Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[přesunuto z komentářů]

Tohle je naprosto výjimečná a zábavná hra. Podrobněji nemá cenu rozepisovat, jelikož ji zná každý. Hraji ji od mala až do dneška, jelikož tato hra vůbec nestárne.
Mně trojka přišla rozhodně lehčí, i když některé mise byly hodně na hraně a v datadiscích jen o včasném sebrání ultra-mocného artefaktu na nepřátelském území...

Některé mise ve dvojce mají obtížnost úplně přehnanou a někdy jsou i o náhodě. Kdybych se nekoukl do návodu, tak to bez cheatů taky nedohraju. Poslední byla o nervy a předposlední tomu taky nijak nepomohla.
@Elemir (02.07.2019 14:23): Nekromanti mi překvapivě šli, mě v trojce zatopila nejvíce jedna mise, kde se chodilo i podzemím a tam se strašně rojili ti ufoni, klíčem bylo obsadit cosi na jednom ostrově. Dostával jsem už tak na frak, že jsem na ten ostrov šel zkratkou a za cenu obrovských ztrát a pyrhových vítězství jsem žádaný cíl dobyl a tím jsem misi úspěšně zvládl. Kdyby se mělo v boji pokračovat dále, tak mě soupeř v pohodě utluče. to bylo už takové na hraně, kdy jsem si říkal, že další misi nedám a ona byla překvapivě mnohem lehčí.
V základní kampani trojky byly problematické části za nekromanty. Hodně tomu napomáhal fakt, že obtížnost map je nastavená natvrdo na hard, ale po pár pokusech to vždy šlo. Z datadisků jsem komplet projel akorát Armageddons Blade a to už mi přišlo jednodušší. U The Shadows of Death mi chybí jedna kampaň. U dvojky mě v kampaních štvalo, že nepřítel poměrně rychle získával navrch, takže byť se zdálo, že mapa půjde dokončil rychle, tak tomu tak nikdy nebylo :D Vždycky mě to pak přestalo bavit. Už kolik let tedy začínám stále od znova a nikam jsem se pořádně neposunul.
@90210 (02.07.2019 13:54): Mně teda kampaně v Heroes 2 přišly takové hraniční, mnohdy to chtělo fakt přesně být včas na správném místě, jinak se to nedalo dohnat, ale dohratelné to bylo.

Naopak u trojky v základu, tam mi to až na jednu misi přišlo naopak tak podivně lehké, že jsem občas i něco flinknul, věděl jsem, že jsem se dopustil chyby, ale šlo to i tak potom nějak uhrát. Co bylo ale hutné, tak datadisky, ty jsem bohužel nedal, daly mi dost zabrat a navíc, už mě to tak netáhlo, nejsem datadiskový typ, obvykle je přehlížím a neberu je už jako zásadní součást, hry, jen jako bonus :-) I když ty datadisky k HoMaM3 byly asi rozsahem jako základní hra, ne-li větší.
Zrovna ve dvojce jsem ty kampane dojel v detstvi obe a byla to docela pohoda, neprislo mi to nijak zvlast obtizny a hralo se mi to lip, nez kampane ve trojce. Bohuzel jsem tdy nevidel zadny animace, protoze jsem mel cracknutou verzi bez hudby a animaci, zabalenou na 30 disket.
@Ringo (02.07.2019 13:08): Ono ne každý umí rozehrátou hru vzdát a přiznat si, že na to nemá. To nutkání je silné :) Já jsem k k těm cheatům benevolentnější, protože jsem si občas taky pomohl (hlavně u 3D akcí), a pak mi to po měsících/letech nedalo a o to více mě to nakoplo, že jsem dotyčný titul dojel zcela bez pomoci. K tomuhle je třeba dospět. Horší je spíš to, když někdo využívá cheatů/návodů jen k tom, aby si ten titul prostě jen odškrtl ze seznamu. U Hana jsem z těch komentářů pochopil, že on snahu měl, ale pak se ta obtížnost zlomila. Třeba se k tomu taky jednou vrátí a nedá mu to ;)
@Elemir (02.07.2019 13:02): No jo, ale pro mě to je pak jako já bych se rozhodl se vlomit do nějakých Doomovek a dohrál nacheatovaného Dooma, Quaka, Unreal a podobně. Určitě to dělat nebudu, protože když mi to nejde, znamená to, že ten žánr není pro mě. A když už jsem chtěl v rámci Star Wars universa se vlomit do Dark Forces 1, která mě překvapila, jak je na 3D střílečku dobrá, skoro jako Systm Shock, tak jsem si ji tvrdě oddřel i při své neschopnosti a sice jsem hru nedohrál, protože jsem přeci jen na jedné misi později vyhořel, ale motivovalo mě spíše to nedohrát a zkusit třeba jindy později než to cheatnout a projít jne jako procházečku. ale v tomhle jsem prostě jiný, no. Už mám z kdysi dávno vyzkoušeno, že cheat mi dojem zničí více než když to nedojedu.
@Ringo (02.07.2019 12:33): On už psal u komentáře k jedničce, že není žádný velký stratég, za mě plus, že se tím netajil. Pamatuji třeba u trojky, že ty kampaně taky nedojel každý. Holt ono je to něco trošku jiného než běžné scénáře.

