Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Noirová detektivka v krátkém, ale o to intenzivnějším provedení. Navíc, a především díky bullett-timu asi také nejhratelnější lineární akce ze třetího pohledu. Samotnou kvalitu ještě podtrhuje přidaná hodnota v podobě skvělého soundtracku, specifické atmosféře a technické zpracování bez žádných chyb a s povedenou optimalizací ku předváděné grafice.

Jelikož jsem hrál oba dva díly v jednom týdnu, rozdíly mezi jedničkou a dvojkou jsem příliš nevnímal a byl tak naplno vtáhnut do děje, který nakonec nepůsobil tak krátce, jak by asi působil při delší přestávce mezi častmi příběhu. Autentičtější atmosféru by asi jiné národy než ty skandinávské nevytvořily, a tak vše působí uvěřitelně a příběh o pomstě má ty správné kontury. Celkový dojem zlepšují i scény mezi misemi tvořené komixem, kdy drtivá většina záběrů je vkusně doupravená fotka. Tím hlavním je ale bezesporu hratelnost postavená na zpomalení času a efektivní akrobacii spolu s likvidaci nepřátel Maxem. A v tomto případě potěší i nižší obtížnost podporující dynamiku hry.

Jednodušše titul, který by neměl chybět v žádné sbírce hráče, navíc když beru v potaz, že k The Fall of Max Payne vyšla slušná řáda fandovských modifikací. Třešničkou je i výborné původní balení hry.

Pro: hratelnost (bullet-time), grafika, atmosféra, soundtrack, voice-acting

Proti: nic podstatného

+22
  • PC 100
Často sa stáva, že pokračovanie prekoná pôvodnú hru. Býva to ale väčšinou v prípadoch, že pôvodná hra buď za veľa nestála alebo obsahovala mnoho chýb a podobne.
Pri Maxovi Paynovi je to ale trochu iné. Už prvý diel bol podľa môjho názoru dokonalý, ale 2. dielu sa podarilo niečo skoro nemožné. Vyrovnať sa predchodcovi a vylepšiť mechanizmy, ktoré fungovali na jednotku už v jednotke (keď na to pozerám takto, znie to celkom humorne :-).

Príbeh pokračuje tam kde predchádzajúci diel skončil. Nie je núdza o dejové zvraty a príbeh je opäť to, čo ženie hráča vpred ako keď zapijete veľkú porciu zmrzliny dvoma veľkými pivami (to nemám odskúšané, no riskovať radšej nebudem).

Pokiaľ ide o hrateľnosť, všetko zostáva po starom, teda opäť priam až filmovo ladené prestrelky akurát pribudla možnosť efektne prebíjať pri zapnutom bullettime.

A grafika, ako sa na pokračovanie patrí, ubehla dosť veľký kus vpred.

Max Payne 2 je jedno z mála pokračovaní, ktoré ma dokázalo zabaviť rovnako ako predchádzajúci diel. Mnohí ľudia tvrdia, že dvojka je lepšia ako jednotka. Ja si to nemyslím. Podľa mňa sú obidve hry rovnako dobré a preto si zaslúžia byť na pomyselnom vrchole môjho herného rebríčka.

Pro: príbeh a dejové zvraty, atmosféra, prestrelky...

Proti: tentokrát mi to predsa len prišlo trochu krátke

+31
  • PC 90
Max Payne 2 je nadčasovou hrou. Zatímco v prvním díle už není co obdivovat, tady si autoři dali pořádně záležet a vytvořili něco, co se i dnes hraje nádherně. Hry jako Max Payne 2 se dnes již nevytvářejí. Příjemně ostrá grafika, žádný konzolově-rozmazaný hnus. Výzva v obtížnosti. Žádné barevné ikony vyskakující všude, žádné "Press any button to continue". Žádné berličky v podobě autoheal, žádný humpolácký zaměřovač přes půl obrazovky, žádné kýčovité fráze.

Propracované lokace, variabilní hratelnost, velikonoční vejce, hudba ještě podmanivější, než v prvním díle (především pak Last Goodbye v závěrečných titulcích) a v neposlední řadě Mona Sax.

