Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Widl (13.03.2016 19:42): Vtipný je taky třeba to, že se v té hře dá sprintovat asi stejně dlouho jako ve Skyrimu (aspoň co se mi zdá), přitom jednou ze sta věcí bylo, že tvůrci Skyrimu asi nikdy neběhali, protože to tam jde jen chvíli :D
@Paul (13.03.2016 19:05): Však jo, to přeci nikdo neřeší. Jen je to všechno strašně vtipný, když se na to mrkneš ze širšího pohledu.

"Tak jo chlapi, máme tam místo nočníků suchý hajzly, konkurence pokořena."
"A co děti šéfe?"
"No, buď se nám tam budou lidi množit dělením nebo je budou nostit čápi, ještě to promyslíme."

@Widl (13.03.2016 18:55): jsou různý stupně realističnosti. Oproti drtivý většině ostatních RPG je KCD realistický (je tam jídlo/pití, historický zasazení, nula fantasy/scifi prvků, reálný lokace..) takže ať si tak tomu klidně říkaj. To že to není vyloženě simulátor středověku taky dokola opakujou. Zrovna nedávno jsem viděl snad na IGN gameplay a ten Tobi z WH to tam opakoval, že dělaj hru a ne simulátor středověku a tak musí existovat určitý kompromisy aby to
1) šlo udělat
2) bylo zábavný
Tak "realistická hra", to je jen takový PR žvást, taková hra zkrátka nikdy nebude. A když jo, asi už to nebude moc hra a nebude to moc zábavný. Já jim úspěch přeju, já mám dobrý hry rád, takže když udělají dobrou hru, budu jedině rád.

Ale shitstorm, za který si Vávra může vlastně sám svojí povahou, ten mě baví hodně moc. Vždycky někde něco plácne a už to frčí :D
@Dorian (11.03.2016 12:22): Ono je celkem jedno, jak hra bude realistická nebo kvalitní, protože už teď se mraky lidí předhání v tom, kdo hru víc shodí a po vydání se určitě v CZ diskusích strhne solidní shitstorm. To trauma z Vávrovy kritiky jiných her musí být strašně bolestivé.
BTW kdyby sis dal tu práci a hru si zahrál, tak bys věděl, že celá vegetace byla nedávno překopaná, ale chápu, že je jenodušší se vyjádřit pouze k něčemu, co jsi viděl ve videu nebo na obrázku. Zahrát si hru a pak ji hodnotit na základě vlastní zkušenosti, to dnes moc nefrčí a je to zdlouhavé...
Pokud vím, v současný verzi jsou převážně smíšený lesy, aspoň co jsem tak viděl...
Je fakt že poslední debata na téma absence dětí už tu nebyla měsíc, je potřeba to rozjet znovu protože nesnášíme Vávru žejo
Co se krajiny týče mě dost pobavila ta smrková monokultura na nějakým starším obrázku. Myslím že ten Vávrovo hype o ultrarealističnosti se Vávrovi ještě hodně vymstí.
@USER47 (07.03.2016 20:46): Je to na prd, hlavně když nějaký rozhovor vedeš už po Xté, chceš to překlikat a otravně se pořád přepíná kamera... Dementní obrazová kompozice už je jen třešnička na dortu.
Celá ta kamera v dialozích je úplně mimo. Nejlíp by udělali, kdyby veškerý konverzace nad rámec těch kontrolovanejch příběhovejch cutscén nechali ve first person, protože ta dynamická kamera funguje tragicky. V předchozí alfě se to občas buglo, kamera zůstala ve first person a tyhle rozhovory působily zdaleka nejlíp.:-D
@USER47 (07.03.2016 20:24): Ano o te souvislosti s worldmapou uz jsem nekde cetl. Mozna to byl i tvuj prispevek na toto tema drive nekde jinde. Vetsina svetovych hracu ale prece neni nijak zvykla na ceskou krajinu (ktera je odrazem kombinace 40ti lety hruzovlady bolsevika, 20ti let Eurodotaci, urbanizacniho tlaku na krajinu, landscape abandonmentu, zcelovani pozemku, bordelu v lesnictvi atd.) takze me ten nazor neprijde moc validni. Takovou hru proste nemuzes seriozne delat tak ze si zajedes nafotit lesy do jiznich Cech. Musel bys do srdce Rumunska, do Banatu, na Ural apod. Proste do velmi zaostalych oblasti.

