Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (08.10.2017 14:23): Stejne jako Artran. V Lands of Lore [lands of lore] jsou pravda hezdy filmecky, ale to miniaturni okno celkovy dojem trochu snizuje, takze grafiku LoL nepovazuju za nejhezci ani v ramci dungeonu (uz zminene Ishary, Dungeon Master 2 nebo treba Perihelion), to by ve hre muselo byt vetsi okno treba namisto toho nesmyslne velkeho svitku s kouzly.
@Bodkin (10.04.2017 00:48): Řekl bych (ber to s rezervou, už je to dost dávno, co jsem to hrál naposledy), že zvedání Might je stěžejní, ale u každé postavy zvedá příslušná zbraň Might jinak (jako by měla každá postava určité zbraně, které ovládá lépe než ostatní). Ještě mě napadlo, jestli to nemůže záviset třeba na Fighter levelu.

Osobně jsem vždy při nalezení nové zbraně tuto vyzkoušel u každé postavy v partě a komu zvedala nejvíce proti dosavadnímu stavu, tomu jsem ji nechal.

A i v cluebook (stahoval jsem z DJ Old Games) je v tabulce sloupec Weapon factor, který asi nemusí nutně znamenat právě tu konstantu, o kterou daná zbraň zvedá Might libovolné postavě.
Tak jsem si po letech zase řekl, že to zkusím dohrát. Jde se někde najít staty zbraní? Mace mi totiž zvedá Might víc než šavle nebo sekera toho skřeta, ale stojí jen zlomek proti těm ostatním zbraním, takže tam musí být něco... jiného.

Zkoušel jsem stáhnout cluebook od DJe, ale začne se mi otevírat v okně a zasekne se, takže nic...
Takže ultimátní trainer s názvem Scotia dočasně ke stažení zde! Umožňuje snadnou a kompletní editaci hry, ukazuje všechny předměty, lokace - i ty nedostupné a v plné verzi hry nepoužité!
@Mixer (komentář): "Celou hru mám ale už natolik v paměti, že to asi ani nemohu správně posoudit. Věřím ovšem, že kdyby někdo hru hrál poprvé zcela bez návodu, na několika místech by mohl slušně zatuhnout."

To je přesné. Velmi těžko se člověku hodnotí obtížnost něčeho, co zná jako své boty, bez ohledu na žánr.

Také jsi vzbudil mou zvědavost s těmi bez hexaeditoru dosažitelnými předměty a oblastmi, budu na to muset mrknout. Nebylo by špatné, kdyby to nějaký modder zprovoznil řekněme jako Director's Cut / Restoration Pack, že :-))
@Phoenix (05.11.2014 07:35): Díky. Tak přeji příjemnou zábavu:).

No je fakt, že ty jednotlivé stupně to trochu (dost) zpestřili, třebas freeze na čtvrté úrovni má zase úplně jiný efekt, než všechny ostatní stupně. Na druhou stranu většina kouzel a stupňů se liší pouze způsobovaným zraněním a vizuálním efektem. Ale zase ve hře je poměrně dost nepřátel odolných na různé živly, čili je hráč nucen jednotlivá kouzla alespoň trochu střídat. Ale chyběla mi zde třebas nějaká boostovací kouzla:).
No je pravda ze Westwoodaci kreslit teda vedeli, hoci celkovo uroven Silmarils asi nikdy nedokazali prekonat.
Je fakt, ze Lands of lore vyzera na pohlad akoby za hranicou moznosti VGA.
@MickTheMage (05.11.2014 09:54): Ehm, tu o ziadnu trivialitu nejde ;-) Myslim ze to robil nejaky francuz a musel zobrat komplet kod/grafiku z PC a nakodit to pre Amigu (AGA) + zapracoval automapu z Lands of Lore. Ako uz Phoenix napisal, EOB v 256 farebnej verzii ani Lands of Lore na Amigu nikdy nevysli. Tu je odkaz na EOB1 Aga Project...