Pouze dvakrát jsem měl pocit, že by bylo fajn se zase pohnout dál (Mona a Max – staveniště), to jsou ale jen nepatrné skvrny na jinak výtečné hře. Nestává se mi často, abych byl zklamaný z krátkosti hry, abych chtěl po dohrání ještě pokračovat. Nestává se mi často, abych byl nadšený od začátku až do konce. Max Payne 2 je první hrou, kterou se chystám dohrát i počtvrté...
+53
  • PC 95
K Maxovi 2 jsem nejdřív přistupoval dost skepticky... Ale hned po několika minutách hraní si mě získal. Oproti minulému dílu se toho moc nezměnilo, snad jen drobně upravený bullet-time (nabíjení zbraně s rotující kamerou je úplně nehorázně cool ;)), celkem povedená grafika a možnost střílet ze dvou Desertů najednou. Musím říct, že příběh je celkem obyčejný a tuctový, ale je podán takovým stylem, že to vůbec nevadí a Maxova cesta nocí vás do sebe prostě vcucne. Škoda jen, že není trochu delší, 6 hodin je opravdu málo :(
Ano, Max Payne je lineární hra, ale nemyslím si, že by to něčemu vadilo. Koneckonců je to "jenom" TPS, tak co :) I přesto mě Max Payne 2 dostal, hlavně svojí ponurou atmosférou, ponurým příběhem, ponurým hlavním hrdinou a ponurým prostředím. Závěr hry je správně filmový a kdo náhodou neví, při dohrání na nejtěžší obtížnost vás čeká alternativní konec.
I kvůli tomu dávám tak vysoké hodnocení.

Takže nezapomeňte... .mirrorS arE morE fuN thaN televisioN ;)

Pro: Fungující a efektivní bullet-time, noir atmosféra, Mona Sax :),

Proti: Krátká doba hraní

+47
  • PC 90
Max Payne 2 byla jednou z mých prvních her z 3. osoby. Dohrál jsem ji nesčetněkrát a ve výsledku ji mám ještě o kousek radši, nežli první díl.

Atmosféra už není tak temná jako v prvním díle, ale nemyslím si, že by to hře vadilo. Temnost kompenzuje opravdu hromada vtípků všeho druhu. Příběh samotný je stále depresivní, ale všude okolo je ukryta hromada easter-eggů. Některé najdete během přímočaré cesty a některé chtějí trochu šikovnosti k jejich nalezení. Příkladem by byla nasraná babka s brokovnicí, chlápci hrající na piáno Late Goodbye a nebo skrytá místnost věnována jednomu člověku, který během tvorby MP2 zemřel. A je toho mnohem víc. Jen si zkuste poslouchat chvíli rozhovory nepřátel. V tomhle dvojka naprosto válcuje jedničku.

Ve dvojce narazíte během mise i na NPC postavy, které vám občas pomůžou (anebo vás zpomalí) v cestě, takže nejste na všechno sami. Halucinogenní mise jsou opravdu zábavné a zajímavěji navržené, takže už žádná otravná bloudění. Level na policejní stanici byl naprosto skvěle nascriptovaný a závěrečný boss byl už jen takovou třešničkou na dortu.
Graficky je dvojka ještě o něco lepší než první díl, obzvlášť co se týče level designu. Engine je výborně optimalizovaný a za celou dobu mi hra ani jednou nespadla. Vylepšený je i bulletime, funguje konečně pořádná fyzika a mě osobně to přidává na hratelnosti opravdu hodně. Některé situace ve hře jsem si sjel i vícekrát, právě kvůli těm hrátkám s lítajícími těly. Zvuky jsou výborné, na sluchátkách dvojnásob. Hudbu jsem moc nevnímal (krom main theme v menu hry), zato song při závěrečných titulcích „Late Goodbye“ mám dodnes v živé paměti a koneckonců i na disku mezi nejposlouchanějšími písněmi.

Vytknul bych krátkost (cca 6 hodin), přílišnou linearitu a ve výsledku takové nemastné neslané samotné zakončení.

