@Londo Mollari (08.09.2021 12:27): Noční fáze je nejlepší, tam se hra fakticky rozjede. Před tím je to jen takové šmejdění po okolí.
Diskuze
@Ringo (07.09.2021 23:57): Gratuluji k dohrání :). Čtyřka je vážně dobrá hra, ovšem obsahuje i otravné momenty, o kterých se zmiňuješ. Za mě jsem sr** atomové hřiby u trolla v jeskyni a u velryby (feat. žralok). Ovšem atmosféru (obzvlášť v noci) má hra takovou, že se dá krájet.
Tak dohráno, ve finále jsem do toho návodu zase až tak mockrát nekouknul. V zásadě Jen 3x a 2x šlo jen o ujištění, že mám dělat, to co zkouším, jen asi stojím o nějaký ten pixel blbě :-)
Takže nakonec z hraní dobrý pocit, že na většinu věcí jsem si přišel vesměs sám. Po velrybě už to šlo jako po másle :-) 226 bodů z 230.
85% a díky prasárně jako jeskyně a veleryba to je jen tolik, jinak to klidně mohla být devadesátka. Taky mi trochu vadila neintuitivnost. V podstatě vlastně nevíte, za čím jít, sbíráte předměty a doufáte, že to někde půjde použít. Není to jako Space Quest 3 třeba, kde víte, že potřebujete vypadnout z popelnice a k tomu bude třeba loď a jelikož jsou všude nefunkční vraky, tak bude třeba sehnat součástky na její zprovoznění. Úkol je jasný. V KQ4 dlouho nevíte nic, prostě máte před sebou otevřené široké daleké prostředí a předměty, které tu a tam nasbíráte, použijete až někde posléze. Čili obrácený postup, ne, že někde dojdete, zjistíte, že by mohlo fungovat tohle a jdete to někde hledat. Naopak, nasbíráte plno věcí a pak teprve docházíte do míst, kde jde použít něco z nahromaděného inventáře.
Kde jsem konzultoval návod:
1. Nefungovalo mi u žáby to, co jsem si myslel, že mám udělat, jo, prostě jsem stál o pár pixelů vedle, takže jsem se v návodu dočetl, že mám udělat přesně to, co jsem několikrát neúspěšně zkoušel :-)
2. Na to, co se mělo nejprve udělat s diamanty, protože já udělal až to druhé.
3. Temná jeskyně, prostě jsem nevěděl, že mám jít do tmy, odkud občas náhodně vybafl troll a sejmul mě, natož aby mě napadlo v té tmě ještě něco používat.
4. Velryba, musel jsem si bohužel pomoci videem z youtube, abych věděl, kde šlápnout na jazyk, protože před tím jsem z něj 50x spadl a už jsem si myslel, že tudy cesta nevede, i když jsem přesně věděl, co potřebuji udělat. Tohle byla asi ještě větší prasárna než jeskyně, protože to bylo o ovládání a zručnosti, prostě se trefit na správné místo.
5. Trochu jsem zazmatkoval na hřbitově, nevěděl jsem, proč nemůžu kopat, bylo jasné že mám, ale mělo se před tím ještě něco udělat, aby se daná sekvence spustila, ale na to už jsem si pak taky přišel sám :-)
Takže nakonec z hraní dobrý pocit, že na většinu věcí jsem si přišel vesměs sám. Po velrybě už to šlo jako po másle :-) 226 bodů z 230.
85% a díky prasárně jako jeskyně a veleryba to je jen tolik, jinak to klidně mohla být devadesátka. Taky mi trochu vadila neintuitivnost. V podstatě vlastně nevíte, za čím jít, sbíráte předměty a doufáte, že to někde půjde použít. Není to jako Space Quest 3 třeba, kde víte, že potřebujete vypadnout z popelnice a k tomu bude třeba loď a jelikož jsou všude nefunkční vraky, tak bude třeba sehnat součástky na její zprovoznění. Úkol je jasný. V KQ4 dlouho nevíte nic, prostě máte před sebou otevřené široké daleké prostředí a předměty, které tu a tam nasbíráte, použijete až někde posléze. Čili obrácený postup, ne, že někde dojdete, zjistíte, že by mohlo fungovat tohle a jdete to někde hledat. Naopak, nasbíráte plno věcí a pak teprve docházíte do míst, kde jde použít něco z nahromaděného inventáře.