@Phoenix (05.11.2014 10:57): konkretne vetu "takhle ------) amigáčům polezou oči z důlků" napisal Andrew v recenzii/navode na Lands of Lore v prilohe Excaliburu 19+ (10/1993) ;-))
@MickTheMage (05.11.2014 09:54): Spíš jsem to myslel tak, že přeci jen potřebovali dostat kus kódu z PC na Amigu. Lands of Lore na Amize nikdy nevyšly (jak říkal někdo svého času ve Score "Takhle polezou amigáčům oči z důlků" ... :-) ) a remaky EOB 1/2 pro změnu pokud vím nevyšly nikdy na PC.

Na jedničku na PC existuje nějaký All Seeing Eye Automaping
@Isair (05.11.2014 01:37): Gratulace. Už to instaluju :-)

Variabilita kouzel zase tak malá není, sedm kouzel krát čtyři úrovně. Stejné kouzlo na různých úrovních dělá často něco jiného (Heal, Heal & Cure Poison, Heal All). V drtivé většině RPG člověk používá stejně jen pár kouzel (můj oblíbený příklad je série RoA, kde jsem s kouzelníky používal pravidelně snad jen Fulminictus).

Ten štít jsem určitě při nějakém hraní získal, ale je klidně možné, že vypadává z nějaké potvory náhodně (jak jsem psal níže, občas vypadávají třeba z amazonek magické - pojmenované - zbraně, jednou jsem měl při hraní tři zelené meče místo dvou atd.).
Tak Scotia poražena a Lands of Lore zdárně dokončeno. Vážně moc fajn kousek, rozhodně jsem si jej užil mnohem více než při prvním hraní.

Je fakt, že by si zasloužil o něco větší variabilitu kouzel, propracovanější skill systém, respawn byl občas taky celkem otravný (hlavně to třetí patro bílé věže), někde byl jen trochu otravný (les s vosami, druhé patro hradu, jedna část Urbish mines s "Avian Worms"- byť Valkyria to jistí a boje jsou s ní mnohem rychlejší), někde nebyl překvapivě vůbec žádný či pouze naprosto minimální. Ale jinač příjemně hratelné, hezky audiovizuálně zpracované s moc fajn pohádkovou atmosférou (skorem jsem z toho dostal chuť na repete Kyrandie). Určitě se k tomu někdy vrátím.


Jinač víte někdo, kde se nachází tenhle pěkný štít na obrázku zde? Screen je z DJoldGames, kde si jej můžete zobrazit ve větší velikosti. Ten jsem nějak minul a podle vzhledu vypadá jak nějaký "epic item":).
@Phoenix (04.11.2014 22:57): Jo, tomu bych i celkem věřil. Hádám, že takový mág ak'shel bude mít jistě více many než ostatní postavy. A třebas i Baccata v mé partě má naopak výrazně méně many, než ostatní postavy v partě (třebaže skill má zhruba stejný) a nevěřím tomu, že měl až tak velkou smůlu při level-upech:).
@Isair (04.11.2014 22:36): Mám dost rozehraných věcí, ale Lands jsou v mém replay listu na jedné z čelních pozic :-)

Při level-upu Mage se zvýší spíše mana a u Fightera HP, ale je tam nějaké rozmezí (přesně netuším, zase tak podrobně jsem to nezkoumal, takže nevím, jestli to rozmezí třeba není závislé i na konkrétní postavě).
@mazar1234 (04.11.2014 21:13): Zrovna k Fate jsem se po oživení disku znovu minulý týden dostal, jen musím přijít jak udělat lepší fullscrean než toto (a myslím, že změny rozlišení nepomáhaly).

