Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Jagged Alliance 2


Diskuze

< >
@90210 (26.11.2019 12:25): jo Wildfire je jinde co se zastavenim tyce,to je podle me idealni a tak mela vypadat puvodni JA2 na opacnem konci je Urban chaos ale tam mam nekdy pocit ze je o zas moc zastavene, sama ulice a hala nebo barak.

Ja taky nechapu proc nekdo neudela novej JA v nove grafice ale porad 2d izometricke, jen proste vymakanejsi,lepsi fyzika, detaily, pohyby voajku apod....protoze precho do 3D je krok ulne mimo, cehoz jsou dukazem 'pokracovani JA2'
@OndraBS (26.11.2019 00:21): Tvurci hry uz nejaky ten patek (asi 16 let) neexistuji.

Grafika mi nevadi. Moje asi jedina hnidopisska vytka ke hre by byla ta, ze nektera mesta, nebo lepe receno osady, vypadaji z urbanistickeho hlediska nerealisticky. Dal bych o neco vice obytnych domu do Drassenu nebo Chitzeny, ale nejvic "mimo" je v tomto smeru Balime a hlavne Meduna, coz je hlavni "mesto" skladajici se z cca 5-ti domu a netusim, jak mze cela zeme uzivit a poskytnout strechu nad hlavnou vice, nez cca 50-ti jednotkam, ale je jen moje osobni "uchylka".

BTW ty sektory trochu zrealistictil" Jagged Alliance 2: Wildfire.
@ntz (23.11.2019 21:40): Díky za tip. Předpokládám, že grafika je stále stejná. Mne už to nebaví na to koukat. Vím, že to sice sem do této diskuse moc nepatří, ale byl bych rád, kdyby tu grafiku jednou někdo zjemnil, ale tak, aby se vše nezmenšilo. Ovšem chápu, že to už je hodně práce. Jedna z mých nejoblíbenějších her je UFO 1 a stále si přeji, aby se našel někdo, kdo vylepší grafiku do současného rozlišení a jinak vše zůstane původní. Jen tu grafiku, nic víc. Divím se, že to tvůrci té hry stále neudělali.
ale je fakt ze ja hraju jen mody uz a tam to nastaveni INI se muze odlisovat od 1.13 i presto ze ty mody vetsinou 1.13 verzi vyzaduji

nejlepsi je zahrat Wildfire,kde zadne INI neni a tak mas vse jasne dane od zacatku, mas 1 IMP a muzes si nastavit jen obtiznost a je to oproti vanille masivni predelavka jak v mape a mestech a jejich zastaveni, tak zbranich jejich zvucich a obtiznosti- AI
driv sem to delal tak ze kdyz sem mel svuj tym uz v poctu treba 20 ti tak jeden az dva zoldaky sem nechal v kazdem meste spolu s milici a ti pak pravidelne docvicovali milici. Zalezi jak zvladas boje na takticke mape, kdyz uz mas z kazdeho snipera je zbytecne mit cely tym o 20ti zoldacich kdyz stejne levou zadni zvladnes souboje i s polovinou
@OndraBS (23.11.2019 00:24): takze kdyz si nastavis ze Deidranna bude mit neomezeny pocet tvoricich se jednotek, tak budes mit napadene mesta non stop. Ja si to proste nastavim podle sebe vse,tzn. kdyz mam nastavene neomeze utoky nepratel tak zas pridam autoresolve factor, tedy ze souboje ktere se odehravaji s milici bez toho aniz by se odehravali v takticke mape, budu mit zvyhodnene a milice je tak silnejsi
Zkusil jsem hned po dobytí Drassenu ihned zlikvidovat všechny armády v okolí dolu. Pomocí cheatu samozřejmě, jen na zkoušku, bych to jinak nedal. Hromadný útok poté nepřišel. Z toho opět plyne, že hromadný útok se skládá z okolních armád, které se vrhnou na důl všechny najednou.
Myslel jsem, že obtížnost v 1.13 bude vyvážená podle toho kolik si zvolím IMP postav. No nyní mám spíš pocit, že obtížnost již počítá s tím, že využiji všechny IMP postavy, k tomu Bobby Rais obchod na max. Ale když jsem žoldákům koupil lepší zbraně, tak stejně stříleli vedle jak ta jedle, protože měli nízký Markanship. Asi lepší jim raději nechat pistolky.
@ntz (21.11.2019 17:00): Hru jsem nyní koupil. Jelikož jsem platil Paypalem, stálo mne to celkem 240 Kč, ale to mi neva, to je pakatel. Ale fakt že jo, máš pravdu, nainstaloval jsem na ni to upgrade, a kompletně bez problémů! :) Hurá! :) Zdá se tedy již, že vše funguje tak jak má, včetně těch soubojů. No ale řeknu vám, je to pěkně těžký, střední obtížnost mi oproti Vanile mi dává dost zabrat, nedostanu se ani do Drassenu. A to jsem Vanilu dohrál několikrát. Jsem si myslel, že když hned na začátku náhodou najdu u nepřítele ultravisor, že to bude v pohodě. A vono prd. I když jsem ještě k tomu kamuflovaný a schovaný za překážkou, tak ani v noci nemá nepřítel problém mne zabít jednou kulkou do hlavy.
@valcik (21.11.2019 12:18): Jsem to zkusil jen rozbalit do samostatnýho adresáře a né do hry. Přesto se mi ten seznam chybových hlášek zobrazil.
O poměr stran mi nejde, ten mám správný, a vlevo i vpravo mám černou mezeru. Ale když prostě na monitoru o vysokým rozlišení zobrazím něco s nízkým, tak se to dost zkazí.
kup si tu hru a bude to fungovat ... uz jsem psal nize, na GOGu se to da koupit za 2 stovky a ta distribuce co na GOGu maj je odladena aby fungovala i na novejch masinach ...

