Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

say: o to vůbec nejde, věř mi :D byl bych spokojen s happyendem, ještě spokojenější s depresivním koncem, ale posledních 5min hry je jak z 10 stránkové dětské knížky, s takovýma těma tvrdýma deskama, "jak se vylíhlo kuřátko" nebo "jak opička hledala maminku" či "jak slon ztratil balón"
http://www.youtube.com/watch?v=_QjbSfCQWrM

podobně fakt vyznívá ten konec ME3 :D bohužel
Nevím ještě, jaký konec tu je, ale kdyby to byl happyend, tak budete pindat úplně stejně=)

Eh... Kvalitní renderovaná videa? Hraji v rozlišení 1366, videa jsou dělaná na 720p. A uvítal bych vyšší rozlišení. Nechci vědět, jak to vidí majitelé větších monitorů.
@Tulareanus (14.03.2012 15:12): A o tom to je. Každý má svá očekávání a né vždy se musejí slučovat. Pokud jemu přišel příběh a celá hra fajn, tak nevím proč to někomu vadí. Konec je třeba nahovno ale četl jsem i mnoho špatných ohlasů na více částí hry a když už fakt nepíše někdo doslova že je to naivní, tak vůbec nevím proč tu hru instaluje, ba i kupuje.
Uh, to je hodně hardcore komentář. "Všechny otázky zodpovězeny", "dospělá hra", "mladší hráči to nemohou docenit"...WTF?

Tak tak. Jako že by mě to nebavilo, to říct nemůžu, ba naopak, ale takové ty řeči o tom, jak je Mass Effect dospělá a nejlepší hra, mě trochu iritujou. Já mívám spíš často pocit typu: "It's gonna get pathetic in 3... 2... 1..."
Já měl i tak "dobrý" konec - Wrex jednotky nestáhnul protože jsem ho sejmul než na to přišel kdokoliv jiný
@SilentWolf (14.03.2012 13:47): Řešení genofág: Jsou tři možnosti. První jsi uvedl ty, druhou je genofág vyléčit a naštvat si Salariany, což nakonec není tak strašné, jelikož po osvobození Citadely, ti dají část sil. Poslední možností je, je podvést, čímž na svoji stranu získáš jak krogany, tak i salariany. Aby byl podvod úspěšný, je nutné v ME2 zničit Maleonův výzkum a v ME1 zabít Wrexe. (což je prý i defaultní nastavení ME3)
@SilentWolf (14.03.2012 13:47): Teda zabít Wrexe a Mordina, to bych nedal. Jinak já ho vyléčil a nakonec i Salariani poskytli podporu za záchranu Rady. Jinak jak je to na konci s tou vojenskou silou co to ve finále ovlivní?
Hodně věcí trpí špatným koncem, u filmu je to relativně jedno, seriály (LOST!) tam je to horší, u knih to taky není kdovíjak růžové (jsem za boha rád že temná věž - 7 dílná série, skončila naprosto geniálně) ale posrat takhle konec trilogie s takovým propracovaným kodexem, postavami které vám v hlavě žijí, a Shepardem který by zmlátil Norrise jednou rukou, je fakt hnus. Byl jsem naštvaný na konec Deus-Ex, tak co mám prosím dělat s Mass Effectem ? :D předstírat že se to nestalo a v hlavě si vymyslet jiný konec ? (Nate Logan- ten druhý zmiňovaný je prefektní) .. fakt nevím, ten konec to prostě celé sráží :/ a ti **** samozřejmě nepřiznají chybu a neudělají nový, místo toho budou obhajovat tyhle výblitky..
Jinak dotaz ohledně genofágu
jde to vyřešit Paragonem ? já si to furt nechával pro sebe tu sabotáž a až pak přišel klíčový moment nebylo moc na výběr a mordin musel dostat kulku do zad, pak i wrex - ale třeba u Tali vs Gethové to bylo možno paragonem, až mě překvapilo že ta hra vlastně není tak temná jak říkali, jediný ten Wrex mi uvázl v hlavě- tak je možnost jak vyléčit genofág a mít Salariany? Já bych si to zjistil sám, ale kvůli tomu konci nemám náladu hrát znovu, radši si dám znovu dvojku
Uh, to je hodně hardcore komentář. "Všechny otázky zodpovězeny", "dospělá hra", "mladší hráči to nemohou docenit"...WTF?
Jak nad tím tak přemýšlím, tak v BioWare jsou buď naprostí géniové, nebo úplní idioti. Tím současným koncem zazdili jakoukoliv možnost nepřímého pokračování, pokud nechtějí buď řešit přelidnění zničené Země (armáda celé galaxie je v Solu, galaktické cestování není možné, poblíž Země AFAIK nejsou obyvatelné planety), nebo to zasadit hodně daleko do budoucnosti. Plus většina událostí z druhého dílu teď nedává smysl.

Přitom původní leaknuté konce tímhle netrpí. Shepard buď dokončí práci kolektorů, vyhladí lidstvo a pomůže tak Reaperům s řešením temné energie a rapidnímu stárnutí hvězd, nebo je pošle někam a bude doufat, že to vyřeší někdo jiný. To je ideální námět na pokračování, třeba v roli Tali, která se tím problémem už zabývala... :)
Díky, já už na potřetí ty dialogy ani zkoro nečetl a jen sem to proklikával.
@Arcee (13.03.2012 21:50): Temná hmota a energie, která se zpracovává do Elementu Nula a pohání Mass Relays a asi i Reapery, pravděpodobně (Tali to tvrdí) způsobila velmi rychlé zestárnutí hvězdy té soustavy, kde Tali zachráníš.

