Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hodnota NWN tkví v multiplayeru a toolsetu, toť vše. Na toolsetu od Bioware začínala velká spousta dnešních RPG designérů...
@pajmič (komentář): NWN neni nic extra to je fakt - nejhorsi hra Bioware (ano, i Dragon Age 2 je imo lepsi) -, ale kvuli datadiskum, ktere kvalitu hry vyrazne zvysuji (a ukazuji, ze hlavni problem neni ve hre jako takove, ale v kampani) se vyplati zahrat.
@Red (09.12.2013 16:55): říkal jsem povzbudit! Teď jdu tomu obětovat další půl hodinku..jinak ty modely postav jsou celkem otřes po výtvarné stránce, působí na mě šíleně komiksově.
Mno tak jsem si to nahrál, že si konečně dopřeji odříkávaný krajíc a zatím ne a ne to sousto spolknout, po neuvěřitelně nudném a trapném tutoriálu, kdy skřeti, které dávám na jednu ránu, vytlučou celou akadamii nařachaných hrdinů...nooooo..,.říkám si co asi bude následovat :D

Teďka očekávám jen reakci povzbuzující moji morálku a příslib, že to bude už lepší a lepší!
@Say (08.07.2012 23:52): To je mi jasné, avšak dual-class ve druhé edici zastává jinou úlohu (tedy klasické kombinování dvou rozdílných povolání), tyhle prestižní povolání v NWN mají funkci jakéhosi high-level "upgradu" (mám ten dojem).

Byť s přimhouřením obou očí bych to za lehoučkou alternativu k dual-classu (těch prestižních povolání tam bylo tuším na výběr více, byť se nesou vždy v duchu předchozího povolání) možná označit dokázal. I když ne že by ve třetí edici byla nějak potřeba, naopak kombinace povolání v ní bylo udělané velmi dobře (a odstranění otravného dual-classu jsem tedy rád uvítal, ostatně nikomu nic nebrání si povolání nakombinovat jako při dual-classu).
A i přesto mi (jak už jsem říkal) to daleko více evokuje kity z BG 2 s tím rozdílem, že si je vybereš dodatečně až na vyšší úrovni ( to samozřejmě přináší i s tím spojené neduhy, páč to přerušuje to klasické povolání).

A IWD 2 (taktéž třetí edice pravidel) ty dual-classy samozřejmě též nemá, přesto se neohání žádnými prestižními povoláními (byť ne že bych je chtěl NWN nějak vyčíst, jen když už si chtěli obohacovat pravidla, mohli to udělat pořádně).
@Isair (08.07.2012 23:28): Je to degradující kvůli pozdějšímu dosažení epických dovedností (jak jsem psal) a přerušení bonusů k útoku za každé 3/4 levely.

Jinak myslel jsem to tak, že IwD i BG série má jak dual-classy, tak multi-classy. NwN má pouze multi-classy. Tedy možnost kdykoli přejít na jiné povolání za určitých podmínek (ale zase je možnost se vrátit k původnímu). Mít zároveň třeba mága / zloděje nelze.
V jakém smyslu? Mám za to, že šlo vždy jen o "nadstavbu" stávajícího povolání. Dual-class je naopak "změna/kombinace" zaměření. Ale možná se pletu, je to už nějaký ten pátek, co jsem to naposledy hrál, čili se v tom orientuješ jistě daleko lépe nežli já.

Imo se tudíž jedná spíše o snahu hru obohatit... asi stejně jako v případě BG 2 a těch jeho všemožných kitů, u kterých si však hráč vždy najde nějaký vyhovující, ale v NWN mi tahle možnost přišla (a ostatně jak mi i sám potvrzuješ) jako určitá degradace a čisté povolání tudíž bylo téměř vždy výhodnější.
@Say (08.07.2012 23:14): Pravdou je, že co si tak matně vybavuji, příliš nadšen jsem z nich také v posledku nebyl. Ani nevím, proč je tam vlastně cpali (byť určitou iluzi větší komplexnosti to jistě dodá).
@Isair (08.07.2012 22:26): Zaklínač byl (společně s monkem) v 3 a 3.5 vždycky OP, ale bohužel nenabídne tolik možností při boji na blízko. Já když už zaklínače, tak jen na jeden level dualu pro zaměřeného mága. Totiž může pak používat svitky všech škol=)

Já si spíš brousím na druhé dohrání IwD2 (a tentokrát místo dvou postav sólo) multiclass monk / cleric. To musí být řežba=)
Já v DnD nejčastěji volím Zaklínače (příp. mága), na druhé dohrání NWN (tedy toho datadisku) jsem zvolil čistého klerika a též to byla celkem sranda, ale Zaklínač je lepčejší:) (hlavně v posledním datadisku s time stop + tou spoustou ultimátních kouzel).
Váhám, že až pojedu datadisky potřetí, vyzkouším toho druida.