Taky tu worldmapu mohli cutnout necim prirozene krajinotvornym, meandrujici rekou (reky byly take zasadne jine, nez v soucasnosti:), neschudnym masivem apod. Pokud vidim na hre takove nestastne rozhodnuti a aplikaci dobove neslucitelnych veci, pak nemam duvod verit, ze cokoli ostatni ve hre realisticke bude (bo nerozumim ani ceske historii, ani vyvoji seru, ani stavu soudobych hradu, ani dobovym oblekum, nebo cokoli je nyni v mode na KDC diskutovat).

Samozrejme vetsina hracu bude resit pouze kvalitu boje, kvalitu dialogu, plotline, animace postav atd. Pokud budou napr. souboje realne, ale nudne, jak uz bylo mnohokrat lidmi nastineno, tak bude asi zajimave sledovat tu polarizaci nazoru.

Jinak prozatim spatne podle me funguje i depth of field v dialozich. Bokeh jakoby nerespektuje vzdalenosti. Na druhou stranu jsem DoF ve hrach vlastne nikdy nesledoval. Akorat vim ze napr. v ROOTR slo menit jeho intenzitu.

Pokud je v "realistickem" KDC mnohem horsi ladscape a environment design nez ve FC Primal, ktery delali rok a strcili udajne do Karpat tim zpusobem ze prevratili mapu z Kyratu/Tibetu, tak podle me neco neni okay.
Pokud vím, warhorse moc dobře vědí, jak vypadaly lesy v patnáctým století, Vávra o tom myslím kdysi mluvil i v nějakým fightclubu. Tohle ztvárnění asi zvolili, aby to působilo realističtějším dojmem na hráče zvyklý na dnešní krajinu, a taky proto, že kdyby tři čvrtě lesů vykácely, tak by to prostě vypadalo blbě a bylo by vidět, že mapa je celkem malá. Velký množství lesů slušně blokuje horizonty a zkresluje vzdálenosti.
Lesy jsou mimo misu uplne cele. Naoko promakane ale realne opravdu mimo misu. Vypada to cool atmosfericky ale ma to jeden hacek. Takhle zadny les v blizkosti osidleni v roce 14xx pravdepodobne nevypadal. Mozna nejake velke hvozdy ve svazitem spasacum a lidem nepristupnem terenu ale rozhodne ne budouci selske lesy nad vesnicemi. Hra obsahuje nekolik vymlacenych lesu jak po drevorubcich z 20. stoleti. Me osobne to prislo vtipne. Takhle se v roce 14xx velmi pravdepodobne netezilo. Cely ekosystem krajiny KDC je vermi nefunkcni.

Nemyslim si ale ze by to zaznamenalo vic nez 1% hracu. Co pravdepodobne zaznamenal kde kdo je ze volba KDC videi na vyznamnych mistech je velmi nestastna. V podstatne vsechna random zkoumaci-blbnouci videa early access (nebo co to je) playeru na YT jsou mnohem zazivnejsi a poskytuji lepsi a funkcnejsi pohled na hru. Ackoli se prozatim zda ze prsi i v baracich a louce bezne hori pod vodou, chovani NPC v desti, nebo v noci supr. Brozeni se bazinami - supr. Rehtacka zasita v lese - supr. Zahaleny obesenci vyveseni kolem cest - supr. Attention on detail. I ty lesy by byly supr kdyby si o te problematice neco nacetli. Grafika je odpovidajici ambicim.

Jsou holt kluci na tenkym lede za ty Vavrovy reci a vecne srovnavani se. Pritom jestli toto bude realisticka hra tak jen uzkoprofilove. Opravdu neudelali dobre to chvastani se s realismem. Z mnoha jinych ohledu KDC realisticka hra neni a velmi pravdepodobne nikdy nebude. Dobra hra to asi bude, zajimava skoro urcite, ale dokonala pochybuji a komplexne realisticka taky ne. K tomu je potreba trochu vice (lidi a knowhow a penez).