Jinak v důchodu budete jen těžko hrát, pravděpodobně, 60 let staré hry :)). Respektive představa o vnoučateh koukajících na živý "lets play" W7 a Fate u dědečka je úsměvná.
@Phoenix (04.11.2014 22:33): "A jestli toho všichni nenecháte, tak si du zahrát Lands znovu :-) "

Jen směle do toho!:) Však je to fajn kousek, který si malé repete čas od času jistě zaslouží:).

Toho s těmi životy jsem si ani nevšiml, jen mi přišlo, že při level upu "mage" skillu se zvýší spíše mana a při "Fighter" spíše hp. Ale ani mě to nepřekvapuje, když v té době poměrně dost frčela druhá edice DnD, kde to bylo obdobné.
@Isair (04.11.2014 22:18): jj, automaping v Lands odhaluje zbytečně mnoho. Proto jsou Lands tak trochu light-core dungeon (i proti třeba EOB, neřku-li DM). Já na nich ale strašně žeru pohádkovou atmosféru, atmosféru vůbec. A spoustu originálních nápadů (zapalování důlního plynu, mražení nepřátel, rozbíjení zamčených truhel atd.). Remake EOB 1/2 má z hlediska automapy stejný problém proto, že tuto funkci autoři remake vykuchali právě z Lands (neptej se mě jak). A jestli toho všichni nenecháte, tak si jdu zahrát Lands znovu :-)

BTW Víš, že životy a mana stoupají při přechodu na další level postavám náhodně? Onehdá jsem kv§li tomu každý level-up párkrát loadnul, aby to dopadlo co nejlépe. Ne že by to bylo potřeba, Lands jdou hrát bez problémů i bez toho.

@Bodkin (04.11.2014 22:15): A jo, máš pravdu, i v původních (DS) jenom zelenají políčka, i zeď je potřeba kreslit ručně.
@mazar1234 (04.11.2014 21:58): Yop, automapping Lands of Lore určitě není ideální... však jsem si na to níže v diskuzi také stěžoval. Ale zase jinak je ta mapa moc pěkně nakreslená a automaticky zaznamenává důležitá místa (obchody etc.), nechápu však, koho mohlo napadnout, aby zakreslovala i skrytá tlačítka a průchozí zdi. Chápal bych, kdyby zakreslovala pouze nějaké velké, ihned viditelné páčky/tlačítka. Stejný problém má právě i ten automapový EoB:/.

Jinač snad ale neznám jiný dungeon, kde by automapa prozrazovala tolik. Většinou to bývá řešené jako v Grimrocku... čili ideální možnost (zvlášť když je možné i připisovat poznámky).



@Phoenix (04.11.2014 21:57): No v dabované verzi prostě postava nahlásí třebas "Acid burnt my armor". Postavy takhle hlásí třebas i když jsou otráveny apod., , je to celkem šikovné.
@Isair (04.11.2014 21:42): Nad podobnou myslienkou som neuvazoval ani pri jednicke, nieto pri dvojke.

Inac ked tak nad tym rozmyslam, tak asi posledna hra, ktoru som rucne mapoval bolo Wizardry 7 na strednej skole. Ale vlastne pockaj, mozno to bol Waxworks, tazko povedat.

@Richmond (04.11.2014 21:18): Skor si pockaj na 128 bitovu verziu, neviem, neviem ci 2"64 vystaci.

Na druhej strane automapping v Lands of Lore nie je uplne idealny, pretoze ukazuje az prilis vela. Staci len prebehnut hore dole a potom checknut mapu ze kde su imagewalls a tlacitka a ist dalej. Grimrock ti len kresli mapu bez tychto informacii, cize de facto len setri papier, preto je tu rucne kreslenie uplne zbytocne.

