Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Neverwinter Nights

  • PC 45
Jednoho krásného dne jsem si řekl "což takhle si zopakovat všechny hry od mého nejoblíbenějšího herního studia? Tak nějak, ani nevím proč, to začalo na GOGu, kde zrovna byla na tuto hru v diamond kolekci velká sleva. Řekl jsem si " hm digitální kopii nemám a tu originální stejně nerozjedu.
Hlavním problémem u těchto DnD her je v tom že hrozně rychle stárnou. Ne snad že by příběh byl špatný a dialogy nudné. Problém je, že nudná je samotná hra! Je to jako vás opustila krásná holka a za několik let se vrátila. Bez zubů, s celulitidou, špinavá, obézní, s rozšklebenou jizvou na obličeji a ještě s poruchou řeči. Nebo možná jsem starej a blbej já? Proč mě tedy ale stále Baldur's Gate II: Shadows of Amn, ultimátní DnD stále dokáže zabavit?
Páni soudruzi v Kanadě někde udělali chybu, něco v jádru té hry hnije jako staré fusekle.

Co je ale ještě horší? Hra nevypadá vůbec špatně, dokonce bych se nebál říci že výborně. Texrury prostředí jsou detailní a modely postav jakbysmet. Hudba je krásná a RPG prvky fungují solidně. Kde je tedy ta chyba? Zakopaný pes? Žluklé vajíčko?
Tak předně je to ovládání, jak kamery tak i postavy. I mimo boj jsem měl problém kameru ukočírovat, ale při boji? At jsem s tou čubkou kameramanskou dělal co jsem mohl (klel jsem, prosil, hledal patche) nic nepomohlo. Spíš jsem pocit jako by kamera ovládala mě. Pak je tu prapodivný interface, který se mi z počátku zdál celkem inovativní. Až na to že jsem nevěděl co dělat. U ikonek velikosti potkaních varlat se ani neobjevili popisky, takže jsem nevěděl jaké kouzlo používám. Ano, vše se to dalo nadefinovat do baru akcí, nebo do tlačítek, ale sakra, nechápu jak mi to před lety nemohlo vadit. Vždyť je to stupidní jako vrátnej u lisovny bot.

Hratelnost je kapitola sama pro sebe. A už alespoň vím, kde Dragon Age: Origins bral inspiraci co se soubojového systému týče. Souboje působí jako šachová partie s retardovanou záchodovou štětkou. Pomalé, nudné, AI tupé jako pytel rezavých řezaček na letišti . Proč se mi u toho první hodinu chtělo tak moc spát? Moment... vlastně ne, ona mě vždy ráda probudila slečna neposedná kamera, vždy když jsem upadl do vnitřního über rage modu.

Musím konstatovat, že toto je vedle Sonica hra, která se Bioware moc nepovedla. I když ve své době to byl hit. Hlavně díky moderské komunitě, která dělá mody, mapy a kampaně do dnes. Možná to není špatná hra, jen prostě moc zestárla a my jsme zlenivěli. Nu což, hra jde z disku a já se vracím ke Kotoru.

Pro: Hudba, grafika, dialogy, hromada modů a neoficiálních vylepšení.

Proti: Umělá demence, nefunkční interface, otřesně otřesná kamera, (ne)plynulost gameplaye.

+12