Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Moonlighter

29.05.2018
05.11.2018
18.11.2020
01.07.2021
12.09.2021
kompatibilní
75
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Během archeologických vykopávek byla objevena soustava starodávných brán, které, jak se brzy zjistilo, vedou do nových, lidmi neprobádaných světů a dimenzí. Uvnitř nich se skrývá nejenom nebezpečí, ale také poklady nedozírné hodnoty, lákající zástupy dobrodruhů vydat se do míst, kde lidská noha předtím nevkročila. Prodavač Will je právě jeden z těch, co sní o slávě a bohatství, nalézající se za portály a právě proto se vydává na svou odvážnou cestu do neznáma.

Moonlighter je akčně laděné RPG s rogue-lite prvky, jež by se dala rozdělit na dvě části. V té první ze svého městečka vydáváte přes portály do procedurálně generovaných oblastí a dungeonů, ve kterých hlavní herní náplň zahrnuje boj s nepřáteli a bossy, průzkum prostředí a nacházení cenných surovin, předmětů, zbraní, artefaktů a drahých kovů. V druhé části pak vedete svou obchodní stanici, prostřednictvím které prodáváte svůj ukořistěný lup. Můžete tak například nabízet nalezené zboží různým prodávajícím, nastavovat prodejní ceny, najímat asistenty, upgradovat své vybavení, rozšiřovat vlastní obchůdek a hospodařit se svými penízky. A jelikož postava nepostupuje klasickým levelováním, zlepšování Willovy výbavy je klíčovým prvkem v úspěšném postupu dále.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
„Každé dobrodružství se musí vyplatit.“, tak zní hlavní motto akčního rogue-lite RPG s prvky obchodního simulátoru. A ne, to není omyl. Tvůrci z mladičkého studia Digital Sun se skutečně rozhodli pro takto netradiční spojení žánrů. V roli Willa, kurážného obchodníka, se budete ve dne starat o svůj zpočátku skromný obchůdek a v noci brázdit náhodně generované dungeony v honbě za novým zbožím.

Samotný prodej však také není procházka růžovou zahradou. Nejprve je nutno odhadnout, na kolik si vaši zákazníci vašich archeologických nálezů vůbec metodou pokus-omyl, kde podle reakce zákazníka poznáte, jak moc je s cenou spokojen. Párkrát jistě zapláčete, když prodáte blyštivý kousek kovu za cenu suchého listí, a jindy zase namíchnete nejednoho zákazníka těmi šíleně přestřelenými cenami za kus ztrouchnivělého provazu. Stačí však pár (herních) dnů a správné ceny každého typu zboží máte v malíku, takže se o ně až do konce hry nemusíte vůbec starat. Ačkoliv hra samotná tvrdí, že v pozadí stojí ještě jakási neviditelná ruka trhu, která dle poptávky a nabídky s cenami různě manipuluje, ve skutečnosti si za celou dobu hraní ničeho takového ani nepovšimnete.

Za utržené peníze pak budete rozšiřovat pole působnosti svého byznysu – obohatíte své vetešnictví o další prodejní plochy, nalákáte více zákazníků a pozvete do vesnice nové obchodníky. S každým dalším podzemním světem se odemkne možnost nákupu silnějšího vybavení a k lepšímu se bez pokročení do dalšího jednoduše nedostanete.

Postupně si tak v noci projdete čtyřmi různými typy dungeonů, které se kromě finálního bosse liší i pobíhajícími monstry a lootem. Časově nejste nijak omezeni a dokud vás netíží nedostatek místa v inventáři, nemusíte se vůbec ohlížet nazpátek. V případě „smrti“ vás dokonce milosrdný dungeon pouze vyplivne zpět v nově vygenerovaném prvním patře, dokonce i bez ztráty jakéhokoliv vybavení a s ponecháním první řádky předmětů v inventáři.

