Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bodkin: co pořád máš s tou adventurou? :-) PST šel hrát různými způsoby => je to RPG. A i kdyby tam nebyly souboje vůbec, je to pořád RPG.
To není fér, tu se bavíme o RPGčkách! A jinak jsem slyšel, že SS mají promakanější systém než JA.
LJ: Na poměry adventůry tam bylo nechutně mnoho soubojů.

Say: Už se to tu řešilo dostkrát a nakonec jsem svrchovaně rozhodl, že nejlepší soubojový systém měl Albion a Stíny nad Rivou.
City Gates jsem taky moc nepochopil. A dlouho jsem si myslel, že rozhovor kupce se stráží ohledně nějakého Black Lotus má smysl pro nějaký quest. Bohužel jsem se zřejmě mýlil. Ale je tam ten kupec, kterému můžeš pomoct a pak od něj koupit pár věcí za levno (měl stejnak prd, ale levné střelivo jsem si vzal), pak je tam miniquestík ve stylu Romeo a Julie, v Hospodě jsou tajné dveře a za nimi lich. Takže na tak malý prostor, celkem dost ke konání a taky je tam malý klučina co ti zadá velký quest ve Větrově, kde je taky dost vedlejších questů. Takže i tato malá lokace plní svůj účel:)
A nejlepší souboje má stejně Fallout 2.=) Možná je to převahou boje na dálku, nevím... Ale třeba na blízku mi sedl takový promakaný Zaklínač (ještě aby ne, když se na animacích šermu podílel mistr světa tohoto oboru). A i volby v KOTORech nebyly špatné. Prostě cokoliv, u čeho člověk musí trošku přemýšlet a ne zběsile mačkat myš.
"V Athkatle snad neni jediny dum, ktery by nebyl spojen s nejakym questem"

Jo, to je pravda a osobne mi to tez prislo (po nekolika dohranich) divné.
Ale vzhledem k tomu, ze pri jednom hraní hráč nemůže jen tak (kvůli postavám v partě, pokud je nestřídá) udělat všechny questy, tak to pak nepůsobí o moc hůře jak v BG 1, kde při prvním hraní mi naopak velice vadila ta spousta zbytečných domků.

Rozšíření city gate by nebylo špatné, ale že bych na tom zrovna nějak lpěl, to zase ne.
4Last jedi - Obe pojeti mesta ma neco do sebe, Athkatla by byla dovedena k dokonalosti tim, kdyby me prinesla aspon jednu lokaci ve stylu prvniho dilu, idealne napriklad rozsirit lokaci City Gate o dalsi ulice, kde by byly obycejny domy, ktery by se daly vykrast, a 1-2 questy. V Athkatle snad neni jediny dum, ktery by nebyl spojen s nejakym questem, snad krome jednoho v Dock district.
90210: Nie tak som to nemyslel, skôr, že proste v Athkatle bolo niekoľko postáv, ktoré si mohol len tak prekecnúť a v podstate sa nič podstatné nedozvedieť, prípadne boli tie štvrte fakt odlišné a každá mala svoje špecifické čaro a drobnosti, napr. aj veci ako šialený kňaz v Prístavnej štvrti, podrýpavé detičky v chudinskej štvrti, prípadne kecy zákazníkov Dobrodruhova krámku na Waukeen Promenáde celkovo tvorili atmosféru, kdežto z prvého BG mi utkvela len štvrť s chrámom Umberlee. Čiže presne ako píše Isair.
Ad questy, tam sa mi páčilo, že v Athkatle väčšina questov od obyčajných obyvateľov (či už chudákov alebo bohatých z vládnej štvrti) boli skutočné len také na fantasy svet relatívne bežné pozemské lapálie a žiadne epické udalosti, ako tých pár veľkých sidequestov ala Firkraag alebo Cult of Unseeing Eye. A dokonca aj v nich hra ponúkala množtvo, pre hlavný dej a postup v hre, nepodstatného lore.
Jo, Baldur's Gate je oproti Athkatle takove nemastne a neslane a ve vetsine domech a hospodach naopak jsou budto obycejni obyvatele, kteri nic nedelaji, nebo zadavaci questu, kdezto v Athkatle je i spousta zajimavych udalosti/ostatnich postav. (at uz se jedna o ty skupinky, ktere jsem vypsal nize, nebo ruzne jine diskuze (treba pred Sini zariciho srdce + ty rozhovory mezi zlodeji a upiry a nasledne jejich souboje atd...) a pusobi tedy takovym zivejsim dojmem.
4Last jedi - Tou mrtvolnosti myslis to, ze ti v kazdym baraku nikdo nenabidl quest? To jsem ja naopak ocenil.
Bodkin: heh, já kvůli tomu rezignoval na dohrátí Arcanum :-) . Tam byly souboje MNOHEM horší a hlavně těžší. V PST mě bavily, dokonce ani ten interface mi nevadil. Navíc zrovna při cestování ve sférách má hra největší spád a jak píše LJ, hodně soubojů tam fakticky není (resp. drtivé většině - Baator, Outlands - se můžeš vyhnout).

