Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@FildasCZ (26.09.2016 16:18): On ten neoficial patch 1.71 z roku 2014 upravuje aj ovládanie a kameru a väčšina tunajších užívatelov ho iste nemala, keď písali komenty.Ja mám len "striedme" rozlíšenie 1280x720 aby som mal veľké texty. Myslím, že rozlíšenie na grafiku nemá až taký vplyv... O to viac som zvedavý na ten nový grafický mód Project, je dosť veľký...
@ad142 (26.09.2016 15:39): Čekal jsem dle místních komentářů nějaké omalovánky apd, ale popravdě mě to překvapilo, jak moc dobře to vypadá.

S češtinou je mnohem lepší víc mě to baví. Zatím dělám kraviny :D. Ovládání je taky paráda. WASD klikání, a nebo natahování. Akorát, když dám vysoké rozlišení, tak je strašně malé bubliny ( kouzla, akce apd)
@ad142 (25.09.2016 20:35): Souhlasím, však Zaklínač je také skoro to samé co mág, jen je to taková alternativa.

Stejně dobře se hraje ale třebas i za Kněze či Druida, kteří se také dokáží dostat k některým hodně slušným kouzlům.

Při sólo hře jsou čistě bojové postavy v DnD poměrně nudné... v podstatě jen rub, rub, rub... trošku mi to připomíná Dungeon Siege:)...

V IWD/BG/ToEE apod. je to celkem jedno, tam si to chce rozhodně vybrat vyváženou partu sestavenou ze všech různých typů povolání (alespoň jeden mág/zaklínač by rozhodně neměl chybět).
@Isair (25.09.2016 13:14): Za Sorcerera som skúšal iba dvojku takže neviem presne povedať.... Inak v Dungeons and Dragons ma baví vždy hrať iba za mága, pretože je podľa mňa celkovo zábavnejšie púšťať kúzla než sekanie za bojovníka.... Aj keď je pravda že v balduroch a icewindu je to v podstate jedno lebo tam máš celú partiu. Tak isto aj v NWN 2. Ale aj tak si vždy zvolím toho mága.
@ad142 (25.09.2016 11:52): Jakto že ne? Kouzla má přeci úplně stejná. A level jsem měl v závěru taky dost vysoký na to, abych sesílal i ty nejsilnější mám dojem... ale pravda, že už je to nějaký pátek, co jsem to hrál a ještě si to pletu s datadisky, které jsem hrál poprvé taky za sorcerera a ve druhém datadisku už jsou extrémě vysoké úrovně, kde si dosyta užiješ všechna ta nejepičtější kouzla. Ale tam moc velký rozdíl od mága tuším není, musel bych se podívat do tabulek, ale mám dojem, že mág se k 9. úrovni kouzel (a dalším) dostane jen o něco málo dříve jak zaklínač (tuším o jeden level dříve ?).

Edit: Yop tak je to o jeden level.. mág 17, Zaklínač 18.
Ááále, pokud má člověk ten mega obouručák a skill "Cleaver", tak je to celkem uspokojivá řežba i za toho bojovníka. :)
Tak, či onak... za bojovníka je NWN je skutočne otravná. Skúsil som to raz a skončil vo štvrtine hry. Ešte horšie dopadla kombinácia mág-bojovník. To som len experimentoval a zase som skončil v Luskane, kde som nemal šancu, lebo som bol slabý vo všetkých smeroch. Až za čistého Wizarda to odrazu bola vyvážená a zábavná hra. Sorcerer je dobrý, ale nedostane sa k skvelým a zábavným epickým kúzlam, ktoré mi spríjemnili a vylepšili záver hry.
@Isair (24.09.2016 22:46): Tiez suhlasim so Sorcererom, !ale na zaklade Baldurs Gate gameplayov!, - predsa len realne casto pouzivanych kuziel nie je zas nejako vela a takto ked vies co si vyberas mas viac zoslani za "1x memory".
Osobně bych však doporučil právě Sorcerera- Zaklínače, kterýžto nemusí kouzla hledat, může si vybrat při level upu které chce a může jich sesílat vícero za den, za něj a pak za kněze či druida mě osobně také hra (hlavně pak tedy vcelku povedený datadisk, který jsem si i párkrát zopakoval) bavila nejvíce. Za rubací povolání (bojovník, paladin, hraničář, barbar etc.) je to jakožto sólo hra s jedním počítačem řízeným parťákem vcelku slušná nuda.

A nebo si zaexperimentovat s multi/dual classy.