Kde jsem konzultoval návod:
1. Nefungovalo mi u žáby to, co jsem si myslel, že mám udělat, jo, prostě jsem stál o pár pixelů vedle, takže jsem se v návodu dočetl, že mám udělat přesně to, co jsem několikrát neúspěšně zkoušel :-)
2. Na to, co se mělo nejprve udělat s diamanty, protože já udělal až to druhé.
3. Temná jeskyně, prostě jsem nevěděl, že mám jít do tmy, odkud občas náhodně vybafl troll a sejmul mě, natož aby mě napadlo v té tmě ještě něco používat.
4. Velryba, musel jsem si bohužel pomoci videem z youtube, abych věděl, kde šlápnout na jazyk, protože před tím jsem z něj 50x spadl a už jsem si myslel, že tudy cesta nevede, i když jsem přesně věděl, co potřebuji udělat. Tohle byla asi ještě větší prasárna než jeskyně, protože to bylo o ovládání a zručnosti, prostě se trefit na správné místo.
5. Trochu jsem zazmatkoval na hřbitově, nevěděl jsem, proč nemůžu kopat, bylo jasné že mám, ale mělo se před tím ještě něco udělat, aby se daná sekvence spustila, ale na to už jsem si pak taky přišel sám :-)
@Richmond (06.09.2021 18:42): Ze všech Questovek je vlastně Kings Quest série asi nejzákeřnější :-) Space Questy a Quest for Glory jsou oproti tomu do pohody.
@Ringo (05.09.2021 23:16): Tohle jsou holt questovky (většina řekl bych). Díky za upozorní, že jsem se vztekal před 10 lety nad stejným zákysem :-D
Tak jsem se rozhodl konečně prolomit tu hradbu restu pod názvem King´s Quest 4. Dohrál jsem kdysi hodně dávno KQ 1, 2, 3, 5, ale čtverku a šestku jako bych si nechával jako něco extra na ten správný čas a ten nadešel.
Takže pomyslnou modlu série, KQ4, konečně hraji a musím teda říct, že u toho špačkuji fest. Kromě toho, že jde asi o nejhezčí díl Kings Quest série, který může překonat pak asi jen ta šestka, tak je to zároveň díl nejzákeřnější. Když pominu některé naprosto neintuitivní momenty, tak se na výsledném hodnocení zřejmě podepíší dva momenty, které člověka doslova odradily od řešení, jenže se ukázaly jako klíčové.
1. Temná jeskyně za vodopádem. Nechutná temná jeskyně, která po tmě vede někam a naprosto náhodně tam může zaútočit troll, který mě zabije. Tady jsem usoudil, že tam asi nemám jít, natož, abych tam dokonce řešil nějaké konkrétní věci. Jenže se tam samozřejmě jít má, takže fuj, degradace, ponížení....ale prostě návod :-(
2. Velryba. Když jsem sebral flašku za nula bodů a tam se skrýval vtípek, usoudil jsem, že půjde o další dead end lokaci, jenže jsem netušil, jak důležitou. Myslel jsem si, že je to vyšší forma sežrání žralokem ,akorát s pomalým umíráním a nadějí, že mě hra chvíli na to nechá koukat a porozhlížet se v ústech velryby. Když jsem asi 50x spadl při šplhání po jazyku, tak jsem si říkal, že nápad polechtat velrybu pírkem, aby mě vykýchla, bude jen slepá naděje. Bohužel až video na Youtube mi ukázalo, na který konkrétní pixel na jazyku stoupnout, aby se postava přepnula z módu šplhání na mód chuze a došla si pěšky na vrchol jazyka velryby....
