Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (10.07.2017 22:06): V živote som nepočul pojem biological immortality, no teraz si zrejme o ňom niečo naštudujem :D

Preto by som tieto rasy celkom rád videl v potencionálnej budúcej ME hre (výprava na ich rodnú planétu?), kde by hrali väčší prím, poprípade ako hrateľné postavy (hneď si spomeniem na Malkaviáncov z Bloodlines) :)
@Tarhiel (10.07.2017 21:54): Teoreticky by mohli být biologicky nesmrtelní pokud by se jednalo o potomky těchto borců. Ale jinak je absence těchto ras docela ospravedlnitelná Elkoři i Hanaři se v Citadel space prakticky nevyskytují. Jelikož jsou tyto rasy mimo své domovké planety velmi omezovány. Převážně co se mobility týče.
@pajmič (10.07.2017 20:50): Hanari, to sú tie pochodujúce medúzy, nie?
Tie by sa mohli dožívať pomerne dlho, škoda, že ich viac nevyužili, táto rasa spolu s tými veľkými pomalo hovoriacami slonami (elcor) boli úplne unikátni, mimo jedného vedľajšieho questu nie sú výrazne v príbehu zapojení.
@Gordon (10.07.2017 16:36): Hanaři určitě tak dlouho nežijí nebot je nějakej oživenej Prothean nasbírá na vesmírné kalamáry. Zmažené či vařené :)

Krogané a Asarijky mají nejdelší životní cyklus obě rasy se mohou dožít více jak 1000 let.

Salariané vzhledem k rychlému metabolismu a toku myšlenek stárnou rychle a jsou trochu hyperaktivní. Možná proto je Mordin i tak v pokročilém věku stále svěží :D


@CrocoRay (10.07.2017 15:11): Určitě kodex čti, hodně ti uteče pokud nebudeš. Je to dobře napsané, tedy dobře čtivé, takže se určitě neboj.
@rikuhahl (10.07.2017 14:26): Kodex jsem moc nečetl. Ale rozhovory jsem projížděl celé. Ale líbil se mi rozhovor, jak nějaký Krogan chtěl dostat zpátky Asarijku a ta říkala, že s Kroganem je blbé to, že by se dožil vysokého věku, zatímco s člověkem je to lepší, bo ten aspoň brzo zdechne, tak to vlastně není nic vážného trvalého :-D
@CrocoRay (10.07.2017 14:16): Čti kodex, tyhle informace jsou fakt skvělý ;) Jeden rozhovor s Liarou hned v jedničce o věku, že ona je pořád ještě holčička (asi stoletá) a Shepard namítá, že lidi se dožívají asi 150 let byl fakt úsměvnej :)
U těch Salarianů mi nějak uteklo, že stárnou tak rychle :-) Vím, že Krogani jsou dost agresivní a dožívají se vysokého věku a pak ještě Asarijky. A lidi se vedle nich nedožívají prakticky žádného věku.
@M.a.t.t. (10.07.2017 09:55): No, tím že je vědec bych se neoháněl :-) Vím, jak na začátku z něho měli dost strach a říkali, že je speciálně vycvičený voják, takže těm mamlasům tam hrůzu nahánět uměl. Ale je fakt, že jak to srovnám s ostatními členy týmu, kde Garrus zmasakroval tři gangy nebo Grunt si podal šavlozubce, tak to asi fakt nic není :-))

Jinak právě toho Garruse a Grunta jsem použil do svého týmu na závěrečného bosse, tak tím jsem to možná trochu pokazil.

