Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chtěl bych to rozjet podruhý na konzoli i s dabingem. Je ještě nějaká šance, že to tam dají, co myslíte?
Jak se dá pomoct Tereze při útěku ze Skalice aniž by tě ti Kumáni co jí oběžují zabili? Útočit na ně je asi blbost.
Já se trochu obávám, že to není ani tak na rozhodnutí studia, jako spíš vydavatele. Viz to, že se nemohou pustit ani do next-gen verze nebo jakkoli jinak sáhnout do konzolové verze, aby tam dali dabing...

Že to je bída, to samozřejmě nerozporuju.
@veselykralicek (27.07.2023 08:40): Čemu mám věřit? Že vydají patch? Nevěřím, protože nejsou schopni opravit bug, kterej jsem nahlásil půl roku po vydání a byl na každé kopii replikovatelný v hlavním příběhovém rozhovoru. To že ta hra je venku už několik let, není ospravidlnitelný, když očividně makají na dvojce a oprava těch bugů by trvalo maximálně dva pracovní dny.

To že se na hru měsíc po vydání už nesahá platilo tak do roku 2005, protože hry byly relativně jednoduché a malé, dnes hry trvají stovky hodin, mají nespočet DLC a money-grab volovin, tak by nějakou service mít mohli a také většinou mají.
Například Witcher 3 i po osmi letech dostavá nový patche a dokonce dostal nový questy.
nedávno jsem zkoušel ten český dabing a cutscény mi jedou 8fps. bych řekl, že po těch pěti letech už to mohli fixnout. tak já si ještě počkám...
@Luďa (22.07.2023 09:05): jo, tak je pravda, že před dětma jsem to asi neřešil. Ale teď, když Tě může kdykoli kdokoli zavolat, tak už to tak jednoduchý není a jsou fajn hry, od kterých můžeš kdykoli odejít, aniž bys o něco přišel.

A to je podle spíš o tom si to uvědomit, než že by se na to vývojáři vykašlali schválně. Jen je to prostě nenapadne, si myslím..
To nošení brnění stále mi taky přijde divné. Občas jsem se převlíknul, ale je to docela otrava převlékat se po jednom kusu oblečení v hromadě předmětů v inventáři. Stačilo by opravdu, kdyby si člověk mohl udělat presety a jedním čudlíkem se převléknout třeba do boje, do lesa nebo do města. Takovýhle jednoduchý požitek zlepšující featury jsou ale vždycky přehlížený ve většině hrách. I blbá pauza v cutscéně nebo přetáčení by mohlo být standard, jako když si pouštím film a někdo mě vyruší.
@Red (19.07.2023 00:02): V tomto ohledu fakt zlaté CDPR, a podobní, kteří i po letech stále vydají patch opravující nějaké detaily a sem tam přidání mini-questíků nebo collectibles. Tady až na dabing update mám pocit, jako kdyby ta hra už byla mrtvá i pro vývojáře ve studiu.

Zbraně sice byly skutečně regulovány, ale nebyli zabavovány (pokud nebyl porušen zákon), u bran měst byly třeba pověšené tesáky, jejiž délka označovala maximální povolenou délku pro osobní zbraň. Jinak si nemyslím, že by se hra měla v realističnosti omezovat pro gameplay aspekt, když realismus je premisa hry.
Jinak já nosil tři sety, jeden bylo brnění, do měst jsem měl co nejfanovější hadry a pak černou kombinezu na kradení. Ty bonusy jsou za mě docela signifikantní, aby se vyplatilo se převlíkat.
@Gordon (18.07.2023 23:28):
Jo tak to je fail. Při prvním hraní jsem neměl dlc, tak jsem to měl možná korektně.

