Jak již sám název hry napovídá, jde o simulaci populárního amerického formulového závodu 500 mil Indianapolis. Hra nabízela pouze jeden jediný oválný okruh a umožňovala závodit za tři různé závodní týmy, March/Cosworth, Lola/Buick nebo Penske/Chevrolet. Vše bylo zpracováno v poněkud primitivní 3D grafice, která ovšem zajišťovala oproti jiným tehdejším formulovým hrám solidní realistické závodění.
Závody působily věrohodně a nechybělo jim snad nic, co k pravým závodům Indycar patří. Při tréninkových jízdách jste na svém monopostu mohli upravovat řadu nastavení, která měla vliv na vaši výslednou rychlost. Začátek závodu probíhal letmým startem. Při závodech jste se museli vyvarovat nárazům do zdi, nebo do okolních vozů. Při haváriích nechyběly žluté vlajky se zákazem předjíždění. Museli jste také hlídat stav paliva v nádrži a včas měnit pneumatiky, aby nedošlo k defektu. Ze závodu vás mohlo vyřadit také přehřátí motoru.
Závodní nabídka je jednoduchá. Nabízí tréninkový mód, kvalifikaci a závod samotný. Hlavní závod je ale dosti zdlouhavý, proto je v nabídce i několik kratších závodů s nižší obtížností pro nezkušené řidiče. Například závod pouze na 10 kol, bez žlutých vlajek, ve kterém je váš monopost nezničitelný. Největší výzvou je samozřejmě hlavní závod na 200 kol, který je již plně realistický.
Hra kromě IBM PC verze vyšla také na Amigu.
Za normálních okolností bych řekl, že je to strašná blbost, jezdí se tam pořád dokola a je to nuda. Jenže jsem letos sledoval skutečné Indy 500 (díky účasti Fernanda Alonsa). Tahle stará hra svým primitivním způsobem dokáže poskytnout pocit, jaký jsem měl při sledování toho závodu. Tedy že je to rychlé jako prase, vše se může ve zlomku sekundy podělat a správně projet zatáčku není tak snadné. Vážně na mě z téhle hry dýchla atmosféra skutečného závodu, a to i přes opravdu katastrofálně zastaralou grafiku, zvuky a trochu zvláštně citlivé ovládání. Myslím, že jsem neskončil jen u prvního pokusu.
Dají se ve hře nějak ladit setupy, nebo je to jen o výběru správného "presetu"?
Dají se ve hře nějak ladit setupy, nebo je to jen o výběru správného "presetu"?
Pro: realističnost, propracované kolize, safety car zpomalení, replaye
Proti: astronomická obtížnost