Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Toby Gard, který pracoval na prvním díle Tomb Raider (1996) jako grafik a animátor charakterů, si u managementu studia Core Design vydobyl takovou důvěru, že mu byla nad vývojem svěřena plná kreativní kontrola, což už se v případě pokračování Tomb Raider II (1997) neopakovalo. Byl například proti přílišné sexualizaci Lařina charakteru skrze zvětšování poprsí. Nakonec s hrstkou nevěrnějších odešel založit Confounding Factor a začalo vývojářské peklo prvního původního a posledního samostatně vytvářeného projektu, které trvalo dlouhých sedm let.

O Galleon se hráči poprvé dozvěděli v interview na stránkách britského videoherního papíráku Edge vycházejícího v USA pod názvem Next Generation už v roce 1997, přičemž vydání tehdy počítačového a playstationového titulu vypadalo blízko. Prohlášením ze září 1999 se z Galleon stal startovní titul pro Sega Dreamcast s očekávaným vydáním na jaře 2000. Místo toho si mohli hráči vyzkoušet na květnovém E3 2000 jen ukázku. Hra byla odložena a oznámena znovu coby exkluzivita na Nintendo GameCube pod patronátem Interplay.

Sešlo i z toho a Galleon se posléze ujala britská společnost SCi Gardovy krajanky Jane Cavanaghové, aby byla hra po sedmi letech vývoje konečně vydána, a to jen pro původní Xbox. I víceméně kladné recenze zmiňovaly zastaralost titulu působícího jako záležitost z přelomu tisíciletí. Kombinace pohnutého vývoje, pirátské tematiky a cílové platformy vyústila v komerční neúspěch. Toby pak své studio zavřel a vrátil se k Eidosu koupeného mezitím SCi jako vývojový konzultant Tomb Raider Legend (2006), Anniversary (2007) a Underworld (2008).