Pro: příběh, fyzika a hratelnost, kvalitní a ostrá grafika, stabilita, Mona Sax a hra za ní, hromada skrytých vtípků, Late Goodbye

Proti: nic významného

+30
  • PC 70
Popravdě já osobně jsem ze dvojky nebyla moc unešená, možná to bylo tím, že jsem od ní čekala mnohem více, než dokázala dát. Pravda je, že grafika (prostředí, postavy) bylo lepší, ale děj mě moc nezaujal.
Jednička mě nalákala tím, že jsem chtěla vědět proč a kdo zabil jeho ženu a dítě. Ale dvojku jsem dohrála jen aby se neřeklo... Takže mi ani nevadilo, že byla hra tak krátká.

Pro: Prostředí, postavy

Proti: Pro mě celkem bez děje a svým způsobem bez "cíle".

+13 +17 −4
  • PC 90
První díl skýtal nepřeberné množství originit a druhý díl toho nepřináší moc nového, ale za to, vylepšuje stávající vlastnosti, takřka k dokonalosti. HLavní hrdina se změnil a je to fešák ;) Tak i tak grafika, zbraně, přátelé, nepřátelé, prostředí i osudová láska, to vše a mnohem více v druhém pokračování New Yorského policejního detektiva Maxe Paynea.

Max Payne se změnil a celá hra je na tom podstatě lépe, hraje se lépe, vypadá lépe a zní lépe. Hratelnost je neuvěřitelně návyková a i při opětovném hraní. Zkrátka Max Payne 2 je povedené pokračování.

Pro: Grafika, hratelnost, prostředí,

Proti: Krátký příběh a s tím i hratelnost

+9
  • PC 90
Akce jak má být, oproti jedničce minimum změn. Ano hezčí grafika, navíc když vám při bullet-timu dojde zásobník Max se velmi efektivně otočí a přitom nabije. Zbraní je tu zase spoustu, přibyl zejména Kalašnikov, velká změna oproti 1 je že zde můžete používat již 2 Desert Eagly. Také zde oproti 1 chybí příručná zbraně jako Baseballka či páčidlo, zde si musíte vystačit s holou zbraní. Docela mě ale zklamala nepoužitelnost odstřelovačky. Té si užijete akorát když hrajete za Monu, což je také velká změna, ale kromě vzhledu je totéž co Max. Realističnosti herního prostředí přidávají na + obzvláště různé rozhovory nepřátel, zapnuté televize, opět můžete dělat spoustu blbovin (splachovat záchod, pouštět umyvadlo, otvírat různé skříně...) Hra je zkrátka uspořádána velmi pečlivě, takže to celkově působí velmi skutečně. Pro milovníky 3rd Person akce, kultovní záležitost.

Pro: akce, zpracovatelnost herního prostředí

Proti: víceméně podobné lokace

+13
  • PC 80
Jedničku jsem nehrál, jinak na tuhle hru vzpomínám celkem v dobrým. Asi nezapomenu na tu úvodní hudbu v menu, která už samotná navozovala pohřební atmosféru. Nejinak je tomu po celou dobu hry, ponurá atmosféra od začátku do konce. Jediným světlým bodem pro mě byla pasáž v tom domě hrůzy, či co to bylo, s pohybujícími se kulisami a načasovanými spouštěcími mechanismy. To bylo fajn odlehčení. Jinak teroristi jsou všude, nenechají vás ani vyspat, kulky se na vás sypou odevšud. Bullet-time? Dost dobrej cheat... bez něj by to bylo mnohem těžší. Líbilo se mi, že prostředí bylo dost živé, všechno do čeho jsem strčil se hýbalo, padalo... tenkrát to ještě nebyl standard a já se s tím setkal poprvé v takovém rozsahu. Ikdyž bylo poznat, že to ještě není dokonalé. Po zásahu se postavy chovaly spíš trochu jako nafukovací balón :) Zvuky zbraní byly trochu slabší, i realnost nic moc u některých, např. kadence AK 47 nebo M4 je dost pomalá. Nevím proč, ale ke konci mě to už docela nudilo. Pořád se opakující situace, znovu ti stejní chlápci ve stejných hadrách, se stejnými hláškami. Spíš jsem si užíval tu grafiku a rozmanitost prostředí.

