Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bellerofontes (24.02.2019 21:18): Jsem rád, že to tak vnímáš :) Mně to prostě zkrátka nesedlo, a nakonec možná ani nevím proč. Samostatně obě dvě linie fungují skvěle, ale společně jsou pro mě byly rušivé. Ale přitom jsem se fakt na každý přechod a snovou pasáž těšil. I přes své hodnocení se k Outlastu 2 časem chci vrátit, takže poté to budu vnímat možná jinak a přidám i pár procent.
@Cathan (24.02.2019 19:51): Já bych si naopak dovolil tvrdit, že dramaturgicky je to bravurně zvládnuté. Nejsou tam dvě paralelní dějové linie, vždyť k tomu propojení tam dochází. A není to ledajaké propojení - nejenom že vysvětluje, k čemu na místě došlo, ale navíc projasňuje motivaci a komplikovanost postavy, za niž hraješ. Vlastně to považuji za dost obdivuhodné. Určitě je tu znát mnohem hlubší přístup, než tomu bylo u taktéž vynikajícího prvního dílu, který byl ale pro svou přímočarost prost doprovodných problémů. V mém případě jde o zážitek, který si v sobě nesu i dva roky po dohrání. A nepochybně tomu tak bude i nadále.

Souhlasil bych nicméně s výtkou o roztříštěnosti v tom smyslu, že častá změna lokací a výrazných záporných postav v nich až příliš upomíná na klasickou diversitu úrovní, mezi nimiž je nakonec narýsovaná dělící čára. Tohle hře v určitých momentech opravdu nesluší.
@Chuck (24.02.2019 18:41): Já se nad každou hru zamýšlím až moc zhluboka, je to prokletí :) Proto taky nenávidím Doom. Ale vážně - Outlast 2 je pokračování, tedy si takové zamýšlení můžu dovolit, protože to mám s čím porovnat. Outlast fungoval. Outlast 2 nefunguje.
@Cathan (komentář): Nerad bych, aby to vyznělo nějak arogantně apod., ale přijde mi, že se nad tou hrou zamýšlíš až moc zhluboka. Jinak já jsem hrál Outlast, Outlast: Whistleblower a momentálně mám rozehranou i dvojku a pořád jsem se hrou téměř po všech stránkách spokojen. Pravda, občas bych uvítal možnost se před útoky nepřátel bránit, i když je fakt, že nedávno se mi to v jedné scéně povedlo, resp. jsem koukal, že je to u dvojky někdy možné. :-)
@Chuck (24.05.2018 15:40): Takhle nějak? :)

KRYTON: (Ve vysílačce) Něco jsme našli.
LISTER: Vážně?
KRYTON: Myslím, že je to jeden z posádky, odporně znetvořený kostlivec se třemi hlavami a visí z něj hnijící cáry masa. Jak jsme otevřeli dveře výtahu, spadnul na Rimmera.
LISTER: Není mu nic?
KRYTON: Myslím, že právě zjistil, jak použít cípy košile.
RIMMER: No dobře, Krytone, nemusíš ze mě dělat zbabělého srabíka, nic mi není.
KRYTON: Takže už nechcete, abych sehnal Vaši matku?
@Drolin (24.05.2018 14:26): Tak já jsem poměrně velký fanda jedničky, tudíž očekávám, že by mě dvojka mohla vyhovovat. Sice mě poněkud stresovala a prohlásil jsem, že už do ničeho podobného nepůjdu, ale jelikož jsem se nakonec pustil i do Outlast: Whistleblower, je vidět, že tu zásadu poruším znovu. :-)
@Chuck (24.05.2018 07:40): Určitě doporučuji, ačkoliv já to mám naopak než většina zde (první díl mě tolik nezaujal, a o to více jsem si užil druhý díl - a to i kvůli malým očekáváním).

Zdejších 68 mi přijde dost málo, vzhledem k tomu že na Steamu:

NEDÁVNÉ RECENZE:
Velmi kladné (139)
VŠECHNY RECENZE:
Velmi kladné (8,381)
Na konec velmi dobré, postupem času stále lepší. Po stránce hratelnosti podprůměr, ale jinak se to povedlo (a podle mě o třídu lépe jak první díl).