Hlavním tíživým aspektem je tak nedostatek místa v inventáři, po jehož naplnění už vám motivace pro delší pobyt schází. Ani takové sbírání předmětů se ale neobejde bez zvláštností. Některé předměty totiž disponují speciálními schopnostmi a kletbami závislými především na jejich umístění v inventáři, některé jsou ke škodě, jiné zase k užitku. Prokousat se vždy až k bossovi daného dungeonu pár nocí zabere, ale porazit ho pak i na první pokus není nijak zvlášť složité. Vroubkem především pro achievement huntery je pak fakt, že bossové se po poražení již znovu neobjevují, a tak dosáhnout některých úspěchů souvisejících s jejich poražením může být velmi náročné.

Za celým Willovo putováním se překvapivě neskrývá honba za titulem nejbohatšího muže planety, nýbrž odemknutí poslední (páté) brány, za níž se skrývá rozuzlení celého příběhu. Ten sice není nijak srdcervoucí, nicméně vcelku bravurně vysvětluje některé herní aspekty, jež se žádná jiná hra ještě neobtěžovala opodstatnit. Některé otázky stále zůstávají nezodpovězeny, ale jelikož vývojáři stále vydávají nové herní updaty, je dozajista možné, že se ještě něco zajímavého dozvíme.

Moonlighter se také bezesporu ovládá mnohem lépe na ovladači, na což hra již při startu upozorní. S tím jistě souvisí i fakt, že se tato hra nyní nachází již na všech hlavních herních platformách. O to více zamrzí, že zde chybí prakticky jakýkoliv obsah po dokončení přibližně desetihodinové příběhové kampaně, přitom k tomu tento typ hry přímo vybízí. Hra dokonce dovolí po dohrání hlavní linie ve hře nadále pokračovat, jenže kromě lovení některých splnitelných achievementů zde již žádná zábava nezbývá.

Pro: propracovaná pixelová grafika, zajímavé spojení různých žánrů, velké množství předmětů

Proti: kratší herní doba, absence smysluplného endgame, nižší obtížnost pro zkušené hráče

+16
  • Switch 85
Moonlighter predstavuje pre mňa veľké prekvapenie. Po tom, čo sme ho získali v príjemnej zľave, som si povedala, že veď obrázok hry vyzerá zaujímavo, tak to skúsim. Osobne sa neradím k veľkým hráčom hier s pixelovou grafikou, preto som si skôr myslela, že si hru skúsim tak 20 min a skončím s ňou.

Strih

Po viac ako 20tich hodinách som porazila posledného bossa.

Hra obsahuje 4 základné dungeony, každý sa skladá z 3 poschodí, na konci ktorých čaká miniboss. A úplne na konci boss.Vo väčšine prípadov som musela týchto bossov viackrát opakovať aby som si zistila aké vzorce útokov majú v repertoári. Súboje boli však zo začiatku dosť ťažké, až pokial som si trošku nevylevelovala zbraňe a zbroj. Potom som sa dostala do správneho rozpoloženia a nepriatelia na nižších leveloch pre mňa už neboli výzvou. Hráč sa ale nepreleveluje, keďže Sa zbroj a zbrane dajú vylepšiť na každej úrovni iba obmedzene.

Hlavnou vecou čo ma pri hraní držalo bolo to, že tu nešlo iba o bojovanie v dungeonoch ale aj následné predávanie itemov, ktoré človek získal, ako aj zveľaďovanie obchodu a mestečka.Keď som mala pocit, že mi to v dungeone nejde, alebo, že som si nazbierala peknú zbierku drahých predmetov, ktoré sa oplatí predať, tak som ho jednoducho opustila a sústredila sa na zvyšovanie kapitálu, ktorý sa dal neskôr investovat a tak sa mi mešec peňazí naplňoval, az v ňom boli diery.

Predávanie malo zaujímavý systém, v ktorom hrala ponuka a dobyt veľkú rolu a nasýtenie trhu sa odrážalo na cene. Subjektívne mi tento level obchodu vyhovoval a slúžil ako milý oddych od bojov.

Aj keď som sa v hre nevyhla krátkodobému grindu, aj tak by som hru jednoznačne odporúčila ďalej a kľudne si ju zas niekedy zahrala.
+10