Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Včera jsem měl tu čest dohrát emoční dílo zasazené do herního světa. Bezpečně mohu podotknout, že kvalitou příběhu lze celou hru postavit bez okolků vedle skvostů jako je Bioshock Infinite. Nápad se ovšem snoubí ještě s provedením a herními mechanismy a Vy budete dlouho vzpomínat na takový prožitek. S menšími úpravami bych pojal toto dílo, beze strachu z výdělku, jako film nebo seriál.

Skvěle napsané postavy, perfektní dabing, inteligentní způsob využití časových rovin, jeho přetáčení a cestování v něm, jsou jako perfektně namazaný stroj, který šlape. K tomu originální, bezpochyby krásná grafika (i když můj stoprocentní šálek kávy to nebyl) a máte ve výsledku, po dohrání, blažený pocit, že Váš koníček opravdu není pro malé děti.

Hra vybízí k diskuzi, člověk nad ní musí přemýšlet a rozhodně nezapadne v propadlišti herních dějin. Svým způsobem i nastavuje kladný pohled na epizodické hraní (nemám ho rád), protože zde smysl má.

Každému nemusí sednout zasazení do prostředí dospívající dívky, ale věřte, že to velmi rychle překonáte. Vřele doporučuji a těším se na další počin studia!

http://hrac0.webnode.cz/
+14 +15 −1
  • PC 95
Pamatujete si někdo Twin Peaks? Sovy nejsou tím, čím se zdají být? Bobby? Bílej kůň? Ha?! Ne?! Jo?!!
Ať je odpověď jakákoliv, tak při rozhodování si musíte odpovědět pouze na jednu otázku. Máte rádi zajímavé příběhy, které jsou zaměřené na postavy a děj s občasným řešením hádanek? Pokud ano, tak není nutné dále váhat a mazejte si hru na steam ihned pořídit. Rozhodně však chcete vědět, proč LiS sbírá všude velmi vysoké hodnocení. Dle mého je to převážně díky scénáři, který se povedl nadmíru a vytvořil tak vysoce kvalitní adventuru, jejiž ustředním tématem je dospívání. Spracované však jiným způsobem, než je zvykem. Převážně díky postupnému vývoji hlavní postavy si všímáte, že téma hry je okatě podáváno se stupňujícím upozorněním na samo sebe. Vytváří to tak okouzlující pojetí, které je střihnuto Twin Peaksovskou tajemností. Takové to "děje se něco víc, než jde vidět" je patrné na každém kroku a velmi rychle vám to LiS po částech ukazuje. Dávkování, v podobě epizod, je zvoleno dobře a ač jsem koupil až hru v celku, tak si dokážu představit nervozitu při čekání na další díl.
Herní mechanika je kreativně vytvořena pro řešení různých hádanek. Nejsou to kdovíjak hlavolamové skvosty, které by připomínaly staré point n click, ale rozhodně je to správný krok kupředu narozdíl od nejmenované firmy, která rozpoutala boom okolo těchto her psst...Telltale!. Postupným vývojem hlavní mechaniky řešíte o něco složitější překážky u které je zábavné sledovat několik možnosti, které se stanou. Mě osobně tento přístup zaujal.
Graficky je hra laděná spíše do telltaleovek, ale se svým stylem a méně komiksové. Díky tomu sedá zakrýt spousta grafických nedodělků a ve výsledku hra vypadá slušně. Rozhodně to není nějaký grafický skvost, ale dá se na to koukat. Díky tomu však hra není ani náročná. Rozjedete ji v podstatě i na bramboře.
Okouzlující soundtrack dotváří celkový dojem pochmurnosti a tajemna. Celkově pak atmosféra působí ještě silněji a vytváří tak v hráči emoce a nátlak při rozhodování. Vlastní zpívaný soundtrack mám prostě ve hrách rád. Dodává to pocit realističnosti a vymezuje se z plastičnosti.
Co s týče postav, tak povětšinou jsou to jedinečné osoby s vlastním charakterem, který není sice úplně propracovaný, ale rozhodně není špatný. Jen mi přijde moc jednoduchý.

