Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ok...zkusil jsem fheroes na obou kampaních, schválně jsem si bral horší scénáře (zrada, hrdina místo jednotek, artefakt místo armády do poslední mapy) a dal střední obtížnost. Technickou stránku a nové fičury musím pochválit, mají to fakt vymazlený, jediný co bych uvítal je možnost zrušení zprávy o ukončení kola s hrdinami, co mají ještě pohybové body.

AI je určitě upravená, v něčem lepší a v něčem horší.
V bojích třeba umí pozicovat jednotky, aby byly efektivnější (třeba draci zasahující dvě jednotky naráz atd), volí prioritnější jednotky k útoku, takže nezačíná likvidací střelců jako původní AI. Všiml jsem si scout hrdinů, kteří třeba používají více stacků těch samých jednotek.
Na mapě mi AI přijde otravnější. Například už se nedá plně použít strategie, kdy jste nechali nepřátelským hrdinou obsadit hrad, aby tam ponechal část své armády, protože to ne vždy udělá (asi to vyhodnocuje vzhledem k lokalitě a blízkosti vašich hrdinů).

Každopádně vanillu bez fheroes už teda hrát nebudu :)
1.0 Release

Dear fans of fheroes2 and of Heroes of Might and Magic 2!

We finally reached the goal we have been working on for more than 3 years. Today we are happy to present you the 1.0 release of fheroes2 - https://github.com/ihhub/fheroes2/releases/tag/1.0.0

Since the last release, the team has made huge improvements in the rendering of the game. We fixed multi-screen support, fullscreen mode with high DPI, improved rendering on Adventure Map and more. Now you can enjoy the gameplay with maximum comfort.

The team brought the Android release to the fully playable state: we added right click emulation support, set minimum Android version to 5.1, fixed constant scrolling of Adventure Map and added several more improvements to provide smooth gameplay on every Android device.

We greatly improved the animation during battles. No more freezing units during actions or clunky animations of some monsters. Also the team added full replication of Luck and catapult animation.

Moreover, the team introduced a lot of algorithmically generated and translated buttons to be able to play the game in any language. The work is still in progress but it is a huge step forward. Besides this, we fixed issues with Campaign rewards, updated translations, reworked Hotkey system and more.

If you are not fully familiar with the features of the project over the original game you can take a look here: https://github.com/ihhub/fheroes2/wiki/F ... ments-of-the-project

Even though the 1.0 release is a huge milestone for the project, this is just the beginning of a much larger scale of the project. We are going to release the Android version in the Google Play Store, add an Editor, multiplayer and most importantly release our independent expansion. You can check the roadmap of the project here: https://github.com/ihhub/fheroes2/wiki/Project-roadmap

Thank you so much for your support and we really hope that you enjoy the game!
Dříve jsme tady hovořili o skvělém modu fheroes2 a umělé inteligenci. Ta se skutečně v modu chová trochu jinak oproti originální hře, ale přicházejí vylepšení. Zajímavé ale je také to, že přichází podpora českého jazyka - https://www.youtube.com/watch?v=4hyMiqMoc08
Škoda, že na ty vylevelované hrdiny, co padnou v boji, neexistuje nějaký patch, co by jim resetoval statistiky.
Není nad to, když musíte nahánět kouzelníka skákajícího po mapě s dimension door a armageddonem...
@Jab (03.09.2021 16:09): jo tak pardon, mě zmátlo, že jinak píšeš česky a v češtině to má úplně jiný význam :-)

@adam.kulhanek (03.09.2021 16:12): mám to váhání spíš mezi hudbou homam 2 a homam 3. Fortress byla zlomová věc pro mě (paradoxně to vyvrcholení je postavené na harmonickém spoji, který jsem od té doby začal všude jinde nesnášet :-) )
Čtyřce vyčítám hlavně spoustu ukradené hudby, kdy to jen velmi sporadicky upravili. To se týká především povrchové hudby, hudba z hradů je snad kompletně původní, to je vždycky výkladní skříñ každèho dílu.
@adam.kulhanek (03.09.2021 16:35): Ne, ne, jak píšou ostatní, i pro padlého hrdinu je malinká šance, že se v taverně objeví a když se objeví, bude mít level, na kterém zemřel. Může se ti stát, že si takhle koupíš vylevelovaného hrdinu soupeře a naopak.
hrdinů je omezené množství. Pokud je zrekrutováno velké množství (což AI běžně dělá) či všichni, začnou se znovu objevovat i padlí hrdinové. :-)
@Dan9K (03.09.2021 15:20): Já si to s tou pirátskou verzí myslím taky, ale nechtěl jsem to říkat "na plnou hubu". :)