Ale jasne, ked je na to cas tak je to fajn, pomalicky postupovat, zakreslovat atd., samozrejme to chapem, zazil som to ale skratka na to nemam uz dnes kapacity. Resp. by som tomu obetoval tolko casu, ze by som nemohol hrat XYZ dalsich hier, ktore chcem hrat.
@Isair (04.11.2014 19:38): jj, ono je možné kostku v Bílé věži už nemít a nejsem si jistý, jestli je možné, aby vypadla náhodně z nějakého nepřítele. Valkyria je pro trénování Rogue nutnost, snad neexistuje žádný jiný způsob, jak rogue trénovat rychleji (proti Mage a Warrior se trénuje i tak dost pomalu). Dungeon Mastera jsem hrál většinou tak, že jsem občas mrknul do mapy, stažené z netu. EOB 1 a 2 jdou v pohodě dohrát po paměti (ale na amigácké verze se také chystám). Je dost možné, že v dabované verzi se něco ozve, ale tu jsem asi nidky nehrál (byť mám origoš) :-)

@Bodkin (04.11.2014 19:41): Trilogie (do dílů mimo DS se mi zatím nechce) Etrian Odyssey se mi válí na disku, DS jde dnes emulovat bez problémů. Měl jsem za to, že mapa se kreslí sama, ale že je do ní třeba dělat poznámky.

@Isair (04.11.2014 21:42): jj, to jsou přesně věci, které si také šetřím na důchod :-)
@mazar1234 (04.11.2014 21:13): Pche, prý mapovači... ale na nastavení "oldschool módu" v Grimrocku 2 jsi odvahu taky neměl, což?:) I když ten bych si zrovna bez mapy celkem představit dokázal (třebaže by jí byla škoda).

Ten Fate Gates of Dawn vypadá jako ideální hra na důchod, když k tomu přihodím ještě Grimoire a nějaký starší Wizardry, bude o zábavu postaráno:p.
@Isair (04.11.2014 20:55): Tak samozrejme ty stary vykopavku jedu zasadne v okne a protoze doma cilene mam 19" monitor, tak to vypada k svetu a i tak mam druhe okno s Excelem. A ano ,prepinal jsem se, ale zadnou ztratu atmosfery jsem necitil. Samozrejme, zalezi na hre. Mne to desne bavilo, protoze nedelatnsi mapy specialne u teto hry byl bych naprosto ztracenej :-) Mam to stejne jako crpgddict, taky v tom vidim zvyseni atmosfery.
@Richmond (04.11.2014 20:44): Ale to musí být také otrava ne? Neustále alt-tabovat či hrát v okně= ztráta té správné atmosféry (imo). Případně je možnost mít někde mimo navíc jeden noťas či něco podobného, ale stejně...

Ale třebas i těm bezmapovým dungeonům jednou propadnu... zatím dávám spíše přednost těm automapovým:) a v minulosti jsem hrál také převážně ty s mapami (tedy až na ten první Dungeon Master). No a první EoB jsem vlastně nejdříve hrál také v původní verzi a až když jsem se k němu vrátil x let poté, tak jsem sáhl ihned a bez rozmýšlení po té upravené amiga verzi s automapou.
@Isair (04.11.2014 19:38): Dneska uz se mapy nekresli, na to mame Excel! :-) Naposledy po me zbylo 52 listu s morem poznamek, map 16x16 a symbolu. Zabava ovsem paradni, i kdyz mi to protahlo herni dobu krapytek :-)
Btw - o těch automapách. Kecání o Grimrocku 2 mě dohnalo k pátrání po moderních dungeon napříč platformami a narazil jsem na Etrian Odyssey, kde si musíš také kreslit vlastní mapu, jejíž dofinišování je užitečné pro některé questy a ještě ti poskytuje herní výhodu!
@Phoenix (04.11.2014 16:58): V posledním patře bílé věže je (přesně jak říká mazar) klíč k sub-levelu, čili je třeba jej (téměř celé) projít.

Ale já měl spíš na mysli duchy v prvním patře hradu, ty se nedají zranit ani běžnými kouzly (zraňuje je pouze Mist of Doom) a snad ani běžnými zbraněmi (pouze zelenými), to že je však zraní kostka, kterou jsem před vstupem do hradu někde splašil, jsem zjistil, až když jsem patro opouštěl:D.