Trapně občas působí lip sync s kterým si mohli autoři ještě vyhrát. Dabing je totiž na vysoké úrovni, tak to kazí trochu dojem, když někdo hovoří a postava jen tupě zírá. Stalo se mi to však takhle na plnou hubu jen jednou. Dá se to přežít, ale všimnete si toho.
Více mi však vadila animace postav, která pusobila prostě tupě. Přílišný ragdoll pocit mě dokázal vrátit zpět do realita a u takové hry v dnešní době to podle mě není těžké urovnat. Působí to jako zpíchnuto horkou jehlou. Mohlo to dodat pocit ještě větší realističnosti. Takhle díky pohybu postav a výrazům v tváři působí v tomho LiS dosti primitivně a trochu to kazí dojem.
Ač je příběh strhující, tak si spousta lidí stěžuje na konec děje. Má však svůj důvod a hodlám se s ním vykecat do spoileru.
Všechny vaše předešlé volby neměly podle mě nikdy ovlivnit tolik děj hry, jakožto vývoj vás samotných společně s Max a dotvořit tak její charakter, aby jste si konečné rozhodnutí mohli jasně zdůvodnit. Hra je přeci o dospívání. Max je v takovém věku, kdy se nejvíce emočně rozvíjí a často v dospělosti čelíte voleb ze dvou špatných situací. O to ve hře jde. Vybrat tu méně špatnou podle vás. Na volbách záleží, protože se díky tomu Max a vy vyvíjíte. O to v LiS podle mě jde
Pokud chcete zažít tak trochu jiný příběh, který se zpočátku zdá díky zasazení jako Beverly Hills, tak neváhejte a mějte alespoň trochu trpělivosti. Také oči otevřené. Nic není tím, čím se zdá být.

Pro: herní mechanika, soundtrack, příběh, volby, ústřední téma, adventurní prvky, vývoj, zakončení

Proti: z počátku zasazení, lip sync, animace postav celkově, zakončení

+14 +15 −1
  • PC 80
Uf - dohráno.

Mám pocit, že jsem s Mad Max, zvanou také Bat Max nebo SuperMax strávil nejméně rok... Ale ono to bylo víc než rok. Hru jsem si koupil ve slevách na STEAMU loni v létě, v rychlém sledu jsem odehrál první 3 epizody - a pak jsem si dal rok pauzu, protože jsem ztratil motivaci. Teď, během 3 večerů, jsem doklepl zbývající 2 epizody ... a tenhle přístup (s roční prodlevou ve hraní) tak nějak vystihuje moje nadšení i ne-nadšení.

Life is Strange (a teď hodnotím všech pět epizod) je mimořádný počin na rozhraní adventury a interaktivního filmu, o tom žádná. Má však několik mušek. Pominu občasnou zdlouhavost, která mě osobně nevadila. Naopak vypíchnu emocionální náročnost, místy přecházející v citové vydírání. V oblasti emocí tvůrci (na můj vkus) příliš zatlačili na pilu. Dále jsem měl pocit jakési rozostřenosti a neukotvenosti. Hra se (opět na můj vkus) rozebíhá příliš mnoha směry. Postupně (i na přeskáčku) se z ní stává:
- simulátor fotografování
- simulátor šikanování (vy sami jste v kůži šikanovaného)
- simulátor detektivního pátrání
- simulátor lesbických vztahů
- simulátor čtení nástěnek
- simulátor sběru pivních lahví
- a tak dále a tak dále

S Mad Maxinými superschopnostmi tvůrci zacházejí tak, jak se jim zrovna zamane. Americkou vysokou školu vykreslili jako odpudivé místo plné drog a šikanování, se školním personálem plným podivínů... Ale když se necháte unášet příběhem a nebudete se řídit mým příkladem (já jsem prostě od přírody hnidopich) máte šanci na 100%-ní zážitek.

+14
  • PC 80
Začnu od konce, chci říct od začátku, a není to vlastně jedno? Podstatné je, že nad tím nemá smysl příliš dlouho dumat, finální dilema, vycucané z prstu, staví celé dobrodružství na hlavu a rozděluje hráčskou obec celé ty dlouhé roky, zhruba fifty-fifty. Osobně pak odmítám takové rozuzlení, které nabádá k tomu, že je lepší fatalisticky sedět s rukama v klíně.

Ačkoliv technicky nevyniká, např. obličejové animace zde prakticky neexistují, jedinečné hlasy dělají své a výsledný dojem je i po letech stále velmi silný. Obzvláštní slabost mám i pro ty roztomilé, ručně malované textury.

Don’t Nod navázali na úspěch Telltale, jejichž hry tento malý adventurní zázrak, ve kterém přetáčíte čas, abyste nemuseli nahrávat předchozí pozici, připomene asi nejvíce, a dali všem hipsterům dárek, který nešlo odmítnout: eskapistické středoškolské drama napěchované popkulturními referencemi s indie soundtrackem.

Christian Divine (vskutku božské to jméno) je mistrem dialogu, přivedl na svět postavy, které se mnou zůstávají.

Bae > Bay. Always.
+14
  • PC 80
V názvu této hry je i jedno slovo, které ji samotnou docela vystihuje - strange. A nemyslím to negativně. V hromadách stále stejných her plných střílení, bezduché akce a tupých příběhů přichází Life is Strange se zcela opačným pojetím. Konečně zase někdo pochopil, že hra nemusí být jen o střílení, zombících, příšerách a akci od začátku do konce. Hra může stavět na příběhu, postavách, atmosféře, hudbě... přesně to jsou nejsilnější stránky Life is Strange.

