Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ria Kon (komentář): Hm, zrovna co se nostalgie týká, je tohle DLC především zklamání. Docela si umím představit, že po vztyčení památníku dorazí naše stará známá reportérka a udělá s Shepardem interview, kde se Shepard vyjádří k motivacím - považoval bych to za důstojné a v pravdě vynikající kývnutí k hráčům prvního dílu (když už je to DLC zdarma, že) a těch pár řádek dabingu by snad EA do konkurzu taky neposlalo. Leč, je toto DLC pouze bezzubým collect questem.
Hamster: Myslíš ako pri Mafii? :) Tak ale vždy sa dá aj to všetko čo už bolo povedané, napísať inak. V poslednej dobe mi hlavne vadia priveľmi dlhé komentáre, pretože jeden si ešte prečítam, ale čítať ich viac sa mi už vážne nechce. :D
V istej miere s tebou súhlasím, to je také to "všetkého veľa škodí". Preto väčšinou píšem komenty k hrám, kde ich je málo alebo žiadne, prípadne mám strašné nutkanie sa k tej hre prostredníctvom komentu vyjadriť. Každopádne fakt si ten komentár najprv napíšem a až potom prečítam ostatné, aby to bol fakt môj komentár. To, že sa bude v niečom opakovať mi následne ukáže, že daný človek má podobný názor na hru, pozriem si jeho iné komentáre, či sa zhodujeme a ak áno, tak si pozriem nejaké komenty na hry, ktoré som nehral a jemu sa páčili a mohli by relatívne aj mňa zaujať. :) Proste nie je to čiernobiele, každý originálny/ojedinelý/iný koment má svoje pre a proti a každý podobný taktiež.
lj: Ono nemusí jít o to hledat za každou cenu něco, čím se odlišit. Spíše je na soudnosti autora, jestli třeba nějaká populární hra skutečně potřebuje desátý/dvacátý pochvalný komentář od člověka, co jí dal 90%+, a nebo jestli nebude hodnotnější okomentovat spíše hru, která tímhle výběrem nedisponuje.

Jistě, že tucet komentářů tvrdících to samé podpoří to tvrzení samotné, ale to nic nemění na tom, že je vopruz to číst. Pokud tobě samotnému přijde vyloženě sméšné číst 10 cizích komentářů, aby jsi zjistil, jak si stojí tvůj vlastní komentář a jestli jen neopakuješ stokrát omleté, tak se vžij do toho cizího člověka, který se rozhodne tvůj komentář přečíst a zjistí, že přesně to je ten případ - nemáš co nového dodat k tomu, co četl před tebou už několikrát.

Něco jako když se při flamu každých pár hodin přidá člověk, co vhodí do diskuze nějaký dávno pronesený argument, jako by právě sestoupil ze Sinaje. Takový člověk není chytrý a vypečený, pouze je líný číst ostatní a má přehuštěný pohled na důležitost a jedinečnost vlastního názoru.
Eru: Áno, ale i predpoklad, že si prečítam 10 komentárov len preto, aby som nasilu hľadal niečo, čím ten môj komentár odlíšiť, mi príde smiešne. :) + To čo tu písal viackrát Marcusss, ak niekoľko ľudí príde k tomu istému záveru, nie je to na škodu, ale na podporenie názoru na danú hru.
A ešte dodám, že komentár nie je náučný-informačný štýl ale publicistický.
Existuje tu na DH nějaké adminem dané kritérium pro přidělování plusek/minusek? Myslím, že jsem něco takového párkrát hledal, a nenašel.
A vlastně, kdyby něco takového existovalo, tak by tahle diskuze asi neměla valný smysl, že.
(Říkal tu někdo slovo "bradavka"?)
Tulareanus: To co mi podsouváš by byl už skutečně extrém. Komentář složený pouze z novinek by ztratil logickou strukturu. Píšu stále o tomto:

Výtah z diskuse kolem 19.4., zmiňované níže: "Mínus dávám tehdy, pokud komentář neobsahuje žádnou nebo pouze nepatrnou inovaci. Stejné prvky předchozích komentářů obsahovat může."

