Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Poradíte mi prosím jak zneškodnit pasti? Umím je s jednou postavou objevovat ale dál si s tím už nevím rady :/
Obecně asi nejsem jediný, co řeší úmrtí loadem. Sbírat vybavení je opruz, navíc bych si chtěl ten souboj zopakovat bez úmrtí.

Na to kouzlo oživování imho nedosáhneš a jestli ano, tak ti to bude blokovat místo pro něco, co by ti právě pomohlo neumřít:))
@Laurona (07.09.2019 18:52): 1) Děláš. Róby budeš ve hře nacházet až později, plus posílat mágy do prvních řad určitě není úplně praktický, takže prak je víc než ideální. :) Záleží na tom, kolikrát máš ono kouzlo naučené. Pokud pouze jednou, tak k jeho opětovnému použití budeš muset přespat. (Buď někde venku nebo v hospodě.)

2) Postavy se dají oživit v chrámech (případně koupit svitek), ale je to celkem drahý. Pokud máš ale ve družině kněze, na vyšších levelch bude moct oživovat sám.
Potřebovala bych prosím poradit, dnes jsem hru poprvé spustila a jsem trochu zmatená...nenarazila jsem ve hře na žádný tutoriál, u některých popisků v inventáři atd. nejsou vysvětlivky a souboje...ty nějak spáchám, jak se povedou ale teda jistá si jimi opravdu nejsem.

Každopádně se na to pokusím nějak během hraní přijít ale teď bych ráda potřebovala poradit s tímto:

1) mág - ze začátku jsem na něj nesehnala žádné vybavení, tak ho nechávám v soubojích vzadu střílet prakem (to je snad jediná zbraň, kromě hole, kterou může používat) Dělám to správně? Podařilo se mi s ním jednou zakouzlit kouzlo - které má mít údajně naučené(není to svitek) ale pak mi z dolní lišty zmizelo a znovu už nevím jak to kouzlo vrátit na lištu a použít..nevíte čím to je?

2) Když mi někdo ze začátku ze skupiny umře, mám to nějak řešit? Zatím se snažím ty souboje vést bez úmrtí, ale jen mě zajímá, jestli by to byl velký průšvih?
@CeBrk (08.04.2018 20:32): http://www.pocketplane.net/mambo/index.p ... ry&id=174&Itemid=122

Ten mod je hodně promakaný. Kulyok patří mezi nejlepší pisatele, jaké komunita kolem IE her (a jejich modů) vyplodila. Hře to hodně přidává. To je bez debat. Lze si nastavit i povolání charakterů, abys si sám mohl vzít takový, jaký chceš.

Stran DA:O... Nebudu ti to spoilovat dokonce ani svými pocity (a hodnocením). ;)
@mazar1234 (08.04.2018 19:37): Ano, OC (obranné číslo) je překlad AC. V každém případě jsem hrál originální GOG verzi této hry a dostal jsem se s OC (tedy AC) přes -10, takže pokud tam podobný limit kdy byl, ta má verze ho jistě neobsahuje. Mám na to důkazy ve formě screenshotů :-)

@Jab (08.04.2018 19:41): NPCčka by asi této hře dodala trochu více šťávy. Nevím, jak podobný mod funguje, ale já bych do party chtěl tu zlodějku, která byla u ledových salamandrů a pak se i bez mé pomoci zdejchla. Sympatická holka a asi i schopná :-)

V každém případě jsem nyní rozehrál Dragon Age. Je to ostuda, ale já to hraji zcela poprvé. A koukám na to jako retardované tele na kvantový počítač. Mám bohaté zkušenosti s Infinity hrami, ale tady je pro mne vše nové. Vývoj postavy, ovládní, historie, principy a tak dále. Zatím jsem to hrál asi 10 minut, prohodil pár slov, vzal do party psa a skončil. Vypadá to dobře. Už se těším, až do toho trochu proniknu :-)
Jsem to hrál tak před rokem a jediný co si pamatuju že ty nový povolání nebo odnože byly dost OP.
@CeBrk (08.04.2018 19:24): OC -12?
Nemá AD&D maximálnu hodnotu OC -10?

Predpokladám, že myslíš AC (Armor Class), ledaže by to EE edícia preklopila do pravidiel ADD 3+, kde sa to možno zmenilo ale každopádne najrozšírenejšia 2nd na ktorej bol pokiaľ viem postavený pôvodný ICWND má maximum AC -10.

A to som nejaký rok dozadu EE dohral, ale už si nespomínam na tento detail.

