Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Wolwerine: teď čtu tu Zajímavost a moment jako! To jako Vávra a spol dluží Vašutovi a Rychlému dohromady 100 táců a dodnes z toho nic neviděli, jo? To není moc hezké. Vidím to na případný bojkot Mafie, než budou kluci zaplaceni!
Wolwerine: teď čtu tu Zajímavost a moment jako! To jako Vávra a spol dluží Vašutovi a Rychlému dohromady 100 táců a dodnes z toho nic neviděli, jo? To není moc hezké. Vidím to na případný bojkot Mafie, než budou kluci zaplaceni!
UDD ne! Neexistuje HW, který by to utáhl. Mně to klesá třeba k 17 FPS a přitom HW vytíženej není. Tohle na screenshotu je jen "cumdal". Nicméně existuje mod Increase draw distance, který dělá to samý jako UDD, ale performance hit není takovej, nicméně je pouze součástí Mafia HD Remastered.

Tenhle screenshot je udělanej z balíku módů odsud http://forum.mafia-game.ru/showthread.php?t=2109, nicméně já teď můžu směle doporučit ten HD Remastered, protože ten to obsahuje všechno a není s tím žádný sraní s instalací, prostě exáč, nainstaluje se a funguje to. Nevýhodou je, že to není oficiálně vydaný a lze to sehnat jen jako torrent z Ruska :-) Ale nainstaloval jsem to, viry v tom nebyli a funguje to. Takže za mě doporučený postup:
1) Instalovat Mafii (3 disková verze)
2) Oficiální patch na 1.2
3) No CD Crack na verzi 1.2 (je na uloz.to)
4) Instalovat HD Remastered
5) Víc neřešit a užívat si :-)

Ale mám jiný problém, funguje vám vsync? Hra je zastropovaná na cca. 62,5 FPS a ani v nastavení ani v ovladači mi nejde vynutit Vsync na 60 Hz :-(
Zkoušel jsem možná podobný mod před lety, rozdíl v fps jsem nepoznal.
@Sasakr (12.02.2017 04:31): takhle omodované to teď máš? Udělej víc screenů :)
Já UDD zkoušel a framerate s tím občas padá ke čtyřiceti, ale vidět celý město je fakt luxus.
@mvp23 (06.02.2017 18:36): Jo jo, to chápu. Každému sedne něco jiného a první Mafia byla v tomhle prostě jiná a beru, že někdo by byl radši kdyby to Tommy řešil jinak. Ve dvojce byl Vito už jiný a ve trojce byl totální masoun. Jedna série a tři naprosto odlišní týpci a víceméně i herní styl. Škoda jen toho stereotypu ve trojce. Mě to sice bavilo, ale spoustu lidí tím dost naštvala. Plus ta blbá optimalizace. Ale to už odbočuju od tématu, které jsem tu teď řešili.
Dobrý člověk to určitě nebyl, ale pokud bych měl reagovat na ty, kteří mu vyčítají, že podrazil svou rodinu, tak můžu říct jen to, že se stejně dostával do situací, kde měl na výběr dvě možnosti a obě byly špatné. Pak už jen šlo o to, kterou špatnou možnost si zvolí. Ale důležité je, že ani jedna nebyla opravdu dobrá.

Mohl zabít svého kamaráda nebo kamarádku svojí ženy a pomoct tak své rodině. Jako zabít kamaráda nebo kamarádku svojí ženy mi přijde taky jako docela dost velký podraz a žít s nějakou ženskou s tím, že jsem jí někoho oddělal, by chtělo hodně zkažený charakter.

Anebo se zachoval tak, jak se zachoval a podrazil svou rodinu, což mu zase vyčítají jiní. I to se dá považovat za špatné a můžeme říct, že prostě vyjebal s jinými kamarády, kteří už mu ale nepřišli tak blízcí.