Ale nevadí. Jen u té trojky, jak jsem ji začal, tak mi to hlásilo na začátku jenom to, že přežilo 8 členů. Rozeznává hra i to, jací členové přežili? Nebo už ty ostatní postavy ignoruje? Garruse určitě potkám, na to vsadím krk. Ale myslím ty ostatní jako Jacoba apod.
Tu máte vysvetlené ako funguje tento komplexný systém. Mordin je najslabším bojovníkom, čo nie je prekvapivé, keďže je to v prvom rade vedec. Jednou šancou ako ho zachrániť je poslať ho eskortovať posádku lode - ak je lojálny tak to zvládne. Druhou možnosťou je vziať si ho so sebou do záverečného súboja ako podporu, kde platí to isté. Pri záverečnom nápore hra vychádza z priemernej hodnoty sily jednotlivých členov, ktorí boli ponechaní vzadu a čím viac silnejších a lojálnych tam ostane - ako Garrus, Grunt a Zaeed (a potom, že Zaeedove DLC je k ničomu),tým sa zvyšuje šanca, že všetci prežijú. Taktiež pomôže ak si hráč do záverečného súboja zoberie tých lojálnych a papierovo slabších členov, miesto tých silnejších, ktorí majú väčšie skúsenosti s obranou.
@Gordon (10.07.2017 02:14): Ze tří her to myslíš jako ze tří dohrání dvojky? Ale jinak je prý způsob, jak je zachránit všechny, ale asi by byla podmínka ta loajalita úplně u všech a to se mi právě u té Mirandy pokazilo.
@Vurhor (09.07.2017 23:30): @M.a.t.t. (10.07.2017 00:08): No, ono to právě bylo úplně zvláštní u té jedné postavy. Tohle radši už hodím do spoileru. U toho sporu Tali a Getha, tam jsem to vyřešil konverzací a všichni byli spokojení a loajální. Ale při té závěrečné misi nakonec pošla Miranda, protože přestala být loajální a nešlo si ji nijak získat na svou stranu. Sice jsem měl ochránce na maximu, ale možná těch pár bodů odpadlíka mi neumožnilo si s ní pokecat. Ale překvapilo mě, že mi pošel ten Salarian - vědec. Stalo se to až úplně ke konci,
kde měli všichni ostatní hlídat a já se dvěma měl porazit toho hlavního bosse. To jsem právě nepochopil, proč on mi natáhl brka. Myslel jsem, že jenom Miranda bude mrtvá.
Dohráno. S Mirandou se mi to nepovedlo, že prý je třeba rozdíl 80% mezi paragon a renegade. To bych podle mě splňoval, ale prostě hra mi možnost to urovnat nedala. Jen nechápu, proč mi teda chcípli na akci dva členové týmu, když loajalita mi chyběla jen u jednoho člena. No, nevadí. Zítra rozjedu trojku.
@M.a.t.t. (09.07.2017 18:37): Dobře, to už se nechám překvapit. Ale ten level paragona asi musí být na maximu, protože dostatečně vysoký už ho mám a přesto ta možnost dobré reakce je neaktivní. K naplnění už mi toho fakt moc nechybí, tak myslím, že to snad do konce hry stihnu.
Tak už jedu tu IFF misi. U lodi jsem vylepšil všechno, co jsem mohl. Loajalitu jsem získal u všech členů a mise splnil úspěšně, akorát u Mirandy jsem ji ztratil, když jsem se zastal té biotičky a teď se mnou moc nemluví. Nevím, jaký to bude mít následek, ale je možné to nějak urovant? Možnost dobré volby tam nikde nemám a status ochránce mám těsně před koncem, tak nevím, či si ji můžu udobřit třeba úplným naplnění ukazatele ochránce nebo tak.

No herní dobu vidím asi tak na 25 hodin, takže o trochu delší než jednička. Zatím jsem odehrál 23 hodin, takže jen hádám. Ale nejspíš, co jste tak naznačili v předchozích příspěvcích, tak už se blížím ke konci. Předpokládám, že mi chybí dostat jednoho člena. Splnit jeho loyalty misi a pak se vrhnout na poslední misi. Takže poslední tři mise přede mnou.
Díky všem za rady. Zatím jsem u hry strávil 20 hodin a ty planety už jsem dost vytěžil. Nejdříve mě to nebavilo, ale pak mě to docela chytilo. Loď mám upgradovanou docela dost a nemám žádné další možnosti upgradu. Ten hlavní úkol IFF mám už přístupný docela dávno, takže hádám, že hru už bych měl dávno dohranou, ale dělám všechny loyalty mise. Něco mi říkalo, že ten úkol bude asi zlomový, bo furt naráželi na vylepšení týmu, ale přišlo mi to zvláštní, bo ten úkol podle mě přišel až moc brzy. Já ty loyalty mise bral nejdříve spíše jako hlavní, ale pak mi došlo, že jsou asi nepovinné.

Zatím jsem všechny splnil úspěšně a hraji na ochránce, takže ukazatel skoro plný. Ještě trochu dovylepším nějaké věci a splním zbytek loyalty misí a půjdu k hlavní misi, takže zítra dohráno. No, vlastně asi ještě dnes možná. Uvidím, jak to stihnu, ale hádám, že do deseti hodin hraní bych to měl zvládnout. Chybí mi asi už jenom 4 loyalty mise a je to. Pak vždycky ještě s každým pokecám, bo nechci, aby mi něco uteklo.

