Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mne se v prvni vetsi lokaci treba zjevil na obloze dlouhy stihly stin pres cely horizont. Prepracovanost, lehky drogy nebo to byl bug? :O

Hra mi stylem, jak se hraje (zbrane, nepratele, stridani misi, stealth) primomina prvni Far Cry.

Na 1080 GTX vykon uplne v pohode. Hra se nastavila sama vysoko a vubec jsem se v tom dal nehrabal, ani settings jsem dodneska neotevrel. Reseni framerate a efektu namisto hrani nesnasim. Srani se s bugovyma controls bohate staci.

Krom F5/9 nefunguje spolehlive ani bindovani klaves. Uprimne z teto stranky je hra totalni provar. Pomaha vsak rychloukladani pres Esc/menu.
@montana (12.03.2019 21:17): Tak to bych fakt chtěl vidět, protože na to lidi nadávaj všude na netu a na všech platformách. Přenastavovat televizi protože 4A neumí nastavit gammu je smutný, ale zkusit to můžu.
@Garret (12.03.2019 19:28): Já si toho všiml hned, ten color shift je fakt vidět hodně. Např. když jseš v interiéru a koukáš ven, tak to tam vypadá úplně jinak než když ven vyjdeš, jak to zmodří...
Nebo když si sundaváš a nasazuješ masku, taky se to na sekundu přepne.
@Garret (12.03.2019 17:45): zkusil jsem DX11 a ten modrej tint je stejnej, stejně jako na konzolích:

https://abload.de/img/metroexodus_2019_03_1crkio.png (dx12)
https://abload.de/img/metroexodus_2019_03_1cqkl2.png (dx11)
Gamma je na default uprostřed.
Raytracing trochu mění to osvětlení (dobře vidět na traktoru), ale ten modrej filtr tu prostě je a nelíbí se mi to. Ale uznávám že je to trochu nitpicking, jen mi prostě přijde že to ubližuje atmosféře. Ta noc v Call of Pripyat byla jinde.
@Paul (12.03.2019 17:57): Kochat se jim jde i dnes. To jen tak něco nepřekoná, dokud si vývojáři neřeknou že by bylo fajn aby ty hvězdy byly trochu realistické a "blikali" od modré do rudé.
@Paul (12.03.2019 17:42): já měl problém s tím, že mi to přišlo spíše tmavé a trochu jsem si to zesvětlil. nemůže být problém s DX12, resp. RTX? já jsem fakt spokojenej jak to vypadá i jak to jede... občas tam mají nějaké funny odrazy světel, ale nic strašného.
@Garret (12.03.2019 15:59): tahle hra je fakt technickej bizár. Modrý hvězdy, občas rozdvojený, modrej tint (už jsou sweetfx presety co ho odstraňujou), noc co je tak světlá že vypadá jak den...4A jsou fakt až překvapivě amatérští, na to že je to jejich třetí hra ve stejném žánru na stejném a jejich vlastním enginu a měli na to pět let..
Já jsem v Metru, snad jako v jediné hře vůbec viděl hranici skyboxu. Prostě bílé čáry na obloze kde začíná a končí textura nebe ...
@Paul (11.03.2019 14:01): Zrovna to sejvování byla asi jediná věc, která během mýho hraní byla naprosto ok :D Naopak jsem si liboval, že je tam ten quick save a i na konzoli můžu furt ukládat like 2002.
@Garret (10.03.2019 11:24): Jenže srovnáváš 1660Ti top model vs 2060 základní (u toho MSI) - a pak se ochuzuješ o fičury jako fan stop v idle, popř. máš hlučnější větráky, špatný chlazení atd.. a obě základní verze (Ventus) jsou od sebe 2k, topový verze (Gaming Z) skoro 3k.

edit: Což furt nepopírá, že 2060 je výhodnější, ale pokud někdo nemá budget, tak bych rozhodně neříkal, že 1660Ti je nesmysl.. Mít výkon 1070 za 8k mi přijde docela slušný..
@Garret (10.03.2019 10:16): Proč je to nesmysl? Stejná cena, jako u 1060 při vydání, o 30-40% vyšší výkon. Slušnější modely 2060 začínají kolem 10,5k, 1660Ti od 8k.. Bazar je samozřejmě lepší řešení, pokud člověk chytne dobrej kus..
@Hydr0gen (09.03.2019 19:26): Volha a Kaspik maj blízko k open worldu Stalkerů. Moskva, Jamantau a Novosibirsk&finále jsou mnohem lineárnější. Tajga je něco mezi tím. Určitě je to blíže ke Stalkerům než předchozí díly.
@Hydr0gen (09.03.2019 19:26): Ta první open lokace (Volha) mi Stalkera připomínalo dost. Podobná atmosféra, assety, nepřátelé (včetně anomáliích) atd. Ostatní lokace už vůbec. Je to vlastně zvláštní, jestli dobře počítám, tak tam jsou 3 koridorové oblasti a 3 semi-open worldové lokace. Ty koridorové jsou hodně podobné jako předchozí Metra, ty otevřenější mají odlišný gameplay a působí to trochu jako jiná hra. V dobrym slova smyslu.
@Hydr0gen (09.03.2019 19:26): To bude subjektivní. Já Stalkery nesnášel a nebavili mě a Metro 2033 jsem žral jak sviňa. Mně to přijde jako hodně odlišné hry a neposoudím, zda je nový díl blíže Stalkerům, ale pořád na mě působí jako úplně jiná hra.