edit - LJ: s Athkatlou vs. Baldur's Gate souhlasím, já též mnohem raději to první město. BG je děs (tedy hlavně kanalizace a pak to neustálé obcházení hradeb...).
90210: tak v pôvodnom BG mi okrem blbých prestupov medzi štvrťami mesta vadilo, že napriek peknému grafickému pozlátku bolo v tých štvrtiach nejak mŕtvo, ale aby to nevyznelo, že jednotka sa mi nepáčila, aj tá ma u mňa veľmi významný piedestál, ale BG2 je proste moje femme fatale v rámci hier. :)
Boj, interface a sesilani kouzel byly nejslabsi strankou PST.

4last jedi - Zajimavy, vsechno kvuli cemu chvalis Athkatlu imho sedi mnohem vic na Baldur`s Gate v BG a naopak.
Bodkin: práveže na pomery RPG bolo toho boja v PT dosť málo.
Čo sa týka BG2, tak ja ho mám rád práve naopak pre to dýchajúce mesto, ktoré nie je len krčma, obchod a pár questgiverov, ale normálne herne fungujúci samostatný svet/systém s rôznymi zákutiami, obyvateľmi a tajomstva, pre mňa je jednoducho Athkatla najlepšie a najkrajšie spracované herné mesto ever. :)
Isair: To je holt těžký. Na BG1 mám rád právě tu roztahanost, že si můžu jít po pobřeží, prohlížet lokace a sem tam se něco objeví. Kdežto BG2 tě sváže jen na město, až mě z toho chytala agorafobie.

Edit: Proto mám třeba i rád Gothic1/2, protože si tam můžu běhat po kopečkách a prolézat hůře dostupná místa a vždycky tam něco najdu. To je holt ta slabost pro explorování.

A co se těch soubojů týče... Já nikdy nedohrál Planescape: Torment? Proč? Dostal jsem se do labyrintu a pak těch sfér a je to tam samý boj a bitka. Hnus, odpor, fuj fuj fuj. Boj P:T z mého hlediska hrozně uškodil. Adventůření je to dobré, ale...
Jo v IWD 1 zase az tak moc skvelych soundtracku neni (mozna tak 2 co si z hrani pamatuji), ale datadisk je na tom rozhodne o neco lepe. (a mimochodem P:T na tom nebyl o moc lepe, tam bylo tech dobrych soundtracku take max. 3, coz ale vetsinou staci, tudiz bych si rozhodne na soundtracky v ID nestezoval, nebot i tech nekolik bylo dobrych)

Bodkin: Docela souhlasím:), ja IWD hraju temer vzdy po BG a kolikrat se u nej bavim i vice, nebot je to takova odreagovacka a hlavne po roztahanem BG 1 je IWD daleko sviznejsi. (kazdopadne i tak mam radeji BG2, na ktere se pred hranim tesim o neco vice, ale trochu bych mozna vahal u IWD 1 vs BG1)