IWD 2 jsem btw taktéž jel sólo se zaklínačem a též to bylo fajn (tím, že není svázaný nějakou nutností si kouzla zapamatovat, dokáže pří správném výběru kouzel rozpoutat v pozdější fázi hry vcelku slušné peklo;)).
@valcik (08.07.2012 18:46): Volba klerika je asi nejlepší, co v NwN můžeš udělat (možná i díky tomu si mě hra docela získala). Aspoň já za něj hrál poprvé a bavil se náramně. Zkoušel jsem i jiná povolání, ale rychle omrzí (Arcane Archer, Monk, Death Lord). Takže na třetí dohrání byl volbou zase klerik (s doménou Death a Heal + změření na nekromancií a katany = v konečné fázi tank, který všem NPC dokáže ubrat na 1k6 dmg pomocí "Zraň" a dorazit kritickým zásahem, funguje na všechny bossy díky pár kouzlům snižující nepřátelské TO a posílené zaměřením na školu=) )

Btw, AA nevedu u FPS, kde potřebuju mířit a orientovat se v prostoru (tam to chci mít na pixel ostré). NwN už znám skoro zpaměti, takže...=)
@Say (26.06.2012 21:17): Na tých vozíkoch máš akési jemné hrany, doteraz som myslel, že si zarytý odporca vyhladzovania, hehe.
Práve dohrávam posledný akt základnej hry, klerik šmrncnutý štyrmi levelmi bojovníka sa mi osvedčil naozaj parádne. Obtiažnosť mám nastavenú na pravidlá D&D, ale s kúzlami Darkfire, Bull's Strenght a Divine Favor je to už skoro cheat. Vybral som mu zameranie Good a Knowledge, vďaka tomu má aj obranné kúzlo Stoneskin a navyše aj Identify, Find Traps a Knock, nepotrebujem teda žiadneho otravného spoločníka.
@Sinister (31.05.2012 20:52): Neviem, myslím že na nejaký čas spustili server s alfa-verziou, vydali dva či tri patche a potom to dočasne stopli pre malý záujem. Sledoval som to iba okrajovo, NWN2 nemám a tak som si nezahral. :-)
Nepsal to už někdo, že Neverwinter Nights je především toolset s přibalenou hrou?;)
@John Mirra (30.05.2012 18:07): Ano přesně tak. Navíc je putování ve družině pro mě důležitým znakem žánru, ale předem říkám že tohle obhajovat nebudu bo sem viděl na DH kam až to může dojít:D
S editorem se moji kamarádi vyblbli, hru vůbec nehráli. I já jsem v něm asi strávil víc času než ve hře. Takže bych to nebral jenom jako doplněk. Dokonce mám pocit že jsem se s žádným lepším a přístupnějším editorem od té doby nesetkal.
@Say (31.05.2012 17:18): Hádám, že reaguješ na špatný příspěvek, anžto mi ty módy nepřijdou graficky/designově nijak lepší;).

Nicméně věřím, žes ten mód nevytvořil ty nebo někdo z téhle diskuze, pročež mi jeho zmínka přijde poněkud zbytečná, páč to stále postrádá prvek "možeš si postavit co chceš." , o němž Matthew mluvil (a na který jsem původně reagoval). Byť samozřejmě valnou oblíbenost některých dobrodružství, které vytvořil někdo jiný, nepopírám.
@Matthew.J (31.05.2012 16:26): Náhodou to tak skutečně je. A také je na tom krásně vidět, jak nádherně dnes stále vypadají hry na kvalitním 2D enginu a jak rychle zestárla a blbě dnes vypadá grafika/design NWN.

A na druhou stranu tu máme i jiné staré 3D hry, které v tě době vypadaly přeci jen znatelně lépe (viz. třebas Age of Mythology ze stejného roku, kde jsou sice krapet jiné nároky na design, ale prostředí obecně vypadá přeci jen o poznání lépe).
@Matthew.J (31.05.2012 16:15): Pak měli zvolit takový engine, který by pořádný dizajn umožnil (zlatý starý dobrý IE, který alespoň vypadal k světu).

Editor je sice fajn, ale zajímalo by mě, kdo z nás si v něm skutečně něco pořádného vytvořil;).
@valcik (31.05.2012 15:24): Néni to náhodů tím, že engine umí stavit prostředí enom tímto stylem? Takto má zase hra editor kde si možeš postavit co chceš. Když jsem hrál nwn já tak hranaté jeskyně mně nijak divné nepřišly (a to už je nejaký ten pátek).
Dizajn úrovní je zúfalý. Dokonca aj prírodné jaskyne sú pravouhlé a symetrické. Orkská trigonometria FTW!
Sám hraju v jakémkoliv RPG jen v nouzi nejvyšší a většinou se to promítne do hodnocení D:
@Say (30.05.2012 16:59): Jop, spoločník je otravný a neskôr ho vyrazím, ale na začiatku hry sa hodí každý groš a tak som nabral zlodeja na odomykanie truhlíc. Inak bojové príkazy cez klávesové skratky sú v NWN fajn, hobitek poslúcha na slovo a do súboja sa motá iba keď mu dám pokyn.
@valcik (30.05.2012 16:55): Klerik je hodně zábavný, ne-li nejvíc ze všech povolání. Jinak na společníky se vykašli. Jsou zbyteční, jen se pletou pod nohama. A on to ani společník není, jen takový chodící cheat... NwN bylo vždycky o hraní sólo. Ve 2. díle mí tím Obsidiani podkopli nohy.

Jo a víš, že je inventář rozdělený na 5 částí?=D Navíc batohy a bedny časem taky najdeš.

Jinak o prázdninách plánujeme projít datadisky ve třech přes Hamachi. Nechcete se někdo přidat?