Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hra je hodne vtipna, ale na vic nema, se Zaklinacem radsi srovnavat nebudu. Nejvetsi prdel, mlatit slepice :)
Tvl, to se mi zdá. Prostě chci změnit nastavení grafiky a furt se tam jen točí to posraný kolečko a nic...Navíc, když dám alt f4, tak mi steam hlásí furt spuštěnou hru a na pozadí hraje hudba. Skvělá práce, pane Vávra.
Včera som to rozohral. Hral som to len chvíľu, nedokončil som ani tutoriál. Tu je pár postrehov:

Nie je možné dočasne skončiť rozohranú hru a vrátiť sa do hlavného menu. Buď si odskočím do hlavného menu pri spustenej hre stlačením Esc, alebo musím hru ukončiť a znovu spustiť. Trochu neohrabané.

Ak sa rozhodnem zmeniť podstatnú položku v grafickom nastavení hry a uložiť zmeny, ukladanie trvá takmer 3 minúty.

Pred každým rozhovorom naskočí čierna obrazovka. Načítavanie trvá tak 30 až 60 sekúnd. Rovnako aj po rozhovore.

Cut scény to isté, len doba načítavania je dlhšia.

Idem okolo domu v Skalici a žena sediaca na priedomí povie, že sa niečo deje. Vstane a zájde za roh domu. V domnienke, že ide o možný quest, ju nasledujem. Prejdem pár krokov a dotyčná zmizne priamo pred mojimi očami. Keď sa otočím dozadu a potom zase dopredu, znovu tam stojí.

Pri skoku som sa poranil. Hra ma upozorní, že krvácam a musím si to dať ošetriť. V poznámke zároveň stojí, že mám perk Hustá krv a preto mám viac času na ošetrenie. Po chvíľke pátrania nájdem v kódexe popis dotyčného perku. Dozviem sa, že je dostupný až na 3. úrovni. Ja som stále na úrovni 1. Hrdina je samozrejme hrdina, preto krvácanie ignoruje a neustále opakuje, že je hladný. To je ale moja vina, ignoroval som výzvu, aby na úvod niečo zjedol. To pokračuje až do vykrvácania.

Jindřich znie, ako keby neustále niečo prežúval. Bral by som, že je závislý na žuvacom tabaku, ale ten sa v Európe objaví až v nasledujúcom storočí.

Hudba je úchvatná.

Kódex je trochu neprehľadný, ale veľmi zaujímavý. Jeho čítaním som vlastne strávil viac času, než samotným hraním.

Miera toho, čo sa v hre dá robiť, je pozoruhodná. Tak trochu mi hranie tutoriálu pripomínalo prvé kroky v Starom tábore z prvého Gothicu.

Hra pôsobí skvele a skutočne sa na ňu teším. Asi bude ale lepšie počkať si, kým ju trochu odladia.
@SilentWolf (14.02.2018 10:10): Já jsem to pivo koupil "nakonec" a dokonce jsem ho šel odevzdat, ale Jindra považoval za důležitější než to tátovi rovnou dát (když už u něj stojím a mám to všechno) jít si zašermovat s tím pivem a pytlem uhlí v kapse...
Byl to špatný level design = úplně by stačilo nenastavit odevzdání těch věcí jako spouštěč cutscény, ale oddělit ty questy od sebe a požadovat aby byly splněné oba pro další postup v příběhu. Jindra by tak mohl, odevzdat věci, říct tátovi, že musí ještě něco udělat - třeba odnést prázdný džbán zpátky Blance (hráči by bylo naznačeno, že mu jde primárně o ten trénink) a až potom by se mohlo pokračovat dál....

Já chápu, že toho kluci ve WH měli nad hlavu, ale úvodní část hry je přesně to co by mělo být ze všechno nejvíc vypolishováno.
@Marcusss (14.02.2018 09:52): pivo můžeš donést studené, ten otec na to kladl dost důraz. Ale návaznost questů moc nefunguje, ten šermíř mi přišel tak nějak mimo a taky nechápu, proč mi táta nedal ty peníze rovnou (nebo proč jsem nemusel to kladivo/sekyru prodat a za peníze koupit uhlí).

Já pasáž úprku neudělal tak, abych nezůstal zraněnej se zarudlou obrazovkou, takže chápu tvou frustraci.

Hlavně se bojím co bude dál, když není dodělaná ani ta první lokace, kde jsou tři questy, je to uzavřené, takže nejde kam uhnou z cesty a přesto to moc nesedí. Děsím se toho open wordu.

