Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (30.07.2017 15:55): mezi námi děvčaty - to je prostě tím žánrem. A rozehrál jsem to proto, že to bylo "zdarma" (ps+) a že jsem chtěl vidět herce ve videohře. Bohužel to ihned začalo být k smíchu (scénář, animace) tak spíš z toho udělám nějaké veselé video.
@Zoltan (30.07.2017 15:41): aha tyjo tak takovou smůlu jsem neměl, já většinou zažil to že to prostě neúnosně zpomalovalo.

No ale pozor, ono se to nezdá, ale je to "celkem dlouhý" v tom smyslu, že když tě to nebaví, tak zdlouhavě nudný.

@M.a.t.t. (30.07.2017 15:39): mám nového kandidáta, včera jsem pustil Untill Dawn :D
@Walome (30.07.2017 15:33): Bugy - za 45 minut hraní jsem se dvakrát zaseknul tak, že jsem musel spáchat sebevraždu. Ovládání je sux, UI úplně dementní (panika lidí je naprosto nevěrohodná) a celkově je to dost o ničem. Nevidím žádný cíl, nic motivujícího.

Je to hra do výzvy, takže ji hodlám dohrát, což znamená že můžu svůj prvotní názor lehce pozměnit (třeba mi to ovládání časem sedne víc do ruky), ale první dojem je tedy strašný :)
No to jsem si do výzvy vážně vybral top srajdu :) Zatím asi nejhorší hra co jsem kdy hrál :D
akože load nič ?? po restart kompu sa všetky nastavenia aj savegamy zresetujú.. kurva už ma fakt seriózne začínajú srať tieto hry
@Walome (27.05.2016 14:00): Tak nakonec objevil!! Režim přežití, kde hra běhá mnohem líp než v normální hře. Chtěl jsem hru úplně strhat ale musím říct, že survival mod zafungoval. Sice opět neskutečná doba nahrání levelu ale bez kousání, nějaký bug sem tam ale ne taková katastrofa + pěkný efekt při plném adrenalinu. Jo a na konci titulky, dvě dobrý věci :-)
@Strady (27.05.2016 13:19): neobjevíš, je to furt stejný :) u mě se pere tech stránka, objektivní stránka a subjektivní stránka :) ono dycky záleží jak člověku sedne gameplay a to ostatní může jít stranou
@Walome (26.05.2016 22:48): Přečetl jsem si koment a podle něho bych soudil tak na 50% ne na 70%. ale to je jedno. Je to jako s filmem, někomu sedne někomu nesedne. (Jako Osm hrozných)

Dva levely do táhnu, třeba objevím neobjevené :-)
@John Mirra (27.05.2016 09:52): přesně tak, hlavně času na hraní moc není tak proč si ho krátit ještě věcma co mě neba.
edit: na druhou stranu takhle mě jednou přestal bavit v půlce Deus Ex... už jsem chtěl rozehrát další hru a pantáta mě tehdy sprdnul, že a) máme na pc málo místa (hehe) a b) že u ničeho nejsem schopnej zůstat a nakonec jsem ten Deus dojel a díky bohu za to :)
Tak jako já Maxe Payna 3 taky nedohrál, protože mě nehorázně nebavil, ale že bych se přemáhal s dohráváním... (byl jsem myslím v půlce/lehce za půlkou). Když je jistota, že se gameplay nějak zásadním způsobem nezmění, tak už člověk patrně může vynášet nějaké soudy, řekl bych :D
@Walome (26.05.2016 21:46): Abych to mohl kompletně zhodnotit, tak to chci dohrát, pokud to jde. Vše je potřeba hodnotit jako celek, ne jen první level a říct sračka.