Ale nesouhlasim s tema vedlejsima questama na ziskani 15 tis zlata, ti vetsinou staci jeden quest (treba ty otroci) a zabit par tech silnejsich skupinek nepratel a prodat jejich vybaveni (jedna je v hospode na promenade, druha na moste v jedne hospode, jedna ve chranenem dome v chramove ctvrti a jedna je ve stokach), vlastne mozna by stacilo znicit i jen tyhle skupinky a do vedlejsich questu se ani nepoustet. A i kdyby nekdo nechtel, tak vetsinou staci tak splnit 3 vetsi questy a muzete pokracovat v hlavni linii (coz muze byt tak 5-8% ze vsech vedlejsich questu, ktere muzete plnit ve 2he kapitole).
4mcz - Torment jsem kdysi jednou dohral a zadna skladba me nezustala v pameti ani tyden po dohrani, narozdil od tech Falloutu, ktery si tak nejak vybavuju dodnes a je to taky hodne let, co jsem je dohral. Soundtrack PST jsem si pustil jednou a bylo to celkem nevyrazny, i kdyz ten main theme jsem si samozdrejme vybavil.

Jinak za nejvyraznejsi melodie herni historie povazuju pc speaker v podani Ski or Die, Golden Axe nebo Arkanoidu, to bylo hodne silny.:0)
K P:T i Falloutu dělal soundtrack Mark Morgan - mistr herního ambientu. Obšlehnutá v P:T z Falloutu? Tak to ani náhodou. Podobná je, to jo, ale je asi tak stejná, jak F a P:T. IMHO jeden opravdu z nejlepších a nejvýstižnějších soundtracků co znám.
90210: PST vs Fallout: nesouhlasím. Fallout nemá nic jako třeba Deionarra's theme, přičemž v Tormentu je takových skladeb vícero. A vůbec celý ten soundtrack působí hodně jinak (a to je znám oba), byť od stejného autora.

Ale ok, uznám, že možná samostatně je soundtrack IWD lepší, resp. slyšitelnější...
4mcz - Ja si samozdrejme taky nevzpominam na hudbu z her, ktery jsem kdysi hral a ani nedohral. Zrovna nedavno jsem si sehnal sountracky k hram od Black Isle, abych nasal jejich feel a pritom je nemusel hrat a IDW ma skvelej sountrack. Naopak tezka slabota je IMHO zase mnohymi vychvalovanej sountrack k Tormentu, coz je v podstate obslehnuta hudba z Falloutu.
90210: jsem čekal, kdy někdo zmíní i hudbu :-). Tak jo - mimo úvodní vesnice (a možná menu), byla tam vůbec nějaká? Já to dohrál téměř dokonce a fakt si na žádnou nevzpomínám.
Je to hlavne o ty temny ledovy atmosfere, plus samozdrejme skvela hudba a lokace, ktery jsou nejlepsi ze vsech infinity her. Navic je pravda, ze to ma klasicky primocary fantasy pribeh. Slabsi je az druhy dil.
Ne, že bych hodnotil kvalitu dialogů podle kvantity, ale nejdelší rozhovory mají v IWD pět řádků, přičemž základní sada slov se sestává především ze "zabij", "přines" nebo "zachraň".

V tomhle směru rozhodně preferuji styl BG2/KOTOR/DAO a vzájemné rozhovory parťáků - byť se nejedná o žádná literární veledíla, u klasického fantasy se asi lepší kvalita čekat nedá (horší nicméně jo)...