Trochu spoiler do ME3 (teorie původního scénáře, nevím, jak moc je to potvrzené): Co jsem se tak dozvěděl, tak tohle měl být hlavní důvod existence Reaperů a jejich potřeby harvestování lidstva, ne to co bylo prezentováno v trojce (v posledních 10 minutách).
To je fakt na facku. ME2 vs. ME3.

Btw, jak poznám, že mám funkční DLC From Ashes? Zase pokus omyl?
Hehe, tak hned 4 spolužačky si dnes stěžovaly na šílené animace femshep=D Ale očividně má ME úspěch i u opačného pohlaví=)
@NateLogan (13.03.2012 18:06): ? teda okrem toho ked sa hra updatovala (alebo som ju pustil po hooooodne dlhej dobe) som nikdy nemusel vyplnat login udaje znova. Ani pri ME2 a (logicky) ani pri ME3, ani pri Dragon Age, ani... divne :)
@Say (13.03.2012 17:22): Zpravidla mě něco vyruší, aniž bych věděl, jak dlouho budu AFK. Kvůli pěti minutám odmítám hru od EA vypínat, protože její start je nepříjemně zdlouhavý (zvlášť u ME2, kde nefunguje autologin/uložení přihlašovacích informací). Jen se to někdy prostě natáhne až na pár hodin. Plus ME3 v taskbaru bere asi jen 15 % mého CPU.

BTW proč mi přijde, že někdo silně přepsal velkou část konce trojky? Kam sakra vyšuměl ten problém s rychle umírajícími hvězdami, viz verbovací mise Tali ve dvojce?
Zřejmě dlouhé vedení, ale co vás nutí nechat staženou hru na pozadí několik hodin? To tak rádi necháváte počítat CPU?
V tom případě mi mohlo spoustu hodin přidat nečinné čekání na mapě planety, kdy mě už přestalo bavit těžit a ALT+TABoval jsem pryč. Tam také nejde dát ESC (musel bych se hodit na můstek a až pak).

EDIT: A nebo mi také vydatně přidalo čas samotné skenování desítek planet :-|
Nate, tys tedy měl stejný problém - nechával hru zapnutou, takže ti výsledný čas hraní neukazoval přesně. Mě to u dvojky ukazuje 106 hodin (z toho jsem to na noc nikdy nenechával zapnuté a často musel vypínat z důvodu přehřávání notebooku), ale kolik z toho je herní čas ? 30 ? 40 ? Fakt těžko říct, ale v té hře je toho dost. Kolik tak jste hráli vy a kolik máte u trojky ?
To s tým xichtom štvalo aj mňa, prešiel som s tým savom oba dva diely a teraz som pol hodinu modeloval nový a stále mám taký ten pocit, že tam "niečo nesedí", je to jednoducho nezvyk.

Inak mám nahraných zatiaľ len desať hodín, ale mám pocit, že spraviť z toho From Ashes len nejaký zberateľský bonus alebo platené DLC je prvotriedny bullshit, keďže sa v ňom jedná o záležitosti, ktoré si zaslúžiť vedieť a zahrať každý človek, ktorý bol ochotný kupovať si túto trilógiu od BioWare.
Ghhhhrr... Já ten ksicht prostě neimportuju=/ Taky vám to udělalo z ksichtu úplně někoho jiného?
Je to spíš takový epilog ke skvělé dvojce
A ohledně rozhovorů, hrozně se mi líbilo zakončení vztahu s Garrusem (nemyslím romanci), měli si s Shepardem fakt blízko. Jsou to prostě dva badass týpci. S Garrusem bych si i zašel na pivko :D
@Say (12.03.2012 16:18): Všechno víceméně zůstalo při starém. Jen je tu pouze jedna centrální stanice. A většina rozhovorů s posádkou teď probíhá podobně jako ty s Kasumi a Zaeedem ve dvojce (jen reagují na současnou situaci, na důležité rozhovory tě upozorní lodní zpravodaj), což imho není špatná věc.

Nejvíce je ME3 okleštěný v absenci větších vedlejších misí mimo Citadelu (jde v podstatě o upravené multiplayerové mapy, skenování planet a sbírání věcí) a faktu, že na konci se tvé konání nijak do děje nepromítne (kromě záchrany/zničení země), jen ti hra nabídne tři čudlíky spouštějící finální animaci á la Deu Ex. Tedy ne jako dvojka, kde každá mise loajality a upgrade lodi mohl něco změnit.

Jinak je prostě většina hry, až na horší grafiku, hrubější level-design a o hodně hrubější animace, stejně kvalitní jako dvojka. BTW animace v rozhovorech nejsou úplně odladěné, protože nejednou změní postava postoj "střihem"...
@NateLogan (12.03.2012 16:16): Takže základní struktura voleb dialogů a vztahů mezi charaktery funguje stejně jako v ME2? Nebo se zeptám jinak... V čem je ME3 oproti ME2 okleštěný. Ať nejsem v šoku během hraní.
@Say (12.03.2012 16:08): Většina postav se tam objeví v questech (většinou hlavních). A osud Thana je imho zpracován dobře.

Každopádně všeho je tam o trochu víc, pokud jde o hlavní příběh, zbraně a brnění. Vedlejší questy radikálně ubyly (respektive většina končí proskenováním planety, nebo sebráním předmětu v nějaké misi).

Počítej ale s tím, že závěr je neuvěřitelně chudý, hodný spíš nějaké 5 hodinové akce, ne 150 hodinové trilogie.