Pro: Živé prostředí, reálnost postav, dobře namluvené, strašidelný příběh, efekt Bullet-time

Proti: Zvuky zbraní, občas nereálné odlétávání zasažených

+12
  • PC 90
Hra s nejlepším bullet-timem, co kdy ve hře někdo udělal. Jen právě díky bullet-timu jsem Maxe 2 dohrál asi tak 5x.

Max Payne 2 má i dnes překvapivě dobrou grafiku, efekty, za které by se nemusela stydět žádná dnešní hra a taky parádní noirový příběh. Co je ale obrovská škoda, tak že je dvojka tak nějak jednodušší, proti jedničce. V jedničce jste si BT museli zasloužit, tady ho máte skoro neomezeně. Stejně tak snové sekvence už nejsou tak šílené a deptající jako v prvním díle. No a finále... to je spíš ubohé na hru takového formátu.

Ale i tak se Max 2, s 12 mm dírou po padesátce v hlavě, zaryl do mé paměti a určitě se k němu v budoucnu ještě vrátím.

BTW: Kdo nezkoušel, doporučuji mod Cinema 2.0. Vylepšuje efekty, přidává zbraně, bullet time je ještě lepší a hra je taky mnohem těžší.

Pro: Noir, grafika, efekty, bullet-time, akce, atmosféra...

Proti: Vyloženě špatnej konec, snové sekvence

+23 +24 −1
  • PC 90
Říká se, že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš... Tentokrát sice Maxův cool vlající kabát potřísněný krví všech zúčastněných nezdobí sníh, nýbrž pořádná přeháňka, ale na výsledku to pranic nemění. I když přeci jen je hra díky prakticky neomezenému bullet-timu až přehnaně jednoduchá (že by vliv Rockstar Games?) a v ruku v ruce s přibližně stejnou délkou jako u jedničky se jedná o sice hodně intenzivní, ale na druhou stranu i rychle dohranou hru. Grafika společně s ragdoll fyzikou doznala markantních změn a i dnes, po 5 letech, vypadá druhý Max stále k světu. Přidejte si ještě Monu Sax, která tentokrát ukousla větší koláč z příběhu (mise za ní řadím k jedné z nejlepších ve hře), opět depresemi a hláškami protkaný příběh a ještě o chloupek sugestivnější ústřední hudební motiv (+ skvělý song při závěrečných titulcích) a vznikne patrně nejstylovější střílečka, která nebýt ucházejícího závěru snažícího se až příliš kopírovat jedničku, byla by střílečkou dokonalou.

Pro: Zachování atmosféry, vybroušení hratelnosti, mise za Monu, audiovizuál

Proti: Příliš krátké a jednoduché, závěr

+17
  • PC 95
Super hra! Perfektní technická stránka, pěkně zpracovaný příběh a skvělá noir atmosféra.
Tuhle hru hraju už tak dlouho a stále mě baví. Max Payne je obalený ve skvělé technické stránce, která z něho dělá na pohled mladou hru, takže druhý Max může s klidem ignorovat rok 2003 a to se hry z roku 2003 neřadí mezi úplné mladíky.
Max Payne 2 se vyhýbá označení "tradiční TPS střílečka" a díky (na tu dobu) propracované grafice, fyzice a tomu, co dělá z Maxe takového týpka, tím myslím samozřejmě bullet time a spomalené skákání do stran, ukazuje hráčovi, že "tradiční TPS střílečka" to není, tím pádem má akce ten správný spád a nedokáže nudit.

Příběh a atmosféra rovněž nezklamou.
Zatímco atmosféra jde kvalitou ve šlépějích prvního dílu, možná už není tak temná, přesto hlavně v komiksových cutscénách ukazuje, že ani nejveselejší není a k tomu je více "filmovější".
Příběh od prvního dílu pokročil a nabízí ještě v té době ve hrách nevídané "love story".
To všechno završuje smutná a ponurá skladba z menu.

Max Payne 2: The Fall of Max Payne je zkrátka klasika ve svém žánru.

Pro: Grafika, fyzika, akce, bullet time, spomalené zkákání do stran, atmosféra, příběh, komiksové cutscény.