@Dan9K (03.09.2021 15:32): Ohledně návratu hrdiny, určitě se mi nevzdal, zrovna u těch extra těžkých jsem si dával vždy záležet na tom, abych ho kompletně sundal (paměť mě nešálí, protože jsem to hrál pár týdnů nazpět :) ). Takže to možná bude nějaký bug, který se mi ale stával opakovaně a to i v DLC.

@Dan9K (03.09.2021 15:43): S tou hudbou to mám taky tak, plus se ve mně bijí dva názory, jestli je lepší neoperní hudba v HoMM3 (tam u mě vede Fortress a Tower) nebo opera v HoMM4 (s "Danem Hůlkou" v čele :D ).

@emxd (03.09.2021 16:07): To co říkáš by mělo fungovat v případě, že hrdina uteče. Plus nesmíš mít smůlu, aby to nebylo zrovna na přelomu týdne.
Ono aj keď ti zomrie hrdina, tak sa objaví naspäť v taverne, nie? Len pri vzdávaní si ho môžeš z taverny kúpiť hneď a pri zomretí, musíš mať to štastie, že sa ti v taverne "znova" vygeneruje, resp. kupuješ dookola hrdinov, až kým ti to toho tvojho znova nevygeneruje.
@Jab (03.09.2021 15:37): řekl jsem snad něco, že ne? :-) Hudba z Homam mě dostala k vážné hudbě a změnila mi tím pádem život jak nic a nikdo jiný, takže asi tak :-)
@adam.kulhanek (komentář): jo a ohledně těch hrdinů, tam je právě fór se vzdáváním. Pokud chceš hrdinu definitivně porazit, nesmí se ti vzdát. A ty máš tu možnost úplně stejnou. Pak na tebe do konce týdne čeká hrdina v taverně. Jsou dva typy vzdávání, zadarmo, kdy se vrátí jen hrdina s artefakty a za peníze, kdy se vrátí i přeživší armáda.

Tenhle princip je myslím dost podobně zpracovanej ve všech dílech a právě snaha o zlikvidování hrdiny tak, aby se nevzdal, je jedna z hlavních zábav pro mě :-) už jenom třeba pro získání jeho artefaktů.

Teď vidím, že píšeš, žes je zabil kompletně, tak pak by se to stávat nemělo. Já si to nevybavuju, že by se mi to stalo. Buď bug, anebo si to špatně pamatuješ? :-)
@adam.kulhanek (komentář): ohledně té hudby, už od začátku byla možnost vybrat si ze třech možností - 1) plné audio i s operou, 2) plné audio bez opery, 3) midi. My tehdejší piráti jsme samozřejmě museli vzít za vděk midi. Ale jak to pak vyšlo, snad v Levelu, tak to byla slast :-)

a btw. fakt to chtělo koule dát do hry operu, ale on je holt málokterý skladatel herní hudby tak extrémně hudebně vzdělaný, jako právě Paul Anthony Romero. Už jsem tolik nepochopil, proč zvolili ve dvojce zrovna němčinu. Asi jim to znělo prostě exoticky, anebo sehnali jen německé pěvce. Ve čtyřce se zpívaly nějaké nesmysly a v pětce už jeli latinu.
@Longin (20.06.2021 08:43): Z komentáře vyplývá, že jsem hrál fheroes2. AI se může chovat jinak, označují to jako "improvements", těžko říct, co si pod tím představit. Bez fheroes2 bych na to neměl nervy kvůli ovládání.
@H34D (11.06.2021 15:37): Pětka mě ve své době hodně bavila, dohrál jsem i oba datadisky. Nevím, jak by uspěla v dnešní době, ale po (dle mého) tragické čtyřce to byla paráda. Další díly jsem také nehrál a ani nebudu, protože Udontplay.
@90210 (11.06.2021 10:39): Děkuji. Je v plánu okomentovat čtyřku, ale další díly jsem nehrál. Resp. pětku jsem hrál kdysi tak půl hodiny, pak jsem si o ní něco četl, takže je otázka, jestli bych jí někdy dal znova šanci. Šestka a sedmička je vyloučena, viděl jsem na to nějakou videorecenzi a udělal jsem si obrázek v tom smyslu, že to hrát nechci.