Za sebe mě spíše zarazila ta poznámka o nevelké roli příběhu, protože ty kampaně jsou na příběhu postavené a hlavně všechny tyhle drobnosti pak zapadají do mnohem většího soukolí universa Might and Magic. Ale beru to, ne každý musí mít zákonitě zálibu/přehled v obou herních větvích universa.
Hann22: netajíš se tím, že sis nacheatoval černé draky. Není to škoda? Kouzlo poslední mise spočívalo právě v tom, že jsi neodflinknul misi předchozí a zabezpečil ses do mise následující. Nacheatovat to, to pak to hraní postrádá veškerý smysl. Na co v takovém případě bezpracně tahat panáčky po mapě a přebarvovat města a doly na své vlaječky?
@Shoggot (15.02.2017 11:01): Bohuzel jsem to mesto Nekromatu v akci nikdy nevidel komplet, protoze tam chybel jeden barak, kterej byl dodanej az v datadisku, kterej jsem samozrejme nemel k dispozici. Je ale fakt, ze to byl takovej sranda park, mozna proto jsem za nekra hraval podstatne casteji, nez ve trojce.
@Jab (15.02.2017 08:32): Me u dvojky, kterou jsem hral pred trojkou, nektera mesta vzhledove vadila, specialne mesto magu, coz byl totalni slepenec vseho moznyho, kde byl vedle knihovny vybeh pro prasata.

Vsechna mesta ve trojce mi prijdou stylove jednotnejsi a zivejsi. Naopak ctyrka je v tomto smeru uplna katastrofa, tam z "mest" udelali ohavnou skladacku a je to jeden z duvodu, proc jsem ji uplne zavrhl.
Jsem holt limitován tím, že jsem dvojku hrál až po trojce, která vyšla ani ne o 2,5 roku později. Dvojka měla za mě lepší grafiku měst (i když Fortress ve trojce je trhák), Opera ve městech (hlavně u lidí) byla parádní a dorovnalo to až Nature ve čtyřce. Ale jak i uvádí poslední komentář... Strategické možnosti byly ve trojce lepší. A i více hradů pomohlo. Ale i té dvojky jsem se nakonec něco nahrál...
pařil jsem GOG verzi úplně v pohodě na stroji s Core Duem 2. Teď jsem dostal absťák, tak jsem to nahodil na stroj s Core i7 a framerate a hudba je úplně v hajzlu. Máte to někdo rozjeté na obdobném stroji a mohl byste hodit sem DosBox konfiguraci?
@Elf (komentář): dnes jsem četl komentář...na upgrade draků...zelená, červená, černá....pak sem byl trhat ostružiny...zelená, červená, černá... dozrávají úplně stejně; vím, že je to hovadina, ale pěkně jsem si dnes zavzpomínal na HOMM2 :)
Tak jsem si říkal, že je ideální doba vzdělat mladší sourozence. Nahodil jsem 7letému bráchovi tento kousek na PC a nestačil jsem se divit. Při vysvětlování herních mechanismů jsem měl sám co dělat, abych se na mapě "S" udržel proti easy nepříteli=D Ty dnešní hry člověka strašně otupí=/