Tak mám dohráno. Všech pět dílů mám za sebou. Poslední díl byl ve znamení dořešení všech zápletek a nedal vůbec vydechnout. Cestování časem a prostorem bylo tak časté, že se z toho netočila hlava jenom Max, ale i mně. Pátý díl je prostě taková nekonečná psychopatická noční můra (a to docela doslova), kde hráč opravdu ztrácí pojem o čase, prostoru, realitě a snad i vesmíru. Některé okamžiky této noční můry jsou zajímavé a působivé, jiné spíše chaotické a divné. Po noční můře přichází probuzení ze snu (opět docela doslova) a jsme vrženi přímo před poslední rozhodnutí - jak jinak než nelehké rozhodnutí. Po krutém rozhodnutí přichází... konec. Snad až moc rychle, zčista jasna je hotovo. Asi jsem si představoval závěr poněkud grandióznější, asi jsem prostě doufal v úžasný happy end za svitu zapadajícího slunce. Ale ono ne. Příjemně a malebně to vše začalo, ponuře a smutně to skončilo. Ne že by konec byl špatný. Konec byl velmi silný a emotivní. Tedy přesněji řečeno konce - dva. Nemohl jsem zůstat u jednoho a okamžitě jsem musel zkusit ten druhý (nebo je konců v závislosti na předchozích rozhodnutí více, než jen ty dva, které jsem potkal?). Tak jako tak to na happy end nevypadá. Ale fajn, pokusím se to zvlánout... ale...

...já chci prostě happy end. Proč, když se Max vrátila úúúplně na začátek, prostě nemohla s nově nabitými znalostmi zachránit všechno? Snad by ani nemusela přetáčet čas, a když, tak jen malinko. To by byla bouřka jako každá jiná... Proč prostě nezachránila Chloe, všechny nenaprášila a bylo by vymalováno? No, holt by to asi nebylo tak silné a srdceryvné jako to je. No dobře, tak happy end nebude... :-(


Celá série Life is Strange je vážně super. Pravda je, že nejvíce nadšený jsem byl z prvních 3 dílů. Závěr neposkytnul tolik vysvětlení, kolik bych čekal. Řada osudů zůstala více méně nevyjasněných, celý příběh je pořád zahalen řadou tajemství. Každopádně i přesto byl závěr zajímavý. Rozhodně na Life is Strange budu vzpomínat jen v dobrém, budu se těšit, že pro nás tvůrci zase připraví něco podobného (hlavně prosím ne přímé pokračování první "série") a v mezičase budu poslouchat famózní soundtrack. A možná mi to nedá, a celou atmosférou nabitou sérii si dám znovu...

Pro: Famózní amosféra a hudba, příběh, postavy, originalita.

Proti: Chaotický konec, mnoho zůstalo nevysvětleno, mnoho upadlo v zapomění

+13
  • PC 20
Tak mám to utrpení za sebou.

Motivace k rozehrání téhle série určené pro dospívající dívky byly dvě. Tou první herní výzva a tou druhou má zvědavost. Hra byla vychvalována do nebes a já se musel přesvědčit, jestli je pro to důvod. Není.

Zatímco první dvě epizody jsou okej a slibují cosi, co nepřijde, následující díly už jsou jen natahovaná nuda a koncentrované zklamání. Na úplném konci navíc zjistíte, že ŽÁDNÁ vaše volba nemá ŽÁDNÝ dopad na COKOLI. Což je tak trochu klasika tohoto eňo ňuňo herního žánru "interaktivní novela". Takže to, co začínalo jako příjemná hipsteriádní náladovka končí tak, že autoři vzali své hráče a vytřeli si s nimi prdel.

Když pominu to množství vedlejších příběhů a činností, které vyznívají doztracena (Frank, zalévání kytky, zachraňování té tlusťošky, Rachel (!!!), srnka a mnoho dalších) tak i hlavní linka popírá veškeré vaše činy. Ať už se stalo cokoli, je to jedno. Obrovský podvod na hráče, obrovská lež, obrovská neschopnost autorů naservírovat příběh, který má co nabídnout někomu, kdo se nespokojí s jalovostí a kdo se nezamiluje do hlavní hrdinky. Čemuž nerozumím, protože takovou kravku aby svět pohledal.

