Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hot Wheels Unleashed

29.09.2022
67
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Závodní hra s legendárními Hot Wheels autíčky. Těch hra nabízí při vydání více než šedesát a hráč si je musí postupně odemknout. Samotné tratě jsou založené na předloze a na hráče tak čekají ostré začátky i šílené loopingy. Hratelnost je založená na budování pořádné rychlosti a precizním driftování.

Devizou hry je i editor vlastních tratí, které lze následně sdílet s komunitou. Své schopnosti si hráči mohou poměřit jak v online multiplayeru až pro 12 závodníků, tak v lokálním split-screenu.


Poslední diskuzní příspěvek

Hmm, tak já dycky nadával na Milestone kvuli tomu, jak dělaj grafiku wéercéčkovejch her (tak, že se to mně nelíbí, prostě jinak, než jiní) a ejhle, kvuli Hot Wheels asi muj nekompromisní postoj na Milestone přehodnotim. O co jde? Dokud vycházely WRC hry pod Milestone, nadával jsem na plynulost grafiky hry, 60fps mi je málo a při 100fps to byla horší škubatůra, než při 60! (ano, bylo to tak, nedává to smysl a netušim, jak to dokázali). Jenže když jsem pořídil monitor, co uměl víc jak 100Hz, ukázalo se, že šikulové z Milestone to "vymakali" tak, že při 100Hz (=100fps) se to nechutně škube, ale! při 60Hz (=60fps) je to koukatelný líp než při stovce a nově jsem mohl hrát při 120Hz (120fps) a tam už je to perfektní! No a Hot Wheels i přesto, že je od Milestone, tak jede krásně plynule při 100Hz (=100fps). Z toho mi nějak vychází, že šikulové přes grafiku se odstěhovali od Milestone ke Kylotonnu, páč WRCéčka od Kylotonnu teď taky frčí s vychytávkou: 100Hz škubatůra + 60Hz použitelný (lepší než 100) + 120Hz perfektní plynulost... což je sice náročnější na HW v PC, ale to asi nebude problém, dnešní PC hráči už nepaří na ničem horším, než RTX řada čtyři-něco, popř. áemdéčkovej ekvivalent.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 70
Je vůbec někdo, kdo doma neměl alespoň jeden angličák Hot Wheels? Potencionálně široké publikum by tak bylo a i když mi hra k srdci úplně nepřirostla, rozhodně nejde odstřelit jako narychlo spíchnutý přívěšek pro nenáročné hráče.

On Uleashed pro nenáročné vlastně není vůbec a malé děti si spolehlivě vylámou mléčné zoubky. Potupně musím přiznat, že jsem měl na střední obtížnost místy celkem problém a po několikaměsíční přestávce jsem si dokonce obtížnost srazil i na EASY (dočasně). V nevyvážené obtížnosti osobně spatřuji i jeden z největších "kazů" hry.  Hot Wheels totiž pracuje s pro závodní hry celkem typickým principem "gumy". Takže pokud za soupeři zaostáváte, trochu na vás počkají. To platí samozřejmě i opačným směrem. Nezřídka se tak i na zmiňovanou střední obtížnost stává, že v posledním kole kousek před koncem netrefíte nájezd zpět na plastovou trať a tím pádem jste absolutně v pytli, jelikož si ani dosavadní bezchybnou jízdou prostě nevytvoříte před soupeři dostatečný náskok. 

Výzva je fajn, ale tady jde ruku v ruce s frustrací. Navíc jsou tím pádem ze hry některé autíčka z horšími atributy. I když je tak angličáků k dispozici na několik desítek, vyvážené rozhodně nejsou a osobně jsem točil jen necelou desítku z nich.

Na druhou stranu se hra pišní sice čistě arkádovým, ale uspokojivým a zábavným jízdním modelem. Tratě jsou poplatné předloze a skládají se tak z plastových dílků a překážek. Bohužel se tím pádem stávají i maličko monotónní minimálně co do pocitu z vizuálu. Proháníte se sice v různých okolních prostředích, ale toho si prakticky nevšimnete.

Tvůrci se od vydání o hru starají a obsah přibývá. Na můj vkus je dost na jedno brdo a třeba mód pro jednoho hráče je prakticky jen střídáním jednoduchého závodění a průjezdu na čas.

Povaha tratí a systém tratí jasně vybízí k zařazení komplexního editoru. Ten Hot Wheels samozřejmě obsahuje a možností je obstojné množství. Některé překážky si však musíte nejdříve pro vlastní skládání odemknout v nezáživné kampani. Editor samotný by mohl být v některých svých aspektech intuitivnější. Osobně jsem v něm tak strávil jen několik desítek minut, jednoduše nejsem ten typ hráče, kterého vytváření vlastního obsahu baví. Hračičkové se v něm rozhodně najdou a možnost sdílení výtvorů s ostatními jistě ocení. 

Nová autíčka si odemykáte pomocí lootboxů (ano fuj) za herní měnu. I z trofejí je patrné, že by si tvůrci představovali živostnost hry na desítky ne-li stovky hodin. Snažili se vytvořit platformu, na kterou by rádi nabalovali další obsah nejen v podobě nových vozítek. Hra už po vydání vypadala jako předchystaná na kupu DLC a mikrotransakcí, což se do jisté míry potvrdilo. Problém je, že já se i přes obstojný jízdní model začal trochu nudit již po prvních deseti hodinách (vrátil jsem se po několika měsících a bavil znovu, abych byl spravedlivý...) a přístup vývojářů k obsahu a jeho distribuci mě spíše frustroval než motivoval. Se šnečím postupem naštěstí trochu pomohly dodatečně přidané denní úkoly.

I s odstupem času vlastně chápu některé nadšené ohlasy na hru (Unleashed po vydání posbíral i pár devítek). Subjektivně mi však některé věci prostě úplně nesedly a editor mě nezajímá v žádné hře. Z mého pohledu tak jde o zábavnou arkádou s vlastně dost unikátním přístupem, na které je vidět spousta kvalitní práce. Bohužel ne ve všech ohledech a i když dovede hra určitou sortu hráčů nadchnout, další ji naštvaně odloží již po pár hodinách.

 Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení ; 1. hodnotící;  digitální verze PSN od webu Game Press (zde  můžete také nalézt kompletní recenzi)

Pro: Slušný jízdní model; náročné závodění pro trpělivé fandy autodráh; tratě a autička jako z předlohy; editor tratí (byť mě osobně podobné prvky nebaví)

Proti: Mdlý obsah a herní módy; způsob distribuce obsahu; nevyvážená obtížnost; repetitivní prostředí

+13