Tak jako tak by ale byl podrazák a špatný člověk.
@DonSnake (05.02.2017 19:55): Co to je zase za blaboly, jak je Angelo cestny a moralni chlap, ktery se k mafii vlastne dostal nucene kvuli sve tezke situaci? Ja fakt nechapu, kdo tohle mohl vymyslet a zbytek to nesmyslne papouskuje!? Tohle se tu resilo uz nekolikrat. Presne jak psal uzivatel M. Delal pro penize nejvetsi zverstva a nekolikrat podrazil i svoji "rodinu", neplnil rozkazy, zkousel ojebat pana Salieriho, atd... No a nakonec je ten moralni dobracek hezky poporade napraskal! Hnus!
A to trapne obhajovani, ze se k mafii musel dat... To vlastne museli vsichni, protoze skoro kazdy se da k mafii z nejakych osobnich problemu, ale to asi vime vsichni. Kdyby se Angelo lepe ucil, tak nemusel delat drockare a kdyby svoji novou rodinu opravdu ctil a nemyslel jak nejvetsi svine jen na sebe, tak mohl pri prvnim infarktu pana Salieriho prevzit jeho pozici. Misto toho ho nechal zhebnout v krimu... Fuj!
@M (05.02.2017 22:01): Ale tak zabít kamaráda nebo kamarádku svojí holky je trochu jiná věc než zabít nějakého cizího člověka. I v reálu je určitě spousta nájemných zabíjáků, co někoho oddělali a určitě mají nějaké svědomí. Určitě si nemyslím, že každý z nich je bezcitný psychopat, který je ochotný zabít každého bez mrknutí oka. Úplně černobíle bych to všechno neviděl.
@DonSnake (05.02.2017 14:58): jo to je možnost ale stejně tam máš mise kdy zamordujes třeba politika...nebo hlídače u starý věznice (jo je tam možnost ho nezabit)...ale nedá se to brát tak, že tom je super čestný. Jo Má zásady, snaží se chovat správně ale nelze ho brát jako dokonalý "vzor"
@DonSnake (05.02.2017 19:55): No, vysvětlení je takovéhle - je to hajzl, který nezabil dva lidi, protože jednoho z nich znala jeho žena a druhého on. Ostatní lidi zabíjel bez mrknutí oka, protože ty přece nikdo nezná a nikdo s nimi nekamarádí. Jak logické. Spíš hovadské. Přidal se k Mafii a pak do svojí práce zanesl ty nejprimitivnější emoce. A pak se ještě cítil dotčeně. Naprosto na ránu.
No, osobně si pamatuji dvě situace, kdy se Tom rozhodl nezabít:

1.Tu prostitutku, kterou najde ve vaně v bordelu-to je kamarádka Sáry.

2.Franka, což je zase kamarád Toma.

Takže je pro ta jeho "debilní moralistická rozhodnutí" logické vysvětlení...
@Paul (05.02.2017 19:38): No samotnej ten fakt, že se tam nemůžu rozhodnout, by teda nevadilo, když to takhle podáš - jenomže to, že hlavní postava dělá debilní moralistická rozhodnutí ve chvíli, kdy nechci, a pak klidně někoho bez výčitek oddělá jen proto, že toho člověka zrovna nezná, z toho dělá těžko skousnutelný příběh, se kterým prostě nejsem spokojenej.
@M (05.02.2017 19:14): to ale zase mluvíš o něčem jiném. Jak si je kdo na co hrdý už je každého věc.