Jinak z těch úplně vedlejších misí, jsem toho taky dost poplnil, ale třeba ty mise pro Normandii jako sehnat přísady apod, to kašlu.

Takže konec asi budu mít dobrý. Celkově je to asi o těch 10 hodin delší než jednička. Tu jsem víceméně splnil tak stejně úspěšně, jako plánuji splnit dvojku. Takže ne absolutně kompletní, ale je tu snaha toho dodělat co nejvíc.
@CrocoRay (08.07.2017 00:27): Bere, nebere... Je to jen pár kliknutí a M.a.t.t. ti radí fakt dobře. :) Já ti ještě napovím, že než se vydáš na hlavní quest s názvem "Reaper IFF," tak měj hotové všechny vedlejší úkoly. Tenhle quest je zlomový, což ti hra tak úplně neřekne. V zásadě po dokončení tohoto questu budeš mít čas jen na jeden vedlejší úkol a to je loalty mise pro Legiona, kterého nabereš právě v tom "Reaper IFF" Po dokončení "Reaper IFF" se spustí countdown, kam akorát přesně pasuje výše uvedená loyalty mise a poté budeš hrou natlačen do finálních událostí.
@CrocoRay (08.07.2017 00:27): Áno, je to nutné, ak chceš, aby si mal čo najväčšiu šancu na prežitie.. Pre istotu to hodím do spoileru, ale ty si to môžeš prečítať :) Najväčší dopad majú úspešné splnené misie lojality pre spoločníkov - niektoré sa totiž dajú aj pokaziť, upgrady lode, pričom k tým zásadným sa dostaneš práve komunikáciou so spoločníkmi a v neposlednom rade aj tvoje rozhodovanie v úplnom závere. Pokiaľ však budeš skutočne poznať svoju posádku, nemuselo by ti to činiť problém. V tomto je každopádne Mass Effect 2 jedinečný, nakoľko priamo zohľadnuje koľko času venuješ samotnej príprave na misiu zničiť kolektorov - ak nie dosť, tak to nemusí dopadnúť dobre :)
@CrocoRay (08.07.2017 00:27): se to ještě všechno rozjede a bude toho ještě dost.....plnění misí loajalit a vylepšování lodě, je dosti prospěšné.....dost ovlivňuje konec hry...ale uvdíš sám...já z toho vždy pumpujuco nejvíc
@M.a.t.t. (07.07.2017 21:53): Jo jo, někde jsem četl, že špatný konec znamená nefunkčnost savů ve trojce. Jinak to vylepšování lodě mě moc nebere. To je pro dobrý konec nutné? Jestli jo, tak raději něco vylepším, i když předpokládám, že k tomu budu muset prozkoumávat planety a získávat materiál.

Jinak vedlejších misí tam zase tak moc nevidím. Pár jsem jich už splnil, ale oproti jedničce jich zatím vidím málo.

Doufal jsem, že pro dobrý konec mi bude stačit status ochránce :-)
@CrocoRay (07.07.2017 21:21): Len sa neuponáhľaj, lebo sa môže ľahko stať, že save do trojky ti bude k ničomu. :) Ak ti môžem poradiť, sústreď sa na vedľajšie misie tvojich spoločníkov a nezanedbávaj ani vylepšenia lode.
Tak skoro 7 hodin hraní za mnou. Baví mě to dost, ale nevím, zda je to lepší než jednička. Akce je sice lepší a grafika hezčí, ale zase jednička měla lepší RPG systém a více sázela na vylepšování postavy a sbírání nových kusů výbavy. Tady bych řekl, že je to více akční hra, ale tím netvrdím, že to je špatně. Svým způsobem je to i lepší v tom, že si nemusím vylepšovat skilly u jednotlivých zbraní, ale už ze startu můžu dobře kombinovat sniperku na vzdálenější cíle a útočnou pušku na kratší a střední vzdálenost. Jedničku jsem prošel celou s útočnou puškou, do které jako jediné jsem investoval všechny dovednostní body.
A ten inventář mi tu taky trochu chybí. Ale dá se to přežít. A ještě ta orientace na té mapě v galaxii je trochu horší. Jednička to měla přehlednější. Ale jinak super. Zítra bych to mohl dohrát a hned jít na trojku :-D Nebo pozítří. Přece jen strávit hraním 30 hodin v kuse je moc i na mě.
Když dám novou hru a importovat postavy z jedničky, tak mi to nedá žádné možnosti a kolonka je prázdná. Mám předtím ty savy do nějaké složky zkopírovat nebo tak něco? Ještě pohledám na netu, ale kdyby mi někdo poradil dříve, než najdu odpověď, tak mi to vadit nebude.

