Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (27.03.2021 21:31): Pravda. Já hrál jeden čas Nuclear Dawn docela pravidelně, ale není to jednoduchá záležitost. Takticky, kooperativně náročné a člověk tam nemá nic zadarmo. Taky celkem komplikované pro casual hráče. Narazit na fungující tým bylo těžké a vůbec inteligence hráčů musela být rozmanitá pro využití plného potenciálu hratelnosti. Holt to není COD nebo BF.
Nuclear Dawn je koukám už mrtvé, ale nedávno vyšlo Eximius: Seize the Frontline, což je taky docela zajímavý FPS/RTS mp hybrid. Ale aktuálně aktivních něco přes 60 hráčů, to bude brzo mrtvé též... tyhle indie mp hry to mají těžké.
Hraje to ještě někdo? Já to dneska zkusil, velitel mi nenadával, ale snažil se pomáhat, takže mě to i celkem bavilo.
Proč se to vlastně nehraje v e-sportových kruzích? Je na to potřeba moc hráčů? Zdá se mi, že tak 6v6 by to mohlo být ok.
Včera jsem u toho po letech strávil zase chvíli a řekl bych, že je to lepší než tenkráte.
@NateLogan (22.06.2012 00:27): Tak to má být a divím se, že to nefunguje běžně i u jiných her. Vždyť o co tím přijdou, když je to šířeno bez nákladů? O nic a hra se dostane aspoň k dalším lidem.

Jinak ještě od nich přišly 3 pozvánky na vyzkoušení hry, akorát teď nevím, jestli jsou ještě v platnosti.

EDIT: Kecám, ty guest passy jsou na úplně jinou hru - Red Orchestru 2 :-)
Všichni majitelé ND dostanou kopii navíc: odkaz

Mě to přijde jako sympatický krok. Tahle hra je dobrá, ale těžká a není pro všechny. Pokud to pomůže rozšířit hráčskou základnu, rozhodně nejsem proti.
@Vodny (11.06.2012 10:28): nevycerpatelnost myslim ze neni omezen celkovy pocet resourcu ktery ze zdroje dostanes. Cili muzes stavet budovy do aleluja ( kdyz uz ti zbyva jen zakladna tak uz to nejde tak rychle, ale porad stavet muzes )
Za spatny designem si stojim, protoze jsem hral vic her z tohoto zanru ( savage 1&2, natural selection, a jeste jednu alien cosi ) a v zadne neni tak nudny finish.

Problem spatneho velitele - na nem vzdy stoji 90% hry, nesmi proste delat moc chyb a musi vedet co a jak. Ale to nevidim jako minus protoze tohle je pomerne jasne ze stylu hry a jsem na to zvyklej. Spis me trosku depta ten pocit bezmoci za hrace, nejak nejsem schopen prijit na to jak uspesne pomoci tymu - at delam co delam, skoro nikdy se nesejdeme v dostatecnem spolupracujicim mnozstvi aby to melo vysledek.. :)
@Rattus (11.06.2012 10:08): Nevyčerpatelnost zdrojů? Pokud je nepřítel zatlačen až úplně ke své základně, tak pak stačí zničit řídící centrum s komandérem a je konec hry. A na remízu nikdo nehraje, v tomhle stavu se nepřítel většinou vzdá sám, nebo je o to požádán a požadavku vyhoví. Když je porážka nevyhnutelná, je možnost vzdát se legitimním způsobem jak zbytečně neprotahovat agonii, tak jako ve válce skutečné. Jinak z osobní zkušenosti vím, že někdy je totální výhra velmi rychlá, nepřítel nemá žádné zdroje a pokud se hraje v dostatečném počtu hráčů, tak je dodělání základny otázkou chvilky. Že má hra špatný design, to bych úplně netvrdil, jen zkrátka nemá stejný design jako každá druhá střílečka.

Základní stavební kámen je zde velitel, což je jeden člověk a ten vlastně rozhoduje o všem. Možná ty jeho pravomoci by bylo dobré nechat trochu rozmělnit mezi další hráče, protože když je špatný velitel, je špatný celý tým a v tom tkví celý problém špatných zápasů.
Nu, jestli to solidně opatchovali a zbraně už mají ten správný... pocit ze střelby, tak bych to možná i zkusil znova.
@Vodny (11.06.2012 09:59): me proste prijde ze veze jsou moc levny ( vzhledem k nevycerpatelnosti zdroju ) a moc odolny, nejvetsi sranda je pokud neni plnej server, to s tema vezma vazne nic neudelate at delate co delate. V podstate je to i problem toho ukonceni hry, neexistuje tam zadny zpusob jak efektivne nicit budovy i v momente kdy mate totalni prevahu.
Nesmyslna remiza ktera neni fer - tak tomuhle vazne nerozumim. Proc by se meli vzdavat kdyz porad muzou "neprohrat" ? Hra ve ktere je dokonceni takhle protahovane ma jednoduse spatnej design a nic jineho v tom nehledej.
@Rattus (10.06.2012 17:51): Ta minimapa má 2 režimy v tom výřezu. První je přiblížený, takže vidíš v detailu co se kolem tebe děje a druhý je kompletní a vidíš celou mapu se všema jednotkama.