Proti: Krátkost.

+3 +12 −9
  • PC 80
V prvom rade sa priznám, že prvý diel som nikdy nehral. Pred vydaním som sa naň tešil, ale po vydaní som nejak stratil záujem (sám neviem prečo). Keď však vyšiel diel druhý a proklamoval noir atmosféru, šiel som do toho. A rozhodne som sa nesklamal, príbeh temný ako sa patrí, upršaná atmosféra a chlapík v ktorého koži by som nemal byť prečo rád. To mi hra ponúkla hneď zo začiatku. Snové sekvencie prelínajúce sa do rovnako bezútešnej skutočnosti v hudobnom doprovode od Kärtsy Hatakka & Kimmo Kajasto ma naladil na správnu strunu (violončela). V bývalom funhouse plnom psycho "srandičiek" som si užil asi najväčšiu zábavu. Naozaj som sa bavil, no a čo, že ragdoll efekty sú nehorázne (Avšak efektne) prehnané, no a čo, že bullet time sa dobíja až nenormálne rýchlo. Pre dobrý zážitok to stačilo. Jediné v čom som sa cítil skutočne podvedený bola krátkosť celej hry, človek sa baví a ono to skončí. A ešte jedna vec ma štvala a to úroveň v ktorej Max bránil toho druhého gangstera v obleku baseballového panáka s tendeciou vybuchnúť, joj ten sa mi navybuchoval, čo som sa nanadával. Inak som takpovediac spokojný, len stále nechápem ten rozruch okolo. Max Payne. Príjemná noirová akcia. Niečo viac? Sotva.

Pro: Noir atmosféra, príbeh a postavy Maxa a Mony, veľká chytlavosť a zábavnosť bojov včetne bullet timu a ragdoll efektov, výborná hudba, snové stavy a FunHouse

Proti: krátkosť, jedna prehnane náročná pasáž

+11
  • PC 75
Jak už tu bylo zmíněno v ostatních komentářích, Max Payne 2 je důstojným nástupcem jedničky, i když obtížnost značně polevila a ragdoll je hodně přehnaný. Dle mého názoru měl být zachován bullet-time, který se obnovuje zabíjením nepřátel a ne, aby se dobíjel během pár vteřin.

Musím se ale vyjádřit k závěru. Finále mě vyloženě zklamalo, zabít finálního bosse tím, že pomocí bullet-timu odstřelím osmi dřevěných kolíků a nechám na něj spadnout strop nepovažuji za finále důstojné Maxe Payna. Právě tím koncem v mých očích výrazně klesnul a nemohu tuto hru s čistým svědomím doporučit.

Pro: Příběh, grafika, fyzika, HW nároky,

Proti: Finále, bullet-time, ragdoll.

+13 +18 −5
  • PC 85
"Have no fear, Vlad is here!"

Původně jsem měl u dvojky vyšší hodnocení než u jedničky, ale před nedávnem jsem si znovu střihl oba díly a musel jsem přehodnotit.

Paradoxně nejvíc mi asi nesedl nový bullet-time, který mi už přijde až moc zvýhodňující Maxe nad nepřáteli. Než stihne na zem dopadnout první protivník, tak stihnete 2x přebít libovolnou zbraň a sejmout ještě 5 jeho kamarádů. Místo skoků už se spíš používá prosté zpomalení času a kosení všeho živého. Celkově mi hra už přišla dost lehčí a situací, kdy jsem se bál o život, razantně ubylo. Na začátku lze navíc zvolit pouze jedna obtížnost, takže se tomu nedá moc vyhnout.

Jinak už zbývají jen pozitiva - podání příběhu je opět parádní, stejně jako atmosféra, i když sněhová vánice se mi líbila asi o trochu víc. Maximální pochvalu si opět zaslouží hudba - pro mě půl atmosféry celé Max Payne série. Pokračuje se i v tradici televizních seriálů - těšte se na nové díly vašich oblíbených pořadů jako Lords and Ladies nebo Captain BaseballBat Boy. A ano, hra je krátká, ale jak člověk ztrácí čas na hraní, tak už mu to spíš vyhovuje.