Chuck: Dokud nesplním své nejbližší školní povinnosti (30.6.), tak se do žádného náročného úkolu na DH pouštět nechci. Proto až v červenci se chci vrhnout na psaní komentářů nebo přidávání her, co to nakonec bude jsem se ještě nerozhodl.
Eru: Nezisťoval som si to. Ale to je dané asi aj tým, že tému som si navrhoval sám a bol som si vedomý, že niečo také nebude pre špecifikosť asi priveľmi písané. Ale o to nejde. Ide o to, že to, čo je na prvý pohľad obsahovo rovnaké sa líši, ako sám píšeš formou analýzy, ako aj formálnou stránkou. Čiže viacero ľudí môže iným spôsobom prísť k rovnakému záveru. A to podľa mňa vôbec nie je zlé.
Zároveň tá tvoja teória, že neprínášajú nové informácie alebo sa nemajú opakovať má jeden nedostatok - predsalen, ak píšem komentár, tak asi tam chcem spomenúť všetko čo mám k danej hre "na srdci" a nie si prečítať všetky komentáre a opatrne napísať len to, čo tam nie je spomínané, nielen, že by to pôsobilo divne (napr. vzhľadom na hodnotenie nespomeniem určité chyby, či niečo, čo ma donútilo dať také vysoké hodnotenie) a neucelene, ale i umelo a neúprimne, pretože by sa ten komentár prispôsoboval. Ja napr. ak som ich nečítal už dávnejšie, tak nikdy nečítam cudzie komentáre skôr než napíšem ten svoj, aby som nebol pri písaní "ovplyvnený".

Čo sa týka môjho rozdávania plusiek a mínusiek. Pluská dávam tam, kde je to pútavo (mám chuť si zahrať) napísané, kvalitne odargumentované (Bez ohľadu na to, či súhlasím alebo nesúhlasím), gramaticky a štylisticky na slušnej úrovni.
Mínuská dávam komentárom, ktoré vlastne človeku vôbec nič nepovedia (pre krátkosť, či také tie "jó to jsem tenkrát hral a bylo to super"), sú preplnené superlatívmi prípadne negatívnymi slovami bez toho, aby na niečo konkrétne poukazovali. Napíšu, že je tam kopec blbostí a že to bolo vlastne zlé a nudné a nakoniec tomu i tak dajú 90%, rozjuchané komentáre, ktoré nejak nielen zabúdajú na akúkoľvek kritickosť, ale ani to prečo sa im to páčilo vlastne nedokážu zdôvodniť inak než len, že to bolo super/kvalitné/boží a podobne.
Je však veľa komentárov kde nedávam ani jedno práve preto, že mi ten komentár nepríde ani vyslovene zlý, ale ani nič, za čo by som nejaké plusko chcel dávať.
Já ho tedy do jisté míry chápu. Je jasné, že každý pluskuje na základě něčeho jiného, ale odhlédneme-li od motivace k pluskování a mrkneme na praktický důsledek, tak mě napadají pouze dva - 1) "potěšení" ega autora tím, že jsem ho opluskoval a 2) poukázání na komentář ostatním uživatelům. Jestli jsem něco minul, tak mě upozorněte, ale jiné důsledky to imo nemá. Komunitně relevantním je v první řadě ten druhý.

Je tedy jedno, jestli bylo plusko komentáři uděleno proto, že v něm bylo třikrát použito slovo "bradavka", protože to plusko není signálem pro příznivce bradavek, ale pro všechny a zvyšuje šanci, že si ho někdo přečtě na úkor méně opluskovaných (zvláště má-li to tak člověk řazeno, což je tu i default pro nepřihlášené). Brát to vyloženě jako souhlas je už zúžením tohoto efektu, ale vidět to jako zdůraznění hodnoty pozornosti je dle mého korektní (bez ohledu na motivaci) a tudíž se k tomu souhlasu efekt imo blíží, ať už si to pluskující uvědomuje, či ne (trochu podobně, jako že člověk veřejně pijící kolu zároveň propaguje kolu).

Motivace je intimní věc a nic proti ní, ale pro ostatní hrají roli hlavně důsledky.