Hlavně už jen grafikou bylo vždy Metro úplně jinde a celkovým filmovým zpracováním a výpravou plus temnými lokacemi a celkovým level designem vlastně. Já bych to vůbec spolu nesrovnával. Můj názor.
@kuler91 (09.03.2019 19:43): po jednom dni (resp. hodině). A ten overlay tam mám jenom když jsem dělal screeny abych viděl že se vyfotily (afterburner je občas wonky), jinak ho mám samozřejmě vyplej a užívám si tu geniální atmosféru :)
@Paul (09.03.2019 19:29): Tak si začal konečně po "14 dnech testování" trochu hrát ? :D ... To je přesně ten důvod, proč mě hraní na PC ser* taky mám vždycky nutkání čumět na fps, vytíženost atd.... místo abych se soustředil na hru ... :)
Jinak znát to jako je ... ale kolikrát těžko říct, co vypadá vlastně lépe .. tohle je zatím moc v plenkách ... ale do budoucna ok :)
Quick and dirty srovnání raytracingu on off v první chajdě:

off
on

Nezdá se to, ale při hraní fakt vynikne jak fake vlastně to non-rtx osvětlení je. V exteriérech to ale znát moc není, to je pravda. Hlavní efekt je v interiérech kam prosvítá osvětlení z venku.

@Hydr0gen (09.03.2019 19:26): teď prozkoumávám první lokaci a je to rozhodně mnohem blíž Stalkerům než předchozí díly. I tu ambient hudbu docela trefili. Celkově mám zatím hodně pozitivní dojmy, jen ten mute artyom mě sere. Občas mám nutkání si aspoň říkat spasiba a charašo :)
@SimonEndt (09.03.2019 16:23): Tak to jedu na ultra. Jako je mi jasné, že od oka bez přihlížení neuvidíš rozdíl, ale já jsem úchyl a mám to rád na vyšší detaily už jen z principu. I když tam bude nějaký menší propad v fps. Dokud se to neseká z mého osobního pohledu a je to hratelné, tak mi to nevadí, i kdyby tam menší rozdíl v plynulosti znatelný byl. Pokud se nejedná o multiplayer samozřejmě.

Ale atmosféra ve hře musí být drsná. Jen ten němý hrdina mě sere. To prostě narušuje absolutní vžití se do děje. Snad jediná chyba, když se na ty gameplay videa dívám. Jestli nějaký bug, to neřeším, to má každá hra.
Hmm to intro slabší, ale teď jsem dorazil k Volze a hned to vypadá zajímavěji.
Může někdo říct, jak to teď vypadá se senskou, inputem na XONE nebo PS4 ? Nějak kolem 5 prý vyšel patch, který to měl řešit, díky.
@SimonEndt (09.03.2019 15:02): No, já bych to rád jel na ultra, ale počítám, že i na 40 to klesne, ale já se zase umím přizpůsobit a u většiny her mi to nevadí.

Grafiku obměním až u trojkové řady a přešel bych na 3070, jinak teď se mi na 2080 přecházet fakt nechce.
@CrocoRay (09.03.2019 14:57): Mně to na 1060 jelo na High quality stabilně s 60fps. Bez Denuva, nemít na druhym monitoru puštěnej Twitch a další kravinky, tak by to jelo asi ještě o něco líp. Taky nemám zatím potřebuju grafiku měnit :)
@Paul (09.03.2019 14:21): Tak to už se dá. Mně se 1060 měnit nechce a snižovat moc detaily se mi taky nechce, ale stabilních 60 určitě taky přímo nepotřebuji. A ostatním to i na té 1060 jelo dobře, jak jsme se tu bavili.

Přemýšlím, že do toho asi též půjdu. Jediná hra nová, co pro mě teď za to stojí. Pak ještě Rage 2 a Days Gone. Ale Metro je na prvním místě asi teď.