Loot Hunter je RPG hra od Rake in Grass. Je postavena na principu připomínajícím Port Royale: Gold, Power and Pirates. Hráč má svoji loď v otevřeném prostředí připomínajícím Karibik. Ten je plný přístavů patřícím k jedné ze 3 frakcí - Anglie, Francie a Španělsko. Taktéž lze nalézt pirátské přístavy. V přístavech lze obchodovat, nechat si opravit či vylepšit loď nebo přijmout úkol.
Úkoly jsou typu: potopit určitý počet lodí dané frakce nebo něco určitého naleznout atd. Pokud hráč napadne jednu frakci, stává se jejím nepřítelem. Souboje jsou formou logické hry. Vidíte mřížku a v ní pět druhů kamenů - dělová koule, dělo, poklad, nářadí, kormidlo a zbraně. Hráč je může vzájemně vyměňovat, aby byly minimálně tři kameny stejného druhu v řadě. Následně hráč provede akci, kterou daný druh představuje. Koule provede dělovou salvu, dělo znamená posílení dělové salvy, poklad přidá hráči zlato, nářadí opraví poškození, kormidlo získá hit pointy potřebné k provedení speciální akce a zbraně mají obdobný efekt jako dělová koule, bez možnosti posílení děla. Čím více kamenů v řadě, tím silnější je daná akce.
"Mohl bych spustit kotvu do vaší laguny?"
Netajím se tím, že hry od nevelkých českých vývojářů, studia Rake in Grass, prostě zbožňuji. Nedávno jsem zde na DH objevil další kousek z jejich portfolia. Mezi totálním nedodělkem (ale i tak docela dobrým) Northmark: Hour of the Wolf a pro mě skvělými Rampage Knights se na mě usmívala ještě další hra, a to s ikonou staré námořní lodě. Než jsem tento kousek sehnal, uplynulo pár měsíců, ale nakonec se to podařilo a já Loot Hunter s počátečním nadšením a pozdějším zklamáním nakonec úspěšně odehrál.
Hrábě v trávě mě téměř vždy dostanou svojí typickou kreslenou vtipnou grafikou, intuitivním a nenáročným ovládáním a především svým nefalšovaným originálním humorem. Tady se bohužel něco nepovedlo a zbyla jen ta grafika. Za těch pár chvil, které jsem u hry strávil, jsem se ani jednou nezasmál. Ba ani nepousmál. To už je špatně. Grafika rozjetou tradici nenarušila, ale třeba takové zpracování hlavní mapy, kde se s lodí pohybujete, je opravdu mizerné. Navíc jak psal kolega v komentáři výše/níže (to záleží na vás :D), plavidlo se neustále zasekává o pevninu. Jedním slovem: "Báječné!"
Obchodování v jednotlivých přístavech spočívá v nákupu a prodeji různých surovin, nic světoborného. Plnění úkolů a získávání zkušeností plus povyšování je tedy hlavní náplní hry a zhruba po půl hodince omrzí, takže dále hrajete už jen proto, abyste to prostě dohráli. Nebo je zde ještě druhá možnost - okamžitá odinstalace.
Tím nejhorším aspektem Loot Huntera je pro mě ale soubojový systém, který probíhá pomocí jednoduchých spojovacích puzzlů a v mnoha ohledech zde vlastně záleží na náhodě.
Takže sečteno podtrženo - toto se klukům přazským moc nepovedlo a dovolím si tvrdit, že narozdíl od většiny jejich ostatních titulů, je tato hříčka úplně zbytečná. Zasloužených 35%.
Netajím se tím, že hry od nevelkých českých vývojářů, studia Rake in Grass, prostě zbožňuji. Nedávno jsem zde na DH objevil další kousek z jejich portfolia. Mezi totálním nedodělkem (ale i tak docela dobrým) Northmark: Hour of the Wolf a pro mě skvělými Rampage Knights se na mě usmívala ještě další hra, a to s ikonou staré námořní lodě. Než jsem tento kousek sehnal, uplynulo pár měsíců, ale nakonec se to podařilo a já Loot Hunter s počátečním nadšením a pozdějším zklamáním nakonec úspěšně odehrál.
Hrábě v trávě mě téměř vždy dostanou svojí typickou kreslenou vtipnou grafikou, intuitivním a nenáročným ovládáním a především svým nefalšovaným originálním humorem. Tady se bohužel něco nepovedlo a zbyla jen ta grafika. Za těch pár chvil, které jsem u hry strávil, jsem se ani jednou nezasmál. Ba ani nepousmál. To už je špatně. Grafika rozjetou tradici nenarušila, ale třeba takové zpracování hlavní mapy, kde se s lodí pohybujete, je opravdu mizerné. Navíc jak psal kolega v komentáři výše/níže (to záleží na vás :D), plavidlo se neustále zasekává o pevninu. Jedním slovem: "Báječné!"
Obchodování v jednotlivých přístavech spočívá v nákupu a prodeji různých surovin, nic světoborného. Plnění úkolů a získávání zkušeností plus povyšování je tedy hlavní náplní hry a zhruba po půl hodince omrzí, takže dále hrajete už jen proto, abyste to prostě dohráli. Nebo je zde ještě druhá možnost - okamžitá odinstalace.
Tím nejhorším aspektem Loot Huntera je pro mě ale soubojový systém, který probíhá pomocí jednoduchých spojovacích puzzlů a v mnoha ohledech zde vlastně záleží na náhodě.
Takže sečteno podtrženo - toto se klukům přazským moc nepovedlo a dovolím si tvrdit, že narozdíl od většiny jejich ostatních titulů, je tato hříčka úplně zbytečná. Zasloužených 35%.
Pro: Milé prostředí, hudba, achievementy zabaví na nějakou chviličku.
Proti: Tak na hře není v podstatě nic unikátního, ale strašně mě štvalo, jak se neustále zasekávala o ostrovy :-)