Ale spíš si mě navnadil k tomu napsat něco obsáhlejšího k trojce, mám tam velice starý komentář, který je až za 10 lépe hodnocenými komenty jiných uživatelů, takže to je určitě třeba změnit. :)
@H34D (komentář): Vybornej komentar a zajimalo by me, pokud bys podobne odborne zhodnotil i dalsi dily. Jednicka asi nema smysl, ale treba nechvalne proslula ctyrka a dalsi dily.

Ohledne tech filmecku v kampani, kterou jsem dohral za obe strany - obcas lituju, ze jsem tehda hral cracklou verzi bez hudby i animaci.:D
@Dan9K (31.05.2021 21:34): Ohledně tvého upozornění upozorňuju, že jsem na dřívější datum vydání upozornil již ve svém předchozím příspěvku. :)

Jistá zjednodušení a nevyváženost HOMAM 2 oproti 3 sice zmiňuju, ale samozřejmě je nemůžu "objektivně" vyčítat hře, když vznikla dříve. Koneckonců žánr tahových strategií byl ještě v plenkách. Při nejmenším tahových strategií tohoto typu - kde má člověk město, musí ho nějak rozvíjet, produkovat armádu, pohybovat se po mapě apod.

@Dan9K (01.06.2021 15:57): Jestli AI v HOMAM 1 umí hit and run s Armageddonem, tak to klobouk dolů. :) To je nepříjemná taktika, ale je fakt, že hráč se může přizpůsobit, jak píše Ringo.

@Longin (02.06.2021 08:20): @90210 (02.06.2021 10:55): Vidím, že ohledně té vyváženosti bych mohl pak něco napsat do komentáře. :) Už v manuálu ke hře je napsáno, že hra je záměrně nevyvážená. Je dimenzována spíše na příběh, nebo přesněji herní svět (lore), kde je nějakým způsobem logické, že barbaři se do všeho vrhnou po hlavě hrubou silou, takže budou silní v early game, zatímco moudří mágové budou dominovat až později. Nevnímám tu nevyváženost tedy jako takový zápor, ale je fakt, že multiplayer to znepříjemňuje. Na úrovni for fun hráčů určitě je možné vyhrát s jakýmkoli městem, ale byť mám za sebou jen pár úvodních misí kampaně, už si dokážu představit, jaká by byla nejlepší strategie pro multiplayer. Warlock a v závěsu za ním Wizard by byli nejlepší... O kolik, to si netroufám říct, možná ne o moc. A bylo by to hlavně kvůli magii, v HOMAM 2 je několikanásobně méně surovin, méně jednotek, takže zlikvidování armády kouzlama a pak doplnění many zadarmo se mi zatím jeví jako nejsilnější taktika pro multiplayer.

@Ringo (01.06.2021 16:51): Ad obtížnost, ve své době musel být HOMAM 2 těžký, cítím to i v té kampani, kde hrát třeba o 2-3 hrdinách tak, jako jsem hrál před 20 lety, to by byla sebevražda.
@Longin (02.06.2021 08:20): Je to jen muj nazor na zaklade nekolikaleteho intenzivniho hrani HOMM2 a to i MP (zasadne hot seat), ve kterem bych pokracoval nebyt toho, ze vysla trojka. Hrat a vyhrat se dalo se vsim, ale rytiri proste byli trochu na hovno, byt mozna v tech S mapach mohli obcas i vyhrat, zvlast v ty klasicky minimape pro 6 hracu se vsemi hrady na 1 malinkem ostrove, ta byla super.

