Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Začínám si na tom Xboxu připadat jak na PC. Zapnu zpět podporu Dolby Atmos včetně gamingu a spustím FM8 na Visual. Najednou je vše úplně plynulé, bez ohledu na 30 fps, je to absolutně plynulé včetně replay. Tak nevím, patch žádný nevyšel, leda, že by AMD updatovalo drivery pro FM8 jako na PC. :)

@veselykralicek (12.10.2023 16:54): časem FM8 vyladí aby běžela dobře i na PC, nicméně pokud tam nebude split-screen je to jen poloviční zážitek ze hry.

U GT7 i FM je super, že prostě vezmeš konzoli do práce, kdekoliv, připojíš to na 65"+ TV a máš team-building jaký v hospodě normálně nezažiješ. :) Každý druhý se chytne jakmile zmíníš auta, do toho fandí banda okolo.
Už teď plánuji, že do nového office vezmu XSX abych jim ukázal jak skvěle FM8 vypadá a jezdí, až mě to rve srdce, že tam zatím není split-screen a  Nürburgring Nordschleife. Tahle ikonická trať je bezkonkurenčně nejlepší ze všech (na tom se shodneme minimálně my tři co jezdíme u kámoše na rigu) tratí co jsem kdy v závodních hrách jezdil. Na druhou pozici řadím neméně kvalitní Maple Valley. A co bych dal jako třetí trať si bud muset v klidu rozmyslet, jelikož kandidátů je naneštěstí více. :)

FM6 mám taky kompletní, stejně jako Porsche balíček pro Forza Horizon 2. Tady na DH je jeden Porsche fanatik, říká si @Jumas:
@Rapier (11.10.2023 16:35): FM 6 jsem hrál na Xboxu One, kterej jsem si pořídil kvůli NHL (který jsem tam teda hrál asi dva dny), ale právě té Forzy jsem se na tom napařil určitě vyšší stovky hodin. Takže jsem to měl komplet právě i s těma Porsche a NASCAR balíčkama. Následně jsem tam pak hrál FM 7 a dodatečně i FM 5. Jako novej Xbox kvůli tomu kupovat nebudu, ale na Steamu bych do toho asi šel.

A ovladač mi právě zbyl od toho Xboxu One. Závody a Mortal Kombat dobrý, jinak hraju všechno s kombem Klávesnice + Myš.
@Widl (12.10.2023 15:37): no jo no asi máš moc přísné požadavky na AI (strojové učení).

Osobně to tak tragicky nevidím ale chápu. To mě vážně mrzí, ze jsem si neuložil replay (pro demonstraci) první zatáčky na SPA kde AI, až na pár bočních plechů prakticky projela v počtu 23 aut zatáčku téměř bez jediného škrábance.

Hrajeme stejnou hru? :) Nebo je rozdíl mezi AI na PC a AI na XSX a PC verze je tradičně více zabugovaná, což dle recenzí, dojmů a review nejspíš definitivně je?!
Vyzkoušeno a zase odinstalováno. Ano, AI je opět stejně tragická, sebevrazi na čtyřech kolech i na nejvyšší obtížnost. V první zatáčce destrukční derby, ve vlásenkách jsou schopní brzdit, atd. Tohle se na okruzích fakt nedá.

Na gamepadu se to ovládá příjemně.
@veselykralicek (11.10.2023 15:21): hej v pohodě, v devadesátkách jsem hrával všechny závodní hry jen na klávesnici. Až s koupí F1 2012 jsem si pořídil první Logitech F510 gamepad, což je defacto kopie PlayStation 2 ovladače, a upřímně proti jakémukoliv Xbox ovladači (360, One, Series) je to děs, co se ergonomie týče, můžou za to pochopitelně obě analogové páčky vedle blízko vedle sebe. Jinak je to vlastně fajn gamepad na starší tituly.

PS: v FM6/7 pohled z kabiny ve split-screen prakticky je, ale bohužel nevidíš kokpit s palubní deskou, volantem a budíky jako v single-playeru, nejspíš proto aby jsi jako hráč při horizontálním rozdělení obrazovky viděl i něco okolo sebe a trať, i přesto se mi to jezdí snadněji na ovladači než z pohledu zezadu.