navic to, co ty pises okazuje na to, zes' to nainstaloval do C:Program Files ... Preinstaluj to nekam bud do svyho uzivatelskyho adresare nebo proste nekam jinam, kde mas plna prava
@OndraBS (21.11.2019 06:36): Nie. Ak sa tá chybová hláška objavuje počas inštalácie, najskôr si rozpakuj archívny súbor s modifikáciou do samostatného adresára a jeho obsah potom ručne prekopíruj do inštalačného adresára hry.

@OndraBS (21.11.2019 06:34): Nastav si v hre hociktoré rozlíšenie, na ktoré si zvyknutý, napríklad 800x600. Potom nastav v ovládacom paneli grafickej karty škálovanie na GPU, hru spusti normálne v režime fullscreen tak ako si ju spúšťal aj doteraz a obraz hry sa roztiahne na výšku tvojho širokouhlého monitora bez toho, aby sa zdeformoval. edit: pre lepšiu predstavu ako to vyzerá - pillarbox (wikipedia)
@OndraBS (19.11.2019 18:00): Omluvám se, že se opakuji, ale vážně mne prosím zajímá, jestli po instalaci 1.13 vám to vypíše ten seznam (can not open output file, tedy nelze otevřít výstupní soubor).
@valcik (19.11.2019 20:21): Moc to nechápu. Mám si tedy nastavit menší rozlišení než mám nativní, spustit hru v okně a né ve fullscreenu, a pak obraz roztáhnout? Jestli si rozumíme, tak já si dávám rozlišení 640 x 480 právě proto, aby vše nebylo tak malinké. Jenže na monitoru o nativním rozlišení 1920 x 1200 se to samozřejmě při fullscreenu 640 x 480 zdeformuje. Neumím si představit, že by se mi podařilo 640 x 480 roztáhnout na celou obrazovku bez deformace.
ja uz bych asi Vanillu ani samotne 1.13 nezahral. U Vanilly me odrazuji (ne)zvuky zbrani a jejich maly stereotypni pocet. U obou porad stejne mapy. Uz jedine nejakej mod na 1.13 a kdyz uz navrat ke klasice tak jedine v podobe Wildfire. Je to jako bych se z BrutalDoomu vracel k Doom 1. Jedine snad ciste z nostalgie :)
@OndraBS (16.11.2019 23:36): Na širokouhlom monitore si môžeš prepnúť škálovanie z monitora na grafickú kartu, aby si obraz po roztiahnutí do natívnej výšky monitora zachoval pôvodný pomer strán. Vtedy sa nezdeformuje, akurát budeš mať po boku dva zvislé čierne pásy. NVIDIA má nastavenie škálovania v ovládacom paneli:
https://i.imgur.com/q6Xfzdw.png
@ntz (19.11.2019 00:59): Chci se tě prosím zeptat, jestli i při koupení hry a následné instalaci 1.13 to také vypíše dlouhý seznam, že to něco nenašlo. (can not open output file, tedy nelze otevřít výstupní soubor).
@90210 (19.11.2019 08:41): fair :) ...