Nektere mapy z dvojky mi ve trojce chybi, miloval jsem Beltway a Broken Alliance. Ty mapy jsem pres 20 let nehral, ale stale si pamatuju jejich nazvy.
@90210 (01.06.2021 08:16): že jsou města nevyvážená je špatné tvrzení.
Já to tu někde už popisoval, že města se dle efektivity dělí na různě podle toho, jak velkou hraješ mapu (early game, mid game, late game).
@Dan9K (01.06.2021 15:57): Jednička byla sice na začátek, než si člověk zvykl na nějakou taktiku, těžká, ale že by se nedala hrát? Je určitě lehčí než dvojka. Dvojka mi přišla z dílů 1, 2, 3 nejtěžší.
@Dan9K (01.06.2021 15:57): Jo, to je strašné svinstvo. Jinak by jednička byla možná i můj nejoblíbenější díl. Má takový ten čistý gameplay co se téměř blíží deskovkám, nebo šachám. Akorát tohle to kazí.
@Red (01.06.2021 12:38): jednička se nedá moc hrát, kvůli jedné věci, a sice absenci skillů, včetně wisdom. To má za následek to, že i ten nejslabší hrdina soupeře vlastní armageddon, kterej dá okamžitě poté, co se dostane na řadu. On má jednoho Sprajta, a vykosí ti značnou část armády a těchhle hrdinů má fůru.
Mezi jedničkou a dvojkou je zhruba stejnej rozdíl jako mezi dvojkou a trojkou. :P

@H34D (31.05.2021 21:31): Moc tam projektuješ ty svoje strategie z trojky, ale uvidíš, jak ti to půjde. :D
@H34D (31.05.2021 21:31): ohledně zjednoduššení bych chtěl upozornit na to, že dvojka byla dřív :-)

Já vyrostl na dvojce, takže vnímám jedničku a dvojku (které jsou opravu téměř stejné, až na dva další hrady a poměrně zásadní změnu v podobě skillů) jako ten základ. Nemyslím si, že je dvojka a trojka stejná. Je tam spousta věcí jinak a dlouho jsem si musel zvykat na trojku, abych ji "přijmul". Což se ale nakonec povedlo poměrně záhy :-) Přemýšlím, jestli je na dvojce něco víc než ve trojce. Určitě opera :-) A taky si myslím daleko větší problém s penězi. A asi bych řekl větší důraz na ty potvory jako takové než na ty hrdiny, ale těžko říct.
@Dan9K (31.05.2021 21:22): Ano, já vím, že ten stream je prakticky o ničem, když nemluvím, ale já k tomu jednak doma nemám podmínky a jednak mě to prostě ani nebaví mluvit při hraní.


Zatím mě poměrně překvapují nedokonalosti Heroes 2, měl jsem za to, že je to skoro jako trojka, ale opravdu není, vnímám tam dost zásadní zjednodušení. Např. i ty boje - bojiště menší, hodně jednotek doletí až na konec a nelze používat čekání. Boje v Heroes 2 nejsou tedy moc o taktice.

Tím ale nechci hru kritizovat, chápu, že rok 1996... Jen říkám, že jsem v průběhu let četl spoustu názorů, jak je Heroes 2 a 3 kromě grafiky "stejná" a přitom to vůbec není pravda.
Pro zájemce budu po večerech od 20:00 hod. streamovat kampaň Heroes II na https://www.twitch.tv/h34dhunt3r - bude to takové mé seznámení s hrou, Heroes II jsem nikdy pořádně nehrál, mé dosavadní hodnocení je spíše jen kosmetické, tak uvidíme, jak mi to půjde...
Já si pamatuju, když jsem hrál poprvé Armageddon's Blade, tak jsem tuším v druhé misi vůbec nechápal, jak to někdo může dát. Později jsem se k tomu vrátil a celé to dohrál (asi hlavní chyba v mém případě byla, že jsem hrál moc konzervativně - byl jsem moc zalezlý v hradě a málo a pomalu expandoval). Prostě "easy to learn, hard to master". Zkus třeba kouknout na nějaká videa. Často to chce taky hrát tu mapu několikrát a zjistit co kde je - často je tam "trik", se kterým je konkrétní mapa mnohem snadnější.

