Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

GoldenEye 007

GoldenEye 007: Reloaded

02.11.2010
01.11.2011
71
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

GoldenEye 007 je přepracovaná verze původní hry z roku 1997, jež byla vytvořena podle stejnojmenného filmu, ještě o dva roky staršího. Pierce Brosnan je zde nahrazen Danielem Craigem a zápletka je přizpůsobena dobovému stylu Bondovek s tímto hercem v hlavní roli. Nahrazeny byly také multifunkční hodinky, jejichž funkci zde plní mobilní telefon. S agentem 006 Alecem Trevelyanem jste vysláni do ruského města Arkhangelsk, kde se údajně mají vyrábět chemické zbraně a vaším úkolem bude tuto informaci ověřit.

Později se však celá situace zamotá a ukáže se, že nejde jen o zmíněné výbušniny. Je ukradena nebezpečná družice GoldenEye, ale je jasné, že hlavní podezřelý generál Ourumov nepracuje sám. Mimo Ruska hráč postupně s Bondem navštíví v celkem šesti misích Španělsko, Spojené arabské emiráty a nakonec také Nigérii.

Hra nabízí online multiplayer až pro osm hráčů a lokální maximálně pro čtyři, přičemž si lze zvolit jednu z padesáti přednastavených postav, včetně známých padouchů, jako je Blofeld, Scaramanga, Dr. No, Jaws či Oddjob. Při hře více hráčů je na výběr z deseti map, lze zvolit jeden z několika herních režimů a využít sedmnáct modifikátorů. Samozřejmostí je zničitelné prostředí a nechybí ani regenerující zdraví, které je na vyšších obtížnostech nahrazeno neprůstřelnými vestami, jež je třeba doplňovat.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak měl jsem z emulace Wii strach, když jsem viděl, jak to někdy drhlo i u Gamecubu, ale první mise zatím v klidu ve 4K. Chcíply mi baterky v ovladači, tak pokračování zítra :-) Jen to ovládání je nic moc. Jediná hra z Nintenda, která měla prostě normální ovládání, byl Serious Sam...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Wii 70
Všechny herní Bondy ze žánru FPS (a v jednom případě i TPS), jež vyšli na PC, jsem už odehrál. Pokud jsem se chtěl vžít do kůže tohoto jedinečného agenta znovu a nechtěl nějaký titul opakovat anebo hrát textovku, musel jsem přesedlat na jinou platformu. A tak se stalo, že jsem si pořídil GoldenEye 007 na Wii.

Hned na začátku jsem pochopil, proč tvůrci her začali do svých titulů cpát autoheal, protože jsem vyzkoušel i vyšší obtížnost bez něj, a měl jsem co dělat, abych první misi dokončil. Nakonec jsem skončil u druhé obtížnosti ze čtyř, která ještě regeneraci zdraví zahrnovala a celkem mi to tak i vyhovovalo. Bond nepoužívá udělátka od Q, jako je tomu třeba v James Bond 007: Nightfire a mimo mobilu na hackování drží v rukou vlastně jenom samé zbraně.

Po první misi na mě vyskočilo povedené intro zapadající do Bondovského universa, jež bylo podbarveno známým soundtrackem, nikoli však od Tiny Turner, ale nově od Nicole Scherzinger. Celkem jsem byl vyslán na šest misí o čtrnácti částech, což sice není moc, ale i tak jsem u hry strávil určitě více času, než u Soldier of Fortune: Payback.

Docela jsem se při hraní bavil, ale poslední mise, zvlášť její druhá a třetí část, mi tohoto Bonda dost znechutily a dokonale odradily od myšlenky, že bych si projel hru na vyšší obtížnost. Taková horda neustále se objevujících nepřátel se jen tak nevidí. Místy se dal použít i stealth postup, ale hra ho bohužel shazuje úseky, kde na mě byli nepřátelé předem připravení a celé mé předchozí snažení přišlo v niveč. I přesto mohu GoldenEye 007 fanouškům Bondovek jen doporučit.

Hraní titulu tohoto žánru na konzoli jsem se hodně obával. Trochu mě ale uklidňovalo, že mám k dispozici Wii Zapper, se kterým by se, alespoň podle mých představ, mělo přeci jen mířit daleko lépe, než s klasickým gamepadem, s nímž si to nedokáži představit doteď. Nakonec to byla vcelku zajímavá zkušenost a musím říci, že i střílečky na jiné platformě, než je PC, jsou hratelné.

Pro: James Bond, intro, soundtrack, stealth postup, Wii Zapper

Proti: chybí udělátka, poslední mise, krátké

+10