A mrzí mě, že (spoiler z úvodu hry) jsem se ve Skalici moc nezdržel a neužil si ani tancovačku s Blankou :´(, ale to nevnímám jako chybu, samozřejmě.

@SilentWolf (14.02.2018 10:10): nojo ale tady se dostáváme k tomu, že Vávra chtěl dokonale fungující svět, žejo :)
@Marcusss (14.02.2018 09:52): tak ono tam bylo receno hned dvakrat, at pivo koupis az uplne nakonec. To se mi prave libilo. Sermovat jsem sel hned. Je jasne ze hned potom budete delat ten mec.

Ale kdybych na to sel tak jak ty, tak by mi to mozna taky vadilo. Proto jsem zminoval, ze zatim delam veci asi tak, jak bylo zamysleno. Tak s nicim moc problem nemam a bug zadny.

Celkove kdyz vidim video kde typek strili po straznem z luku a odhalil tak bug - tak me by takova vec ani nenapadla. Kdybych strelil strazneho sipem, tak to zabije veskerou imerzi, kterou ve hre mam.
@Marcusss (14.02.2018 09:52): Nedomysleností je tam viac. Napríklad ja som schválne ešte v Skalici vyprovkoval bitku so strážnym a šiel sedieť, ale v cutscéne odznelo, že nemám kradnúť. Alebo jednej v cutscéne mám na sebe základné oblečenie a v bezprostredne nadväzujúcom dialógu už to ktoré mám naozaj na sebe. Nejde o nič zásadné, ale i tak mi to trochu pripadá ako návrat do herného praveku.
Zatím jsem na začátku (probuzení po útěku ze Skalice) a musím říct že jsem... dost na vážkách. Tak nějak osciluju mezi "líbí se mi to" a "naprosto to nenávidím".
Užívám si skvěle zvládnuté cutscény a prostředí, a sere mě veškerá ta hernost (mimoprostorová kapsa, nemožnost normální chůze na klávesnici (proto jsem nakonec i sklouznul ke gamepadu), fetch quest kde něco vyzvedáváš od postavy která stojí 30 metrů od zadavatele) a designérské kiksy (nemožnost dokončit hned první quest smysluplně = dám všechno otci a potom půjdu trénovat - né, trénovat musím s pytlem uhlí a džbánem piva v kapse... a ještě jsem pak seřván, že pivo zteplalo), možnost umřít z náhodných šípem při úprku na koni i když dělám všechno tak jak po mě hra chtěla (asi 10x!))...

Líbilo se mi ale, že jsem mohl ty vojáky co se snažili znásilnit Mlynářovu dceru odlákat tím, že jsem na ně zapískal... (byť když to pak Jindra zmiňoval té šlechtičně, tak mluvil jako by se s nimi pustil do boje).
@Luďa (14.02.2018 07:37): Co se týče grafiky na PS4 (potažmo starý Xbox one)- hardwarově jsou už tyto konzole na hraně.
Osobně jsem zvědavý s čím letos přijde Sony na E3, jestli "úspěch" XOXu donutí Sony urychlit vývoj PS5 (včetně zpětné kompatibility).
S geforce 1070 tedy se 60 fps na max detaily v QHD nebudu počítat. :) Witcher 3 to dal (když nepočítám náměstí v Novigradu, kde to ale stále bylo přijatelných 55 fps). Ale třicet by KCD dát mohl...
@Luďa (14.02.2018 08:29): Na rok staré 460+ 4GB na QHD musím hrát na "střední" detaily, protože na vysoké se fps místy propadalo od 35 až k 15ti.
Witcher 3 měl fps mnohem stabilnější a docela v pohodě hratelný se vším na max.
@StriderCZ (14.02.2018 08:41): jojo. Tak nejak si rikam, jak tehdy mohla projit v Gothicu 2 v prvni kapitole nutnost dat po tlame vetsine zoldaku pro vstup k nim.

Taky neznam nikoho kdo v G2 ferove udolal skreta pro kovare. Kazdy sel pro starou zbran do jeskyne.

A dnes hraci prskaji nad timhle. :-D jde videt jaky vliv maji moderni hry.
Za mně naprostá spokojenost. Hraji na XOXu.
Co se týče bugů- je vhodné podotknout , že je fajn, že se chyby týkají "pouze " grafiky, le ne hratelnosti (špatné herní mechanismy se patchem těžko dají opravit).
Navíc je zde faktor data vydání- pro vydavatele je zásadní trefit správné načasování. Zvažte sami, co je výhodnější- vydat hru "nedodělanou", nebo sice absolutně bez chyba, ale v den vydání s Far Cry 5?

