Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Richmond (29.01.2020 13:26): Já hraju World od Xeen. Přemýšlel jsem jak to udělat abych si užil čtyřku a pětku samostatně. Nejlepší na co jsem přišel, je že jsem dohrál čtyřku, přešel do pětky a naházel si novou partu a tu starou nechal v hospodě. Zůstaly mi sice peníze a krystaly, ale jinak jsem šel od nuly a dostanu se i ke spojování světa. To mě ještě čeká.
Právě jsem hru dojel, samostatně bez propojení s Clouds of Xeen. Perfektní záležitost, asi to někdy zkusím s tou čtverkou spojit a dojet to i spojené dohromady, i když těch 6 bonus lokací asi bude už jen finální rubanice :-)
@StriderCZ (21.12.2012 11:34): jj, ničit outposty se rozhodně vyplatilo, chvíli jsem se sice strachoval, jestli mi budou stačit expy a jestli by nebylo na místě trochu potrénovat, ale obavy byly zbytečné. Takový respawn rozhodně nelogický není, že to funguje v nových dílech (od šestky nahoru) jinak jsem věděl, zatím jsem ale nehrál jedničku a dvojku (potažmo obojí řádově minuty), takže odlišnost mechanismu respawnu je pro mě nová informace.
@Phoenix (21.12.2012 08:12): Máš pravdu, respawn některých nepřátel je přítomen (třeba banditi přepadávající obchodníky na cestách) a jejich umístnění zapadá do celkové ho kontextu světa a má svou logiku. Spíše jsem myslel na nepřítomnost resapwnu ve smyslu ala Diablo (ještě pobiju 100 nepřátel, a pak se vrhnu na bosse), nebo ve srovnání s předchozími díly (kompletní respawn po opuštění lokace, či dungeonu), nebo ve srovnámí s pozdějšími díly (respawn po určité době (půl roku, rok - dle mapy).
Navíc odměna za zničení outpostu je obvykle mnohem zajímavější, než samotné expy za nepřátele. Takže jsem se nemusel zdržovat opakovaným (a zbytečným ) mlácením potvor.
@90210 (20.12.2012 22:27): Mne se tedy grafika MM3-5 libi a to hodne :) Ano, nekdy je ta barevna kombinace u nepratel/NPC divoka az bizarni, ale grafika okolniho prostredi, predmetu a otatnich veci je memu oku proste lahodna :)
@90210 (20.12.2012 22:27): Grafické pojetí je rozhodně značně svébytné, v podstatě místy až na hranici parodie (zejména při zásahu libovolného nepřítele tito háží neuvěřitelné pózy a xichty, to jsem se mlátil smíchy). Ovšem byla by škoda M&M 3 a zejména Worlds of Xeen minout, jedná se dle mého názoru o jedny z nejlepších dungeonů. Tvůrci se neomezili jen na interiéry nebo naopak jen na exteriéry, hry mají obrovský rozsah, obsahují mraky neskutečných nápadů od postupného získávání schopností nutných ke zdolávání překážek (hory, vodní toky) přes slovní hádanky až po to, že postavy mohou například zemřít stářím. Tak vychytané nebyly ani pozdější díly.

@StriderCZ (19.12.2012 22:24): Nepřátelé by se měli v exteriérech respawnovat, dokud člověk nezničí strážní budku/hnízdo/doupě daného druhu nepřátel. Nebo se pletu?