Můžu se zeptat co tě na to bavilo? Střílení asi těžko (kdy jsi o dva schody výš než tvůj protivník a nejde ho trefit), bugy možná (neviditelnost je fajn ale stejně radši vidím postavu), nepřátele které musíš zastřelit dřív než se objeví na obrazovce (střílení podle radaru jinak to nemá smysl). Jedině grafika jinak fakt už nevím.. Nechám se podat.
Jsem na vojenské základně. Kolik to má ještě levelu do konce? Jestli víc než dva takto už asi nedám... je to hrůza!!
@Walome (08.10.2015 14:54): Ono to není přímo DLC jako takové (přestože to tak bylo původně nazýváno), jde o ten větší update, který vydali tvůrci 10.9. (survival mode, perks, weapon unlocking) + ty změny, které avizovali.
Tak jsem se k tomu vrátil, řekl jsem si, že by byla škoda nevyzkoušet to nové DLC. A světe div se, ono mě to začalo zase bavit :) Předpokládám, že asi ne na dlouho, ale určitý zájem to ve mě vzbudilo. Původně jsem ani nepostřehl, že nová verze obsahuje pěkný balík nových achievementů.
Hra je v 35% sleve na steamu a ja znovu prichazim s nabidkou dalsich 10% z ceny dolu :) Koupim pres steam penezenku a poslu giftem vy zaplatite na PP v czk. Kdyztak PM.
No tak na to kolik se o tom nakecalo, jak to neni brutalni.... normalka. Celkem nuda casem. A taky vylozene hra pro ovladac. Na klavesnici to pro me bylo utrpeni.
Mozna bych ve hre i pokracoval, kdyby se hra dala ukladat. Hrat furt od zacatku levelu, to neni nic pro me. Nesnasel jsem to na ZX spectrum a nesnasim to i ted. Pravda tenkrat se hrala hra uplne od zacatku :)
Mozna jsem na ne trosku prisnej, protoze tohle je vylozene oddechovka- hodinka a jit od toho. Takova ta vedlejsi hra na HDD, kdyz nechcete premyslet. Prave proto tam ale mohli dat to ukladani, at jde clovek dal. Nebo castejsi checpointy. Vzhledem k obtiznosti pro me i na easy by to byla vyzva i tak. Taky se mi zda hra sita horkou jehlo, ze tam je co doladovat.
No ovsem gratulace. Hra, ktere bych si normalne nevsimnul a nakonec jsem ji zkusil. Psali o ni vsechy herni weby. Pritom stejna strilecka jako Commando https://www.youtube.com/watch?v=gQcnUz7DcCY , akorat strilite cernochy. Nemate nejakej typ na podobnou blbost?
@Zaraka (29.05.2015 16:05): Ano máš pravdu postal jdou hrát lidi, kteří očekávají kvalitní adventuru pro děti. Viděli reklamu, viděli trailery, viděli gameplaye a pak si řekli. Hmm to si musím musím zahrát, taková kvalitní hra, nejde mi o násilí, chci se jenom zasmát texturám. S GTA to bude úplně stejné. Vidí gameplaye, vidí reklamu, vidí trailery a pak si řeknou žjoova to bude určitě lepší závodní hra než need 4 speed. :)

FPS hry si opět určitě jde zahrát člověk co rád závodí v běhu s ostatními hráči.

Jednoduše řečeno: dost bylo laciného moralizování.
Mnohí sa sťažujú, že nevidia dobre na zameriavač. V options si môžte zmeniť typ zameriavača a hlavne farbu. Ja som si dal žltý a celkom dobre to kontrastovalo. Kdyby náhodou.
@Zaraka (29.05.2015 16:05): Souhlas, že z toho jednak na vzdálený pohled číší totální příběhová i charakterová vyprahlost (i když to je dost možná lepší, než kdyby se hra snažila chování hlavní postavy nějak více vysvětlovat a ospravedlňovat). Ano, masové vrahy a jejich motivy lze "pochopit", ale když někdo dělá videoherní fikci, tak je to dosti vratké, aby někoho vylíčil autenticky a nevyléval si do postavy pouze své fantazie, které by v reálu dopadly jinak. Nerad bych tu viděl zástup her, co se o toto pokouší.
A zároveň to vypadá, že je to někde jinde než GTA a zřejmě aj Postal, o kterém jsem toho moc nevěděl. Takže je docela pochopitelné, že hra získala zmíněné hodnocení a už jen díky tomu vyvolala vlnu kontroverze.
Na druhou stranu, je škoda, že kontroverze je tak nějak jediné, s čím byla ta hra spojována a co jí zřejmě přineslo velkou mediální pozornost. Potom se to může stát inspirací pro lidi, kterým jde předně o byznys a třeba takový Activision by si vývojáře najal, nebo založil konkurenční tým a začal makat na brutálních hrách. Protože hej, nemusíme si platit reklamu.. Ale víckrát by snad veřejnost na špek neskočila.
Přitom problém byl, že hra v té době ani nebyla venku a je pravda, že po vydání vypadá mnohem méně kontroverzně, když se kouknete na samotný gameplay. Skutečně to vypadá, že vývojářům nešlo pouze o shock value, který asi po pár vteřinách opadne, anebo to neuměli, což by byla smutná možnost, ale víc věřím v to první.
Takže co mě na tom nejvíc štvalo byl ten obal okolo, který ale vytvořili lidé samotní. Bohužel přehnané reakce jsou na netu běžné.
@John Mirra (07.06.2015 10:55): Black and White znám podle názvu, nehrál jsem. Dungeon Keeper je originální, ale je to parodie, není to vážně míněné tažení za ovládnutí světa. Baldury, stejně jako Fallouty, mají IMHO právě daleko propracovanější hraní "za dobro" než za zlo (Můžeš vylupovat hroby, prodat někoho do otroctví, ale hra už Tě třeba nenechá přidat se k Enklávě a cíleně zlikvidovat všechna ostatní města, v zásadě ať děláš co děláš, tak to musí dobře dopadnout). V Manhuntu vystřílíš půlku policejního sboru ... protože si začnou. Nejsi prvoplánovitě zlý, není to tak, že by Tě borci v klidu vyzvali, ať se legitimuješ a tys je bez varování všechny oddělal (jinými slovy hra hraní "za vyloženého klaďáka" znemožňuje).