Co se týče hratelnosti, tak souhlasím, že obranné věže jsou pěkné svinstvo, nicméně od toho tam jsou. Kdyby šly zničit na jednu dvě rány, nikdo by je nepoužíval a bylo by to jen o střílení pěšáků. Je to těžká, týmová hra a pokud tým nešlape, jasně prohraje. Zatlačení do základny a nevyhnutelná porážka se rovná prohře, slušný tým se vzdá a nehraje na nějakou nesmyslnou remízu, která by nebyla fér.
@NateLogan (10.06.2012 18:22): To nesouhlasim, proc by se mel tym vzdavat? porad muze hrat o cas na remizu.. Spis by tam mela byt moznost rychleho ukonceni hry, ted tam proste neni nic cim bys mohl soupere prevalcovat i kdyz mas absolutni prevahu ve vsem.

Se sehranym tymem souhlasim, jenze to je proste obrovske minus kdyz ho nemas.. coz vzhledem k "popularite" hry bude urcite problem pro vetsinu hracu.
Ja to hlavne srovnavam se Savage, tam se jak dalo lepe koordinovat ( kresleni do mapy, organizace pres serzanty v boji, prehlednejsi situace diky lepsi minimape a zobrazovani ikonek na ni ), tak bylo doresene finale a zniceni zakladny - siege zbrane tam nicily mnohem mnohem rychleji a tak bylo porad potreba davat pozor na necekany utok ze skryte predsunute zakladny.

Tady pokud se ti podari nekam sikovne umistit teleporter ( jakoze takova mista tam v podstate nejsou, je vzdy pomerne jasne kde se davaji spawny ) tak i kdyby se z nej vetsina tymu vyhrnula se siege zbranemi, zakladnu neznici.

A ta dominace vetsiny her pomoci turretu, to je neco dost prisernyho - zakopova valka je nuda :-)
@Rattus (10.06.2012 17:51): Ten balanc je dělaný pro sehraný tým, to je jasné. Spousta tebou zmíněných nedostatků odpadá s dobrým velitelem, většina ostatních věcí zase se sehraným týmem (alespoň částečně). A taky je to o fair-play obou stran. Když je jeden tým zatlačen k základně, prohra je skoro jistá a ten tým by se měl vzdát (surrender).

Je ale pravda, že tato hra relativně hodně skomírá a je těžké najít uspokojivý zápas.
@konvice (10.06.2012 16:17): hral jsem to jen lehce a nemuzu tak tvrdit ze tomu poradne rozumim, ale pusobi to na me hrozne nevybalancovane. Vetsinu her co jsem hral rozhodl turret spam velitele, pripadne neschopnost vlastniho velitele vyzkoumat siege zbrane. Pocitam ze aby sis tuhle hru uzil musis mit sehranej tym, nejlip vcetne velitele. na random bitvach jako jednotlivec skoro nic nezmuzes a domluvit se s nekym nahodnym v tymu na nejake presnejsi spolupraci mi prislo nemozny.

Napr je tam saboter co ma 3 prisavny miny na dalkovy ovladani, cekal bys ze se pomoci cloaku dostanes k nepriteli a neco mu tam odsabotujes. problem je ze ty 3 miny nedokazou znicit ani jednu budovu ( i nejslabsi ). Museli byste teda bezet ve dvou pripadne ve trech, abyste meli sanci neco realne udelat. Jde to tak daleko ze nez se mi "nabije" znova ta mina u doplnovaci stanice, budova kterou sem poskodil uz je opravena ( bez prispeni opravaru, ciste ze velitel kliknul na repair )

Svyho casu jsem hraval Savage kterej byl principielne podobnej, a ten mi teda prisel lepsi :-D
Neni tu moc zpusobu jak komunikovat s ostatnima ( zadny pingani na mape nebo neco ), samotna mapa ukazuje jen vyrez z bojiste a tak nevis presne co se deje jinde ( muzes si hodit celou mapu ale ta je jen na tlacitko a pres celou obrazovku ). Do toho ti porad HUD hlaskuje "building under attack" aniz by se obtezovat rict co presne kde..

