Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Rapier (24.08.2020 21:18): ted sem ji videl za 800 v marketplace na FB , levnejsi jeste dlouho nebude a jsem rad ze tu svoji sem nakonec neprodal a necham si ji prave na xp komp i kdyz kdyby chctel clovek udelat opravdu over power pod win xp tak gtx 970-980Ti to jisti :)
@mrazikcomp (24.08.2020 20:24): Však už to delší dobu hraji na OS Windows XP a rozhraním nGlide (emulace 3Dfx). Pouze s ním funguje 3Dfx verze! Ani s originál hardwarovou 3Dfx Voodoo 2 8/12MB jsem nebyl schopen rozjet HIND s 3Dfx efekty pod Windows ME/XP, a to jsem zkoušel různé verze drivers.

Psal jsem to v diskuzi k leteckým simulátorům, a pak i zde v zajímavostech. :) GTX 750 Ti bych si možná i pořídil ale lidé za to chtějí peněz...
Tak jsem na HDD nahodil Windows 7 (bez Service Packu 1) 32 bit verzi, a bohužel musím smutně konstatovat, že nelze rozchodit 3Dfx akceleraci s nGlide stejným postupem jako na Windows XP 32 bit.
Respektive hru vůbec nelze spustit s nebo bez 3dfx, mám tam poslední Nvidia driver (v kombinaci s GT 1030) dostupné pro Windows 7 32 bit.

Nicméně zdá se, že nGlide podporuje 3Dfx akceleraci i pod DosBox, zkusím to ještě rozjet s DosBoxem.
Hm tak jsem včera zkusil schválně jednu misi v Afganistánu. Doprovodit bezpečně konvoj a zamezit rebelům konvoj napadnou. Respektive letět napřed, udělat průzkum a eliminovat veškeré hrozby. Misi jsem zvládl úspěšně, ačkoliv mě trochu pocuchal jeden, možná dva 12,7 mm těžké kulomety v ruku (rebelů) mudžáhedínů.
Takže bezproblémový let zpět na základnu a přistání, to jsem nezvládl a můj comrade serža hrdinně umřel s celou osádkou Mi-24 Hind. No žádná sranda to přistání... Hind neodpouští žádné chyby.
Definitivně jsem vyřešil problém se spouštěním training misí na 3Dfx. viz zajímavosti.
No tak zdá se že pilotovat Hind je solidní výzva i pro mě. :)
Jednak by to chtělo pedály (nožní řízení). Kroutící joystick funguje ale není tak přesný/citlivý jako samostatné pedály, po vzletu kdy Vás rotor roztáčí doleva není snadné udržet směr vzletu naprosto přesně jak to zvládá AI.
Bohužel Win95 verze (software nebo 3Dfx) nerozezná samostatně připojenou plynovou páku s kolíbkou na pedály.

Zkusil jsem první training misi, seznámení se z Mi-24 Hind. Podařilo se mi opakovaně vzlétnout, při opatrné manipulaci s otáčky motoru (kolektiv) a cyklickým řízením (rotor) + pedály jsem to vcelku ukočíroval s min. posunem doleva (moment rotoru). Ty pedály tady citlivé jsou ale jen na opravdu malých rychlostech.
Ovšem přistání to je jiná liga. Tady si musím hlídat kolektiv (dosedám okolo 55) a také dopřednou rychlost, kterou se snažím snížit na nulu nebo blízko nule. Člověk nesmí páku přitáhnout moc k sobě, obzvláště nízko nad zemí, pak se ocasní rotor dotkne země a je vymalováno.
Opakovaně jsem přistál úspěšně ale stejně tak jsem se dokázal opakovaně rozbít při přistání o zem. Samozřejmě létám to na realistic flight model. Tohle bude docela solidní výzva.

Začíná se mi to líbit.

Více se mi samozřejmě líbí verze s 3Dfx ale nakonec ani ta softwarová nevypadá špatně. Smekám nad detaily a 3D modely dopravních letadel na stojánce. To mě vyrazilo dech.
Méně se mi už líbí absence zatažení podvozku (prostě podvozek jen zmizí nebo se objeví) a chybějící zvuk vytažení/zatažení podvozku, respektive on tam asi nějaký zvuk v pozadí rotoru je ale nelze jej slyšet.
@Richmond (06.04.2020 20:03): na GOGu je DosBox verze. BTW mě jde HIND i F-16 spustit pod Windows XP ale ty training mise běží jen v software mode. V 3Dfx verzi se mi jen jednou (jak to nevím) podařilo spustit landing trening mission s F-16. U HINDu nepomohlo nic. Nakonec i s tou 3Dfx verzí to není tak slavné, každopádně přes nGlide (emulace) to funguje.