Prostě a jednoduše, krásná hra, zejména graficky a atmosférou, jenže náplň a úkoly se značně kolísavým dojmem. Vrchol hry je podle mě v momentě, kdy se setmí, od té chvíle si ve hře doslova libuji. Jediným škraloupem na tom , že hru dohraji bude, že je to vždycky tak 20 věcí splněných vlastními silami střídajícími se s asi třemi mega zákysy vyřešenými mrknutím do návodu.
Kde jsou ty časy, kdy jsem mohl např. takový Space Quest 3 (pro mě stále absolutně nej Sierrovka) dohrát kompletně bez mrknutí do návodu a věnovat tomu klidně dva měsíce intenzivní pařby :-) Ale to byly začátky devadesátek, to člověk chodil do školy, neměl těch her ještě tak moc atd....
Takže pomyslnou modlu série, KQ4, konečně hraji a musím teda říct, že u toho špačkuji fest. Kromě toho, že jde asi o nejhezčí díl Kings Quest série, který může překonat pak asi jen ta šestka, tak je to zároveň díl nejzákeřnější. Když pominu některé naprosto neintuitivní momenty, tak se na výsledném hodnocení zřejmě podepíší dva momenty, které člověka doslova odradily od řešení, jenže se ukázaly jako klíčové.
1. Temná jeskyně za vodopádem. Nechutná temná jeskyně, která po tmě vede někam a naprosto náhodně tam může zaútočit troll, který mě zabije. Tady jsem usoudil, že tam asi nemám jít, natož, abych tam dokonce řešil nějaké konkrétní věci. Jenže se tam samozřejmě jít má, takže fuj, degradace, ponížení....ale prostě návod :-(
2. Velryba. Když jsem sebral flašku za nula bodů a tam se skrýval vtípek, usoudil jsem, že půjde o další dead end lokaci, jenže jsem netušil, jak důležitou. Myslel jsem si, že je to vyšší forma sežrání žralokem ,akorát s pomalým umíráním a nadějí, že mě hra chvíli na to nechá koukat a porozhlížet se v ústech velryby. Když jsem asi 50x spadl při šplhání po jazyku, tak jsem si říkal, že nápad polechtat velrybu pírkem, aby mě vykýchla, bude jen slepá naděje. Bohužel až video na Youtube mi ukázalo, na který konkrétní pixel na jazyku stoupnout, aby se postava přepnula z módu šplhání na mód chuze a došla si pěšky na vrchol jazyka velryby....
Prostě a jednoduše, krásná hra, zejména graficky a atmosférou, jenže náplň a úkoly se značně kolísavým dojmem. Vrchol hry je podle mě v momentě, kdy se setmí, od té chvíle si ve hře doslova libuji. Jediným škraloupem na tom , že hru dohraji bude, že je to vždycky tak 20 věcí splněných vlastními silami střídajícími se s asi třemi mega zákysy vyřešenými mrknutím do návodu.
Kde jsou ty časy, kdy jsem mohl např. takový Space Quest 3 (pro mě stále absolutně nej Sierrovka) dohrát kompletně bez mrknutí do návodu a věnovat tomu klidně dva měsíce intenzivní pařby :-) Ale to byly začátky devadesátek, to člověk chodil do školy, neměl těch her ještě tak moc atd....
@Richmond (16.05.2021 22:02): U SQ3 jsem se držel zpět, protože jsem si šetřil stupnici v očekávání ještě lepších dílů, což splnila jen SQ5. Právě jsem SQ3 přihodil ze 75% na 80%. Ohledně KQ4 si za hodnocením stojím. Ta hra je hodně dobrá a na té SCI je vidět strašně moc práce. Takže není zač =) . A šetřit stupnici nemusím, přestože KQ6 je pro mě i z hlediska nostalgie nedostižný, tam není co řešit. KQ7 neznám, ale recenze měl špatné a KQ8 pravděpodobně nebudu schopen dotáhnout kvůli soubojům (bohužel dtto QfG5). Laura Bow vypadá na obrázcích zajímavě a stejně tak jeden Police Quest (nevím který). Ale to je hudba tak říkajíc vzdálené budoucnosti. Ještě ke KQ3, ona to je fakt dobrá hra, jen mě strašně sr...