Jako jednu z hlavnich nevyhod bych jeste dodal ze i pri naprosto jasne prevaze jednoho tymu, pri zabrani 90% mapy a tim i zdroju, porad trva dobyti zakladny ciziho tymu neuveritelne dlouho. Byva zvykem trpet v tomto jasne prohranem rezimu 15 minut a vic.
Pripada mi ze se to cele odviji od prilis odolnych budov a prilisne drsnosti obranych vezi.
Nevypadá to zle, mohl bych vás poprosit o nějaký obsáhlejší komentář k této hře? V čem je vyjímečná od ostatní fps atd. ? děkuji
Nechce někdo koupit originálku? Ještě ve fólii jako z obchodu...
@NateLogan (11.04.2012 12:57): Ano, sleva už je na světě - 66% = 6 Euro = 150 Kč. Zrovna včera jsem to hrál, bohužel jen 4 vs. 4 z toho u nás jeden bot a když jsem šel spát, začali to pařit nějaký amíci se slovy "Rozehřátí po ránu." :-) Někdy bych dal match, sice nejsem kdovíjak kvalitní (komandér vůbec), ale s českými hráči jsem to ještě nezkoušel.
Tenhle týden bude pravděpodobně free víkend (nebo minimálně sleva) a bude možné si zahrát s tvůrci hry.
Hravame semtam po vecerech s kamosema pres Steam s hlasovou komunikaci, kdyby se chtel nekdo pridat, staci napsat.
Malokdo si asi hru zamiluje na prvni zahrani, Nez clovek pochopi principy, chvilu to zabere. Ted koukam, ze to same pise Vodny. Ja bych po prvni hodine dal 50%... jak vidno, dale stoupa. Herne je to takovy mix ET:Quake Wars (bez tech "stages") a Savage.
Tahle hra stojí i za plnou cenu, o tom bych vůbec nepolemizoval. Jde jen o to, co od toho čekáte. Střílečka ve stylu CoD nebo BF3 to určitě není. Je mnohem náročnější na týmovou spolupráci a pokud nemáte v týmu schopného commandéra, nevydržíte ani 5 minut. Spoustu lidí hra odradí po pár minutách, protože neví, co v ní mají dělat. Na netu jsou dokonce na některých herních stránkách dvě recenze. První, ve které autor hru kritizuje, protože ji nepochopil a nebavila ho a druhá, ve které se omlouvá, že se hře dostatečně nevěnoval a že až po určité době pochopil, o co tam jde a je to zábavné. Chápu, že někomu může hra připadat jen jako další mod pro HL2 a navíc za peníze, ale vzhledem k velké péči autorů, množství vylepšení, to je hra, za kterou utratit peníze není zbytečné. V akci za 5 éček to je bez váhání jasná koupě. Já ji mám za 18 euro z předprodeje a nelituji.

EDIT: Ostatně jinak k těmto titulům velmi tvrdá metakritika hovoří za vše. 71%
Pokud se najde zápas, kde v obou týmech jsou schopní velitelé, nelitoval bych ani 20 éček :).
Za ty peníze je to velmi dobrá hra. Já to koupil už v předprodeji a příval patchů hru notně vylepšil a nevypadá to, že by vývojáři přestali hru podporovat. Koncept je to dost originální a nefunguje vůbec špatně. Na začátku byla hra dost těžká na pochopení zejména role komandéra, ale nové tutorialy většinu vysvětlují. Každopádně co se týče týmové spolupráce, je to jedna z těch her, kde osamocení vlci nic nezmůžou.
Hmmm? Nebylo to jen pingem? já nic takového nepozoruji. Klasický voják/špeh jdou k zemi rychle, ti těžkooděnci naopak vydrží i dost headshotů. Plus je tam různá munice.

Tak jako tak mi to přijde plynulé dost, něco mezi BF:BC2 a CS:S.
Kuličkovky.

Plynulost, všechny jmenované ji mají. Nejspíše tím mám na mysli překonávání nepřítele. Někdy to bylo extra rychlé a smrt, a jindy střelba a nic. Potřebné dva tři headshoty na člověka.
Přidal jsem to právě kvůli free weekendu. Docela jsem se na to těšil, ale asi nakonec nebude čas.
Není to zlé, ale první hra byla s neschopnými spoluhráči i velitelem.

Největší mínus je, že to postrádá takovou tu správnou FPS plynulost.