EDIT: Joystick funguje v Hindovi lépe než v F-16 FF od DI, HAT kloubouček nahoru a dolů jen přepíná mezi stanovištěm pilot a střelce. Pohyb do boků plynule scroluje relativně omezený výhled z heli do stran.
3Dfx verze filtruje textury terénu a rotor ale budovy vypadají stále stejně hnusně jako v software verzi. :) Letový model je poplatný době (nijak zvlášť těžký na ovládání joystikem), HIND je každopádně dost těžkopádná mrška, takže zdaleka nereaguje na pedály tak rychle jak bych čekal, a to ani v nižších rychlostech. V kombinaci se smrtelnou AAA a SAMs + MANPADs + kulomety a BVP to bude v misích solidní peklo. :)

Tvůrci doporučují v Kazachstánu a Korei zůstat s heli always low as possible (tzn. v režimu země), pouze u Afganistánu si prý můžete dovolit létat výše a tak se kochat terénem, páš Afgánci nemají tak výkonné AAA a SAMs.

Tohle bych si docela rád s někým zalétal v MP, jeden jako pilot, druhý jako střelec. To musí být pecka!
Tak nakonec jsem 3Dfx verzi HINDu rozjel. Filtrování textur terénu pomáhá lepšímu dojmu ale opět, stejně jako u F-16 Fighting Falcon, nelze spustit tréningové mise na 3Dfx. Nechápu proč?! Hra se přepne do 60*480 60hz, obrazovka je černá a nic se neděje.
Navíc v odkazech je intro se zvukem, z nějakého záhadného důvodu mám intro kompletně bez zvuku.
Tak jsem zkusil HIND na Windows XP (bez Dosboxu). Tradičně je téměř nemožné jej rozběhnout s 3Dfx patchem. V podstatě jsem v minulosti letové simulátory od Digital Integration tak trochu míjel, protože zde byla v mých očích lepší britská konkurence: DID, Rowan Software nebo Razorworks, a nyní zdá se je vhodná doba se jim naplno věnovat. Škoda že intro HINDu je totálně beze zvuku nebo jsem nepřišel na to jak jej zprovoznit. Mimochodem 3D engine je prakticky stejný jako v F-16 Fighting Falcon nebo v předcházejícím Apache.
@Crash (18.08.2016 08:44): díky Crashi. Je fakt, že jak TFX tak EF 2000 byly ve své době co se týče grafiky absolutní špička. Zkratka DID uměli. Tomu ale také odpovídaly HW nároky, pamatuji si, že kamarád hrál EF 2000 na Pentium 120 a docela se mu to trhalo. Už jsem dlouho neviděl simulátor ze kterého bych padal na prdel. Vzpomínám si, že mě posadili do židle Flight Unlimited II a (grafika terénu byla neuvěřitelná) a později snad už jen Lock On a pochopitelně IL-2 Sturmovik. DCS produkty už jsou jen evolucí Lock On grafiky ale je fakt, že jejich nový terén ve verzi DCS 1.5 a 2.0 je také slušný pokrok ale doba EF-2000 se už, tipuji, nikdy nevrátí. Podobně jsem padal naprdel z grafiky TES Oblivionu, to byla ve své době revoluce. Bez HDR nebo s HDR to bylo jako bez 3Dfx a s 3Dfx.
V 90 létech minulého století vyšlo nejvíce vrtulnikových simulátorů. Hezky popořadě.

Digital Integration vydali Apache Longbow (95), Hind (96). Oba to byli kvalitní vrtulnikové simulátory a obzvláště na Hind vzpomínají hráči u nás velmi kladně. Osobně jsem zkoušel jen Hind a zklamal mě použitý grafický engine, který není nic moc, zvláště pokud to srovnávám s DID EF-2000 (95/96) který nastavil laťku zatraceně vysoko! Ale je pravdou, že v Hindovi byla i pěchota. Hind ani s 3Dfx pachem nevypadá nic moc, téměř žádný rozdíl od verze bez 3Dfx narozdíl od EF-2000 s 3Dfx patchem!