EDIT: Už jsem na to přišel. Vyjebaný systém, jak pojď na mě z boku. Ale hlavní je, že by to mělo fungovat. Teď ještě doufám, že ta neoficiální čeština, kterou jsem tam dal mi někde v průběhu hry nerozjebe něco a nebude mi někde padat hra.
@Tyrael (05.07.2017 21:51): DLC asi vynechám, protože dokupovat se mi nechcou a ty zdarma zahraju jen v případě, že mi je nějaká služba automaticky stáhne předtím než se mi hra spustí.

Ale jinak jsem se na netu díval na zajímavé charaktery z Mass Effectu a některé mi přišly docela zajímavé jako třeba takvá robotka. Ale Garruse jsem si i tak celkově dost oblíbil.
zkrátka - dvojka nabídne epičtější okamžiky, dynamičtější hru a spoustu zajímavých charakterů/informací......určitě si nenech ujít dcl Kasumi a Zaeed - the price of revenge (zdarma), Lair of Shadow broker a Arrival (doporučuju až po základní hře.

První přechod pro mě bl krkolomnější ale brzy jsem si zvykl

trochu mi tam chyběla ta posvátná atmosféra citadely v jedničce
@Gordon (05.07.2017 03:14): O co ti vlastně jde? Říkám, že to má blíže ke spoileru nebo to z toho citování vnímáš jinak? Já s tebou vždy řeším fakt takové hlouposti :-D

Prostě jsem si o hře chtěl pokecat. Vážně netuším, kde je tak obrovský problém.
@Gordon (04.07.2017 22:39): To bych moc neřekl. To už má blíže ke spoileru než k radě. Rada by byla, kdybych se ptal jaké postavy je třeba použít a jaké zkušenostní body vylepšit. Já byl jen zvědavý, co mě potká, než si to zahraji. A diskuze je to tak jako tak, i kdybych o ty rady žádal. Ale nepochopil jsi mě. Ono není špatné žádat o rady. Jen radit někomu tam, kde o to nežádá, je trochu otravné :-) Já jsem prostě na hru zvědavý a navíc mám teď nějaké osobní záležitosti a hru doma ještě nemám, tak nevím jak to bude s dostupností. Kdybych ji teď měl doma hned ji hrál, tak si na své otázky odpovím rychleji, než byste mi na ně odpovědli v diskuzi. Ale jsou svátky a hra nedorazí.

@Neelixx (04.07.2017 22:41): Jo jo, dík. Mě většinou délka u her zajímá hlavně u RPG apod. her a rád srovnávám. Ale samozřejmě to vždy beru jako orientační, tak jsem rád, když mi více lidí sdělí své zkušenosti. Ta délka na "how long to beat" byla trochu nadhodnocená, protože jak říkám, těch 20 hodin mi stačilo v pohodě i na spoustu splněných vedlejších úkolů a tam uváděli, že to je třeba čistě pro kampaň, kterou bych ale dal za polovinu času.

Osobně mi kampaň jedničky přijde tak na 10 hodin. 20 s plněním vedlejších questů. 30 na kompletní dohrání.
How long to beat je dobrá stránka, já bych ještě doporučil gamefaqs, což je asi největší uživatelská databáze her na světě (?), tam najdeš nejenom délku hry (délka tam bývá tak o cca 20 procent nadhodnocená, v tomhle je hltb lepší), ale i její hodnocení a obtížnost z pohledu hodnotících - např. zde ME2

Edit. Metacritic má víc uživatelských hodnocení
@Vurhor (04.07.2017 22:11): A tak to zase ne. Já mám rád, že je hra lehčí a výzvu očekávám u multiplayerových her. Mass Effect je u mě hra, která sází na příběh a konverzace. Vlastně i ta lehčí obtížnost mi k tomu sedí a dává mi to pocit, že Shepard je opravdový neohrožený hrdina, který zachraňuje celý vesmír. K tomu mi sedí i ty sebevědomé hlášky apod.

