Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nuclear Dawn

79
8 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.09.2011 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.nucleardawnthegame.com/
Nuclear Dawn je týmová, čistě multiplayerová 3D-akční hra se silnými prvky realtimové strategie. Jak název napovídá, hra se odehrává v budoucnosti po jaderné válce v troskách moderní civilizace, kde se utkávají dvě mocnosti - Empire a Consortium. Ty reprezentuje ve hře až 16 hráčů za každou stranu.

Oproti ostatním klasickým multiplayerovým FPS hrám odlišuje Nuclear Dawn funkce Commandera, prvek známý například z módu Natural Selection pro Half-Life. Velitel se nachází v bunkru, který ale může opustit, a sleduje pole z ptačí perspektivy jako v klasické RTS. Rozdává rozkazy k útoku a obraně, dává spoluhráčům informace o nepřátelích, staví budovy a provádí výzkum, který má opět dopad na hráče v poli, protože jim poskytuje lepší výbavu. Velitele si tým volí před každým zápasem a během boje je možné vyvolat vzpouru a současného velitele sesadit.

Nuclear Dawn momentálně nabízí 2 režimy - Warfare, kde se bojuje o kontrolu stanovišť se zdroji, a Victory, kdy je potřeba zničit bunkr nepřátelského týmu. Hráč má na výběr ze čtyř povolání, které mají rozdílné specializace (například support si může vybrat, zda bude medic, inženýr nebo plamenometčík) a jinou výbavu za každou ze dvou frakcí.

Hra vznikla původně jako mod pro Half-Life 2.


Poslední diskuzní příspěvek

Kwoky: Tuhle otázku si můžeš položit u každé multiplayer hry. Uspěch v e-sportu nemůže mít všechno, steam je mp-only her plný. Jinak já to…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Pusťme si nejlepší mix akčně-strategické multiplayer hry....
Seriózností zůstal se svým Source eng. zařaditelný po bok Counter-Strike(až na neviditelnost).
Nuclear Dawn je o taktizování a spolupráci, ale neni ochuzen ani o frenetický boj. Škoda, že počet běžících serverů neni dvojciferný a sama hra malinko zapadla, proto tu asi chybí i komentář a vynasnažím se to napravit.

Hra nabízí tréninkový single s boty (ti se ale z vysoka vykašlou na velitelskou funkci, viz později). Pak to hlavní tozn. multiplayer bitvy a nebojte jsou dobře hratelné! V menu nechybí také položka s databází vašich uploadů na server(mapy), to neni ovšem moje parketa, takže již na samotnou hru a mód Skirmish. Tu se můžete procvičovat v prostém lovení fragů. Vyzkoušet si v něm dostatečně všechny třídy. Medik, nabušený tank, neviditelný assassin, sniper, voják. Máte mapu, smokebomb, můžete mít miny, ostré nože, brunátný plamenomet, gatling. Už tady jde hrát týmově a spoluhráče třeba léčit, boostovat HP nebo expovat, kdy hra počítá bonus za povedený squad kill. Pohybujete se převážně v městském a průmyslovém bohatě členitém prostředí, které je víc než pestře navrženo(vylezte na pavlač, "nepořežte" se při průchodu dveřmi s vystřískaným sklem, propadněte krátery do spodních pater).
Různorodé mapy podle mne nejsou odfláklé a mají svou osobitost, pěkně kolorováno je třeba vymodelované zatopené metro (s jedním z resource pointů). Klíčové pro váš úspěch bude naučit se krýt a umět obklíčit nepřítele ze stran. Mapy k tomu vybízejí, kdy většina obsahuje záludné uličky (kam později nelze umístit věže), kterými se dostanete jako zkratkou kamkoliv.

Ale to zatim nemáte prvek RTS, který v módu Warfare vykouzlí tak 75% úspěchu
za vás. Podívejme se tedy na skloubení akce se strategií a to co dělá Nuclear Dawn netuctovým. Posviťme si červenými proudy energie nad hlavami, které vykouzlí atmosféru Battle Isle 4 (nebo Perimeteru - ehm ten bych nezmiňoval). Má je na starost velitel frakce Empire. Nějaké velitelské posty máte už i jinde -Battlefield2-, ale tady je to rozvedeno. Jako velitel nejste na poli, ale v bunkru a stavíte jak v Command&Conquer3 elektrárny, obranné věže,... zkoumáte technologie a také navrhujete respawn body. O post velitele neni přehnaný zájem, takže se dostane na každého a zároveň nejste nervováni tim, že bunkr zůstane prázdný.
Role je to hergot zodpovědná a obecně asi zábavností zůstává jen o malý kousek za
přímou účastí v boji(i pokud jste krví RTSkař). Hlavní je, aby vám tým obsazoval resource pointy a hlídal si své území. Bez toho je velitel bezmocný. Vtipné je, když se někdo cizí dostane k bunkru kde sedíte a pohodlí u RTS obrazovky začne narušovat cuknutí obrazu (s patřičným zvukovým doprovodem rudé obrazovky) a bez kliku na screenexit se ani nepodíváte, kdo vás oddělal.
Živý velitel ale vojákům může dávat pokyny, souřadnice a celkově komunikace týmu (když se chce) neni špatná (v náhodných hrách poznáte že je mnohdy upozaděna).
Záhy po startu vám dojde o čem to RTS je, jen co se jednotky vydají ke středu mapy, zříte, že nepřítel se se zástavbou nesmlouvavě rozšiřuje jak mor v ikonicky lakonickém triumfu, zatimco vaše strana vypotila do koridoru mezi vybydlené mrakodrapy jen jedno nuzné souhvězdí, které vám jako (součást) HUD visí před očima zatimco přecházíte pod vašima nohama ležící skonalé chrabré druhy Alpha týmu...