ja hraju bud na normal a nebo na easy ale mam tu svoji instanci hry pomerne dost vytunenou do vyssi obtiznosti (napr. mam nastaveno nejpomalejsi mozne leceni a opravovani, zaplou aggressive ai u nepratel, upravene pocty nepratel a dalsi ..) a hraju *vzdy* iron man a malokdy loaduju ...

uz jsem to tu nabizel mockrat ... pokud ma nekdo zajem, tak mam tuhle instanci hry (tu svoju upravenou - bohuzel ty upravy nemam v nejakem patchi co by sel aplikovat na hru) a mohu ji nabidnout ke stazeni .. je to build 4870 (relativne hoodne starej v1.13) kterej ma porad naprosto bezvadnej feeling te originalni hry se spoustou vylepsenima ale neni to jeste uplne jina hra jako v soucasnejch buildech (8xxx) v1.13 .. pokud nekdo chce muj build, napiste mi PM
@OndraBS (19.11.2019 06:17): IMHO to nejde, musi se tam vycvicit milice.

@OndraBS (19.11.2019 04:58): Na zacatku hry, kdy souper taky nema moc dobry gear, si to s tebou chce casto spis rozdat na ferovku, kdy je mozny udelat instakill. Je to spis vyhoda pro tebe, protoze mas jen pistole a Ira s Dimitrym se navic na dalku netrefi, takze je vse jen na tvem zoldakovi, tedy samozrejme ve vanille. Doporucuji vlezt na tu strechu.