@Londo Mollari (komentář): Jsem rád, že existuje někdo další, kdo obdivuje EGA grafiku, v tomhle díle se skutečně povedla (ale jsou i další skvosty jako třeba první Laura Bow). A konečně se někdo taky odvážil jít v hodnocení na 90+! Dík :)
Překvapivě se to hrálo docela dobře, hádanky spíše jednoduššího charakteru, takže parser absolutně nevadil (byť se taky nějaké výjimky našly viz. "tickle uvula with feather" :) nebo "look ground" přímo na jednom konkrétním místě. Nevadila mi ani EGA grafika, která je již přeci jen mnohem pokročilejší (SCI) než u předchůdců.
Co bylo ale opravdu na přesdržku bylo ovládání chůze, kdy se postava zasekávala o každý drobný keřík či vůbec nereagovala, vyjít pak třebas točité schodiště a nespadnout byl opravdu očistec. Stejně jako některé vyloženě kreténské pasáže šplhání po velrybím jazyku či procházka v temné jeskyni (která je stejně temná i při použití lucerny), které bych nejraději vystřihl úplně či by zasloužily solidně přepracovat.
Absence ambientních zvuků na atmosféře taky moc nepřidá (hra je v podstatě 80% času naprosto ticho a sem tam jen zahraje nějaká poměrně povedená hudba).
Mno ten remake by nebyl v posledku tak na škodu, asi ani vyloženě ne kvůli grafice či parseru, ale spíše kvůli pathfindingu a zvukům, což jsou zrovna prvky, které jsem myslel, že mi budou vadit nejméně.
Parser jako takový je po všech těch point and click i docela osvěžujícím prvkem, na druhou stranu aby byl opravdu solidně použitelný, chtělo by to mnohem více popisků okolního prostředí a mnohem větší databázi příkazů, třebaže na tom KQ 4 není v tomhle ohledu až tak bídně.
Co bylo ale opravdu na přesdržku bylo ovládání chůze, kdy se postava zasekávala o každý drobný keřík či vůbec nereagovala, vyjít pak třebas točité schodiště a nespadnout byl opravdu očistec. Stejně jako některé vyloženě kreténské pasáže šplhání po velrybím jazyku či procházka v temné jeskyni (která je stejně temná i při použití lucerny), které bych nejraději vystřihl úplně či by zasloužily solidně přepracovat.
Absence ambientních zvuků na atmosféře taky moc nepřidá (hra je v podstatě 80% času naprosto ticho a sem tam jen zahraje nějaká poměrně povedená hudba).
Mno ten remake by nebyl v posledku tak na škodu, asi ani vyloženě ne kvůli grafice či parseru, ale spíše kvůli pathfindingu a zvukům, což jsou zrovna prvky, které jsem myslel, že mi budou vadit nejméně.
Parser jako takový je po všech těch point and click i docela osvěžujícím prvkem, na druhou stranu aby byl opravdu solidně použitelný, chtělo by to mnohem více popisků okolního prostředí a mnohem větší databázi příkazů, třebaže na tom KQ 4 není v tomhle ohledu až tak bídně.
@Richmond (05.04.2016 17:12): Asi ne, stačí psát look, vypíše se stejné info.
@ugraugra (05.04.2016 16:25): Co pre bohov som prave videl?! Zlaty Silver Lining! :)
@Isair (05.04.2016 01:48): hele on je nějaký rozdíl mezi "look" a "look around"? já vždy v nové lokaci naspal "Look" a dostal jsem info.
@ugraugra (05.04.2016 16:25): no fuj, mně se nelíbí z toho remaku vůbec nic! ty VGAčkový jsou aspoň hezký, i když bez parseru bych to nehrál. Ale tenhle remake je fakt humus-tyfus-filcky.