A nezapomeňte: "Max Payne's journey through the night will continue."
+43
  • PC 80
Herně je Max Payne solidní střílečkou s velice slušnou dynamikou, nabízí ovšem něco zásadního navíc a druhý díl tyto klady ještě více zvýrazňuje; komiks, noir atmosféru a v rámci žánru vysoce nadprůměrný příběh, kde nechybí ani menší (umně provedené) zpřeházení kapitol (což taky není ve hrách moc k vidění). Záporák pak patří mezi mé nejoblíbenější vůbec. Jsou zde lepší - i po hratelnostní stránce - psychedelické scény, nezmínit nelze ani hratelnou Monu; ty části, kde s Maxem spolupracuje, se totiž dají považovat za naprostý vrchol hry, co se akce týče.

Přesto se najdou dvě výrazná negativa. Prvním je délka (oba díly jsou dost krátké dohromady a co teprve každý zvlášť) a tím druhým dost divná volba obtížnosti a spolu s ní spojené zpracování konce, které považuji za jedno z nejtragičtějších, co jsem dosud viděl (tedy příběhově je konec dobrý, ale výběr ze dvou - v poměrně zásadním detailu se lišících - zakončení na základě zvolené obtížnosti, to si mohli tvůrci odpustit).
+13
  • PC 90
U málokteré hry je "dvojka" lepší než "jednička" Max Payne 2 je vyjímka povrzující pravidlo.

Pro: Atmosféra, hratelnost, příběh

Proti: lineární, krátké

-9 +1 −10
  • PC 80
Dvojka je kromě délky ve všem lepší jak jednička. Lepší grafika, fyzika, příběh, bullet time, lokace (i když často recyklované), dokonce i ta brokovnice má účinnost jakou bych očekával a ne jako v jedničce, kdy jsem často napálil týpka z metru a on jakoby nic, oklepal se a střílel si dál. Při procházení lokacemi lze konečně potkat někoho jiného než nepřítele, sem tam vyleze z pokoje babka s brokovnicí nebo se k Maxovi někdo připojí.
Další věc jsou ty pořady co běží v televizi, Lords and Ladies nebo jak se to jmenovalo. Rád jsem se na chvíli zastavil, přestal na okamžik skákat a zabíjet a shlédl další díl ujetýho seriálu.
V podstatě si nevzpomínám na nějaké hluché místo, tahle hra má prostě spád a je asi dobře že autoři dali přednost kvalitě před kvantitou. Krátké ale výborné
+23
  • PC 95
Jedna z prvních her, která "správně" využívala fyzikální engine Havoc. Pamatuji si, že jsem čelist lovil z pod židle, když jsem poprvé viděl střeleného panáčka ve zpomaleném módu, rozbít se o několik poliček, které jeho mrtvolu následně zasypaly. Dnes již je sice ragdoll standardem a může se zdát, že v Maxovi2 je trošičku přehnaný (zkuste do někoho vypotřebovat zásobník z M4 a uvidíte, kam až doletí), avšak dokázal, že ačkoliv je hra v principu stejná jako její předchozí díl, cítíte se u ní úplně jinak. Napomáhá tomu i dospělejší příběh a hezčeji zpracované přestřelky.

Jako jediný nedostatek hry vidím její krátkost, která však jde smazat množstvím modů, které jsou většinou zadarmo ke stažení z fanouškovských stránek.

Pro: akce, bullet time, akce, příběh, akce, atmosféra, akce, akce, Mona Sax a akce :)

Proti: krátkost

+15
  • PC 85
Max Payne 2 naštěstí netrpěl syndromem svého předchůdce, jinak bychom se ho dočkali až někdy v současnosti ;D Každopádně oproti prvnímu dílu se jednalo o jasný posun k lepší hře, alespoň podle mého názoru. Skvěle noirově vyprávěný příběh (pomocí komiksu, pokud si dobře pamatuju), lepší grafika, o hodně více emocí a leckdy hustší atmosféra... a hlavně, Mona Sax ;)

Pro: Noirový styl, technické zpracování, Mona Sax a samozřejmě pro MP typické zpracování přestřelek

Proti: Krátké

+15 +16 −1