@FildasCZ (24.09.2016 19:17): Snadné to je až příliš zhruba do poslední kapitoly, kde se najednou obtížnost razantně zvýší... ale tak s pořádně vytrénovaným hrdinou ti to problém dělat nebude, ale hlavně to nepodcenit.
@ad142 (24.09.2016 19:39): Pokud nejsem slepý, tak grafika se zlepšila. Jinak rozliseni 1920x1080 se trese obraz. takze to musím mít na 1680x1050

Jenze je to takove pidimidi. Pri nizsim 1400 zas osekane kraje.. A pri jeste nizsim 1000x700 tak to je osklive uz.
Za kúzelníka, jednoznačne...) Vtedy je NWN najzábavnejšie... Ten grafický balíček (keď teda myslíš Project Q som ešte nikdy neskúšal. Mám ho stiahnutý, takže idem na to...
@FildasCZ (24.09.2016 06:48): S kamerou zase až také veľké problémy neboli, len bolo treba si to nastaviť. A to číslovanie verzií je tak preto, že 1.71 je vlastne iba plugin, neoficiálny patch, takže exe súbor je stále 1.69. Sú to iba čísla, takže to nie je problém.
@ad142 (10.07.2016 00:27): Však v komentářích máš přeci celkem jasně napsáno, proč se to dotyčným nelíbilo (čili si své hypotézy můžeš strčit za klobouk;)) a engine jako takový v tom zase až tak velkou roli nehrál;) (třebaže neříkám, že není oproti nestárnoucímu Infinity dnes k zblití).

@FildasCZ (24.09.2016 06:48): "co bylo špatně s kamerou" Dnes už asi nic, dnes má podobně pitomou kameru, kde je nutné neustále otáčet, naklápět a štelovat, aby mohl mít hráč výhled na vše důležité, asi každé druhé (neřkuli každé) RPG... a oproti pokračování je to procházka růžovým sadem.
@ad142 (10.07.2016 00:34): Tak jsem použil ten grafický mod a vypadá to pěkně a kamera je v pohodě, co bylo špatně s kamerou ? :D
Jediné, co mě zaráží je, ze v menu hry mám 1,71 a ve hře, když jsem a dám menu, tak mam porad 1.69.
Sorry, to bola reakcia na Vurhora, nie na seba samého... Je už neskoro a na smarfóne som zle ťukol...:)
@ad142 (10.07.2016 00:27): Áno! To je presne ono! Tá atmosféra je v niektorých lokáciách úžasná! Ten strašidelný hrad v lese, kde pán, čo sa chcel stať lichom zapredal dušu diablovi... A dedinčania.,. Nechcem spoilerovať... Ale pozor! Tie lokácie prídu aż po po príchode do Port Last...Dovtedy treba vydržať... Mám podozrenie, že viacerí tunajší čo to hodnotili, nevyliezli so zamoreného Letohradu a hru znudene predčasne odinštalovali...
@FildasCZ (09.07.2016 23:53): Až tak nesúhlasím s tým, že je jedno aké povolanie....Napr. za mága je to o level zábavnejšia hra.. Hru som dohral dvakrät, aj s datadiskami, takže si ttúfam k tomu niečo povedať... S tamojším nízkym hodnotením nesúhlasím, zrejme vtedy všetci čakali nové BG a plakali za Infinite enginom.. Ja také predsukdky nemäm, obhájim sa v pripravovanom komentári... Ostané rady do začiatku v PM...
@FildasCZ (09.07.2016 22:32): Jedničku stojí za to vyzkoušet především kvůli té parádní atmosféře. Ta se fakt povedla. A ani hlavní příběh není špatnej, nicméně v tomhle opravdu více září ta dvojka...
Kromě té atmošky má snad všechno lepší.
@FildasCZ (09.07.2016 23:53): V odkazech máš NWN shader což zni na papíře dobře, neměl jsem však příležitost to vyzkoušet. Jak řiká Jab tak v hře nemusíš povolání příliš řešit.

Největší zážitky mám ovšem s NWN mimo hlavní příběh spočívající ve vytváření vlastních dobrodružství nebo těch vytvořených někým jiným. I oba datadisky základ celkem jasně předčí. Dá se říci že zápletka s Aribeith je akorát aby se neřeklo. Pokud u toho zůstaneš tak pochopíš ty červená hodnocení.
Nevim no. Asi si vzít postavu, které umí diplomacii či jiný kecací skill (tzn. každý bod přidá jednu úroveň). Já hrál za paladina a imho se asi nejvíce hodí (spolu s jakoukoliv jinou "rytířskou" postavou) do základní hry (už ne tolik do MotB) kvůli příběhu. Resp. jsem si vytvořil vlastní verzi. MotB jsem končil paradoxně jako "Blue Knight" v moc pěkném modrém setu (modrý štít, modrá plátovka, modrá helma a fialový plášť). Jo a specializace na dlouhé meče pokud něco. Jeden dlouhý meč je tam hlavní zbraní v základní hře i datadisku.