Janes vydali Longbow 1 (96) a o rok později Longbow 2 (97). Longbow 2 umožňoval pilotovat mimo AH-64 taky průzkumnou Kiowu nebo transportního BlackHawku. Longbow 2 má také dynamickou kampaň a velmi detailní avioniku a fyziku. Jako u všech Janes simů i zde je perfektní radio komunikace. Dodnes mnohými považován za nejlepší vrtulnikový simulátor v historii! Bez ohledu na DCS Black Shark a další DCS heli produkty (klasika v DCS chybí dynamická kampaň).

Razorworks vydali v roce 98 vynikající Enemy Engage Apache&Havoc a v roce 2000 Enemy Engaged Comanche&Hokum. Oba mají dynamické kampaně, dají se spolu propojit, poměrně detailní a věrnou avioniku (porovnávám s Longbow 2), stejně jako fyziku a dodnes se hrají v modifikaci EECH odkaz Grafický engine byl ve své době totální bomba a, i dnes neurazí. Obzvláště v modifikaci EECH.
Hrozná škoda, že tihle hoši už nedělají heli simy. Za mě the best of the best.

Simis vydal Team Apache, poměrně solidní simulátor AH-64, respektive spíše simulátor heli squadrony (nutnost starat se o svoje piloty) a jejich druhý počin Ka-52 Alligator byl lepší ale v žádném případě si nezasloužil vysoké hodnocení ve Score a Gamestaru, kde CZ ruská klika (Lukas Codr - Gamestar - fanoušek do ruské techniky nepokrytě nadržující Flankeru 2.0 před Falcon 4.0) a ten druhý ze Score napsali, že to je nejlepší vrtulnikový simulátor všech dob. Uznávám že fyzikální model je poměrně dobrý, je cítit že ve vzduchu se pohybuje masa železa, je pěkné, že se musíte starat o vlastní členy letky ale avionika je značně zjednodušená, 3D kokpit hrozný a nepraktický (schválně podívejte se na konkurenční EECH) a popravdě řečeno, ať se na mě pánové ze Score a Gamestaru zlobi nebo ne grafický engine je výrazně horší než v EEAH a EECH bez ohledu na fakt, že je terén fotorealistický.
Ostatně stačí si přečíst jak to vidí kolegové v zahraničí odkaz

Také nesmím zapomenout na poněkud akční ale z hlediska grafického enginu určeného pro let heli stále nepřekonaného Comanche 3 (97) od Novalogicku. Jejich grafický engine mě dodnes fascinuje, dokonalé oblé hrany terénu...

A málem jsem úplně zapoměl na Gunship! od Microprose z roku 2000. Je hodně akční. Kanonem se dá zničit naprosto vše. :) Plus je Eurocopter Tiger a vcelku hezká grafika.


Za mě osobně tedy pořadí:
1. Enemy Engaged Apache&Havoc + EE Comanche&Hokum
2. Janes Longbow 2
3. DI Hind
4. Comanche 3 / Gold
5. DI Apache Longbow
6. Simis Ka-52 Alligator / Team Apache
7. Gunship!


Dovolte mi oznámit že Silicon Weapon System Operator, jak je honosně nazýván váš počítačový parťák na palubě Hinda, je úplný DEBIL!!!
Výcvik úspěšně dokončen po 13 hodinách herní doby. Už přistávám jak do peřinek, trochu mě zatím zlobí bombardování, zvláště nenaváděné bomby, jsou dost loterie. V takovým případě dělám z Hinda Štuku, ale stejně vím prd, kam to dopadne. Ještě že většinu cílů zvládne WSO dorazit kulometem, tedy kromě tanků, tam je potřeba těžší kalibr.

Tak hurá do kampaně, Korea, Kazachstán nebo Afghanistán. Asi si hodím rublem...
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti, kupředu levá a zpátky ni krok! :-)
Tak jsem včera večer piloval přistání a už s tím jakž takž bezpečně sednu. Ne teda že bych se trefil přesně na kříž, jsem rád, když mi na to stačí velká plocha před hangáry, ale budiž. Nicméně jestli to takhle s tím tréninkem půjde dál, tak se ke kampani dostanu tak nejdřív za měsíc.
Sakra práce přistát v pořádku s touhle mrchou, to je teda zážitek. Jemně jí spouštím, že to snad ani pomaleji už nejde a stejně výbuch jak kráva. A to ani nemám zapnutý realistic mode...