V bílé věži jsem ale kostku neměl, použil jsem ji totiž na červenou bránu před vstupem do města. Čili jsem vždycky vykosil pár duchů, vrátil se o patro níže, vyspal se a prošel další část a takhle to několikrát zopakoval, dokud nebylo patro pečlivě prozkoumané (ale je fakt, že tentokrát jsem se u toho nenavztekal tolik jako tenkrát:)). Taky jsem si tam slušně naskilloval postavy:). Rogue skill se dá pak ještě slušně nabrat třebas ve druhém patře hradu, kde se po znovunavštívení ve velkém počtu respawnují ti šmejdi co rozežírají brněni a ještě jedni... když používáte kuši "Valkyria", není jejich likvidace moc velký problém a Rogue skill leze nahoru poměrně rychle.

Tak už trochu vyprchaly ty včerejší emoce a takhle zpětně mi to také tak strašné už nepřijde (byť tedy skryté tlačítko + skrytá stěna byla solidní podpásovka). Za zbytečné a otravné však Twistery považuji především všude jinde než v onom "bludišti", anžto s automapou nemají moc smyslu.

No je fakt, že na dungeony bez automapy si už dnes moc netroufnu, nějak nemám chuť si je kreslit a asi už jsem vyměk. Hlavně mi však přijde, že to zbytečně odtrhuje od samotného hraní a imo trochu kazí atmosféru (i když každému dle chuti...), ale Dungeon Mastera 1 jsem kdysi chvíli hrával, ale už si jej nepamatuji tak dobře a nikdy jsem jej nepokořil. A EoB 2 si určitě někdy dám s automapou (amiga verzi), stejně jako jsem hrával jedničku:).

Jinač v dabované verzi se postava ozve, že jí kyselina rozežrala brnění, takže bys to přehlédnout neměl. Ale i tak si je raději sundavám, anžto šance na rozežrání je zbytečně vysoká, a i když jsem většinu těchto nepřátel likvidoval zdálky Valkyrií, několikrát se stalo, že mě nepřítel zahnal do kouta nebo překvapil zezadu a v tu ránu bylo po zbroji.
@mazar1234 (04.11.2014 17:12): Jednak doplňování mapy a druhak jestli mě paměť neklame, tak zrovna duchům ubírala (efekt podobný jako u červených bran). Do posledního patra věže člověk tuším nemusí, není tam nic nutného pro dohrání hry, ale ožná se pletu, už je to dlouho, co jsem hrál Lands naposledy.

jj, kyselináče jsem řešil taky bez brnění, je to menší opruz než po každém boji s jedním dvěma kontrolovat u všech brnění, protože hláška "Acid consumes your armor" se mihne zhruba stejně rychle jako ravenlofťácké upozornění na vysátí levelu.

Medusy byly na bloudění asi nejnáročnější část v EOB II, ale trojka mi přišla ještě zamotanější, bohatě stačil začátek s chozením lesem po diagonále.

@Phoenix (04.11.2014 16:58): No hlavne ked mas kocku tak nepotrebusej absolutne vobec ziadne zbrane, iba dokola kocka/heal, kocka/heal..... bez jedineho restovania kedze kockou si doplnas manu.
S mecmi a kuzlami to musi byt hrozny opruz, to by sa mi nikdy nechcelo tak hrat.
Ale ist tam musis nie? Ziskas tam podla mna nieco nutne k dohraniu, tusim kluc do sub-levelu ale mozno sa mylim.

Kyselinacov som nenavidel, v mapach kde boli som chodil bez brneni aby som nemusel loadovat kazdu chvilu kvoli tomu.