@ntz (19.11.2019 00:59): Souhlas, taky me vzdy nejvic bavila ta uvodni cast hry, kdy to vse lezelo na mem vlastnim zoldakovi a byl to opravdovy survival a vyzva. Obsazeni Drassenu, nasledne hekticke cviceni milice, nalezeni Skyridera, obsazeni SAM site. Mezitim naskriptovyny utok na Drassen, ke kteremu obcas doslo, ale obcas se vyslane jednotky rozmelnily v okolnich sektorech. Pokud uz k utoku doslo, tak to byl jak rikas jeden z nejzabavnejsich souboju ve hre. 1.13 jsem nikdy nehral, ale sam jsem hru hral vzdy na hard a sam si to zobtiznoval tim, ze jsem s mym zoldakem zacinal s marksmanship treba na 55, ale diky maximalni wisdom mel uz v teto fazi pres 70 a prvni 2 zoldaky z AIM jsem najimal az na obsazeni dalsiho mesta, vetsinou Almy. Daval jsem vzdy prednost levnejsim zoldaku jako treba Fox, Wolf, Ice, Grunty, Fidel nebo pozdeji Larry u MERC a obecne zoldaky, ktere jsem znal uz z jednicky. Trevora jsem na jednu hru vzal, protoze ma zajimavou specializaci, ale otravnej aussie akcent a po udelani 2 levelu je z nej razem nejdrazsi zoldak ve hre. Taky rozodne nedoporucuju.
Podařilo se někomu vyřadit SAM SITE jednou provždy? Já když zničím počítač, tak se stejně obnoví. Jednou jsem mnoha výbuchy zničil všechny raketový věže a stejně základna fungovala dál. Tak asi nezbývá než tam mít milice.
@OndraBS (18.11.2019 23:41): Ležím, mám brokovnici ve 100procentním stavu, nejsem zrovna amatérský žoldák, a zatímco se ani s přesnějším mířením netrefuji, protivník mi klidně přiběhne až před hlaveň, pak mě oběhne a kopne mne do žeber nebo mi dá herdu do zad. :) Asi nějaká chyba v instalaci nebo co. To můžu rovnou v ini vypnout veškerý palný zbraně a zahrát si na středověk. Zkusím ještě koupit čistou origo, provést upgrade a uvidíme, jak to půjde. Protože tohle mi ještě před týdnem nedělalo.
1) JA2 se da koupit
2) drassen counterattack je naopak jedna z nejzabavnejsich casti hry ... Ja to navic uz nekolik let hraju na `iron mana'
3) trevor na zacatek je imho blbost ... ty potrebujes palebnou silu, takze se ti vic hodi najmout vic levnejch mercs nez jednoho ultradrahyho trevora kteryho ja - veteran ja2 - ostatne *nikdy* neberu pac je to jester
4) v 1.13 muzes mit az 6 vlastnich zoldaku .. ja si vetsinou delam na zacate 2 a pak pridavam dalsi ciste kvuli tomu, abych nemel pocit, ze cheatuju
@OndraBS (18.11.2019 20:45): Ve vanilla verzi to fungovalo dobre, sam jsem podobnej battle v Drassenu s bidnou pocatecni vybavou vyhral, ale v 1.13 je to mozna jiny, nevim. Ja hral vzdy jen puvodni verzi, 1.13 bych doporucil jen tem, co maji JA2 uz dohrany, idealne vickrat a nudi se i na nejvyssi obtiznost. Neni to definitivni verze pro tu, co JA2 nehrali, spis vylepseni pro skutecny fanousky hry. Vychazim teda z toho, ze jsi JA2 nehodnotil.
Mám tak neschopný střelce, že i když mají hbitost, obratnost, trefování ve slušných číslech a zbraň v zachovalým stavu, tak se netrefí snad ani z pár metru, to už je možná lepší k protivníkovi doběhnout s mačetou, ta fakt není normální a reálný tohle. Všiml jsem si, že souboji zblízka dává protivník často přednost před střelbou. Jako to už je ujetý a přehnaný. Chladná zbraň lepší než střelná? Na to nemám nervy. To už tvůrci V1.13 přehnali.
@90210 (17.11.2019 10:37): Mno, předpokládám, že hra se snaží o co nejvyšší reálnost. Pokud budeme všichni na střeše, tak v reálu nepřítel asi nebude tak blbej, aby se nechal vystřílet. Pěkně by si nás obklíčil a nespěchal by, jeden dva granáty na střechu by pak stačily. Nehledě na to, že si může počkat až někdo doveze minomet, případně Deidranna má ještě vrtulník a letadlo. :)