Této RTSce dominuje snaha ovládnout infrastrukturou celou mapu a nastrkat artilérii nepříteli před velitelské stanoviště.
Hra je hodně rychlá a ještě víc dynamická, také snadno dojde k tomu že poměr sil je 4:1! Výsledek určuje dost jaký rank mají vaši lidi a jaký má druhá strana. A když se dočkáte náhodných posil 130ový-lvl náskok druhého týmu vyšumí do ztracena. Když neodpadnete během prvních her určitě si užijete i nějakou přetahovaně remízovou ('pamlskovou') hru.
Určitě by od programátorů neuškodilo zpomalení stavby určitých budov, ale zábava je zaručena i tak a prostě když dáte join k týmu, který ovládá posledních 10% území strávíte i tak čas v impozantně drastické obraně, ktará se protáhne na desítky minut.

Neubráním se vás (dál) zahltit nějakým tím postřehem takřka obecné mutliplayer povahy..
Ovšem třeba vojáci - tři vojáci spolu nemusí nutně znamenat více než tři jednotlivě.
Čim je vaše jednotka větší stádo, tim jako by ztrácela na jasnozřivosti a zužovalo se jí
zorné pole, s tim je podle mne moudré počítat.
Všechno je kované také pro největší spokojenost z hraní domluvených týmů, s cizími hráči
by vyhovoval víc setup rozdílného typu. Kde nehraje příliš roli jaký tým jste před startem
hry, ale hodilo by se naopak tlačítko, které z vaší aktuální skupinky (okruh 20 metrů...) vyrobí
(třeba jen pro vás) volný nový tým, pak dojde lépe na využití kláves komunikace apod.

Některé hry (Quake) jsou postavené na dokonalém sžití se s mapou a zbraněmi, kde lítáte skrz armor a munici a zasazujete nepřátelům po tuctech rockety, nebo
pozdravy smrtícím zeleným projektilem atd.(krom módu s plnou výzbrojí).
A pokud hrajete spíš CTF a myslíte si, že může existovat ještě něco o fous vzdálenějšího tomuto v podstatě stále nekoordinovanému do nedynamicky jednotvárných podmínek zasazenému (ač uhrančivému) deathmatchy, máte pravdu, Nuclear Dawnem budete lapeni a stanete se specialistou podle vašeho gusta, doporučuji tu se snažit pochopit členy svého týmu. Pořád chce mít na zřeteli aktuální situaci, abyste dospěli do stavu kde se bezvadně doplňujete. Teprve tady tato multiplayerová gamesa předvede potenciál myslícího člověka.
A neni pravda, že se ani jako velitel nezapojujete. Můžete se na chvíli vykašlat na pokrytí energií a instantně vyléčit jeden squad(jehož postavičky hezky vidíte), zbombit osamělého spy sabotéra, co se blíží z nečekané strany na nějakou strategickou pozici (díky radare!).
Na serverech trefíte i zenové mapy ruských týmů se sovětskými výkřiky o pogromu (doprovází: azbuka).

Tradičně máte nové upgrady(všech zbraní i výbavy) za expování (maximum lvl okolo 80) a Steam achievementy. Hru nesrovnávám s podobným počinem(Savage 2), neboť pustit si fantasy hru mne tolik neláká a hráč fantasy her asi také nenajde důvod teleportace do průmyslového prostředí (pamatuji leda Sacrifice).

Pravděpodobný můj král tohoto žánru her do doby, dokud někdo nevymyslí kompletní simulátor nějaké lodi s posádkou, kde bude funkčnost zařízení ještě komplexněji zachycena (a nebude tolik záležet na vyrovnanosti schopnosti velitelů).
Nuže ND [b]doporučuji[/b], protože zažijete na vlastní kůži kontrastní momenty, kdy desítky metrů vpředu zuří patově hlavní boje, k vaší základně záškodnicky pronikla menší sekundární linie plamenometčíků, a na místo se loadují obránci různých kategorií engineerem(-nasazuji život) konče.(to je tak když se -nejen- vymoženosti ládují moc k přední linii :)

Zvukově vás ohluší rychlopalné věže, dočkáte se efektu bušení srdce, prolne vás plechový dojem mocněji než z klonu Mechwarriora.
I s grafikou bez Cryenginu vystačíte, Source je dle mne adekvátní a pro multiplayer půvabný.

P.S. nezapomeňte chodit spát, ne jako ti zelenáči na levelu 0,1 - kdo má mít na to nervy - po rebornu je vždy vidim, jak hru prospí na své pozici a to i ve stoje!!
+11