Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gears of War 3

20.09.2011
kompatibilní
83
57 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Brothers to the end.

Coalition of Ordered Governments umírá, stejně jako umírá i planeta Sera, její zdevastované prostředí již nepřináší mnoho naděje na přežití lidstva. Ať už dopadne finální střetnutí jakkoli, Jacinto, hlavní město koalice, je potopeno v hlubinách moře, Inner Hollows jsou zatopeny a zničeny. Sarančata prohrávají válku, kterou započala, avšak mise Marcuse Fenixe a jeho týmu ještě není zcela u konce. Lambent, mutované stvůry vzniklé z ras sarančat i lidí kvůli dlouhodobému vystavení imulzi, stále znamenají hrozbu, kterou je třeba zastavit. Boj bude tvrdý, vyčerpávající a mnoho lidí ztratí své přátele a spolubojovníky. Poslední dějství dobrodružství Marcusem vedeného bratrstva začíná a Delta Squad se ještě jednou postará o to, aby bylo patřičně epické.

Děj závěrečného dílu příběhově navazující trilogie se odehrává takřka 2 roky po událostech Gears of War 2. Marcus, Delta i zbytek CoG zoufale hledali způsob k zastavení Locustí hrozby a šíření nebezpečného Lambentu. Situaci řeší až obětováním svého posledního útočiště, města jménem Jacinto. Jacinto mizí a plán se zdá být úspěšný. Přeživší lidé opouští své bývalé domovy a odplouvají směrem k ostrovu jménem Vectres, ten se díky svému umístění, jež zabránilo poddolování Locusty, zdá být ideální lokací pro obnovu lidstva. Lidé začínají znovu budovat svou společnost, CoG se rozpadá na dvě oddělené části a v podzemí znovu bují nebezpečí.

Gears of War 3 je opět poháněno modernizovanou verzí Unreal Engine 3, která zajišťuje technicky vyspělý vzhled titulu. Hratelnost opět vsází na systém krytí a akci palnými zbraněmi i kontaktní souboje. Velkou změnou oproti předchůdcům je rozšíření různých dialogů mezi aktéry, více než dříve se spolu vybavují nejen během neherních sekcí, ale také při samotné hře.


Poslední diskuzní příspěvek

Hned po dohrání dvojky je začátek trojky... nudný? Hrát za postavu Colea mě hned někde ve 4 kapitole vlastně začalo iritovat. A to ne jenom protože hraju misi, která směřuje do bodu, o kterým vím, protože jsem tu "zásadní" část hrál za Marcuse, ale hlavně kvůli tomu "UUUUUUU Cole trainn uuu". Nic proti, jako vedlejší postava dobrý, ale já chci další mise s Delta četou :D A jakože absolutně vůbec mi nepřijde uspokojivý střílení žlutě vybuchujících nepřátel.

Samozřejmě po prvním aktu nářez za Marcuse jak se sluší a patří. Trochu mě zamrzelo, že se hra odehrává mnohem víc v otevřených prostorách, takže nevynikla ta velkolepost všeho jako v předešlých dílech. Poslední akt odehrávající se na ostrově ve mě (i díky tomu) evokoval Bulletstorm :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • X360 80
Třetí díl přináší do série svěží vítr. Nová verze enginu a tudíž lepší grafika, příjemně vylepšená ovladatelnost, více dialogů, barevnější prostředí, ale i jistá buddy komičnost. Ale upřímně? I když jsem se stále co do hratelnosti skvěle bavil, po stránce příběhu už to není úplně ono.

Ta specifická těžkotonážní atmosféra prvního dílu už je fuč. Příběh je ve své podstatě úplně banální, ale není odvyprávěn úplně nejlépe a zatímco u předchůdců jsem alespoň věděl kam jdu a proč, tady jsem často úplně vypadával z děje. Postavy hodně žvaní, občas tak moc, že jsem je v té bitevní vřavě nestíhal pořádně vnímat, ale chemie mezi nimi funguje velmi dobře a je to celkem sranda. A co se týče té bitevní vřavy samotné, akci třetí Gears of War umí stále náramně. Ovládání je svižnější, responzivnější a příjemnější. Souboje s parazitickým vybuchujícím Lambentem, i když mě nebavily tolik, jako s klasickými Locusty (ale i ti tam stále jsou), přináší do hry mnoho nových variant nepřátel, takže monotónnost nehrozí. Jen bych asi takhle zpětně doporučil zvolit vyšší obtížnost, než-li tu doporučenou, která mi přišla oproti minulým dílům tentokrát spíše jako easy.

Design levelů je tentokrát o fous otevřenější, arénovitější a tudíž méně přehledný, což mi osobně nevyhovovalo tolik, jako sevřenější tunely z předchozích dílů, ale mnoho hráčů trochu volnosti při volbě z vícera cest k cíli jistě ocení. Vizuálně hra na svou dobu vypadá stále dost pěkně, ale kvůli zasazení, z velké části do sluncem prosvětleného tropického klimatu, už nemá tolik tu temnou šedivou a bezútěšnou atmosféru.

Skrze Xbox Cloud Gaming hra běží výrazně lépe, než dvojka. Input lag je tentokrát v podstatě neznatelný a framerate při 60 snímcích, až na občasné trhance při poklesu rychlosti připojení, krásně stabilní.

Pro: vytříbená hratelnost, luxusní gunplay, mnoho nových typů nepřátel, buddy chemie mezi postavami

Proti: příběh, úpadek atmosféry, občas zbytečně velká arénovitost, citelné snížení obtížnosti

+16
  • XOne 75
Třetí dobrodůžo jednotky Delta a celého COGu, které se opět vrhá do bitvy s rasou Lambent, zmutovaných to kříženců hmyzáků a homo sapiens. Poslední bašta odporu Jacinto byla ve dvojce byla obětována a spláchnuta do hlubin a tentokrát se lidstva ubírá k ostrovu Vectres, kde se plánuje obroda lidské rasy.

Akce je stále přímočará a nekompromisní a její  opravdu hodně – přibylo několik nových stvůreček, pár zbrání ( plamenomet třebas ), hlavní postavy mají potřebu tentokrát hodně si povídat, člověk se až místy ztrácel v tom, co řeší, jinak se jede v zajetých kolejí krytí se za vším možným a palbou za vším, co se kolem jen šustně. Víceméně se vše točí kolem Marcuse, ale v pár levelech byl hlavní postavou jiný osvalenec, což nebylo na škodu. Celkově mi přišlo, že obtížnost šla dolů a nepamatuju si, že bych někde dlouho opakoval bitky, a to ani v rámci bossů. Prostředí trochu zesvětlalo a už se jednotka neplouží jen tmavými tunely, za což jsem i rád, vizuálně je to na svou dobu pořád slušná podívaná, pěkná intra nebo vložená videa.

Těžko říct, jestli tento díl bude finálním vzhledem k zakočení, nicméně díky slušné zábavě a příběhu si myslím, že se nějakého toho prequelu, sequelu nebo spin-offu v rámci vyždímání značky ještě dočkám, ale pokud na něj narazím, půjdu do něj, i trojka byla solidní, lehce nadprůměrná zábava – 75 %
+7