Kromě toho i jednička už byla nesmírně lehká a když mě zabili, tak to bylo hlavně kvůli tomu, že jsem se škrábal na zadku, čuměl do blba a mezitím na mě střelil někdo z raketometu. A to ještě jenom ze startu. S lepším brněním jsem i tu ránu z raketometu ustál.
Doporučuju si tu (i přestože je to tvůj první playthrough) krapet zvednout obtížnost. Hra je jinak podle mého až příliš jednoduchá. ;)
@Gordon (04.07.2017 19:56): Tak já si rád o hře pokecám i před samotným hraním a myslím, že je to má věc. Takže v tomhle ohledu mi vážně nemusíš radit a mluvit za mě, když jsme naprosto odlišní lidi. Já ti taky neradím, jak máš dělat určité věci nebo žít svůj život. Jsem prostě zvědavý a rád uslyším názory jiných na určitá témata. Ale ne rady, co mám ve svém životě dělat a jak mám postupovat v určitých situacích.

@Shoggot (04.07.2017 19:26): No, moc tomu nevěřím, protože Mass Effect jsem i s vedlejšími misemi splnil za 20 hodin a ty jsou uvedené čistě pro hlavní linku, kterou bych dal i za 10 hodin. Ale u dvojky i trojky uvádí o 10 hodin více, takže budou asi o něco delší. Jen Andromeda mě překvapuje, že kampaň chce 20 hodin a pro takové průměrné plnění, že splním ještě něco navíc, tak ukazuje 60 hodin.


@M.a.t.t. (04.07.2017 20:32): To jo, ale jak říkám, baví mě si o hrách pokecat a trochu to zanalyzovat :-) Ale třeba se mi hra bude ve výsledku líbit více, i když pomoct se dá. Třeba silnějšími brýlemi, operací apod. :-)


@pajmič (04.07.2017 20:47): Tak mně jednička jela tehdy na staré 9800Gt a E7400 2,8 GHz poměrně v pohodě stabilně, ale tím neříkám, že ostatní nemohli mít problémy. Jinak to odstranění inventáře je jak dělané? Docela mě překvapilo, jak jsi to zmínil. U jedničky se mi právě líbilo, že jsem si vybíral z hromady věcí a zbytek pak prodával. Hlavně co se týče brnění a zbraní, tak to trochu zamrzí.
@CrocoRay (04.07.2017 19:17): Priveľmi to analyzuješ :) Ideálne porovnanie to samozrejme nie je, pretože aj tie obrázky sú v niečom skreslené, čo tam poniektorí aj píšu, ale grafika dvojky je pochopiteľne a neprekvapivo lepšia, čo uvidíš aj sám. A ak nie, tak ti niet pomoci :)
@M.a.t.t. (04.07.2017 18:30): No, jak já ty obrázky rozklikávám, tak u té jedničky mi ty obrázky přijdou v horší kvalitě než jsem hrál samotnou hru a to jsem u ní teď strávil dva dny v kuse :-) Ale jako rozdíl tam jde vidět nějaký, i když jediný podstatný vidím u toho prvního obrázku, který bere v detailu obličej Sheparda. A kdybych měl brát kvalitu obrázků té dvojky a toho, co jsem teď hrál jedničku, tak bych řekl, že je jednička dokonce hezčí.

Ale ona zase tak moc nezestárla za tu dobu a na svůj věk je pořád moc povedená. Jenom ty planety hlavně u vedlejších misí mi přišly hodně prázdné, jak jsem po nich projížděl tím vozítkem. Tam to stáří jde asi nejvíce poznat.

Ale jako celkem mě bavila hodně a co se dívám, tak dvojka tu má i o něco vyšší hodnocení.


Jen ještě jedna věc mě zajímala. Jedničku jsem i s vedlejšími misemi dohrál za 20 hodin. Neudělal jsem samozřejmě úplně všechno a spousta materiálů a předmětů mi chyběla, protože se mi nechtělo prozkoumávat všechny planety a různé trosky na nich. Ale z vedlejších misí jako takových jsem splnil asi drtivou většinu.

U Andromedy mě celkem tedy překvapuje, že to spousta lidí dohrála až za 60 hodin apod. Jak je na tom dvojka s trojkou? Jde mi čistě o tu zvědavost.