A jo ty vlastne hovoríš o BG2, tak ten je natuty postavený na AD&D 2nd edition.
Je tomu pár dní nazad, co jsem se vrhl na tuto tak trochu kontroverzní hru a dnes ji i úspěšně pokořil. Je pravdou, že originální Icewind Dale a datadisk Heart of Winter jsem dohrál dvakrát již kdysi dávno (z čehož jednou dokonce s jedinou postavou, ve snaze o trochu komorní atmosféru), ale dosud jsem neměl tu čest s druhým datadiskem Trials of the Luremaster. Ten jsem měl tu čest ochutnat právě nyní, jakožto součást Enhanced edice. Původně jsem sem chtěl vypsat nějaké prudce originální a hlubokomyslné postřehy o rozdílech mezi Enhanced a originální edicí, ale už si nepamatuji, jak přesně ten originál vypadal, takže jste mých myšlenek ušetřeni. Hrál jsem GOG verzi, která obsahuje i češtinu a není bez zajímavosti, že některé pasáže (pár questů a některé popisy kouzel a zbraní) jsou v angličtině, takže předpokládám, že právě ty jsou v Enhanced edici navíc.

Datadisk Trials of the Luremaster je vskutku obtížný (hrál jsem na obtížnost dle pravidel AD&D), ale protože jsem sem zavítal relativně v pokročilé fázi hry, dalo se to přežít. Nejvíce problémů jsem měl asi s těmi jeskyněmi, kde jsem sháněl ty kameny. Po troše zmatečného uvažování se mi však podařilo vyřešit jak intelektuální část tohoto questu, tak i tu bojovou. Nicméně v jednu chvíli jsem se zachoval dosti zbaběle. V jedné z jeskyní byly harpyje a vrhly se na mou partu jako holky na povánoční slevy u Deichmanna. Já tam po několika nezdarech naklusal, rychle zabil jednu harpyji a utekl. Ony ven nešly. Pak jsem se vyspal, čímž harpyje odpochodovaly od ústí jeskyně na svá vzdálenější místa a já tam zase vlítl. A tak pořád dokola, až jsem je jednu po druhé udolal. Jo, srabárna, ale když ony se na mou partu vrhly ze všech stran a já ty své neduživé kouzelníky, zloděje, kněze a druidy neuchránil ani s pomocí kamenných kůží a dalších obranných kouzel. To fakt nesnáším, když se na mne protivníci vrhají ze všech stran a nejdou zepředu na mého bojovníka :-)

Má parta nebyla zrovna power gamingová. Abych v ní měl přehled a pořádek, vytvořil jsem si ji po vzoru Baldurs Gate II. Měl jsem v partě tedy Minsca (hraničář, dvě zbraně), Imoen (kouzelnice), Aerii (kněžka), Jaheiru (druid), sebe (zloděj zabiják) a Navis (hraničář lučišník, jméno dle komiksu Sillage). A právě Minsc a Navis udělali v mé partě skoro 90% zkušenostních bodů. Minsc měl i bez kouzel OC asi -12 a THAC0 cca -2 a -3 a Navis měla THAC0 asi -11 s normálními šípy. Slušní řezníci, ale pro hru jako Icewind Dale by asi bylo vhodnější mít vepředu ty tanky dva a ne jen chudáka Minsca.

Trochu mne mrzí, že jsem se svou kouzelnicí ani v závěru hry nedostal ke kouzlům deváté úrovně. A to jsem se svou obvyklou maniakální snahou o pečlivost snad prolezl a vyřešil vše, co se dalo. Nebo jsem si to alespoň myslel. V zásadě je to bezva hra, ale Baldurs Gate je trochu jiná liga.
Tak jsem to včera rozehrál. Celkem chytlavé. Jen ten druid mi přijde strašně slabý.
@Jab (30.09.2017 12:52): Upřímně mi to přijde lehký i bez těch kitů. Archera jsem tam zprvu měl, ten byl ale opravdu naprosto vražednej. Doslova co výstřel, to zásah. Tak jsem si pak partu trochu přetvořil na standart klasického IWD, přičemž jsem si tam jen nechal barbarku, i tak to ale bylo podezřele moc v pohodě.

Jojo, já na ten NPC mód vždycky zapomenu. Asi se teda vykašlu na momentální partu a ozkouším ho :)
Pred nejakym tyzdnom (alebo uz su to dva?) som dokoncil IWD EE prave s tym NPC modom a bolo to vyborne. A teda zaverecny suboj sa mi nezdal o nic lahsi ako kedysi. Takze... kto vie. Ale zase, realtime, ze :) Musim povedat, ze z NPC modom to bol valstne trochu novy zazitok (a to inapriek tomu, ze som mal 3 z 5 NPC v parte).

