyvolat), přičemž hra ani nemá tolik slušnosti, aby spadla rovnou do windowsů.
Priorita hraní této hry tak u mě závratně klesla. Možná si časem někde přečtu, o čem to bylo. Jelikož hrát jako "hra" se to nedalo...
No mňa tiež ten preklad štval, hlavne to, že pri niektorých rozhovoroch nebolo odlíšenie chlap/žena a divné vetné konštrukcie nekorešpondujúce s ničím. To hej. Ktosi mi hovoril, že ten český preklad dopadol oveľa lepšie než anglický (hral oboje), ale teraz si už nespomínam kto, aj keď to je jedno.
Ano, mám tu verzi od TopCD. Hodně by mě zajímalo, jestli je česká mutace dělána z ruského originálu nebo nechvalně proslulého anglického překladu. Některé věty / rozhovory totiž dávají smyslu opravdu pomálu a obávám se, že to není jen onou divností hry.

U Bloodlines jsem pomalu myslel, že hraji nějaký simulátor na náhodnou tvorbu bugů. :-)
Okrem toho rozlíšenia sa mi nič nestalo (máš tu verziu od TopCD?), asi som lucker ako v prípade VtMB, kde pri prvom hraní ma za celú hru stretol jeden jediný bug a to, že jeden skript sa sekol v priebehu, ale po loadnutí už išiel a to som to hral ešte v čase vydania a bez patchu. :)
Namátkový výběr bugů, které mě provází od první hodiny hraní:

- faktická nefunkčnost rozlišení 1280*1024,
- po smrti se mi občas přepíši quick save pozice, takže hned po jejich nahrání zemřu,
- padání hry do windows,
- častá nemožnost sebrání předmětu, pro nějž mi v inventáři nezbylo místo a spadl na zem,
- o blbinkách jako postavy, které se zaseknou ve zdi / dveřích, popř. ztuhnou a nejsou schopny interagovat, ani nemluvě.
to je samozrejme druha moznost, nebyl jsem si po tom vsem jisty jestli to co vidim jsou bugy nebo zamer autoru :)
pipboy: To se mi nezdá. Když během dne nesplním úkoly (i ty hlavní, což se občas stane), hra prostě běží dál. To vykopnutí do menu bych přičítal spíš nějakému bugu, kterých je v Pathologic požehnaně.
Z hudby sa mi páči len titulná téma, tých zvyšných pár paródií na ambient?elektroniku? mi neodbytne liezlo na nervy a ani mi nesedelo do atmosféry samotnej hry.
Na te velmi prehledne mape ovsem ani zdaleka neni kazdy plot vyobrazen :)

Hm, podle vseho jsem minul nekde nejakeho manika co sel od nekud nekam a hra predpokladala ze si ho vsimnu a budu ho sledovat a kdyz jsem to neudelal, o pulnoci me vykopla O_o No, rikejte si co chcete, ale z tohodle vyslovene cisi snaha cloveka za kazdou cenu odradit. Zatim jsem to teda neodinstaloval, ale priste k tomu sednu s navodem, snad mi to trochu usetri nervy a nekam se posunu.
Last jedi: Hudbu považuji za excelentní. Mohlo by tam být víc motivů (nebo by se nemusely tak opakovat), ale i po nějakých 45 hodinách hraní ji poslouchám se zalíbením.

Poprvé jsem hrál za Haruspice (kvůli vyřezávání vnitřností), teď jsem v 8. dni za Kláru a už se mi příběh jeví uchopitelnější než prvně. Ale rozhodně si to (myslím, že brzy) zahraji i za Dankovského, aby byl můj pohled na Pathologic co nejkompletnější.
Mňa tam hlavne ubíjalo to nehorázne pomalé tempo chôdze spolu s príšerným hudobným doprovodom. :)
Súbojom sa dá z 90% vyhnúť. Ajantis, za koho si hral? Ja som to prešiel za Dankovského a druhé hranie som začal za tú ženskú ktorej meno som už zabudol, ale jaksi hneď po dohraní to nebolo ono a na nejaký tretí herný deň som sa na to vykašlal.
Adieu: Zvyknutí si na základní mechanismy netrvá dlouho, tak dva herní dny. Pak už nejsou ani s penězi velké potíže, i bez nudného prolézání domů a desítek soubojů (tedy bez frustrace) lze vyžít, v tomhle je hra nastavena dobře.
(A když se občas podíváš na - velmi přehlednou - mapu, nebudeš ani narážet na geniálně umístěné ploty jako pipboy. :-))

Žel Pathologic má jiné pochybné mechanismy, které při druhém hraní odkrývám. Skutečně je to víc skvělý zážitek, než hra jako soubor povedených herních mechanismů.
Ajantis: Mám v umyslu se k Pathologic ještě vrátit, jen jsem se ještě nerozhodl kdy. :-)
Adieu: Začátek, než se napojíš na místní potravinový řetězec, je krušný. Základem je zvyknout si na souboje, z nich jsou pak peníze a za ty se dá (s trochou štěstí, když moc nestoupne inflace) koupit jídlo.

Ovšem jestli ti vadí fatalismus, tak není pomoci, s tím to bude naopak čím dál horší. :-)
Ajantis: Hned na začátku jsem neustále umíral hlady. A to jsem prolézal, co se dalo. :-) Dokonce jsem rozehrál podruhé, ale opět stejný průběh. A pak příšerné souboje.

Jinak mi vadil i ten všudypřítomný fatalismus.
pipboy: Příliš divné? Stavěj si hranice a ničeho výjimečného se nedočkáš.

Hru samotnou nehodnotím, několik herních principů mne znechutilo natolik, že jsem ji brzy uložil k ledu.
je to velmi zaujimavy herny zazitok, mozno niekto neprenikne cez pomale tempo a zastaralu grafiku, ale pre takych ludi ani tato hra nie je, osobne ju povazujem za cosi velmi ojedinele a zvlastne a skor je to pre mna zazitok nez "len" hra. Hral som to cele dni v kuse, kym som to nepresiel a aj ked som nehral, som na to musel neustale mysliet. Psychedelia, utopizmus, surealizmus, symbolika, filozofia, magicky realizmus...je to tam vsetko, hlavne zo zaciatku clovek hra s otvorenymi ustami :)
Na rockpapershotgun.com k týhle hře napsali tak skvělou sérii článků, že mě donutili si hru sehnat..ale zatím jsem neměl chuť se do toho divnýho světa ponořit.