Hrál jsem jen chvilku, sledoval pár videí na youtube. Je zajímavé sledovat hráče, jak se snaží řešit první quest s Kunešem: většina co jsem viděl, řešila problém ve Skyrimovském stylu: dostal jsem úkol, jdu za Kunešem a peníze z něj (nakonec) vymlátím. Pak si stěžují: FAKT hardcore, pěstní souboj je strašný.

Zatímco RPG styl je: uvědomit si, že hraji za prakticky bezvýznamného holobrádka, co večer chodí do hospody, balí holky a ráno vyspává opici. Je tak jasné, že oproti patnáct let starému chlapovi, navíc rváči se špatnou pověstí nemám v pěstním souboji velkou šanci (to bych neměl asi ani v reálu). A tak není špatné popřemýšlet: co bych asi udělal na jeho místě- že bych zašel za kámošama, co s nima pravidelně chlastám v krčmě? Že by mi pomohli?
A ejhle, kromě zábavného házení hoven na bílou fasádu protivného němčoura je splnění questu s Kunešem zajímavou a zábavnou procházkou "růžovým sadem".

Pozn.: tahle hra je první u které Xbox začal funět...
@Luďa (14.02.2018 08:29): Na 4K zatím není hardware pokud člověk chce 60fps. I 1080Ti dává např. ve Witcherovi 60fps jen tak tak a už se musí snižovat detaily. Přeci jen je to čtyřnásobek pixelů, to je extrémní zátěž. 2560*1440 je lepší middleground.
@SilentWolf (14.02.2018 08:19): Otázka je, jak by to PC i za 30k utáhlo KDC na 4K. Když už bych kupoval PC, chtěl bych zvýšit rozlišení. Na 1280x1024 CRT (tj. víc než 720p) jsem hrál od Vánoc 2003, ten CRT v roce 2010 vystřídalo 1080p LCD, v roce 2014 notebook s 1080p. Takže když už od asi mých 8 let hraju v podstatě na HD, tak mě další sestava, co zvládne hry jenom na 1080p moc neohromí. :) A QHD bych se jenom šidil a nebyl by to ten pravý skok.
@orromis (14.02.2018 07:43): Tenkrát na videu jsem si říkal, to bude v pohodě. No ale když to člověk už vážně poprvé hraje, je vhozen do toho světa bez nějakého tištěněho manuálu, kde by ten inventář byl popsanej (dost jsem si na to teď zvykl na starejch PS2 a Xbox hrách), tak neví a čumí jako puk. :) Je pravda, že to tam je nakonec všechno v kodexu, ale k tomu se musí člověk dostat. Takže dneska už bych asi nenapsal o tom UX to, co tenkrát. Jakmile si ovšem člověk na něj zvykne, příjde mi skvělý.

@Walome (14.02.2018 07:46): Akorát, ale hraju to na 55" televizi a sedím od ní asi 2 metry.
@Luďa (14.02.2018 07:37): tak ze to bude na konzole hnusny bylo jasny :) ale jo, je to hnusnejsi nez bych cekal, a to jsem cekal malo.

Taky mas pismenka tak desne maly? Hlavne je to vsechno moc zdobeny a neprehledny, bonusy a postihy vedle health baru obcas nedokazu rozlustit.

Edit: ale vem si jaky zelezo bys musel mit aby to nejak vypadalo a chodilo aspon na 30fps :) kurva ja mluvim jako typickej konzolista :(((
Hraju to na PS4 a když koukám na videa z PC verze. Tak PC vypadá jako další next-gen. Kuwa, jak mi ta grafika na PS4 včera nevadila, tak začínám lidem s výkonným PC dost závidět. :( Ale když jsem si zkoušel sestavit na czc kompa, kterej by se mi na to líbil, docela se mi z tý ceny zatočila hlava. Tak jen tiše doufám, že kryptoměny budou mít černej pátek.