(jo a psaní patnáctého komentáře se stejným postojem k jedné hře taky moc nechápu. Že takové obvykle maximálně prolétnu očima není žádná věc přesvědčení, ale pouze toho, že nestojím o cizí grafomanické výlevy, pokud vše co tvrdí už byla řečeno někým před ním)
Eruovo chápání komentářů rovněž shledávám příliš omezeným. Já komentáře chápu jako "reakce na hru" a naopak vítám volnější slohové útvary hrou inspirované, než je komentář v úzkém slova smyslu. Nicméně jeho způsob hodnocení mě nijak nepobuřuje: alternativní způsoby hodnocení her i komentářů považuji za osvěžující a nevidím důvod, proč nehodnotit komentáře i tímto způsobem, jestliže tak jejich význam konkrétní uživatel vidí.
(Část diskusního nedorozumění ovšem vznikla tak, že Eru používá slovo "plagiát", jehož význam patrně nezná. Stačí chvíli hledat v internetu.)
Eru: Je to podobné jako s výběrem, třeba hardwaru, recenze je jedna věc, ale osobní názor na danou věc je přece jenom lepší a po přečtení 10 velmi podobných komentářů se určitě nenaseru a budu považovat, že hra, pokud mám stejný vkus, asi bude výborná.
Eru - V tom případě dáváš mínusko komentátorům prakticky jen za to, že otevřeli hubu.

Problém z "+" a "-" je ten, že není úplně dáno co to vlastně znamená.

Pro mě a většinu ostatních lidí tady na DH je to zjevně způsob ohodnocení kvality komentáře jako takového - bez ohledu na ostatní komentáře. Nebo v tvém případě "s ohledem".

Další způsob kterým by to šlo brát je jako "souhlasím" / "nesouhlasím"... Problém s tímhle přístupem ale je, že většina lidí by dávala oslavným komentářům na hru, kterou mají rádi, pluska a ponižujícím mínuska.
Já mnohdy narazím na komentář ve kterém vidím validní argumenty (hra je krátká, hudba je nic moc, tenhle level je hodně slabý apod.), ale nesouhlasím se závěrem, protože například pro mě dané problémy nebyly klíčové, zatímco pro autora ano. Pokud hodnotím komentář jako takový, tak dám třeba + = byl dobře napsán, argumenty byly funkční apod.
Ale pokud bych měl hodnotit jako "souhlas/nesouhlas" tak mám dělat co? Souhlasím s jeho argumenty - skutečně jsou to jsou problémy dané hry, ale nesouhlasím se závěrem - pro mě dané chyby hry nebyly tak důležité (klady je převážily). Mám dát + nebo - ?
Eru: Jak uz byla take rozsahla diskuze, kazdy pluskuje a minuskuje uplne jinak, to, ze ty tak pluskujes a minuskujes neznamena, ze to tak delaji i ostatni. Ja treba minuskuju dlouhe komentare, at uz s nimi souhlasim ci ne, at uz tam jsou napsane hlouposti nebo ne.
Tahle diskuse má smysl jenom tehdy, pokud si všichni myslíme, že komentáře se píšou pro ostatní a nikoliv pro své vlastní ego.

Tulareanus:
Ty sis před psaním bakalářské práce nezjišťoval, jestli o tom už někdo psal? Já ano. Teoretická východiska a charakteristika prostředí můžou být podobné, ale analýzy se budou lišit. Počet téměř stejných prací je statistický nevýznamný, což se ale nedá říct o DH. Obdobně komentáře - část se opakuje, část je unikátní.

Marcusss:
Jestli je informace validní se dá zjistit i z jednoho komentáře, protože 20 plusek znamená, že 21 zdrojů si myslí to samé.