Ale má to úspěch. Za jeden večer to dotáhl na koupi Paladinů a vymlácení půlky mapy! Pak mu ale obsadili hrad=D
Čau. Poradí někdo jak zmlátit AI v 8. misi za Archibalda? AI mi to s rytířema těžce nandavá... :-(
[přesunuto z komentářů]

Jedna z mála her, která ve mě zanechala úžasné vzpomínky.
Ja jsem tam par kampani dohral, ale totalne me odradil ten podivny system odemykani kampani, kdy se splnene kampane ukazuji jako splnene jen kdyz to hrajes ze sejvu tech kampani, takze kdyz jsem premazal sejvy, tak jsem mohl zacit odznovu...
Tak to já jsem zas dohrál všechny kampaně ve třetím dílu včetně Armaggeddon's Blade a Shadow of Death. AB je o tom nebát se a jít tvrdě do toho. Občas to však pár restartů zabere. :-)
Ja jsem zase dohral obe kampane (Roland / Archibald) prave jen ve druhem dile. Nepamatuju si, ze by to bylo nejak extremne tezky, spis naopak kdyz to srovnam s kampanemi v Armageddon`s blade. 4. a 5. dil jsem nehral vubec, takze nemuzu srovnavat...
Tak to zrovna u 2 a 3 mám mise kompletní. U pětky jsem rovnou přešel k Tribes of East a z předchozích datadisků jsem hrál pouze mise za nekromanty.
Tam jsem kdesi skončil i já. Jsem holt máčka, jediný díl, kde se mi podařilo dohrát všechny kampaně byla pětka - ostatní díly byly na mne svou obtížností moc... :-)
Myslel jsem, že jsem debil, ale bohužel to tak není. VDMS byl nainstalován správně, i v lištičce se objevoval, ovšem u exe souboru HOMAMů prostě nebyl nabídnut. (Navíc jsem zjitil, že po jeho odinstalování se mi rozhodí celý počítač)

