Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mace Griffin: Bounty Hunter

19.06.2003
26.09.2003
71
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roli Mace Griffina, bývalého elitního rangera, budete najímáni různými korporacemi nebo jednotlivci jako lovec psanců a vaším úkolem bude práce hodná opravdových drsňáků. Ať už půjde o záchranu rukojmích, zneškodnění bomby, eliminování teroristů, nebo o doprovod konvoje vesmírných lodí a podobně. Vždy budete mít za úkol dostat situaci pod kontrolu a splnit to, k čemu jste byli v kůži hlavního hrdiny najmutí.

Jedná se o first-person střílečku s řadou rozsáhlých misí, odehrávajících se na kosmických korábech, základnách, satelitech, dolech či jiných zařízeních vyhloubených v obřích meteoritech. Kromě klasické akce po svých, se často dostanete i k pilotování některého z vesmírných plavidel. Čímž se ze hry rázem stane nefalšovaný vesmírný simulátor, kladoucí na vás více nároků. Neboť vedle správného vyhledávání a likvidování cílů se musíte starat i o ukazatel poškození vaší lodi a ještě se plně seznámit s jejím ovládáním, stejně jako schopností s ní úspěšně přistát, pomocí navigačních červených rámečků. Jimiž musíte správně proletět, abyste posléze skrze autopilota úspěšně zaparkovali a přistáli.

Samotná herní náplň čerpá z řady her podobného typu. Takže není nouze o působivé a četné cut-scény, díky nimž hra zabírá čtyři CD. Čekají vás například sniperské mise v jeskyních a kaňonech, nebo ty s časovým limitem. Celkově je misí třináct a jsou rozděleny do jednotlivých podúrovní. Budete občas řešit kudy a jak dále, jelikož jsou mnohé interiérové lokace poměrně rozsáhlé. Ale nápomocno vám zároveň bude přesné znění úkolu, který máte v té které úrovni zrovna splnit.

Mace Griffin byl primárně vyvíjen pro konzole PS2 a Xbox a proto trpí obvyklými neduhy, jako jsou nízká rozlišení, nedostatečná umělá inteligence protivníků – nahrazená jejich počtem a nemožnost ve hře libovolně ukládat pozice. Tato funkce je řešena formou checkpointů, jakmile k některému přijdete, tak máte možnost si ručně v menu hru klasicky přes „Save“ uložit. Pokud po objevení záchytného bodu nastane game over a vy si neuložíte, pokračujete od posledního záchytného bodu.


Poslední diskuzní příspěvek

@Dunemaster (12.07.2012 23:34): V 19. století vycházely v časopisech Květy, Česká včela, nebo třeba Budivoj romány na pokračování. Jestli se z velkého množství psaného slova cítíš nesvůj, udělej si z mého komentáře také takovou pěknou minisérii. ;)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Jsou zlomové romány, které nikdo nečetl, pompézní velkofilmy, které nikdo neviděl a také tzv. Halo-killery, které vlastně nikdo nehrál. To stopové množství hodnocení tady DH, to mě na vás lidi zlatí skutečně mrzí. Na databázi, kde je tolik uživatelů zatížených na FPSky Mace Griffina z roku 2003 vlastně nikdo nezná. Fakt to není zas tak staré a vůbec ne špatné. Větší povědomí tu snad panuje o kterékoliv střílečce z roku 1993 a „navrch“ má Mace snad jen nad nějakým akčním titulem pro jedlovým dřevem obložený počítač z roku 1983. To je ale chyba, protože Mace Griffin má přes své neoddiskutovatelné nedostatky co říct i dnes.

Herní počin Mace Griffin o stejnojmenném lovci odměn se odehrává v budoucnosti, ta však působí těžkopádně, jako zlehka zatuchlé koženkové křeslo ze 40. let, zároveň však také nějak solidně a poctivě, jako těžítko na lejstra z pyritu. Prostě se za pojetí sci-fi na tvůrce nelze zlobit. Univerzum hry Mace Griffin, to je budoucnost v představách středostavovského právníka v letech, Perryho Masona z poloviny let osmdesátých. Lidstvo je vskutku geniální, protože dokázalo dobýt vesmír primitivními technologiemi ropného věku. Za všechny stačí konkrétně jmenovat vysílačky, vyboulené CRT obrazovky, spalovací motory a trysky odmontované patrně z V-2 Wernera von Brauna. Hra Mace Griffin, to je jak nechtěné pokračování šlágru Blake Stone: Aliens of Gold a prequel pro další s podtitulem Planet Strike. Éra, ve které se pak samozvaný epos o hvězdném rangerovi odehrává, to je dámy a pánové Mass Effect v hlubokém středověku. Rasy tu společně koexistují zatím jen tři, ale Watcheři už jsou na scéně a zlomyslně tahají za nitky. Pomiňme, že tady jsou Watcheři na rozdíl od proslulé trilogie Bioware plynatě éteričtí a s hroznou prostorovou orientací, kdy je pro ně průchod kruhovými dvěřmi problém, v AI přednosti tohoto sci-fi skutečně nevězí.

Mace Griffin spojuje žánr čistokrevné FPSky s vesmírným simulátorem. Nutno dodat, že se značně „light“ simulátorem, ale jestli vám pět druhů přepínatelných lodních zbraní různé intenzity, ani roje nepřátelských lehkých, i těžkých lodí ke štěstí nestačí, tak už se jděte k Bodkinovi bodnout! Začátek každé mise, kdy obvykle svým hlučným prskoletem směřujete k nějakému obydlenému asteroidu, zpestřuje parkovací „minihra“, konec mise pak zpravidla korunují zmíněné bitvy ve vzduchoprázdnu, kde je ovšem každá prda řádně slyšet, no úplné Dolby Digital Surround Sound.