Me se ten projekt libi, opravdu. Ale chte nechte jim porad merim optikou vlastnich slibu. Musi byt momentalne velmi neprijemne byt spoluautorem KDC, ale lvi merou si kritiku vykoledovali sami.

Cetl jsem na YT polemizovat nejakeho madara o reci onech najezdniku nebo kocovnych kmenu nebo co je to krista vlastne ve hre. Rikal ze jejich reci rozumi a ze to u PC hry necekal, na druhou stranu mu ty texty a slova pouzita prisly dobove nepasujici a smesne. Na tom je pekne vidno ze je potreba jasne vymezit mantinely herniho realismu. Jestlize v takovych detailech upustim (nebo jim vubec nerozumim) tak pak, imho, nemohu objektivne odsuzovat ostatni RPG jako neverohodne a vymezovat se proti nim.
fps pohled me sere asi jen kvuli tomu desnemu headbobbingu - na to by mel byt slider, nebo aspon vypinatko. Na pripadne argumentace realismem odpovidam, ze v realu ten pohyb stejne vicemene odfiltruje mozek. U VR to bude k zebliti.
První pohled je ůžasný, ve třetí osobě by to nemělo takovou atmosféru. Ikdyž nechápe proč jí pro některé nepřidat.

Například skyrim pro mě ve třetí osobě byl nehratelný, to samý u ostatních Elder Scrolls.
First person je naprosto v pohodě, akorát to chce zvýšit FOV (což se dá udělat už teď přes konzoli), upravit některý animace a hlavně poladit chování kamery v soubojích.
Říkám si, že by bylo fajn, kdyby ze hry vyškrtli tu otřesnou FPS a dali tam jen pohled z třetí osoby. Když Bocan tvrdí, že designer by měl mít jasno, jak to bude, a nedávat hráči na výběr, v čemž má asi pravdu, tak by měla jít FPS z kola ven, no...
Vzpomněl jsem si na Vávrův článek ke skyrimu...

"16. Ukazatel staminy a magie je normální, ale ukazatel zdraví ubývá z obou stran. Proč?"

Všimli jste si, jak je v betě udělanej ukazatel zdraví/staminy hráče a ukazatel staminy koně?:-D

Jinak levelování speech je podle mě trochu pitomý. Pokud jsem to správně pochopil, expy získáváte za každou neopakující se zvolenou možnost v rozhovorech. Hráč je tak tlačenej k tomu, aby každý NPC prokecal do mrtva, i když na některý otázky dostane od různejch lidí prakticky totožný odpovědi, jen trochu jinak formulovaný. Tohle bych ještě dost zvážil.
CryEngine je pořád standardizovaná technologie. Máte pravdu, takhle to vypadat nejspíš nebude, ale podobně a to víc než stačí :)
Natípal jsem pár HD screenů z různých lokací ve hře. Všechna čest level designerovi za špičkovou práci.

odkaz
Taky se přikláním k bordelu.Vyser se uprostřed chýše, porozbíjej talíře, převrať stůl, zapal stodolu a uvař, slepičí polívku :D
Tahle beta je naprosto neoptimalizovaná..scéna ve které mám 25 fps, tak moje GPU je vytíženo z 58% a CPU, každé jádro z 60%...hra vůbec nevyužívá efektivně dostupný hardware. Takže jakékoliv závěry o výkonu hry jsou bezpředmětné. Je to vidět i u srovnávacího videa:
https://www.youtube.com/watch?v=8-qqaPffHXs
Kde nastavení detailů nemá kromě low prakticky žádný vliv. Někdo z Warhorse (asi) tam v komentářích i píše:
WH dev here. It's cool your interested in the game, but it is too early to compare the settings, because we haven't started optimizing and tuning them yet. All of them are either left at CryEngine's defaults, not differentiated at all, or just eyeballed.
All I'm saying is that if people are commenting that they don't see that much difference between the different settings, it's because the difference is simply not always there. Take it as an additional information from a programmer to what Tobi, the PR guy, gave you. Anyway, thanks again for your interest and support everyone.
----------
Tenhle aspekt bety měl být víc zvýrazněn. Takhle si spousta lidí bude myslet že je to neoptimalizovaná sračka, přitom optimalizace ještě vůbec neproběhla.