Při instalaci 1.13 mi to vypíše dlouhý seznam, že to něco nenašlo. (can not open output file, tedy nelze otevřít výstupní soubor). Taky vám to dělá? Je to tisíce položek. Hra pak funguje, tak nevím co je za potíž. Nicméně pokud upgraduji klasickou původní JA2, tak mi pak nefungujou zvuky střelby. Při upgrade JA2 Gold mi to funguje. Možná to upgrade je určeno pro určitou verzi, kde to vše najde, a pak se vše nainstaluje tak jak má a funguje tak jak má. Ale pak netuším, jaká je to verze.
@OndraBS (17.11.2019 12:18): tak stejne je to vsechno o tom jak si o nastavis v INI, ja se s tim piplal tak aby to vse sedelo tak jak chcu,tedy jaky si to v INI udelas takovy to mas. Podle me moznost tvorby vice IMP postav je spatne ale ja davam jen specializaci SNIPER, protoze sejne je otazka casu kdy cely muj tym bude mit snipera a k tomu nejakej automat a od cca pulky hry uz mam z kazdyho snipera, a je to pak tym terminatoru a do konce hry uz to byva prochazka ruzovou zahradou. BTW: hraju Urban Chaos ted a ty mapy sou opravdu uplne jinde, o dost propracovanejsi a daleko vic zastavene,takze to opravdu vypada jako ve meste
Jak si nastavujete prvního svýho žoldáka? Já když jedu ponovu, tak mu dám night ops, teaching, stealth. Když postaru, tak night ops a camouflage. Záleží co si nastavím za Skill Traits na začátku hry. Uvažoval jsem o auto weapons expert, nebo v kombinaci s marksmanship, ale to mne je pak líto ostatních možností. Někdy jsem dal teaching expert, abych mohl rychleji trénovat milice. U volby camouflage se mi líbí možnost maskovat všechny mé žoldáky při minimum spotřeby pasty. Zpočátku žoldáky nenajímám, nechávám si to později na Trevora, mého oblíbence.
@valcik (17.11.2019 11:32): Tak to mne taky napadlo, že bych nejdřív různě trénoval kolem, získával lepší věci a pak šel na Drassen. Jenže mne pak Enrico začne honit a důvěra civilistů klesá.
@OndraBS (17.11.2019 11:20): Trigger sa spustí až po obsadení bane, vžycky som teda najprv oslobodil letisko, objednal dodávku zbraní s optikou, počkal 24 hodín na doručenie a až potom oslobodil sektor s baňou. Alebo som sa na začiatku vybral do Chitzeny, kde oslobodíš amerických turistov a odprevadíš ich do Drassenu. Súboje proti pohyblivým hliadkam nie sú až také náročné, väčšinou získaš pár noktovízorov, zlepšíš si marksmanship a hlavne povýšiš celú skupinu o pár úrovní. A teraz mám absťák a idem inštalovať sedmičky! :-)
@valcik (17.11.2019 10:47): Ano, to už mne napadlo, že bych si to mohl vypnout, díky za tip a info kde to hledat. Zvážím to. Ale předpokládám, že tvůrci 1.13 to myslí dobře a mají to schválně zapnuté. Pokud cokoliv upravím, tak tím pokazím myšlenku tvůrců 1.13. :)
@OndraBS (17.11.2019 10:30): Včera som inštaloval aktuálny build 1.13 do Stracciatelly a vidím to tam, je to defaultne zaplé. Zakážeš to nastavením parametra TRIGGER_MASSIVE_ENEMY_COUNTERATTACK_AT_DRASSEN na hodnotu FALSE, nájdeš ho v súbore ja2_options.ini v podadresári Data-1.13
@OndraBS (17.11.2019 10:30): Doporucuju pobrat co nejvic munice a zakempit na strese, idealne jeste kdyz se podari vycvicit nejakou tu milici. Zvladnout se to da, ale v tyto fazi hry jeste nejsou k dispozici dobry zbrane.
@mazar1234 (17.11.2019 09:38): Takže jestli to dobře chápu, tak origo přímo od autorů 1.13 by to tedy mělo být vypnuté a ta šílená armády by přijít neměla. Někdo ji tedy zapnul? Zkusil jsem stáhnout přímo původní origo čistou JA2(1999) instalačku, je to jen jeden exe soubor, víc nic, instaluje se postaru, takže by neměla být upravena. Poté jsem nainstaloval ty upgrady a ta armáda stejně přišla. Ale zjistil jsem, že čím více vojáků kolem Drassen dolu pobiju, tím ta šílená armáda bude menší. Protivník si tedy při útoku pomáhá armádou z okolních sektorů. Poznal jsem to podle počtu vojáků a taky podle zbraní. Takže ještě je tu možnost nejdřív vybít všechny okolní sektory kolem Drassen dolu, teprve poté vysvobodit Drassen důl a počkat na zbylé příchozí elitní komando. Mno, otázka je, co je jednodušší, protože ty okolní armády jsou drsné a dobře vybavené. A možná se to ani nedá stihnout. Jeden celý den hraní na to asi nestačí.