Messiah
Finish the game in Insane Mode without reloading the camera battery


To snad ani nejde ne? :))
Je 2 nechutnější než 1 nebo Whistleblower ? Narážím hlavně na tu scénu, jak se nám jistý sympaťák snažil odcizit naši chloubu.
Možná to podle někoho zbytečně komplikuji, ale mimořádně zajímavý je i vztah, který má Blake k Jessice a Lynn. Kromě fotografie je nikdy nevidíme pohromadě. V mládí byl distancovaný vůči Jessice, protože se mu líbila Lynn, nyní má zachránit Lynn, ale jde mu o záchranu Jessicy (dokládá to jeho monolog, v němž Lynn nazývá Jessicou). Jedna tu existuje skrz druhou. To ale samozřejmě není tím, co by mělo rozřešit případné DLC. V současné podobě je to nádherně "přirozené".

@Paul (04.05.2017 18:53): Dobrá recenze.
games.cz 6/10
Při tom například scéna ze začátku hry, kdy se plazíte v kukuřičném poli a nad sebou vidíte jen světelné kužely z baterek, byla snad jedinou chvílí, kdy mi bušilo srdce a měl jsem pocit, že mi hrozí nějaké nebezpečí. Jenže ten samý pocit nemůže fungovat ve chvíli, kdy si dá svalnatý vidlák tu práci, abyste viděli každý kaz v jeho ústech, než vás prohodí dveřmi, a vy pak sprintujete předem připraveným koridorem tak dlouho, dokud vás nadobro nerozdělí další skript.
@Shoggot (03.05.2017 23:33): Snížení hodnocení? Euforie opadla vcelku brzy.

Ono to zřejmě nepotřebuje další vysvětlení. Nehrát ale předchozí díl, kde ženy vystěhovaly z nemocnice kvůli přeludům ohledně domnělého těhotenství, jistě by mi tahle rovina zcela unikla.
Zrovna jsem se dostal z části, kdy vylezu ze země po pohřbení zaživa. Kolik do konce hry?
@Bellerofontes (03.05.2017 19:31): Pretože skutočne nevidím iba zmeny k horšiemu a samotný koncept sa mi páči dosť. Máš dojem, že hra je prijatá až tak negatívne, že by malo byť prekvapivé, ak ju niekto hodnotí pozitívne? :) Môj názor som dôkladnejšie rozpísal tu.

Keď si to porovnám napríklad s nedávnou dohranou treťou Syberiou, ktorú trápia napriek istým kvalitám omnoho, ale omnoho výraznejšie problémy (pričom doterajšie hodnotenie na DH to akoby vôbec nereflektuje), tak je pre mňa Outlast 2 kvalitívne skutočne o triedu vyššie.
Málem bych zapomněl: za ten systém ukládání by si zodpovědná osoba zasloužila rozdrtit varlata. Hezky pomalu, s křupnutím.

Něco jsem přehlédl, nebo opravdu nejde načíst hru z posledního checkpointu?

@M.a.t.t. (03.05.2017 19:04): Mě štve, že tu po hratelnostní stránce vidím změny pouze k horšímu. Včetně toho, co v Outlastu nemělo chybu. Překvapivé spíše je, že ty jsi tak smířlivý.
Tak v prvom rade za hrou nestojí bohaté a početné štúdio, ale indie vývojári, že áno. Je logické, že s niektorými vecami nemajú toľko skúseností. No že sa im napríklad s využitím toho istého enginu podarilo radikálne zlepšiť grafickú stránku, nároky v podstate ani nešli nahor a hra je po vydaní v technicky viac než slušnom stave, už nespomenie nik. Mnohé iné väčšie štúdiá by si z nich mali vziať príklad, v dnešnej dobe obzvlášť.

Neustále sa zmieňujú nejednoznačné pravidlá, no až na pár momentov som skutočne nemal s postupom výraznejší problém, nakoľko správne riešenie sa skôr či neskôr ponúklo samo. Uznávam, že väčšia linearita môže vzhľadom k otvorenejšiemu prostrediu niekomu prekážať a taktiež uznávam, že schovávanie má v druhom dieli skutočne ďaleko menší zmysel ako útok. Celkovo je hra výrazne akčnejšia a adrenalínovejšia. Mne to nevadí, no beriem, že koľko ľudí, toľko chutí. No ten povyk ohľadom toho, ako je údajne nevydarená, ma i tak vcelku prekvapuje.
GodOfTheSick to vystihl přesně. A jsem rád, že se zmínil o těch pravidlech: tohle je jednoduše vinou špatného game designu, nic víc. Hra je otevřenější, což si vyžádalo, že bude i lineárnější. Očividně se to ani moc netestovalo, protože početný vzorek lidí vykazuje v daných situacích stejné chování a hra na to neumí reagovat jinak než smrtí.