Vás vážně baví číst pořád to samé? Např. narazíte na hru, kterou jste ještě nehráli a v rámci rozhodování si budete chtít přečíst DH komentáře. Bude jich 40 a výrazná většina bude na jedno brdo. Opravdu se po jejich dočtení nebudete cítit otráveni? Jestli ne, tak tady bude asi kámen úrazu, protože já bych byl nas... (protože jsem zbytečně ztratil spoustu času).
Eru: ". A pokud tě nenapadá nic nového co bys mohl říct, nikdo tě nenutí psát pouze k určité hře..." - ale o to právě jde. Pokud jeden člověk napíše, že ta hra má skvělý leveldesign, je to jeho osobní názor. Pokud víc lidí pochválí hře skvělý leveldesign, tak je to validní informace podaná z více zdrojů. O to v komentářích přece jde.
To že někdo předtím napsal, že hra je dobrá v tom a špatná v tomhle neznamená, že bych to neměl napsat znova... právě naopak, můžu potvrdit tento názor tím, že to zmíním ve vlastním komentáři.
Eru: Lenže ten komentár sú názory a myšlienky zapísané formou textu. Plagiátorstvo neznamená, že píšeš o tom istom a máš rovnaký názor. Je len logický, že komentár bude vedený pravdepodobne podobnou cestou. Keď desať ľudí napíše bakalársku prácu na tú istú tému a využíva povedzme aj veľkú časť rovnakých literárnych zdrojov, tiež nejde o plagiátorstvo predsa.
Marcusss: Vědomý plagiát nenajdu proto, že je zde téměř nemožné něco takového rozeznat od vědomého. Jak potom oddělit zrno do plev?

a) nijak
b) tipnout si
c) "kill them all"

JohnCZ: Kdyby takto hodnotil každý, tak by zde komentáře tvořili jeden velký informační blok, jehož dílčí informace by se doplňovaly, nikoli opakovali (nepsal to tu už někdo?). Nedostatek času je výmluva. Kdyby neměli čas, tak by hry ani nehráli, natož je komentovali. Důvody jsou lenost a nezájem. A pokud tě nenapadá nic nového co bys mohl říct, nikdo tě nenutí psát pouze k určité hře, je zde mnoho jiných her, které nemají ani jeden.

Tulareanus: Zamilovanost, učení nápodobou, stejný názor, myšlenky nebude nikdo hodnotit (prodávat).
Je dosť zcestné považovať dojmy a pocity za plagiátorstvo. Keď sa zamiluješ, ale niekto sa zamiloval pred tebou, si plagiátor? Keď sa ti niečo páči, čo sa páči druhému človeku, opakuješ po ňom? Keď máš rovnaký názor ako niekto iný, porúšaš tým copyright? :)
Za plagiátorstvo môžeš označiť niečo, čo priamo doslova kopíruje štylizáciu určitej myšlienky a nie za to, že tá myšlienka je vedená rovnakým smerom. :)
Každý napíše vlastní názor na hru a tak mi příjde docela nefér dostat mínus za to, že už to řekl někdo přede mnou. Kdyby tímhle stylem hodnotil komentáře každý, tak by za chvíli sem radši nikdo nic nepsal. Každý tady nemá čas dělat analýzu co kde kdo napsal. Každý hru hodnotí za sebe a pokud hra v jedné věci vyniká, tak dostanu mínus za to, že zopakuju to, co řekli ti přede mnou? Například, že Zaklínač má skvělé dialogy a mnoho možností volby?

Co se týče mínusů, Marcusss to docela trefně vystihl. Ode mě dostávají mínus vyloženě pitomé komentáře a krátké nic neříkající komentáře. Pokud nesouhlasím s názorem, nedávám nic, pokud je komentář dobrý a ještě souhlasím (př. jsem hru nehrál a komentář mě naláká) dám plus. Dle mého názoru jsou mínuska pro idioty a pro lidi, kterým je nutno říci, že něco dělají špatně. Kvalita komentáře pak závisí na počtu plusů jako samotných. Každý má ale na tohle téma jiný názor, takže nemá smysl se moc dohadovat. Jen mi to prostě přišlo krapet nefér.
Ne, nemáš všem dávat pluska, ale spíš přemýšlet o tom, komu dát mínusko. To to tuším všechno začalo.