Líbila se mi třeba Kreia s jejím nešablonovitým závěrem Tak Ty's dal žebrákovi almužnu a kvůli tomu ho ostatní zabili, je to Tvoje chyba, styď se. Bohužel drtivá většina her nabízí celkem binární volby "nevezmu si odměnu +, udělám to pro prachy -", přičemž sám fakt sebrání odměny není nic záporného (stálo to úsilí a bylo to nebezpečné, za něco se ty meče zase musejí nabrousit a náboje dokoupit). V tohle se mi líbil zaklínač jednička, Geralt dělá svou práci a dostane za ni zaplaceno (mám ny mysli vedlejší úkoly).
@Phoenix (07.06.2015 09:44): Hmm, co třeba Black and White, kde můžeš být vyloženě ukrutný bůh? Nebo Dungeon Keeper, kde bojuješ s hrdiny o ovládnutí země? Nebo Baldurs Gate, kde jsi syn boha vraždy a můžeš se tím nechat pohltit? Nebo Fallout, ve kterém můžeš získat lecjaké hezké karmické tituly? (Ďáblův spratek, vykradač hrobů, zabiják dětí...) Nebo Manhunt, ve kterém vystřílíš půlku policejního sboru?
Ale je fakt, že tě k tomu žádná hra vyloženě nenutí, jenom ten DK a Manhunt...

Jinak já jsem taky takovej měkkej typ, vždycky hraju za klaďase, takovýho Mirka Dušína a snažím se vždycky všechny zachraňovat a tak :D Za padoucha to pak hraju jenom když chci vidět, jak to má ošetřená "druhá strana"...
@Phoenix (07.06.2015 09:44): Malinko možná Wizardry 4. Tam hraješ za padoucha z předchozího dílu, probojováváš se kobkama "zpět" a cestou musíš zabíjet hrdiny a jiné klaďasy. Ale i tak si nejsem jist, jestli to plně odpovídá tvé definici.
@AiMLEzZz (07.06.2015 08:58): jj, přijede v tanku Tiger, draka zastřelí panzerfaustem a princeznu zplynuje, protože není árijského původu :-))

Samozřejmě když se člověk pohybuje mezi stejně smýšlejícími lidmi, tak to povzbuzuje jeho přesvědčení (jakékoli) a o to větší šok a negativní reakce následuje v momentě, kdy narazí na někoho, kdo toto přesvědčení nesdílí (což zákonitě jednou nastane).

Jinak určitě nebudeš sám, funguju stejně. "Civilisty" ve hrách zabíjím jen v momentě, kdy chci zjistit, jak to mají autoři ošetřené stran herních mechanizmů, jinak mi zabíjení civilistů příliš smysl nedává. Další věc samozřejmě je, že neexistuje příliš mnoho her, které mají opravdu propracovanou hratelnost "za špatnou stranu". Teď nepočítám věci typu Star Wars: TIE Fighter, kde člověk sice stojí na ideologicky "nesprávné" straně, ale ve hře se to příliš neprojeví. Mám spíše na mysli něco jako "Lawful Evil" hratelnost typu "Vybudování hrůzu budícího impéria libovolnými prostředky", ale ne strategicky jako v Civilization, ale pomocí vědomých voleb, týkajících se konkrétních lidí (a s viditelnými následky). Zkrátka člověk kvůli vlastním cílům a moci obětuje hromadu jiných.

Z hlediska hraní "za zlo" mě napadá tak série Overlord (ale to je spíše fantasy parodie než nějaké propracované hraní "za zlo"), ani věci typu Mafia: The City of Lost Heaven nebo GTA série (byť jsem ji nikdy pořádně nehrál, znalci, opravte mě) mi nepřijdou jako úplně to, co mám na mysli. Existuje třeba nějaké RPG, kde by člověk hrál za partu, která slouží nějakému temnému Bohu, který se snaží zničit svět (a všichni ti klaďákové mu to pořád kazí)?
Mě především zaráží, jak vážně a bez jakékoliv nadsázky se tahle hra bere. Jak už tady kdosi zmínil, většinu studia tvoří náckové, co víc, příznivci NSBM (national socialist black metal), což je jedna z nejsměšnějších subkultur, s jakou jsem kdy měl tu smůlu se setkat. Ještě když jsem se před několika lety na metalové scéně docela pohyboval, to nejvíc hardcore jádro black metalové scény mi přišlo jako z velké části životem frustrovaná sebranka lidí, která si svoje životní neúspěchy kompenzovala war paintem, textama plnýma nenávisti ke všemu a všem a bitím se do hrudi mezi stejně smýšlejícíma lidma. Takže se dá předpokládat, že i tvůrci hry mají za to, že protagonista Hatred je extrémně cool, což prostě nejde brát vážně. K tomu se ještě přidávají snad nejotřesněji napsaný monology, který jsem ve hře viděl... asi za celej život.

