World of Xeen není tak úplně novou hrou, už o rok dříve jste si jí mohli vytvořit pouhým sloučením datových souborů Might and Magic IV: Clouds of Xeen s Might and Magic V: Darkside of Xeen. Výsledkem je propojený svět obou her, ve kterém máte absolutní volnost a je jen na vás, jakým způsobem budete plnit jednotlivé úkoly. Zda-li dáte přednost světu Clouds of Xeen nebo budete Clouds of Xeen procházet kombinovaně spolu s Darkside of Xeen. Po splnění obou hlavních příběhových linek se vám zpřístupní třetí (finální) příběhová linka, která je dostupná právě jen ve World of Xeen (obsahuje jak nový příběh, tak zároveň zpřístupní dungeony, které byly v samostatných dílech uzamčené). Postaráte se v ní o tzv. Unifikaci, kdy z obou planetoidů vytvoříte kompletní planetu a završíte tak původní vyprávění o kolonizaci vesmíru.
V roce 1994 se v New World Computing rozhodli vydat World of Xeen jako plnohodnotný titul (tzv. CD-ROM verze). Hra byla lehce upravena a doplněna o kompletní dabing neherních postav. Z důvodu zachování kompatibility je přítomna konverzní utilitka, kterou lze upravit save pozice z předchozí verze hry na pozice kompatibilní s CD-ROM verzí (opačně to nejde). Nicméně se jedná jen o částečnou kompatibilitu - stav průzkumu mapy je třeba funkční jen zčásti (obnoví se Fog of War a kompletně se respawnou potvory na mapách). World of Xeen vyšel samostatně i ve verzi pro počítače Macintosh, kde je oproti PC DOS verzi vylepšená grafika.
@Phoenix (20.01.2020 20:59): Díky. Snad se dostanu do Darkside než mi zemřou sešlostí věkem. Nějak jsem se totiž zasekl.
Pro: bonusový obsah, nedostupné dungeony v Clouds of Xeen dostávají opodstatnění
Proti: hra ignoruje intro ke čtvrtému dílu, World of Xeen nenabízí žádnou novou mechaniku