@OndraBS (17.11.2019 05:02): Ono to dava smysl, protoze Deidranna po tom, co Drassen obsadis, v prostrihu rika, ze tam posle sve jednotky, takze je to hracem i vicemene ocekavany. Me se to stavalo docela casto a tuto cast hry, kdy obsadis prvni mesto, prvni SAM site a mas jen svyho zoldaka, kterej se extremne rychle zlepsuje a par dalsich ubozaku typu Ira a Dimitry, povazuju za nejzabavnejsi.
Mne by zajímalo, jestli je normální, aby po dobytí Drassenu na mne přišla armáda cca 60 vojáků, z toho půlka elitních. Na střední obtížnost. Jestli je to takhle v pořádku, jestli to dělá i těm co mají čistou original hru patchovanou na 1.13. Nebo jestli to dělá jen ta "upravená" hra stažená z ulozto.cz, jak jsem již zde zmínil.
Nope, tie tri knižnice som mal v inštalačnom adresári hry, presne podľa návodu v readme. Modifikácia bola tiež nainštalovaná správne, rovnaký build inštalovaný z toho istého balíka som roky hrával s rovnakou verziou hry na sedmičkách. Asi nakoniec oprášim trinásťročné dvojjadro, prepastujem chladiče a nainštalujem starý OS, ale aj tak vďaka!
@valcik (16.11.2019 12:39): Je možné, že to upgrade pro WIN funguje jen pro Jagged Alliance 2 Gold. To jsem stáhnul z uložto. Pak jsem upgradoval oběma upgrady na V1.13. Postup instalace jednoho a druhého upgrade se liší, je uveden na jejich stránkách. Poté jsem použil to Wine. Ale ono to má tendenci rozbalit ty tři dll sice do hry, ale do nový složky. Je třeba zadat, aby ty tři dll šli přímo do hry, né do nový složky.
Zdravím nadšence JA2. Zkusil jsem V1.13 7xxx a hned mne překvapila daleko vyšší inteligence nepřátel. Už nejsou tak blbí jako v původní verzi a hned na začátku jsem měl co dělat i ve střední obtížnosti. Nepřítel už vám jen tak nevběhne do rány. Pěkně se kryje, je opatrnější, klidně si vás obejde, vyleze na střechu, atd. Hned jsem šel na Drassen a tam jsem vždy skončil po dobytí dolu, protože přišlo komando od Deidranny, cca 60 nepřátel, z toho půlka elitních. Tady mne to vždy přestalo bavit. Pochybuji, že je vůbec možné tohle ustát. A pokud ano, tak je to na celý den, což je otrava. Začátek hry jsem si neuměl představit bez najmutí Trevora z AIM, který umí ze všech nejlépe a nejrychleji vše opravit, hlavně zbraně, což je pro mne alfou a omegou, aby se nezasekávaly a byly spolehlivější, přesnější. Je inteligentní, umí otvírat zámky a objeví pasti. Problém je, že je děsně drahý, Takže to chce hned dobýt Drassen důl a všechny prachy cpát do něj, prodloužit mu smlouvu co to jen půjde, ještě než zdraží nebo si to rozmyslí. Velmi v upgradu hry oceňuji možnost rapidního zrychlení hry klávesou minus na numpadu. Jinak co mne trápilo, je nastavení rozlišení. Při vysokém bylo vše příliš mrňavé. Nízké rozlišení to zase rozmázne. Každopádně je to dost drastický záhul pro oči, zničit si zrak asi za to nestojí. Mám IPS monitor Dell U2415 s rozlišením 1920 x 1200 a hrál jsem na tom s rozlišením 800 x 600. Mimochodem doporučuji nestahovat hru z ulozto.cz, raději si ji sehnat jinde. Protože pokaždé, když jsem ji stáhnul z ulozto, tak jsem pak zjistil, že hra je už je od někoho upravená a má chyby, jako třeba stovky tisíc peněz hned na začátku hry, možnost najmout Miguela a Carlose hned na začátku, atd. a kdo ví, co je ve hře ještě "upravené", tedy pokažené. Po upgradu na nejnovější verzi 7xxx se sice některé chyby opraví, ale otázka je, jestli všechny. Takže asi raději koupit origo základ, není drahý, a ten pak upgradnout na nejnovější v1.13, který je ke stažení z netu. Musel jsem ale stáhnout obě varianty, tedy tu větší i menší, a použít obě. pak ještě stáhnout do hry upgrade pro Windows 10. Pak už mi to šlapalo skvěle. Odkazy jsem našel na ja2.wz.cz
v rootu te 1.13 instalace je adresar Docs a tam je mimo jine PDFko popisujici klavesove zkratky ..