Mě celkově nejde ani tak o to v čem spím jako spíš, že jsem neměl žádnou motivaci nemít na sobě to nejsilnější brnění. Jasně, viditelnost a hluk, možná charisma, situace hodně specifické. Nicméně je to trochu škoda chodit pořád v nejsilnějším brnění po po vesnici, tp je prostě divný. Jedinej, kdo to reflektoval byla Tereza. Brnění a zbraně byly určitě leckde regulovány, každopádně spíš myslím na to gameplay hledisko. Že člověk v jednu chvíli aby se najedl tak se bije s Máchalem o 4 groše a potom někde uviděl mrtvoly po nějaké menší bítce v counteru a má vystaráno.
@Red (18.07.2023 20:39): Warhorse studio má neuvěřitelný talent neopravovat vcelku zásadní bugy, jak tak vidím. Ta replika s Johankou byla vtipem na netu krátce po vydání dabingu.

K tomu druhému zlepšení, nevím, jestli je dobrý nápad ubírat rychlost/obratnost za nošení zbroje, lepší by bylo udělat, aby si jindra automaticky sundal brnění když jde spát a ráno zase automaticky nahodil.
To by bylo docela sranda, kdyby ve středověku všem žoldneřům zabavovali brnění.
Tak dohráno podruhé, s dlc a dabingem na hardcore. Jéžiši marjá to byla krása.

Dabing skvělý, i když pár posunutých a němých replik bylo. Hlavně ke konci/dlc/Sázava, třeba mečířově ženě v Sázavě asi dali špatné časování

Bugy:
- zdrhnul ten kůň se kterým jsem měl závodit z Talmbergu neznámo kam, jsem musel loadovat starý save
- v závěrečné bitvě bandy bastardů bojovali bastardi beze zbraně
- v dialogu Jindřicha s otcem se mi na konci objevoval text z procesu s Johankou:D
- prolínající se textury oblečení, občas i postav
- postávající koně všude možně z předchozích úkolů
- v encyklopedii mi zůstávaly přečtené věci jako nepřečtené (nechápu, něco tak triviálního bych spolehlivě naprogramoval snad i já:))
- 2x jsem zůstal v bojovém modu i když nepřítel nikde.