Ale je to celkově dost jedno, dohraješ to s jakoukoliv postavou (a zbraní) a těch možností je tolik, že je škoda je nevyužít. Max jsou čtyři povolání na charakter, přičemž se tam uplatňují určitá pravidla. Základní povolání by neměly být více jak úroveň od sebe, jinak přichází penalizace na získané zkušenosti (kterých opravdu není přehršle). Je tam řada výjimek u jednotlivých ras/druhů, kdy se pak nepočítá ta jejich "favored class". U lidí se pak nepočítá vždy jedno jakékoliv povolání (čili to, které by ti tu penalizaci dalo). Prestižní povolání jsou pak jedno, tam žádná penalizace není i kdyby byly o devět úrovní od jakéhokoliv jiného povolání. Max povolání je ale opravdu jen čtyři počítaje v to i ty prestižní (prestige class v angličtině).
Má fakt smysl zkoušet skoro patnáct let staré RPG, které tady má 70%? Jestli něco, tak zkus další díl.
Nikdy jsem to nehrál, tak jsem na to zvědav. Nějaké rady do začátku ? Ohledně modů, patchů apd ? Mám verzi z gogu tu diamond + stáhlých asi 20 modů.
Tak o tomto Letohrade som ani netušil...:) v tej dobe ešte chýbalo 10 rokov, kým prídem na svet... V dobe vyjdenia Neverwinter Nights od Bioware som bol už rok na svete...)
Ako som si všimol som jediný kto dal tejto hre takéto veľké hodnotenie:)
@Sinister (10.09.2015 12:56): Komentář je to pěknej, ale možná právě ta únavná prostoduchost je jeden z hlavních faktorů, proč se mi ta hra nelíbila. Taky RPG dost emočně prožívám, nicméně oba asi z trochu jinýho rámce. :D No, taky se na to chystám něco napsat. Každopádně musím dát za pravdu, že spousta věcí tam je udělaných fakt dobře. (rozhovory, atd.)
@Vurhor (10.09.2015 12:46): Já si právě myslím, že co do fantasy RPG vlastně výhradně v DA2 Bio odhadli, co dovedou a není to tak generické. Ale to samozřejmě patří někam jinam :)
Ale jestli tě zajímá, proč to cením, zkus mrknout na můj koment ke hře :)
Hoci ma NWN NikdyWelmiNebavilo ako napr. BG, Planescape alebo Arcanum, malo podľa mňa niektoré výborné momenty. Či už tá atmosféra mesta, ktorá bola skôr v tom, ako to tam vyzeralo depresívne než v tom, že by boli dobré rozhovory alebo questy... To sa podarilo, ale i tak najmä (tuším) v druhej kapitole na voľných priestranstvách ma bavili aj questy - napr. celý začarovaný Charwood mal úplne super atmosféru. Prípadne (to bolo asi neskôr) quest na súde tých divých kmeňov ma tiež bavili, zisťovať informácie, aby som pripravil správnu obhajobu/popravu. Malo to svetlé momenty, ale zároveň to chcelo prekombinovať veľa vecí, bez toho, aby tam bol poriadny príbehový tmel. Datadisky mi už v tomto prišli lepšie (hoci ten druhý som stále nedohral). Pre mňa však stále nadpriemer.
@Sinister (10.09.2015 12:20): Mulťák mě právě úplně minul. Ne kvůli nějaké nelibosti, ale prostě jsem nikdy neměl potřebu ho vyzkoušet. Ale slyšel jsem, že prej není vůbec špatnej, stejně tak ten editor, se kterým jsem sice něco zkoušel, ale byl jsem na to totálně levej, tak jsem toho nechal. Nevím, možná mám prostě slabost pro bioware hry, umísťené ve Faerunu, tudíž mám v tomhle směru poněkud tolerantní pohled na věc. DA 2 je hrůza, to mi nevemeš :D
@Vurhor (komentář): Hezký komentář.
Nicméně já si nemyslím, že by hra dokázal vylézt z průměru. Ona byla i podle autorů koncipovaná jako MP záležitost, což v době vydání Čechy prostě tolik netankovalo. Ono z logiky věci - tou dobou LANkám vévodil CS1.6 a Unreal Tournament. A především, já osobně znám ze svého malého rodného města asi jen dva lidi, kterým se poštěstilo své miláčky sesíťovat a historicky se u nás vyskytly dvě počítačové herny (jedna zkrachovala dva roky po svém vzniku - přitom 30,-/hod. se dnes zdá jako opravdu směšná suma) a druhá šla do kopru o tři roky později v roce 2006.
Takže NN má tu smůlu, že se nutně musela měřit s BG, IWD a P:T a tam prostě logicky selže, protože systém hry je navržen pro optimální hraní MP a SP tak působí především dojmem ukázky, jak mohou vypadat hráči vytvořená dobrodružství.

EDIT: Mimochodem DA2 pořád považuju za to nejlepší, co se dalo z celé série DA vytřískat :D