@valcik (05.02.2017 19:29): jo, akorát když chceš aby ty volby dávaly nějakej smysl a nebylo to jen kosmetický "jiná animačka na konci", tak to třeba chce i nějak jinak větvený mise, jiný cutscény s jinými animacemi a dialogy..a ono už se to nasčítá. Fakt teď začneme Mafii vyčítat že není RPG ? Jako ne že bych nesouhlasil, taky mám raději když se děj větví a můžu se rozhodovat, koneckonců proto je RPG můj nejoblíbenější žánr, ale..
@Kwoky (05.02.2017 18:27): Nie je to až taká blbosť. V lineárnej hre, ktorá je navyše rozdelená na kapitoly, sa voľby dajú naozaj zhrnúť ako jedna premenná a pár dialógov/animácií navyše.
@Paul (05.02.2017 19:01): Hele pro mě to nic neznamená. Dělali to jiní lidi než já, se kterýma já nemám nic společnýho. Nevidím jedinej důvod, proč se cítit dobře kvůli tomu, že Češi udělali dobrou hru. Stejně tak nejsem hokejový ani fotbalový fanoušek. Je mi to jedno.
@M (05.02.2017 17:45): Na světě je spousta zemí co mají násobně víc obyvatel, a nemají ani jednu celosvětově úspěšnou AAA hru. My jich máme hezkou řádku, ikdyž Polsko to posledních pár let drtí nejvíc. Každopádně Mafia byla v době vydání ahead of time i oproti západním hrám.
Máte pravdu. Bohužel to ale pro mě té hře dost ubírá.
@Paul (05.02.2017 16:50): Ono to jde spolu ruku v ruce, podlě mě. Celé to je tak nalinkované, že to nedává smysl, pokud nad tím moc uvažuješ. To jak se Tom náhodou připlete do přestřelky, to jak mu zaplatěj, to jak ho vezmou mezi sebe, jak vyhraje závod, ochrání holčinu, kterou si vezme za ženu... je taková romantická idilka, když se nad tím zamyslíš :)

Jak pravíš dvojka byla jiná v tom stylu Goodfellas a to byl Vávrův záměr už v první Mafii. Možná proto se mi víc zamlouvá právě story dvojky.

@M (05.02.2017 16:47): Paul to řekl za mě. Navíc je nutné brát v potaz, že illusion soft. byli v době tehdejší malé nezávislé studio. Vytvořit tak ambiciozní hru v takové konkurenci AAA her je prostě kumšt.
@pajmič (05.02.2017 16:42): idylickej teda nevim, pod tímhle slovem se mi vybaví něco jiného než příběh Mafie (hlavně jejího závěru) :) Spíš bych řekl že Mafia je zromantizovanej pohled na téma Mafie, ikdyž právě díky tomu závěru tu romantiku Vávra trochu postavil na hlavu, a díky tomu je tak dobrá. Ve dvojce už na zromantizovanej pohled kašlal a chtěl udělat přízemnější pohled na Mafii ve stylu Goodfellas, což se víceméně podařilo.

@M (05.02.2017 16:47): Mafia byla na svojí dobu hodně pokročilá záležitost. Už ve svý lineární formě měla delší scénář než 99% akčních her, obrovský město, reálnou fyziku aut...
Kdyby se měli ještě patlat s nelineárním scénářem, asi by to nevydali nikdy.

U dvojky to zkusili, původně měla mít 4 konce. Nakonec to taky museli zaříznout a vydat osekaný aby to vůbec vyšlo.
@pajmič (05.02.2017 16:42): Heh... Ne. V tady takové hře by to moc jiné nebylo. Těžké je vytvářet něco takového v RPG světě. Ve hře typu Mafia je přidání větví jednoduché. Prostě by jen změnili dialogy a přidali rozhovory a animace. Jenom by si to museli nejdřív načrtnout na papír, aby se v tom neztratili. Práce by to byla zcela stejná, jen by jí bylo víc.

Dělat větvený příběh s volbami v otevřeném světě je voser.
Vytvářet a implementovat příběh s větvenými dialogy a dělenými příběhovými cestami je diametrálně odlišné od přímačarého story. Várva a spol by nám určitě mohli vyprávět. Příběh Mafie je takovej idilickej, tedy ne příliš uvěřitelný, ergo nesedne každému individuu. Podle mě ale z toho idilického úhlu pohledu je to podané velmi dobře.