Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Indianapolis 500: The Simulation

Indy 500

01.06.1989
1990
72
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jak již sám název hry napovídá, jde o simulaci populárního amerického formulového závodu 500 mil Indianapolis. Hra nabízela pouze jeden jediný oválný okruh a umožňovala závodit za tři různé závodní týmy, March/Cosworth, Lola/Buick nebo Penske/Chevrolet. Vše bylo zpracováno v poněkud primitivní 3D grafice, která ovšem zajišťovala oproti jiným tehdejším formulovým hrám solidní realistické závodění.

Závody působily věrohodně a nechybělo jim snad nic, co k pravým závodům Indycar patří. Při tréninkových jízdách jste na svém monopostu mohli upravovat řadu nastavení, která měla vliv na vaši výslednou rychlost. Začátek závodu probíhal letmým startem. Při závodech jste se museli vyvarovat nárazům do zdi, nebo do okolních vozů. Při haváriích nechyběly žluté vlajky se zákazem předjíždění. Museli jste také hlídat stav paliva v nádrži a včas měnit pneumatiky, aby nedošlo k defektu. Ze závodu vás mohlo vyřadit také přehřátí motoru.

Závodní nabídka je jednoduchá. Nabízí tréninkový mód, kvalifikaci a závod samotný. Hlavní závod je ale dosti zdlouhavý, proto je v nabídce i několik kratších závodů s nižší obtížností pro nezkušené řidiče. Například závod pouze na 10 kol, bez žlutých vlajek, ve kterém je váš monopost nezničitelný. Největší výzvou je samozřejmě hlavní závod na 200 kol, který je již plně realistický.

Hra kromě IBM PC verze vyšla také na Amigu.


Poslední diskuzní příspěvek

Za normálních okolností bych řekl, že je to strašná blbost, jezdí se tam pořád dokola a je to nuda. Jenže jsem letos sledoval skutečné Indy 500 (díky účasti Fernanda Alonsa). Tahle stará hra svým primitivním způsobem dokáže poskytnout pocit, jaký jsem měl při sledování toho závodu. Tedy že je to rychlé jako prase, vše se může ve zlomku sekundy podělat a správně projet zatáčku není tak snadné. Vážně na mě z téhle hry dýchla atmosféra skutečného závodu, a to i přes opravdu katastrofálně zastaralou grafiku, zvuky a trochu zvláštně citlivé ovládání. Myslím, že jsem neskončil jen u prvního pokusu.

Dají se ve hře nějak ladit setupy, nebo je to jen o výběru správného "presetu"?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hodnotit tuhle hru je velice obtížné. Záleží totiž spíš na tom, co hráč preferuje - jestli realističnost, nebo hratelnost. Obojí dohromady se nedá skloubit. Hrál jsem jen verzi pro Amigu, takže hodnotím právě tu.

Jedná se o slavný závod na 500 mil v Indianapolis. Nic více, nic méně. Můžete zkusit zajet maximálně kvalifikaci, ale ve výsledku vám to bude úplně k ničemu, protože v tak dlouhém závodě se pořadí promíchá mockrát.

Co je při závodě působivé, to jsou především kolize. K těm mimochodem dochází velice snadno, stačí zlomek sekundy nepozornosti, štrejchnutí soupeře, špatný pohyb, prostě cokoliv, a letíte. Většinou do zdi. To z hry dělá neskutečně obtížnou věc, doslova nedohratelnou. Kolize jsou ale parádní, létají třísky z aut, často nějakou větší kolizi vidíte i z dálky.

Zajímavé jsou pit-stopy, i když po prvních pit-stopech musíte úplně ztratit přehled o závodě, tj. kde přesně jsou soupeři před vámi a za vámi. Brzy se pole promíchá a jedete závod s formulemi o kolo i více kol zpátky nebo obráceně.

Byla to asi první hra, kde už jsou skvěle provedené replaye. Replay můžete zpomalovat i nahlížet z více úhlů.

Při kolizi se objeví žlutý praporek a závod je zpomalen. Nesmíte předjíždět, jinak vás čeká penalizace. Tenhle prvek je velmi reálný a uvítal bych ho mj. i v novějších formulích. Během žlutého praporku je jízda ovšem nebezpečná, všichni se na sebe naštosují a také hrozí vysoké riziko smyku.

Dá se jet i kratší závod, ale to vlastně spíše jako trénink, neboť kratší závod na 500 mil jaksi není závod na 500 mil :)

Shrnuto: Perfektní provedení závodů, které je však natolik obtížné, že pochybuji, že to někdo dojede do konce (myslím ten plný závod na 500 mil). Bohužel je to ovál, a tak se závod zhruba po pár kolech stane taky hrozně nudným. Ale vzhledem k efektům, propracovaným kolizím a dávky adrenalinu to doporučuji si zahrát.

Pro: realističnost, propracované kolize, safety car zpomalení, replaye

Proti: astronomická obtížnost

+12