A souboje jsou tam příšerné, vlastně tam jsou jenom souboje.
Dragon Age má približne rovnaký počet súbojov ako IWD. Narozdiel od Dragon Age, ma ale súboj v IWD bavil, mal lepší vývoj postavy a výrazne lepší dej/atmosféru.
Tiež súhlasím, že IWD malo lepšie dialógy ako BG2/DA. Bioware sa má ešte hodne čo učiť od Black Isle.
Mě štvaly neustálé souboje. Co mi je platná nádherná grafika a atmosféra, když hra "odsýpá" stylem "dvě bitvy a pak spát". V Nižší Dornově Hlubině už jsem tím byl definitivně znechucen.
Celkove IWD neni lepsi nez BG2, ale v nekterych vecech rozhodne. Ma lepsi dialogy (skoda, ze na ne prijde mnohem mene rada nez v BG2), nektere lokace jsou perfektni (v BG2 si na zadnou vylozene perfektni lokaci nepamatuju) a skvelou ledovou atmosferu. Bohuzel je obsahove slabsi a jeste linearnejsi nez BG2.
Andyho "koment" jsem přesunul do diskuze (stejně jako některé jeho další), protože ty tři větičky nejsou koment. Andy, přečti si pár jiných komentů a uvidíš, jak to tu chodí. A než něco odešleš, tak si to po sobě přečti, ať to aspoň nějak vypadá.
Hra se mi líbilo ,má praktické stejné herní prvky jako bg serie,ale v lepší grafickém provedením.Děj je taky zajímavý ale misty dlouhy.Vyhoda je , že můžeme kliknout atd.
jo,osmilety dítě se učí a většinou neumí lhát(aspon většina),ale to je trochu passé
"krása je v úhlu pohledu " - beauty is in the eye of the beholder
takže je i pěkně si říct že hra se mi líbil!!!!
odpověd na edit pro 90210:obojí!
4 andy1 - Co ti mam rict, tenhle prispevek jsi konecne napsal normalne. Nejde prece o nejaky hacky nebo carky. Jde mi o spojeni typu "hra se mi libilo", to je fakt neakceptovatelny, pokud nejsi cizinec, to ti rekne i osmilety dite.

Cesky umis, ale bud jsi hrozne linej, nebo si delas legraci. Nevim.
4 90210 : chápu tvůj pohled na věci : nezapomínaš na háčky + ů , nezapomen , že krizovat je lehký , ale přijímat kritiku těžký -každý neumí český jako ty , tak jako každý neumí anglický jako já (bez urážky)
ps nevadí mě to mínus ,máš přeci právo na svůj názor
andy1: A vzdyt u toho Shadow mana ti PavelU udelal korekturu, tak stači si to jen překopírovat do svého komentáře, alespon tech plusek dostanes vice, protoze se to hned bude lepe cist:).
4 andy1 - Doufam ze ti nebude vadit, kdyz ti dam minuska ke vsem tvym komentarum, protoze jsou proste priserny a myslim, ze jsem tady jeste nic horsiho nevidel.

Toho Shadowmana zkus jeste jednou projet se slovnikem "Zaklady ceskeho jazyka pro cizince" v ruce, pak mozna bude celkem ok.
beru , zkusím to příště napsat líp , aspon se mi obrousí čeština!
Prakticky nulová informační hodnota, krátké, nepřehledné (překlepy) a ta posledni veta je trochu wtf? Trochu si to uprav a urcite kladne body obdrzis, zde se vesmes hlavne hodnoti (alespon ja tak hodnotim) ten komentar (tzn. jeho forma, vypovidaci hodnota), ne primo souhlas/nesouhlas, tzn. klidne bych ti dal plusko, i kdybys napsal, ze IWD je uplna blbost, kdyby byl ten koment pekne napsan:).

Je to krátký a plný chyb, na výsledným hodnocení zase tolik nezáleží.
heh, ten je vazne dobra komentar ja musim rikat. Pozitivna komentare nebyt vsecko a nezarucit autor plus boda.
isair:co se ti nelíbí na můj komentář?vždyt byl dost pozitivní...
vyber povolani a rad je stejny, jako v BG. povolani nejde libovolne kombinovat.

a na co proboha navod?