Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nowhere Prophet

19.07.2019
29.07.2020
30.07.2020
kompatibilní
71
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Taktická karetní hra s prvky roguelike zasazená do postapokalyptického světa planety Soma, která není přívětivým místem pro život. Po velké katastrofě je její povrch pustinou posetou zničenými pozůstatky rozvinuté civilizace a vládnou jí krutí válečníci a šílené robotické stroje. Tímto světem, jenž je inspirován indickou kulturou, vedete svého hrdinu v čele zoufalé skupiny vyděděnců na cestě za nalezeném tajemné krypty, jež se má stát novým a bezpečným domovem.

Hra kombinuje prvky FTL, kterou připomíná procedurálně generovanou mapou, a série Banner Saga, v níž podobným způsobem cestujete s konvojem souputníků, o něž se musíte postarat. Na denním pořádku tak bude shánění zásob, ochrana před živly, nabírání dalších spojenců do karavany a tahové boje s nepřáteli, jejichž mrtvoly ukrývají cenné zbraně i předměty denní potřeby. Každý charakter nebo předmět přidaný do vaší karavany je reprezentován vlastní kartou, které dohromady tvoří balík karet vašeho konvoje. Zraněním nebo smrtí některého z vašich následovníků se otevírají nové třídy bojovníků, či mystiků, ale jejich smrt zůstává již trvalá.

Hra byla vyvíjena v takzvaném režimu First Access ve vlastním předběžném přístupu na itch.io.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Vlastně nemám moc rád roguelike žánr a ani nijak zvlášť strategie s tahovými souboji, přesto mě trailer něčím zaujal dost na to, abych dal hře šanci. Principy hry jsou dost přímočaré a intuitivní, takže jsem se sžil rychle, příběhový setting mě bavil a na třetí pokus jsem tak šťastně dosáhl konce.

Deckbuilding je zde postaven dost zvláštně. Místo toho abyste se snažili poskládat nějaký balíček s vymyšlenou strategií, tak spíše jenom řešíte jakousi rovnováhu a abyste měli "od všeho něco". Navíc karty pořád střídáte, když získáte nové a zajímavější, nebo se někdo zraní a hrozí tak permanentní ztráta.

Co by ale asi vadilo klasickým hráčům deckbuildingových her, to mě tady docela sedlo. Každý souboj je totiž trochu jiný, každá zahraná karta soupeře klade do cesty další výzvu, se kterou je potřeba se vypořádat tím co máte zrovna v ruce. Herní pole je také vždy jiné, někdy rozsáhlé a prázdné, jindy stísněné a plné překážek a pastí. Důraz na jednu konzistentní strategii tu podle mě není možný, takže přichází na řadu neustálá (a pro mě zábavná) improvizace.

Na druhou stranu, po jednom úplném zdlouhavém průchodu hrou mám pocit, že jsem vlastně okusil tak nějak všechno a do dalšího průchodu mě už nic neláká. Což je u roguelike hry škoda.
+13