Upřímně, tady na DH těžko najdeš vědomý plagiát (s výjimkou debilů kteří napíšou něco ve stylu "To co napsal XXX a...", ale to jsou idioti kteří si mínus zaslouží)...
Z mého pohledu mínuska si zaslouží komentáře které:
- jsou zcela nesmyslné (většina Dalighostových komentářů)
- nepodávají dostatek informací ("Hra se mi líbila.")
- jsou jen pár slovy a odkazem na recenzi na jiné stránce
- stále opakují to, že se autorovi hra líbila/nelíbila, ale prakticky nevysvětlí proč... nejlépe při tom ještě urážejí dané studio popřípadě hru ( = některé z Ebbových komentářů)
- neobsahují žádný text - pouze výčet pro a proti (R0QU3)
- jsou poskládané z gramatických chyb, l33tspeaku apod.
A pár dalších kritérií by se jistě ještě našlo, fakt že "už to bylo řečeno" imho rozhodně není relevantním kritériem...
Součástí komentáře je ale i prezentace... Hodnotit komentář jen na základě obsahu je v tomto případě nefér.
Marcusss: Za osobní názor by se dal pokládat v defacto každý komentář na DH. Mám proto všem dávat pluska? Ne, je nutné stanovit nějaká hodnotící kritéria. Moje jsou ochranou proti plagiátorství. Plagiát může vzniknout vědomě i nevědomě. Nevědomě znamená, že dva lidé různí lidé dojdou nezávisle ke stejném závěrům, např. za významné obohacení fyziky obdrží Nobelovu cenu. Ale kdo? Ten první. Proč? (řečnická otázka) Kdo dostane zásluhu za originální knihu, film, obraz, budovu, myšlenku, komentář na DH atp.???
Abychom měli místo, kde si přečíst reakce různých lidí na danou hru. Přečtu si pak několik komentářů a zhodnotím, co se komu na hře líbilo či nelíbilo. Komentáře se mohou i nemusí shodovat. Podle toho si můžu i vytvořit seznam lidí, kterým se líbí stejné hry jako mě a soustředit se na jejich komentáře, abych zjistil jestli se mi ta která hra bude líbit.

Jinými slovy: "Základní smysl komentářů na DH je podat osobní názor autorů komentářů na danou hru."

Osobní neznamená stejný/jiný než všichni ostatní - znamená to osobní.
Eru: to fakt není fér, měl jsi nám říct, že máme těma komentářema skládat puzzle! :-)

BTW myslím, že na tvou otázku ti Marcusss odpověděl ve svém předchozím příspěvku... Možná se můžeme zeptat ještě Memphise, pokud tomu nevěříš.
Eru: To čo napísal Marcusss (Aby som sa po ňom nemusel opakovať) + v čom je hra dobrá a v čom je zlá, je pocit a dojem = názor autora komentáru. Zároveň či je hra zlá alebo dobrá nie je fakt. Faktom je, že hra má napr. 12 levelov. Že je to veľa alebo málo nie je fakt, ale názor. Komentár ako žurnalistický žáner je kritický názor na nejakú situáciu/vec. Vo svojom základe počíta s tým, že čitateľ je oboznámený s objektom komentovania, preto nejaké faktografické záležitosti väčšinou vôbec neobsahuje, ale reprezentuje autorov pohľad na tú záležitosť.
Marcusss: Jaký je, podle tebe, základní smysl existence komentářů na DH?
Eru - "Já beru všechny komentáře jako jeden velký informační blok, jehož dílčí informace by se měly v ideálním případě doplňovat, nikoli opakovat" ? To je blbost. Každý komentář je osobní názor autora na danou hru, nikoli nějaké shrnutí vlastností hry.
Normandy: Většina uživatelů, včetně tebe, hodnotí komentáře jako samostatné jednotky. Já beru všechny komentáře jako jeden velký informační blok, jehož dílčí informace by se měly v ideálním případě doplňovat, nikoli opakovat. Z počátku jsem sporné komentáře také nehodnotil jinak, ale postupně jsem to změnil na: "plusko si musíš zasloužit"

Zaeed: Přesně tak.

Firewalker: O vozítku je napsáno už v popise hry. Znamená snad slovenské "mohlo byť" něco jiného než české "mohlo by být?

Ano, v komentáři, očekávám faktografické informace, které se nehodí do popisu hry. Tj. v čem je hra dobrá, v čem špatná a proč. Kam bys tyto informace dal ty? (popis hry, komentář, diskuse, mimo DH). Pocity, dojmy a názory bych bral v diskusi hry.
Eru: Díky moc, že si sa rozpísal. Vážim si to. (Myslené vážne)A to napriek tomu, že nie so všetkým spomenutým súhlasím. Je to samozrejme dané aj iným pohľadom na vec. KeĎže napr. mňa dlhé komentáre začali unavovať (či už ich čítať alebo aj keď sám napíšem dlhý, tak ma to už miestami štve). Tiež beriem komentáre podľa toho, aká je hra dlhá a pestrá. Preto práve komentáre k DLC sú najkrajšie, systém hry sa takmer nikdy oproti základnej nemení a ak by som sa rozpísal, tak by som len spoiloval. No ale chcem sa aj ja vyjadriť na margo svojich komentárov (neberiem to ako nesúhlas s mínusmi, skôr čosi ako vysvetlenie ako je to napísané a prečo je to tak napísané) takže:

Normandy Crash Site - Práveže až na spomenutie, že to chcelo navodiť nostalgickú atmosféru je môj koment úplne iný ako Zoltanov. Na druhej strane ak dvaja ľudia napíšu obsahovo a kvalitatívne podobný komentár, nie je trochu čudné jednému dať za to plus a druhému mínus? Ja napr. ak nepovažujem komentár ani za vyslovene zlý, ale ani za extra dobrý, tak nehodnotím. Najmä preto, ako spomínaš, že na dh nič medzi nie je a vnímať to čiernobielo mi príde priveľmi obmedzené a nevystihujúce.

Zaeed: Čiže plus je za suché fakty? :)

Firewalker: Prvé dve vety vypovedajú to, že je tam nové vozidlo, ale je úplne iné ako Mako. :) Tretia veta hovorí o tom, čo v hre je (preskakovanie prekážok a "závodenie", pričom je pod tým myslené, že jazdíš po určitej trajektórii a niekedy v určitom časovom limite (mrznutie na tej jednej planéte napr.). A štvrtá veta len tými informáciami vraví, aké je to krátke a nevyužité.

Kasumi: Ok beriem. Viac som sa ale nechcel rozpisovať práve kvôli tomu, že základné info je v samotnom popisku a ja som nechcel viac spoilovať.

Overlord: Ok.

Shadow Broker: Obecné je to hlavne pre fakt, že som nechcel spoilovať, vzhľadom na to, ako je relatívne príbehovo silné toto DLC. Navyše aj v tej nekonkrétnosti si myslím, že je to celkom popisné. Minimálne vzhľadom na to, že sa jedná len o DLC.

Arrival: Opäť som nechcel spoilovať, už pre samotný fakt, že základ je opäť naznačený v popise hry.

TLJ: To ti príde až tak ťažké porozumieť tomu? Veď to vôbec nie je zložité a náročné. Len to nie je suché-faktografické, lebo takých komentárov tam je predsa dosť, tak som to napísal odlišne, viac pocitovo. Opakujem sa, ale fakt si nemyslím, že je to ťažké na pochopenie. Možno paradoxne považujem práve tento komentár za jeden z tých mojich lepších. :)

Nejak mám pocit, že proste od komentára viac čakáš, nejaké faktografické informácie, ktoré by sa mali objaviť skôr v popise hry, zatiaľ čo komentár by sa mal zameriavať (Z môjho pohľadu) viac na tú dojmovú a pocitovú stránku. Predsalen koľko má hra postáv, planét, maximálny level a typ prostredí. To mi o názore toho človeka, čo ten komentár napíše, priveľmi nepovie.
Eru: A já si zrovna říkal, že si napíšu nějaký stručnější komentář.

EDIT: Každopádně jestli je pro tebe "támhle se nerozepsal" důvod pro záporné hodnocení, tak je asi zbytečné v téhle diskusi pokračovat.
Nedávno jsem ME2 i s DLCs znovu dohrál, přehodnotil (o znovuhratelnost) a dnes se rozhodl přečíst všechny komentáře k DLCs. Nijak jsem ale přitom nesledoval, kolik jich napsal zrovna uživatel Tulareanus. Pluska a mínuska jsem dával všem.

Normandy - Nenapsal jsi v podstatě nic více než uživatel Zoltan (ten dostal +), jehož komentář je starší než tvůj. Pzn. To že je komentář první, automaticky neznamená, že dávám plus. I ten se dá "zkazit".

Zaeed - První a poslední věta přináší nové informace.

Firewalker - První dvě věty přehlížím (respektive je čtu,ale nezapočítávám do hodnocení komentářů), nic o hře nevypovídají. Ve třetí píšeš o tom co by mohlo být dobré. A až od čtvrté píšeš o samotném DLC --> stejné důvody jako u Normandy.