@ugraugra (05.04.2016 16:25): :D
To prostředí je ještě jakž takž, ale ty postavy vypadají vážně děsně. Navíc se to 3D k téhle sérii imo prostě vůbec nehodí.
To prostředí je ještě jakž takž, ale ty postavy vypadají vážně děsně. Navíc se to 3D k téhle sérii imo prostě vůbec nehodí.
@Fingon (05.04.2016 07:30): To vypadá strašně. Proč Rosella vypadá jak postižená dívka z Oktoberfestu?
@Fingon (05.04.2016 07:30): Jj, ale popravdě to 3D mi k tomu moc nesedí, to už asi raději ten originál (který naštěstí na rozdíl od prvních třech dílů už nevypadá tak zle).
Ta 2D VGA verze se mi líbí mnohem více, ale s tím vývojem je to takové ošemetné.
Ta 2D VGA verze se mi líbí mnohem více, ale s tím vývojem je to takové ošemetné.
@Isair (26.03.2016 18:04): podle vseho se pracuje na druhem remaku: odkaz
Tak mi to nakonec nedalo a dal jsem tomu šanci, na rozdíl od prvních třech EGA dílů vypadá čtyřka docela slušně, navíc podpora myši docela potěšila a ani žádný otravný PC speaker pískot se už nekoná. A musím uznat, že parser má jisté kouzlo a už mi nevadí tolik jako kdysi v případě EGA verze QfG 2 a na rozdíl od prvních dílů série je tu příkaz "look around", který také situaci dokáže hodně usnadnit (alespoň se tak často nekoná ono "nevím jak předmět pojmenovat"/"nedokáži poznat o co se jedná").
Koukám, že na remaku se ještě překvapivě pracuje viz. video (byť prý nemají dostatek lidí), tak snad jednou....
Ty od AGD jsou zatím parádní.
Je vcelku škoda, že stejně jako v případě Space Questů, tak i v případě King's Questu je vždy zrovna jeden díl neremakovaný a na parser a škaredou EGA grafiku se vážně už necítím :), čili nezbývá než čekat.
SQ 3 remake byl přitom prý také ve vývoji, ale kvůli Quest for Infamy se na něj vykašlali a pochybuji, že se k němu někdy vrátí :/ (projektů teď mají více než dost).
Ty od AGD jsou zatím parádní.
Je vcelku škoda, že stejně jako v případě Space Questů, tak i v případě King's Questu je vždy zrovna jeden díl neremakovaný a na parser a škaredou EGA grafiku se vážně už necítím :), čili nezbývá než čekat.
SQ 3 remake byl přitom prý také ve vývoji, ale kvůli Quest for Infamy se na něj vykašlali a pochybuji, že se k němu někdy vrátí :/ (projektů teď mají více než dost).
Pritom ve hre je clovek porad napominan, jak nesmi tohle vzit, protoze to patri nekomu jinemu, nesmi se svleknout, protoze by mohly hracovi stat za zady deti, nesmi nikoho kopnout atd, ale ze bych mel nalezeny vacek nejdriv vratit majiteli, to uz ne. Kdyz ho davam nebohymu a chudymu vetchymu cloveku, abych mu pomohl z te bidy, hra mlci. Nastesti, tech 111 bodu se da nahrat, kdyz vim jak celkem rychle, takze to neni takova tragedie, ale nastve to.
To je jeden z důvodů proč nehodnotím výše, občas to fakt nasere natolik že člověk na hru definitivně zanevře. btw o jaký jde konkrétně předmět? že by medailon?
Sakra, po 111 bodech z 230 zjistuju, ze musim hrat znovu, protoze jsem jeden predmet sice dal te spravne postave, ale jeste predtim jsem s nim mel neco udelat. Des!! :) Nevadi mi umirani, nevadi (teda vadi, ale da se to) obtiznost nekterych lezecich akci. Ovsem nechat me hrat x hodin, badat a lamat si hlavu, abych se nakonec potupne podival do navodu a zjistil tuhle mrzkou pravdu :)