Už jsem si docela zvykl na ten inventář. Ze začátku dost nepřehlednej, protože člověk neví, co znamená každá ta malá nenápadná ikonka, ale teď si ho chválím. Co potřebuju vědět, zjistím z něj hned.
Me na hre nejvic vadi, ze jsem ji chtel zhejtit a misto toho se mi o ni v dobrem dnes i zdalo. :-D coz je vzdycky to nejlepsi znameni.
@Walome (14.02.2018 02:06): Zdraví se doplňuje spaním, ale vzhledem k tomu, že hradní pán čeká na meč a tak jaksi nelze (z logiky věci) chrnět na lavici...
Jinak podle vyléčí tě vlastní matka, nebo jde zajít potrénovat s mečem, kde se na začátku tréninku "automaticky vyléčíš")
@cvv (14.02.2018 04:20): Gamespot by měl mít něco okolo 80 miliónů návštěv za poslední měsíc, IGN 180 mega (jsou to čísla z free analytický platformy, ale pro představu to bohatě stačí). Přesný čísla u jednotlivých recenzí ti nikdo neřekne, to jsou sakra cenný data, ale z vlastních zkušeností bych usuzoval, že to nějaké to procento bude. Ale tyhle kolosy maj dosah i daleko za hranice svých webů. Mají vlastní YT kanály, jejich čísla visí na Metacriticu a papouškujou je weby po celém světě, Google jejich recenze vyflusne lidem, co váhají nad koupí... Angry Joe je oproti tomu malá ryba. Pozitivní recenze od něj by sice WH taky určitě pomohla, ale IGN a Gamespot hrajou v úplně jiné lize.
@Redfield (14.02.2018 04:12): No neštudoval jsem, jaký mají readership IGN a Gamespot. Možná jsou mnohem vlivnější, než si myslím. Ale fakt mají jejich recenze miliony shlédnutí? Pokud jo a máš spolehlivý zdroj, beru zpět.
@cvv (14.02.2018 03:44): Nerad ti praskám bublinu, ale nějakej milion shlédnutí je houby proti tomu, jakej traffic maj IGN a Gamespot. Pokud alespoň jedni z nich daj KCD vysoký hodnocení, bude to mít několikanásobně větší dosah, než má AJ šanci kdy dosáhnout. Navíc jejich recenze vyjdou stoprocentně dřív, což taky hraje velkou roli.

Tím neříkám, že nejsem zvědav, co Joe vyplodí. Příjemně mě překvapilo, že recenze vůbec ještě dělá.
Tady je vidět, jak super důležitý je menežment očekávání. Kdyby Joeovi někdo nakecal, že KCD je druhý Witcher 3 akorát lepčí, zplival by to kvůli bugům, "janku" a animacím. Ale protože čekal nezávislý projektík z Kickstarteru, tak je z toho paf. A přitom je to furt ta samá hra.
Takže Joeho konečný verdikt - líbí se mu to hodně. Je hodně překvapený, že nějací moulové odkudsi z Jurópy udělali z ušmudlaného Kickstarter projektu něco takhle epického. Líbí se mu to tak, že se rozhodl udělat recenzi. To znamená minimálně milion shlédnutí. Pokud to celé nezplive, tak to bude PR desetkrát větší než IGN a Gamespot dohromady.

Jo a - jeho největší stížnost za celou dobu (dohrál prolog až k momentu kdy k Talmbergu přitáhne Zikmund) je ta, že k Divišovi absolutně nepasuje hlas. Pokaždé, když Diviš, promluvil, se chechtal jak blázen. On je tak trochu pako, ale vlivné pako.
Jdu spát, jsem zvědavej jestli to ostatní zmáknou aniž by byli rudý :D
Tak se do KCD pustil i Angry Joe. Zatím se mu to líbí, ale jakmile připadne na první "jank", tak to určitě zase zkope do kuličky, jako to udělal u Risenu. Počítám, že to bude u rvačky s Kunešem, to je jank jak hrom.
Tak já se třeba na hru docela těším. Je to prostě zas něco jinýho a až trochu pořeší ty bugy, tak to koupím :)

Jen tak, kdyby někoho třeba zajímal můj názor :D
Achjoo, proč mě hra nenechá se vyspat, když jsem zraněnej? Už hodinu hraju s rudou obrazovkou :(
Ať už je KCD, jaké je, berte to tak, že si Vávra udělal hru, o které snil. Nemusel se ničemu a nikomu podřizovat. To, že je hra něčím jiná, má svoje pozitiva i negativa. Jasně, že pravděpodobně nikdy neosloví takovou kvantu hráčů jako jiná RPG. Ale na věci jde prostě jinak, než ostatní hry. A na tom chtějí podle mě Warhorse stavět. Vybudovat novou značku. Kdyby jste ji předělali k obrazu svému, už by to byla jedna z těch her, které si jsou podobné jako vejce vejci. Něco je možná otravné, něco těžké, ale není v tom právě ta výzva? Nebavím se tu teď o chybách a nedodělkách, které ve hře jsou a budou dříve či později odstraněny. Možná všichni potřebujeme nějaký čas na to strávit všechny nové věci, přizpůsobit se jim a ve výsledku se ze hry třeba vyklube velice dobrá hra. Uvidíme :)