Druhá věc pak je, a to říkám jako někdo, kdo není nějak extrémně citlivej na násilí, politickou korektnost atd. atd., že pro mě osobně to není ani tak otázka toho, jestli tahle hra má právo existovat a je morálně obhajitelná (nebo ne), ale proč by ji vůbec někdo chtěl hrát? Já nevím jak vám, ale mě rozhodně například zabíjení civilistů od frustrace v reálným životě rozhodně nepomáhá, to spíš hudba nebo sport. A hlavně jsem asi ten typ člověka, kterej i ve hrách jako Skyrim, Hitman, Assassin's Creed zkrátka nezabije, koho nemusí. Asi jsem na herní scénu moc empatickej :(.
Jinými slovy když se ti to nelíbí, tak to nehraj, a když jsi to nehrál, tak to nemůžeš kritizovat :D
@ghostik (komentář): Tam zabíjíš i děti, jo? :D Že jsem tam ani jedno neviděl. Na to aby tam nějaký dali, nebo třeba vytvořili level: "Mateřská školka" už autoři koule neměli..
@M.a.t.t. (03.06.2015 15:57): To máš pravdu, ale Mick se ptal, co se tu řeší, tak jsem odepsal, že se tu zatím nic neřeší, pochopil jsem, že má na mysli diskuzi, ne číselná hodnocení nediskutujících uživatelů :)
@Richmond (03.06.2015 15:44): Objektivně se dá posuzovat vše co je technického charakteru. Problém je, že snad všichni hodnotící (ne na jen na DH, ale fakt všichni napříč herní scénou) na to nemá znalosti (to platí i pro mě). Proto mohou SJW novináři zdrbat Hatred 10% (nebo ekvivalentním) hodnocením a zároveň dát 90% AAA srágorám, které ani pořádně nefungují (z hlavy mě napadá AC Unity). Reálně je Hatred zhruba stejný průměr jako AC Unity (dejme tomu 40 pro Hatred a 60 pro AC - tzn pro obě hry 3/5).
@Fatality (03.06.2015 15:50): Oba tebou poukázané hodnotenia sú extrémy, ale debata začala na tému, či tu sú, alebo nie sú moralisti. A podľa mňa sú, hoci nie v diskusii, takže zbytočne mi vysvetľuješ niečo, čo je mne dávno jasné :)
@Richmond (03.06.2015 15:44): Od teba ako hráča starých hier som podobný protiargument čakal. :) Nemyslel som to však tak, či je hra audivizuálne žrádlo s next gen grafikou, aj AGS adventúry môžu byť po tejto stránke zvládnuté, mať krásnu kresbu a podobne a rovnako môžu byt odfláknuté až beda. Hrateľnosťou som myslel herné princípy, ovládanie, či je hra uživateľsky pohodlná atď.
@M.a.t.t. (03.06.2015 15:32): Bohužel ty neurčuješ (produkční či objektivní) kvalitu hry. (produkční či objektivní) Kvalitu hry určují všichni lidé dohromady svými hodnoceními. Někdo dá vysoké, někdo nízké. Jak můžeš vědět, že 10 % od GrungeChild pro Hatred není extrémním? Naopak 100 % od Micky je dle mého názoru extrémním, i když jsem Hatred nehrál. Vidíš a tak se to vyrovnává, hra tu má so far 47 %, což i při pěti hodnoceních zatím koresponduje s dostupnými recenzemi.
@Shoggot (03.05.2015 14:02): Uz se to tu resilo, ale koho kurva zajima, jestli hru tvori nazi, nebo komousi? Mas doma nabytek z Ikei? Mel jsi nekdy neco v satniku od Adidas, nebo Puma? Vezl jsi se nekdy ve Fordce? Jestli ano, tak jsi na odstrel, protoze za vsema temahle znackama stoji nazi.
Btw, jestli je nacismus extremismus, tak nevim, jak pojmenovat jine frakce a ideologie.
V kazdem pripade, dobrou otazku polozil orromis...

Opet timto zadam, aby se do kolonky "Vývojáři" udavala take politicka orientace!