Takze moja vdaka ide Jabovi za doporucenie!
@Vurhor (30.09.2017 09:58): To je spíše těmi kity, ne? Jako byl overpowered třebas archer v BG2, tak když si tady naházíš partu obdobně silných kitů, tak prostě vládneš. Jinak dej tomu šanci s tím NPC modem. Je to opravdu dobré. Kdybych nepřišel o savy, tak to s tímhle určitě dohraji konečně (u původního IWD se mi nikdy nepodařilo).

Sám mám jen čtři mody. Krom IWD NPC od Kulyok ještě Divine Remix (kvůli tomu svému klerikovi Rudé Rytířky - ale trochu to musím ještě pozměnit, aby dostával defensive harmony místo haste), Monastic Orders a Tweaks Anthology.

Jinak když jsem hrál jen se dvěma postavami, tak to bylo obtížnější než pak (stále původní) IWD se šesti. Čili pokud si měl méně charakterů předtím, tak to bude zejména tím.
Cywe, ona je ta enhanced edice opravdu mnohem jednodušší. Jak jsem to tenkrá prvně hrál jen za tři čarodějníky, tak jsem si toho nevšiml. Teď to hraju s klasickou šestičlennou družinou na Insanity, přičemž jsem si i vypnul double expy za killy a plnění úkolů, ale stejně jsem se Kresselackovou hrobkou probil úplně na pohodu, takovou easy peasy procházku jsem tam nikdy neměl. Egh...
@Tyrael (11.09.2017 19:53): Tak na Heart of Fury je zbytečné mít ten NPC mod. To si naházíš lepší postavy. Ten NPC mod si dej až někdy půjdeš čistě po příběhu. Myslel jsem, že si to ještě nedohrál btw. Resp. jsem měl za to, že HoF je možné hrát až po dohrání.

P. S. Pokud bys chtěl s tím NPC modem hrát, tak pro případné romancování musíš mít svůj charakter na prvním místě.
@Jab (11.09.2017 17:23): jj krvavou lázení jsem s oblíbou odíval svého paladina, ještě v původních verzích

rád vyzkouším....jsem opravdu měl zato, že po icewind dale už pes neštěkne .....(že druhým datadiskem a IWD2 vše skončilo) je fajn že jsem se spletl.....

no přemýšlím o vhodné postavě pro srdce běsů....bude to chtít buďto kněze, druida, nebo zaklínače....chci si to prubnout s nutností komplexního využití jednotlivých kouzel....ostudně jsem tuto větev solidně opomijel.........

kněze jsem měl vždy jen jako čistě defenzivní prvek, healující zbytek družiny......lu zaklínače jsem rozvijel jen útočná kouzla pro boj z povzdálí......

to v baluduru možné nebylo, tam jsem musel používat vše
Imho si to rovnou měl rozehrát s NPC modem od Kulyok. Škoda každé hry bez něj.

Jinak lokalizovaná verze Enhanced edice vypadá dosti podezřele. Beamdog tuším krabicovou distribuci nedělal.

P. S. Aha tak dělá. My bad.
Tak to zkouším poprvé a zatím mám rozporuplné pocity. Mám krabičku, která se tváří jako kompletně česky lokalizovaná ale spíš to vypadá, že češtinu pro původní hru naroubovvali do enhanced....takže cokoliv navíc, kromě popisu nových povolání je v angličtině (kouzla, úkoly)...není to komplikovaná angličtina ale vypadá to blbě....

docela mi chybí původní barva panelů.....rozvření v inventáři....a hlavně alt nezobrazuje truhly skříně, loot na zemi...... jinak loot není proveden špatně...ale nějak to tam nesedí...to jsem zvědavej co z toho ještě vyleze...teprve končím první kapitolu

nové specializace nejsou špatné, ale už je to hodně cítit Baldurem
Tak už jsem v Severed Hand. IWD:EE je v mnohém jednodušší. Hlavně kit archer (a obeně další pravidla z BG 2) v partě pomáhá. Některé patra čistím de facto jen s ním. Plus jsem si i nastavil druhou nejjednodušší obtížnost (hlavně kvůli automatickému nahazování životů při přechodu na další úroveň, 100% na naučení kouzla a ten 50% boost na zkušenosti se také šikne - poškození nepřátel to snižuje jen o 25%). Tak to konečně procházím celkem rychle. Aj Yxunomei celkem šla (tedy napoprvé beze ztrát). Byť Marilith na lvl 8 je tak či tak docela záhul.