Co bych chtěl zlepšit
- chybělo mi pořádně prohlížení předmětů. Třeba možnost si zbraně prohlédnout jen tím, že si je hodím na zem je na prd
- "ty v tom brnění snad i spíš!" No spím. Chtělo by to jednak opravdu brutální postihy na rychlosti a obratnosti a dále by mělo být měnění oblečení mnohem jednodušší. Ideálně si představuju, že si člověk vytvoří 2-3 presety a potom třeba jedním tlačítkem by si měnil mezi outfity a ne že jednotlivé části bude muset vždy při převlíkání přesouvat
-jak člověk má zakázáno fast travel tak přesně vidí ty trigger oblasti, v ledečku jsem viděl zloděje asi dvacetkrát, na cestě k Přibyslavicím nebo ve Skalici pořád bijící se tlupy nepřátel. Bylo by příjemné kdyby svět nejen tvořil scénáře ale třeba se mnou nějak interagoval a já nebyl ten spouštěč.
- celkově i hardcore byl moc lehký a brzy jsem měl všechno. Představoval bych si, že se ideálně v jisté fázi hry kdy ještě Jindra není součásti družiny tak by mu vybavení co mu nepřísluší měli zabavovat stráže jako kradené věci a třeba by si musel nošení zbroje či zbraně nějak registrovat.
Jsem si říkal, jak si poradí s náměsičností klášter. A neporadil:) Ani zamčené dveře Jindřicha nezastavily, jsem se vzbudil v Sázavě ve stodole. Při té příležitosti jsem sebral svý věci z truhly a dosprintoval na ranní modlitbu.. To tuhle část hry pořádně ulehčí. Jen se mi občas stává, že mě náměsičnost hodí nehledě na místo uložení do spánku až do mlýna v Ratajích a to nevím jak bych stihnul....
Jsem narazil na tohle video kde historik hodnotí brnění ve hrách a Kingdom Come ho logicky dost nadchlo, tak jsem dostal chuť to zapnout a zapomněl že tam vlastně je českej dabing. Tak mě překvapilo když jsem v Ratajích potkal Hanuše a vlastně slyším Vávru. A jako velmi slušnej hereckej výkon, na to že je neherec. Jen tedy ten jeho hlas působí hrozně mladě jak jsem zvyklej na ten původní anglickej :)
Ostatní postavy taky dobrý, českej Jindra mi přijde supr. Jsem zvědav jestli do dvojky udělaj dabing rovnou a se stejnými herci.
Pořád žasnu, jak je to výborný. Opravdu mi nepřipadá, že bych to oproti BG, DE, ES nebo W3 nějak nadhodnocoval. KCD je prostě lepší a zábavnější. Trochu mě štve, že jsem si nedal všechny negativní perky, je to pořád dost jednoduchý (i když už jsem u Terky opakoval den, protože jsem hodil tu ukradenou kostku jako zlodějka na zem a už jsem ji nenašel). A bugy mě zatím míjí, hra mi na mé šunce při vysokém nastavení spadla jednou. Český dabing je super, narazil jsem jen na jednu chybičku kdy dvakrát za sebou se zopakoval stejná hláška, jinak to hru opravdu vytunilo.
Rozjel jsem to tentokrát s českým dabingem na hardcore. Dal jsem si negativní perky oubytě a náměsičnost. Nastavení na ultra, 4 h ve skalici bez savu, vyčistil jsem celou Skalici od bylin, nakoupil sejvovici, nový hadry a ševcovský náčiní -> spokojenost. Teď už jenom koupit pivo.
Statistiky čerstvosti mlíka mají význam, protože v reálu člověk zkyslé mléko pozná tím že ho očichá, nebo že se napije. A řekne si - na pití ještě jo, do kafe spíš už ne, do těsta ještě v pohodě. Tohle hra nikdy nenasimuluje, takže si musí pomáhat statistikou. Když to nedělá, tak je právě problém s tím, že sebou tahám meč který vypadá impozantně, ale je k ničemu. Přitom v reálu bych poznal že je nevyvážený, nebo naštíplý, nebo z měkkého materiálu.
No to mi připomnělo, jak byznysnan vždycky poznal, že je něco kradený... Celkem čuch.
@Gordon (24.04.2023 13:47): Myslel jsem to tak, že jim není divné, že jsem oblečen lépe než rychtář. Ano, chovají se ke mně uctivě - to postavy vnímají, ale není jim divné, jak je možné, že kovářovic kluk nosí brnění rytíře.
(A ne, nekladu na hru kdovíjaké nároky, naopak zírám, co všechno do hry vývojáři zakomponovali. Jen říkám, že hráč musí odhalit, jak ten svět funguje. Z toho důvodu mi nedělá problém reloadovat, když se mi něco nepovede, pokud je to z důvodu, že jsem neznal mechaniku hry.)
U těch statistik je ten problém, že hráč netuší, co všechno v tom herním světě funguje.
Jestli plížení v černé tunice je lepí než v brnění. Jestli kvůli zvukům a jestli kvůli barvě.
Já třeba až po mnoha hodinách poprvé navštívil lázně, protože jsem netušil, že když se jen oplachuji v sudu, tak smrdím a postavy to vnímají. Ale že naopak není nikomu divný, že prodávám už třicátou zbroj a jako vesnický kluk jsem oblečen lépe než rychtář.
Ale ano - je to dobrá připomínka to s těmi čísly.
@Sasakr (komentář): mým NPC chyběly hlavy, kam se na to hrabeš.

Mně přišla škoda, že jsem mohl mít v kapse 10 brnění a 20 mečů, klidně bych udělal "RPG" bez toho abych musel sbírat kdejakou blbost abych ji mohl pak prodávat. A s těma statistikama to je zajímavý postřeh.