#Herní výzva 2016 - bod č. 7

Pro: přišlo mi to kratší, než předešlá epizoda

Proti: výsměch všem, kdo touží po dobře vystavěném příběhu, samozřejmě gameplay, ale to je prostě o žánru

+13 +23 −10
  • PC 90
Nejdříve k samotnému pátému dílu: Velmi povedené zakončení celé série, které vrcholí opravdu silnými rozhodnutími (především tím posledním) a emotivním závěrem. Jde určitě o nejsvižnější a nejpřímější díl celé série, kde tolik nevnímáte prostředí, možnosti prozkoumávat lokace jsou omezené a vše směřuje k závěrečnému dramatu. Atmosféra dokreslená soundtrackem je jako vždy skvělá. Co mě trochu štvalo bylo ono "ztracení se v čase" tedy hluchý úsek v časoprostorovém prázdnu, těsně před závěrem. Přesně jsem věděl, že si autoři tento žánrově typický kýč neodpustí. Takže pět procentních bodů dolů, ale i tak autorům velká pochvala.

K celé sérii: V mém případě měla celá série rozhodně vzrůstající tendenci. První díl vynesl trumfy, které hra držela ve všech dalších dílech a sice atmosféru podkreslenou příjemným grafickým zpracováním a výborným soundtrackem. U příběhové hry je však nejdůležitější samotný příběh a hlavní (i vedlejší) postavy. A v tom mě hra první dva díly nepřesvědčila. Ano jednotlivé postavy byly jasně vykreslené a zapamatovatelné, ale byly současně zoufale šablonovité. Navíc se vše točilo okolo vztahů v prostředí americké střední, což je prostředí z principu povrchní a kýčovité. Naštěstí se to od třetího dílu začalo posouvat správným směrem. Příběh se začal zajímavě rozvíjet, emoce začaly získávat hloubku a děj přinesl i řadu překvapujících momentů. Temnější atmosféra, detektivní prvky, uvěřitelné lidské příběhy, chování postav a povedený závěr. Dokonce i Max mě nakonec nepřišla tak hrozná jako na začátku :D Vliv vlastních rozhodnutí na hru jsem popravdě skoro vůbec nevnímal. Přišlo mi, že mě hra stejně tlačí určitým směrem a i když nutí hráče přemýšlet, jak se zachovat, celkově to příběh příliš nerozvíjí. V závěru už jsem to trochu vnímat začal, ale pro lepší zhodnocení tohoto aspektu hry je potřeba si to zahrát ještě jednou. Co hodnotím kriticky je velmi nízká obtížnost a s tím spojená absence nějaké výzvy. U příběhové hry je to možná dobře, že hra tak nějak sama plyne, ale za mě osobně to rozhodně dobře není.

Takže závěrem. Přes počáteční skepsi z příběhu, určitou šablonovitost a fakt, že je hra mířena na mladší cílové skupiny jsem nakonec rád, že jsem hru dohrál. Postupem se stávala dospělejší, hlubší a uvěřitelnější a přiznám se, že jsem závěr opravdu prožíval. Takže nezbývá než doporučit.

Hodnocení 90% za pátý díl. Průměr za celou sérii mě vychází na 75%, ale nakonec to hodnotím na 80% .
+10
  • PC 70
tak keď nám bol oznámený tretí diel, prišlo na doporučenie zahrať si prvýkrát legendary Life is Strange a po pár hodín hrania som už na konci. Hodnotil som každú epku zvlášť, ale celkovo by som celej hre dal 80-85%.

Dej začína krásne, tu máš tornádo a pár dni na to s ním niečo spraviť. Krátko na to dostávate jednu z najviac OP schopností v popkultúre a to je manipulácia s časom. Zvyšok zakryjem asi spoilerom, lebo neviem koľko z toho bude spoileroidný. Vyznie to hatersky, ale nemyslím to zle, keď poviem, že sa z vás v istom smere stane Flash z DC. Každé vaše rozhodnutie a hlavne váčšia výprava do minulosti ovplyvní ako dopadne celé mestečko alebo milovaná osoba. Tie veľké rozhodnutia tu boli spravené veľmi šikovne, lebo ani keby som ich rewindol, nebol by som si istý ich dôsledkami a tak som išiel pocitovo na prvý pokus. To sa hre darilo štyri, možno štyri a pól epizódy, hlavne preto, že ku koncu hry vás už nemala čím prekvapiť, preto mi prišla aj posledná epka najhoršia, lebo pôsobila len ako veľmi naťahovaný záver. Zoškrtať dve tretiny piatej a tretinu zvyšku hry, zlepiť to dokopy a hra by bola na štyri diely.

Hra má ináč krásny vizuál, fakt malebný artstyle a soundtrack bol tiež ušitý na mieru. Suma sumárum som si hru užil, odporúčam a teším sa na dvojku, spin-off aj na Life is Strange: True Colors.

Pro: dej, grafika, hudba

Proti: zbytočne dlhý záver

+10