Další moje chyba byla, že jsem neuměl moc dobře souboje - zbytečně jsem čekal na větší armádu.
Jestli je to ta mapa, co myslím, tak je uzpůsobená k tomu, abys do konce prvního týdne obsadil z některých hradů. :D
@hanak_v_exilu (28.01.2021 18:57): Jo no...stačí jediná jednotka se speed Very slow v armádě hrdiny a pak je jak hlemýžď. :D
V boji hodnota speedu ovlivňuje tahy, takže takové kouzla jako Mass Haste/Slow jsou prostě silná.
Ty frakce se liší, jak jsem psal. Hrady a hrdiny čarodějek potrvají déle se vypracovat na plný potenciál než takovému Knightovi s Barbarem, ale proti plně vyvinutému Wizardovi/Warlockovi nemá šanci nikdo.
Já třeba trpaslíky přeskakuju a ušetřené prachy vrážím do ostatních jednotek. :) U čarodějek se vyplatí splitovat Sprites kvůli případným nepřátelským střelcům nebo létavcům a pak massovat plně upgradovaný Elfy s Druidama

Koukni třeba sem na popis jeho jednotek http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes2/necromancercreatures.shtml (a prolítni i ostatní frakce).
Necromancer je o něco náročnější rozjet, protože jeho plná síla začíná až Vampire Lordama. Pokud má přístup k zlatému dolu, tak je v pohodě.
@Longin (28.01.2021 18:32): Díky moc. To o těch pohybových bodech závislých na jednotkách jsem vůbec nevěděl. V tom případě trpaslíci budou mít separé hrdinu. A jestli žádná frakce není silnější než jiná, tak zkusím tu čarodějku. Su na ty její jednotky zvyklý. Ty portály se dajou nějak blokovat? Jak proboha?
Succession Wars je ízy, až Price of Loyalty má tú poriadnu obtiažnosť, rýchlo prebehni cez kampaň a vrhni sa na datadisk. Inak v HoMM som nikdy nebol powergamer, neriešil som povolania, ale aj tak bolo všetko v pohode...
Existuje někde v angličtině myslím dva návody, kde v jednom jsou popsány tipy a strategie. Od chvíle, kdy je umíš aplikovat a přimíchat do toho agresi, tak je hra relativně snadná. :)
Co mě tak napadá:
-splitovat létavce před bojem (přes CTRL myslím), pokud máš volné místa
-těžkého soupeře nalákat na prázdný hrad, kde po obsazení vždycky ponechá jako posádku něco ze své armády (bránicí posádka je pak v pokročilé fázi bez hera slabá)
-dost gamebreaking je v určitých chvílích prostě ignorovat určité jednotky, které mají horší Speed jak Fast...zkrátka je upragdovat a nekupovat do armády k hrdinovi, který by pak měl málo pohybových bodů. Boj začíná ta strana, která má nejrychlejší jednotku (Phoenix)
-dle mapy si určit hlavní bojové hrdiny, které si šlechtíš, zbytek mít jako nosiče, co nosí tvému hlavními hrdinovi posily. Na začátku hry si kup hned dalšího hrdinu-nosiče, který bude v prvních kolech sbírát jenom suroviny, takže ten hlavní se tím nebude zdržovat.
-neutrácet za obranu hradu
-umět blokovat portály

JInak ty povolání se dají rozdělit podle toho, v jaké fázi hry jsou nejsilnější (earlygame, midgame, lategame) resp kdy pak ztrácí na síle apod.
Earlygame (na malé mapy ideální): Knight (high DEF, dost rychlých jednotek), Barbar (high ATTACK, na obtížný terén)
Midgame: Necromancer, Sorceress (hodně rychlých jednotek, střelci)
Lategame: Warlock (létavci), Wizard

Zkrátka jakmile na scénu přicházejí černí draci s titánama, tak Knightové s Barbary si fakt neškrtaj. :D

Necromanceři a Wizardi jsou takový specifičtí, ale nechce se mi to rozepisovat teďkon. :D
Je tam nějaká možnost snížit obtížnost? Ne že bych neměl rád výzvy, ale mám pocit že ten počítač drze podvádí. Jo je nějaká povolání silnější než jiné? Jako děcko jsem vždycky hrál za čarodějku s těma jednorožcema, ale přijde mi trochu slabá.
@Jab (03.05.2020 14:16): vůbec ho neznám, ale získal si mě velmi rychle, taková kanonáda hlášek

"I played this first as a child, and now I return to it as a manchild."

Teď koukám na jeho Bloodlines review a..

So Cain disAbeled his brother.. :D