V kombinaci výše uvedeného a NPC modu je to vlastně skoro Baldurs Gate. Jen mě tedy štvou ty náhodné předměty. Štít Rudé rytířky jsem si tak pro svého (a jejího) kněze kněze nacheatoval přes dale keeper. Ten štít Umberlee, který byl v truhle místo něj, jsem pak vesele zahodil. NPC z modu hru ale také trochu ztěžují, neb mají zoufalé statistiky a AC má z družníků dobré snad jen ten můj kněz. Takhle kolem té osmé úrovně už bych opravdu čekal plné plátovky alespoň. Teprve po zabití Yxunomei jsem u jednoho družníka přední linie prodal splint mail a nakoupil alespoň plate mail s AC 3 (rozdíl -1 AC).

Jinak IWD:EE mě ze začátku trochu štvala tím červeným kolečkem kolem lídra party. Barevné odlišení mi nevadí, ale červený kolem sebe mají potvory a ze začátku mě to trochu mátlo. Rovněž pak mi přijde pitomé, že z posledního patra dungeonu (třebas po zabití finálního bosse) není nějaký rychlý východ ven. Jít těch x pater zpět je nuda.

Co ale oceňuji je ten loading lokací. Tedy že vlastně žádný není. :-) Imho tahle EE má opravdu jako jediná z těch IE her smysl. Až to dohraji, tak sepíšu koment. Snad mě to nepřestane bavit.
@Isair (20.07.2015 18:32): Na ten nový datadisk se vrhnu určitě. I když taky jsem si dost jistý, že to nebude žádný veledílo. Nicméně Infinity engine hry jsou moje lásky, takže musím ozkoušet úplně všechno. Ale ano, byť jsou Overhaul líní jak prasata, dokážou udělat slušně vypadající samostatnou příběhovou linii. Společníkovské sidequesty z BG2 jsou toho důkazem, takže kdyby udělali úplně samostatnou IE hru, dal bych tomu ještě naději.

@Vurhor (20.07.2015 18:18): No ještě se můžeme těšit na dvojku a Planescape :/.
Jen doufám, že po tomhle se pokusí o něco pořádného (byť bych byl raději, kdyby jim asistovali Obsidiani či InXile) a nebudou vytvářet další DLCčka či datadisky ve stylu Siege of Dragonspear. Což mi přijde jako naprostá pitomost. Byť se alespoň jedná o nový obsah, když už nic jiného (pořád jsem na to zvědavý o trochu více, než jsem byl na ty Enhanced Edice, byť si myslím, že to bude fail jak hovado) a třebas k takovému IWD by se mohl i docela hodit.

Naopak po nějaké nové pěkné IE DnD hře bych skočil hned, ale tyhle jejich remaky a datadisky mě nechávají chladným (to už mi fakt přijde jako vyložené vaření z vody).
@Isair (20.07.2015 17:47): Já si ani nedokážu představit, jak někdo může hrát Infinity Engine hry na tabletu. Dyť bez mezerníku, myši atd. to musí být hrozná dřina a otrava. Ale pravda, asi ten port byl jeden z jejich primárních účelů.

A ta vyváženost taky nemá úplně rovnováhu. Ono když má můj čaroděj čtyři kouzla zastavení času (což bylo před tím pouze v BG), tak si proti němu už skoro fakt nikdo neškrtne, a to jsem to hrál ještě na nejvyšší obtížnost. Fakt v tyhle edice už nemám naději, i když druhý Baldur byl ještě docela povedenej.
@Vurhor (komentář): V podstatě se jedná pouze o port na tablety, jiný smysl v těch "vylepšených" edicích nevidím. Možná ještě přiláká ty, kteří nikdy nehráli původní hru.

Pro ty ostatní je to vesměs naprosto zbytečná investice. Nový obsah je mizerný (a dojem spíše kazí- alespoň v případě Baldurů), dokonce ani z těch kitů a povolání z BG 2 nejsem tak na větvi (o to spíš by mě zajímalo, jak to vypadá s vyvážeností) a k tomu navrch dostaneme ještě pěknou řádku bugů.

Přitom jsem měl po zjištění, že někdo opět vlastní práva na Infinity Engine a hodlá na něm vydávat "nové" hry, takovou radost :/.