Co říci k samotné FPS části? Na všechny se dostane, hra není rasistická a tak zjistíte, že lidé barví po jahodách, ještěrčí Valleakani po zeleném jablku a po gorilích chlupáčích z rasy Jaldari zůstává flek barvy rozsedlého borůvčí. Rozsáhlý zbraňový arzenál se nese v duchu setkávání starého s novým, ale dominují mu zbraně ukotvené v minulosti, používající plášťové střely včerejška. Zatímco metličku, která chtěla být elektrickým obuškem asi ani nevytáhnete, kulomet s bubnovým zásobníkem se vám svým zvukem bouřící Tatramatky a kopaním hodným masivní sbíječky jistě zavrtá hluboko do vašeho podvědomí. Staré s novým se snoubí i v leveldesignu. Tam přetlakové dveře značky vzduchotechnika Mělník spolu s Toi, Toi plastovými a umakartovými jádry koexistují v podivuhodné harmonii béčkového sci-fi, jenž nebylo ze strany autorů chladným kalkulem, ale zřejmě vyvěralo přímo z hlouby jejich nerdovských, anglických srdcí.

S nelibostí je však třeba přiznat, že tak, jako má každá sebekrásněji zbarvená planeta svou stinnou stranu, nepostrádá ji ani tato hra, což zároveň vysvětluje, proč nakonec Mace toho Masterchiefa nezabil, proč Halo zůstalo na trůně a Bungie mohlo dál tvořit jeho pokračování s neuvěřitelně nudným leveldesignem. Bounty Hunter totiž páchá sebevraždu sám. Ne, není to natahovaná hratelnost, slabá AI s velmi pochybným pathfindingem, ani stísněnost „nekonečného“ vesmíru v lodních bitvách, které jako by se odehrávaly v dutém tenisáku, je to pekelná obtížnost brutálního kalibru!!! Zabíjí vám potěchu ze zabíjení, ve vašem vzteku z opakování úseků kol dokola dusí vaše triumfy pilota za kniplem. Ne, není to ten druh inteligentní obtížnosti, kdy vás hra chce naučit jak si na věci umět zajít. Je to peklo způsobené školáckými chybami v rozmisťování checkpointů, nesmyslnými časovými limity a snahou naprat všude všechno. Je to ohromná škoda, protože námětem, pestrostí prostředí zbraní a nepřátel, samotnou náplní, v tom všem má Mace Griffin bez diskuze navrch nad soudobým a dodnes protěžovaným Halo: Combat Evolved.

Pro: Vrchovatě oldschoolové akce, která se neodmítá a taky nezapomenutelné "precious moments" strčení "minibose" do drtičky odpadu&proniknutí do vznášející se lodi►přestelka se sedícím pilotem►převzetí řízení

Proti: Nabídl toho hráčům FPS o tolik, neuměl to však podat&prodat, a tak se lovec odměn odrovnal sám.

+19 +20 −1
  • PC 70
Z preview vypadala tato hra kdysi hodně zajímavě. Nakonec ale byla jen průměrnou střílečkou. Kterou srazilo k zemi nízké rozlišení, slabá umělá inteligence nepřátel, obtížnost a nemožnost kdykoli použít save. Ve všem ostatním už na tom byla podstatně lépe. Což napověděly už čtyři CD disky s hrou, častá a poměrně působivá videa a velkolepě pojatý začátek hry.

Mace Griffin by šel přirovnat k jakékoli sci-fi střílečce, odehrávající se někde ve Vesmíru. Právě z toho důvodu se mi docela líbil a bavil mě. Jednotlivé mise měly pěkné a rozsáhle designované levely. Úkoly se také často měnily (použij výbušinu a ve stanoveném limitu uteč, zachraň rukojmí, zabraň odpálení bomby, aktivuj nějaké zařízení) a tak podobně. Navíc díky častým video-sekvencím hra oplývala slušným dějem, a vždy po jejich skončení pokračovala těsně potom co se v nich událo. Díky tomu si udržovala neutuchající a živou atmosféru. Nezklamala ani délkou, která dalece přesahovala tu jež je k vidění u současných FPS.

Hlavní zajímavostí tohoto FPS/simulátor hybridu ale byly souboje ve vesmíru. Vždy po určitém čase stráveným procházením úrovní po svých, došlo na nasednutí do některého z vesmírných korábů nebo křížníků. Ty se ovládaly snadno, myší byl korigován pohled z kokpitu a levým tlačítkem myši se střílelo. Pravé sloužilo k nastavení daného torpéda, rakety, typu střely a podobně. Jelikož krátce po vzlétnutí bylo úkolem vždy zlikvidovat všechny útočící nepřátele, široko daleko. Což nebylo nic jednoduchého i z důvodu časových limitů na provedení dané akce. Tímto mě hra dost vytáčela, protože ne vždy se mě povedlo všechny sestřelit a následně úspěšně přistát. Vesmírné souboje jsem tedy vůbec nesnášel a měl rád jen ty po svých.

Pro: Hodně střílení, rozsáhlé a náročné mise, slušná eliminace sniperů a excelentně provedené úrovně na konci hry.

Proti: Nízké rozlišení 800-600, tupí nepřátelé, otravné vesmírné souboje spolu s přistáváním a systém autosave pozic spolu s dosaženými checpointy pro ruční uložení.

+8