Kasumi - stejné důvody jako u Normandy

Overlord - Píšeš, že se ti některé části líbily více či méně, ale nijak si nerozepsal PROČ.

Shadow Broker - Stejně jako Overlord, moc obecné.

Arrival - Hraniční komentář, ale nic mezi + a - DH nevede.

The Longest Journey - Trochu "šílený" komentář. Myslíš, že by měli uživatelé komentáře louskat, aby pochopili co tím chtěl básník říci?

P.S. ViRus má pravdu, sám jsem to prezentoval. Píše se o tom v diskusi: "Všeobecně o DH" (kolem 19.4.2011).

MCZ: Shadow Broker - Pasáže o hře jsou moc obecné, chtělo by to více rozepsat.
Tulareanus: Kdysi tu byla taková debata a Eru to sám takto prezentoval. :-)
Virus: Si si istý? Odkiaľ máš tú informáciu? Resp. rýchlo som preletel tieto svoje posledné komenty a napr. aj tento k Normandy Crash Site má podľa mňa iný štýl a pohľad než ten od Zoltana. Zároveň ťažko vymyslieť niečo úplne o inom, či odlišné, keď sa jedná o krátke DLC. Nehovoriac o tom, že to, že niečo niekto napísal prvý, neznamená, že sa to nedá napísať lepšie.
EDIT: Napr. môj komentár k The Longest journey, ktorý dostal mínus, to určite nespĺňa, takže sa skôr mýliš. :)
Tulareanus: Eru je zastáncem toho, že pokud napíši komentář ač svými slovy a svým způsobem, který obsahuje stejné informace jako komentář již napsaný, automaticky dostaneš mínus, i když je čtivý, gramaticky i stylisticky perfektní.
Eru: Nebuďme ako malé deti. Ide o to, že si teraz ohodnotil mojich, pokiaľ správne počítam, 7 komentárov na ME 2 dlc, kde 5 ich dostalo mínus a 2 plus. Nejde o to, že by mi samotný mínus vadil. Len som zvedavý, pretože tie komentáre (Až na Arrival) som písal ja ako jeden človek (:D), v tei istý deň, v tom istom rozpoložení, tou istou štrukturálnou a štylisticko-gramatickou formou a tým istým (relatívne kritickým) pohľadom. Čiže to beriem, tak, že sú si formou i obsahom pomerne podobné. A preto, ak dostanem od nejakej jednej osoby, tých mínusov viac, musím logicky robiť nejaké blbú chybu, keďže sa to opakuje 5x. Preto som zvedavý, čo je na nich zle - v rámci konštruktívnej kritiky - aby som sa prípadne mohol poučiť a chybu neopakovať, či zistiť, v čom je teda problém. A zároveň tiež nerozumiem, prečo tie dva ďalšie vlastne dostali plus, keď sú písané v takom istom štýle.
Tulareanus: Kvantum? Mínusko jsem ti dal u této hry jedno (více to ani nejde).
Eru: Zvyčajne ma nejaké mínusy netrápia, resp. ich aj očakávam, keďže kritickejšie komentáre na obľúbené hry veľa užívateľov nevie stráviť. Každopádne by ma tentokrát zaujímalo to kvantum mínusiek, resp. či je to len pre iné hodnotenie/názor alebo pre (ne)kvalitu komentárov...
To, co píšeš teda vůbec nedává smysl; jednak se v popisku (jehož jsi autorem...) píše, že planeta je pokrytá ledem (a ME wiki to potvrzuje) a druhak to pořád nevysvětluje, jak se může po pokrytí sněhem něco jako psí známky zjevit nad ním. Rozhodně mě to trápí víc než okruh, ve kterém dopadly trosky :-).
MCZ: Třeba se tam přehnala nějaká bouře... Tohle bych neřešil. Spíš je zajímavé, že všechny ty trosky jsou takhle na jednom místě. Když havarovali raketoplány Columbia a Challenger, jejich trosky byly rozesety na ploše několika tisíc kilometrů čtverečních.
Zajímavé, že si zjevně málokdo všiml poměrně zásadní logické chyby v návrhu questu... po cca 2 letech na sněhové planetě?