Veru Medusy v EOB 2 boli netypicke v tom, ze na urcitych miestach sa trochu zmenila mapa levelu a uzavreli/otvorili sa niekde steny. K tomu par twisterov, joooo to bolo nieco.
@Isair (04.11.2014 16:38): To jsem snad nikdy poctivě (bez hexaeditoru, holt zvědavost) nedal, Rogue jsem měl tak na oněch pěti, k ničemu jinému než k zisku daného předmětu snad ani tak vysoký level (sedm) není třeba.

Propadliště s twistery zase takový opruz nebyl, v té době se dungeony běžně hrály úplně bez in game mapy a bývaly v nich složitější bludiště ("Medusy" v EOB II například, o složitostech bludišť v DM a zejména CSB nemluvě), Lands jsou v tomhle úplně gamer friendly. Jediné, co mi opravdu přišlo jako zbytečný opruz, byl kyselinový útok, likvidující brnění.

Do třetího patra věže snad ani není nutné chodit a duchové jsou zranitelní i jinými zbraněmi než oněmi zelenými meči (jednou jsem našel dokonce jeden navíc, tak jsem měl tři). Například z amazonek v prvním patře sem tam vypadne zbraň, kterou jsou zranitelní. Valean cube je také zraňuje a když používá Bacatta zelený meč jako primární zbraň a nějakou silnou (kterou duchy normálně nejde trefit) jako sekundární, tak je to také slušné maso.

Dokud to nehraješ na obtížnost Ferocious a bez toho, aby byť jediná postava upadla do bezvědomí (omezení na straně hráče, hra nic takového nehlídá), tak Lands nejsou vůbec těžké, ideální start do světa dungeonů.

Ještě jsem si vzpomněl na odporný Easter Egg v Lands 3 (základna z C&C).
Heh, Westwood stick je celkem fajn "easter egg" (zdali to tak mohu nazvat), ale byl v truhle, která potřebuje celkem dost vysoký rogue skill (min 7), oproti všem ostatním zámkům/truhlám, které potřebují většinou max. těch 5.
Tedy ta část (hrad, první patro), kde dočasně přijdete o mapu a musíte se zorientovat v tom bludišti propadlišť plném "twisterů" (či jak to lépe nazvat- zkrátka tím myslím to svévolné otáčení do všech směrů) byl tak nehorázný vopruz, že to ani neni možný. Navíc jsem si ani nejdříve nevšiml toho skrytého tlačítka, takže jsem tam bloudil neustále dokola jak blbec (byť je to tedy naštěstí jen malé prostranství). Ono vůbec ale ve hře těch "twisterů" je nějak nezdravě mnoho, ve výše zmíněné části hry bych jejich výskyt ještě pochopil (když je hráč indisponován absencí automatické mapy, čili mají určitý efekt rozhození/zmatení), ale jinde jen zbytečně otravují...

Zatím společně s třetím patrem bílé věže rozhodně dvě nejotravnější lokace, navíc ještě plné těch nesmrtelných duchů, kteří se dají zranit asi jen těmi zelenými meči, které jsem už ale někde zahodil :/ (asi je zkusím najít) a nebo kouzlem... čili to je furt dokola "vyplácat si veškerou manu na menší skupinku duchů, vyspat se a jít dál, aby se to mohlo celé znovu opakovat".

Jako jinak je to ale celkem fajn, rozhodně je to celé méně otravné, než jsem si pamatoval a hru si užívám mnohem více, než při prvním hraní (byť za některá designérská rozhodnutí by autoři zasloužili pohlavek:)).
@Phoenix (02.11.2014 18:41): Ja jsem hral Lands of Lore dlouho po vydani, nekdy cca pred 10-ti lety. K ruce jsem mel Buliruv navod ze Score kvuli mapam, kde o Hand of Fate nebyla ani zminka a prisel jsem na to sam uplnou nahodou. Pokud si dobre vzpominam, tak to bylo na logickym miste, byl tam prostor na mape.
Je tam kolem bažin nějaký obchodník? Potřebuji se zbavit milionu pojmenovaných zbraní, které je mi líto nechat ležet v lese :/