Nehráli jste někdo Yendorian Tales Book I: Chapter 2 a Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine? Přesněji řečeno nedohráli jste to někdo? Jsou to brutálně obšlehnuté M&M, ale nikdy jsem se do nich moc nedostal.
Ja si nemuzu pomoct, ale me odjakziva prislo graficky pojeti MM3-5 jako, no rekneme ze ne moc dobry. Vylozene me od jakyhokoliv zkouseni techto her odpuzuje a nevybavuju si moc dungeonu, ktery vypadaj hur (tolik jich zase nevyslo, jen par desitek). I prvni minimalistickej DM IMHO vypada lip.
Nikdo není dokonalý :-) moje hlavní motivace byl Sheltem :-) a ono po cca dvou měsících hrani mi už trochu docházela trpělivost..(taky se už vkradal stereotyp). Ale ten Mega dragon mi vrtá v hlavě, určitě ho navštívím
@mazar1234 (19.12.2012 21:54): S těma spoilerama se to trochu přehání. Když se s kýmkoliv bavím o hře, filmu nebo knize ktoru neznám, tak první na co se ptám: "O čem to je?" Jak mi to asi dotyčný může říct bez spoilerů?! Vždycky ti něco prozradí. Navíc si myslím, že i kdybych teď začal tuhle hru hrát, tak než se na uvedená místa, která Strider zmi%noval dostanu, tak budu rád, že si vzpomenu, že jsem tu četl nějakou diskusi, natož abych si pamatoval co v ní bylo... :D
@mazar1234 (19.12.2012 22:28): V současnosti byla největší motivací k dohrání čeština od Majka.
MM IV+V jsem hrál kdysi hned po dohrání III (+ napsání deníku, překlad manuálu apod) a taky jsem jej dohrál jen do půlky (únava materiálu).
Jinak asi před 3 lety jsem si (po třetím dohrání MM VI) řek, že bych chtěl dohrát všechny hry z téhle série. Teď už mi chybí jen dohrát MM VII (mám save před zvolením soudce), devítku (kdysi jsem kvůli ní upgradeoval počítač) a pak ještě Swords of Xeen. A bude hotovo...
@StriderCZ (19.12.2012 22:24): Inac musim sa s hanbou priznat ze som WoX uz dost davno rozohral, odohral cca 30-40 minut a uz som sa k tomu odvtedy nedostal.... ale prave napriklad vo vianociach vidim velky potencial.... podla sefa to vyzera ze budem cca 2 tyzdne doma..... aj ked Uukrul ma prednost ale k WoX sa chcem urcite este vratit.... ale k tomu mam rozohrane aj Wizardry 8 so svojou partou dochodcou vzniknutych vo W6..... Uffff.... to budu tvrde kobkarske vianoce ako to tak vidim.
Mou snahou j psát komentáře a diskuze vždy s něčím novým a podnětným, tak abych ostatní navnadil ke hraní. MM IV+V je velice příjemnou hrou, s krásnou kreslenou grafikou, v češtině, bez nějaké větší obtížnosti, bez nutnosti zdlouhavého levelování , bez otravného respawnu nepřátel. Doporučuji každému, kdo si chce zahrát hezké, odpočinkové RPG. A ojedinělé záseky? Na Elemirových stránkách vám každý rád pomůže (Corakovy zápisky, kde postupně vzniká kompletní návod). Protože návod na 4. díl vyšel v Excalibru, na pětku jen mapy s popisky),
Že bych se naučil používat spoilery? Ono, kdo se dostane až na konec obou dílů, tak už pro něj tyhle informace nebudou až tak moc tajné (nehledě na to, že jsem spoustu informací vynechal)...
Mým vrcholem bylo bezesporu zničení Sheltema. Po jeho likvidaci je možno "zařídit " svatbu královny Kalindry s princem Rolandem a následné sjednocení obou světů do jednoho světa. V podstatě to znamená projít 3 dungeony (s hodně tuhými nepřáteli): Dračí věž, Věž Darkstone a jako poslední Jižní Sfingu. Pak již jen stačí projít Cestou pradávných (bez boje) a vychutnat si závěrečnou animaci (v roli oddávajícího je Drak Pharaoh).
Jinak Mega Dragon- to byl ten před dokončením 4. dílu? Ten byl dost v pohodě (tedy, když jeden ví jak na něj :D)
Akurat este sa mi nieco vynara v pamati s tym Levelcapom, vo WoX bol nejako upraveny na hodnotu ako v MM5 alebo tak nieco a je to viac ako v samotnom MM4 takze z isteho uhlu pohladu je WoX akoby "lahsi" lebo sa da hrat MM4 na vyssom max levely nez by sa dal hrat ako samostatna hra. (dufam ze sa da pochopit co som napisal).



@Phoenix (19.12.2012 19:29): Ale o tom ze je tam exclusive dungeon som nikdy nikde necital a je to pre mna nova informacia.
@Phoenix (19.12.2012 19:29): Aha dík za vysvětlení. Já jsem přes M&M hry analfabet, a zatím jsem po detailech nijak nepátral, akorát je mám v plánu jako stovky jiných her :-), tak když jsem četl ten tvůj komentář, tak jsem si to chtěl ujasnit.
@Crash (19.12.2012 07:34), @mazar1234 (19.12.2012 09:05): World of Xeen je v podstatě kompilace Clouds of Xeen a Darkside of Xeen. Někde jsem četl, že původně jedna hra byla z marketingových důvodů rozdělena na dvě, což by krom jiného vysvětlovalo (v porovnání s ostatními "starými" díly) nízký maximální level postav v Clouds of Xeen (20, případně 21/22, ovšem ne pomocí bojů, ale splněním nějakého speciálního questu). Takže záleží na tom, čemu říkáte obsahově odlišný, protože tak jak píše Mazar1234, existuje finální quest, ke kterému se při hraní dvou her samostatně člověk nedostane. Existuje také minimálně jeden dungeon (Dungeon of Death), který nesouvisí s tímto finálním questem, ale ke kterému se člověk mimo Worlds of Xeen nedostane. Jinak Mega Dragon je IMHO nejtužší protivník starých M&M, nicméně je možné jej obejít.
@Crash (19.12.2012 07:34): Tak toto ma tiez zaujima, pridana nova prisera? ale mozno je to len boss toho 2-game questu, ktory sa splna az po splneni major questov 4 a 5 co je znama vec, ten pridany hlavny quest. Ine vysvetlenie ma nenapada, lebo tiez som v tom ze je to len 100% spojenie 2 hier do jednej bez akejkolvek zmeny.
@Phoenix (18.12.2012 23:38): Sorry že ti skáču do řeči, ale znamená ten tvůj příspěvek, že World of Xeen je obsahově v něčem odlišný od těch dvou samostatných her? Myslel jsem že to je jen kompilace...
2StriderCZ: Hrál jsi Darkside of Xeen dohromady s Clouds of Xeen (jinými slovy World of Xeen)? Jestli ano ,co říkáš na Mega Dragona :-).