Jdu zkusit poslední instanci - Virtual Machine s W95.
Bodkin: Při instalaci musíš zadat, aby se VDMS přidalo do kontextového menu. Pak pravým tlačítkem klikneš na exe soubor dané hry a dáš spustit s podporou VDMS. Vytvoří se ti speciální exe soubor, přes který to pak budeš spouštět. To je vše.
Jo, VDMS jsem si včera stáhl a nainstaloval, ovšem nepodařilo se mi nikde najít, jak se s tím zachází :-/
Bodkin: To mi dělá taky. Pravděpodobně to bude tím, že zvukové ovladače hry nedokáží dobře používat ovladače zvuku ve WinXP. Zkoušel jsem to na Win98, 2000 i ME a nikde žádná chyba. Zkus kdyžtak tohle VDMSound u spousty starých her to vylepší v prostředí XP zvuk a hudbu.
Potřeboval bych poradit. Stává se někomu z vás, že vám pod XPčkama blbne muzika? Buď se to škube a zasekává, opera naprosto ignorována, nebo v případě, že zapnu kompatibilitu s W95, tak mi to rovnou spadne. HOMAM 2 Gold to má navíc ještě specifičtější, napíše mi to chybu v programu v místě, kde žadný kousek HOMAMů není ani nainstalován a adios. Všechno se to mrší jen kvůli zvuku, není nějaký fígl?
Jj, a Karasman by jenom řekl.... V prací? Zachraňoval jsem Gryfí říši... Erathie nikdy nepadne...! :-D
Prdel by byla ty reakce okolí, když bys po dovolené přišel zpět do práce - kruhy pod očima, nevyspalý, pobledlý, ještě trošku v mátohách - co to sakra bylo za dovolenou, tohleto? Vypadáš, jako kdybys byl celou tu dobu v práci! :-)
A kdyz uz by Tě po celostatní pátračce našli, s výkřiky "Za Gryffíí ríšííí" by Tě museli do práce dotáhnout násilím viď? Neboj.. Jsem na tom uplně stejně. ;-D
Jo tak presne tak nejak podobne by to dopadlo. Akorat po skonceni dovolene by se asi kazdy divil, kde jsem :D
Tak dovolená se občas vybrat má, ne? Aby si člověk odpočinul od práce. Sice Tě asi v práci nepochopí, kdyby Tě viděli s malou krabičkou pod paží, na ní nakreslen Grifin v útoku proti couvající Hydře a nápis nad tím ohledně Hrdinů bojů a magie v šestém vydání, v druhé ruce igelitku s Shock Gold kartóny, divným úsměvem na rtech a mumláním čehosi ve stylu "Ještě jedno kolo a půjdu spát.. Pchee... Hahaha..." :-D
Pátý díl jsem přidal mezi hry sem do databáze, ale již 4 dny se to schvaluje... :-) Tak uvidime. No a ještě se dočkat toho šestého dílu a je to úplně ideální... ;-)
Jo to jsme na tom podobne, at si rikal lidi co chtej, petka je proste taky narez.
LOL, takže Tvojí recenzi jsem to tehdy hltal a mega nadšenej jel do Bontonlandu, kde jsem předtím musel telefonicky paní vysvětlovat, že i když jí tam přišlo přes 25 kousků této hry, aby mě jí rezervovala, že nééé, že to nestačí bez rezervace, že jedu.. (Šéfe, musím si pro něco důležitého skočit, jsem do 20 minut zpět... Jeďte Davide :-)) ) Večer obřadně vypil lektvar síly a pařil až do zemdlení, dokud venku neštěbetali ptáčci... :-))) Mno, ale abych se vrátil k tématu...
..
Ano, taky jsem byl ze čtvrtého dílu zmatenej, koupil jsem si sice samozřejmě originálku, zkoušel jí též x-krát rozjet, ale nikdy nedohrál... Možná to je tím, že jsem HOMAM sérii odkojen od prvního dílu, možná tím, že 4. díl prostě tak dobrej není, ale ve výsledku se nakonec spokojenost přeci jenom dostavila.. V podobě Heroes of Might and Magic 5... :-)
Jj, prave. Psal jsem to i v :)recenzi na petku. Ctyrka byla proste uplne jina hra, a proto oslovila hlavne lidi, kteri predchozi dily nehrali. Ja osobne jsem ctyrku zkousel hrat nekolikrat a vzdycky to po chvili vzdal. Prijde mi to jako omalovanky pro maly deti, vubec jsem netusil, kde co je, co je co za stavbu a tak. Petka moje rozhorceni ale napravila :)
Osobně nikoho komu více sedí čtvrtý díl neznám, ale vím, že v diskuzích jsou docela bitky o tom, jestli je lepší když hrdina zasahuje pouze kouzly (HOMAM3), nebo může bojovat a zemřít (HOMAM4), jestli je lepší grafika v té nebo oné verzi, nebo jestli je lepší strom příšerek (respektive budov) v HOMAM 1 / 2 / 3 / 5 nebo HOMAM 4, kde člověk musel vybírat co zvolí atd... Mě osobně, jak jsem psal, sedí více styl který nakonec byl využit v HOMAM 5, ale třeba takové karavany z čtvrtého dílu se nám nakonec v datadisku do pátého též dostali... Některé věci prostě 4. díl přinesl v dobré víře, některé i dobré byly, ale v konečném důsledku to hru vzdalovalo od HOMAM série více, než bylo zdrávo... BTW, co myslíte, budeme mít šestý díl?? :-)
Taky jsem měl se čtverkou podobný problém, ale zase znám lidi, kteří jí považují za nejlepší díl série... :)
To Karasman: Souhlasím, 4 díl série HOMAM je z mého pohledu též velice nepochopený. Kromě grafiky mi velice nesedl systém a proto jsem byl velice rád za HOMAM5, která vychází principiálně z třetího dílu... Oni v Nivalu asi taky věděli, proč to dělají... :-)