Já upřímně ještě teď žasnu nad tím, jak to mohli tak dokurvit. Outlast i Whistleblower byly suverénně zvládnuté hry, zatímco tohle přetéká řadou nevhodných novinek (natáčení událostí kamerou, které nesedí do tempa hry; obvazy; popsané listy se povalují jen tak v lese) a ani to, co dříve fungovalo, se tady neobejde bez problémů (zkuste se ukrýt před Martou, je to úplně zbytečné; vlastně ukrývání vůbec).
@SeamCZ (27.04.2017 21:46): Hele. Asi nejsem to pevný jádro místní guildy, ale pár postřehů ti poskytnu. Ta místní guilda se na tebe, jak vidíš vysrala i s papírem. Zmenši okno se svou maličkostí. Jsi tam velkej a nejde o to, že sobě děláš dobře. Nehejkej, nebo hejkej, ale až budeš mít 1000 S. Pak si ovce zvyknou a ty je můžeš prudit reklamou, protože pro chlapce budeš vzor a děvčata se budou červenat (DOLE). A hlavně: nekomentuj každou píčovinu a neuháněj filmečky dementníma kydama.
Utíkám před nepřítelem, chci přeskočit kámen, nejde to a proto chcípnu. Střih. U kus dál zase utíkám před nepřítelem, jsem v slepé uličce, na konci je dva metry vysoko okno, tak hledám někde cestu pryč, nepřítel mě doběhne a chcípnu. Takhle chcípnu ještě několikrát, než zkusím vyskočit do okna a ono to překvapivě jde. Ale koho by to napadlo, když předtím postava není schopná přeskočit obyčejnej šutrák? A takhle je zadrbaná celá hra. Prostě nejsou stanovena jasná pravidla, někde něco funguje, jinde ne a prudí to až do konce.

Hratelnost je v podstatě omezená na neustálý útěk tmou a hledání díry v plotě. Nepřítele nelze zabít ani odstrčit, nemůžeš sebrat ze stolu svítilnu nebo louč, sbírat jde akorát baterky do kamery, prostě trapas.
@Chuck (03.05.2017 17:05): V tom čo tu zaznelo - až pričasto hra stojí na metóde pokus, omyl, čo vedie k častejšiemu umieraniu. Na druhej strane, žeby ma hra kvôli tomu frustrovala, sa nedá povedať. Nehrozia žiadne situácie typu opakovania jednej pasáže hodinu a skôr či neskôr prídeš na to, čo máš urobiť. A nie, skutočne mi nepríde, že by sa to hralo výrazne horšie. Jadro hrateľnosti je skoro identické - pre niekoho možno až príliš.
Mno nevím, rozehrál jsem na Nightmare a minimálně z hlediska dávkování mi to tady příjde naprosto mimo. Bez baterek během první půl hoďky (reálně tedy během prvních 15ti minut skutečného hraní), během dalších deseti minut hned tři smrti (než jsem pochopil, že fakt nemá cenu vymýšlet, jak to obejít, a prostě jednoduše zdrhat).

Zároveň si ale jsem vědom, že se to od té jedničky fakt až tak moc neliší, takže..ve finále asi viním jak hru, tak sebe. >__>
Dvojka je v zásade to isté, akurát u nej viac-menej platí more of the same. Čiže chápem, že sa niekomu môže tento koncept zajedať. Takisto chápem, že pár prvkov to môže niekomu brzdiť celkový zážitok, ale až tak radikálny rozdiel v kvalite tu skutočne necítim a nepredznamenávajú ho ani hodnotenia ako celok.
Ten konec se mnou zamával. Má to mnoho neodpustitelných chyb, ale poslední třetina patří k tomu nejlepšímu ve hrách vůbec.
Tak u tohohle se nebavím ani z poloviny tak moc, jako u jedničky. A nevím, jestli je to hrou, nebo jenom mým rozpložením. :/
Tak zatím je to docela dobré, ale ten gore a sexuální násilí jsou až groteskně nadužívané. Snad je příběh trochu ve výsledku víc hlubší než jen simplicitní "náboženství je zlo" motiv.