Na čem hraješ FM6? Nebo jsi hrál jen ořezaný FM6 Apex na PC? Xbox verze FM6 je plnotučná s kompletním obsahem.
@veselykralicek (11.10.2023 00:33): tu recenzi na Bonuswebu jsem četl. Stěžovat si na to, že FM8 není simulátor alá iRacing (byť to autor přímo nezmiňuje) mi přijde mimo. Vůbec bych nedivil, kdyby vývojáři jízdní model ještě malinko upravili za běhu, u simulátorů se to děje běžně.

Důvod proč FM jezdím převážně na konzoli je split-screen, tahle super feature totiž dosud nebyla na PC verzi dostupná a kdoví zdali někdy bude. Jasně na PC si FM8 klidně nainstaluji kvůli ježdění na volantu.
Ze zkušeností vím, že řídit stejné auto na ovladači nebo volantu je velký rozdíl, na volantu je Lamborghini Miura 67 pro mě větší výzva, než na ovladači, min. to platí pro FM7, no vyzkouším a napíšu dojmy jak to vidím v FM8.
@Rapier (10.10.2023 23:43): no, za mě je FM 6 zatím taky nepřekonaný top, FM 7 se mi celkem líbila struktura kariéry, ale jejím dohrátí se radši vracím k šestce.

Jinak jsem se na osmičku dost těšil, ale na BonusWebu to dost zdrbali, takže novej Xbox kvůli tomu rozhodně kupovat nebudu. I když teď nevím, jestli tomu nedat šanci na PC..
@veselykralicek (10.10.2023 22:47): už jsem to raději vypnul, neboť hrozilo, že skončím ráno před svítáním. :)

Psal jsem, že se mi systém penalizací líbí i přesto, že není úplně vychytaný. Jízdní model na max. realismus je dle mého subjektivního názoru velmi dobrý, troufám si říct, že lepší než v FM6/7, přijde mi, že auta nejsou tak moc přetáčivá. Souvisí to pochopitelně s přepracovanými pneu jak tvůrci avizovali.

Pocit z jízdy na ovladači je výborný, volant jsem zatím nezkoušel, umocňují to tradičně výborné zvuky motorů a tak obecně zvuky všeho ve Forza Motorsport. Pokud si zvolíš k max. realismu (tzn. assitenty off nebo na realistic/simulation) navíc s patřičnou obtížností/rychlostí AI (stupeň 1-8) + realistická pravidla na trati (systém penalizací), tak máš k dispozici max. reálnou hru.
Jasně, že FM8 je stále mix simulátoru a arkády, hra své kořeny nezapře. Úplně mě dostalo možnost volit strategii při delších závodech, palivo, pneu, zajížďky do boxů, atd.

Když srovnám řízení v Lamborghini Miura 67 tak bych řekl, že auto o něco lépe sedí na silnici, to bude nepochybně souviset s přepracovanými pneu a přilnavostí na trati (no a možná trochu i skillem a zkušenostmi z jiných simů), respektive jízdní model je čitelnější a je pro mě jednodušší vyvarovat se smyku nebo hodinám, nicméně i přesto když jedu na hraně tak se mi to stane, někdy i opakovaně a prostě musím se hodit do pohody, zvolnit tempo a vzpomenout si na školu řízení s GT Sport/GT 7.
Řídit tohle auto (v max. reálném nastavení bez ABS asistence, apod.) v FM6 bylo vždy slušné peklíčko, skončit v hodinách nebo smyku nebyl vůbec žádný problém, v FM7 se stejné auto řídilo o něco lépe (stále mluvím jen o ovladači nikoliv volantu!) a zde v FM8 mám pocit, že je jízdní model nejlepší (přelož si jako nejčitelnější).

Těžko hodnotit hru, mám v reálu jen v soukromých osobních autech naježděno 80tis km ale pochop, v Lambu Miura 67 jsem se bohužel neměl tu čest nikdy svést. Natož při rychlostech jaké zajíždím na okruhu. Jedna věc je jezdit s Fabia II Combi sportovně na okrskách, druhá věc nezabít se, nepoškodit auto, atd.... z tohohle pohledu, je pro mě FM8 poměrně reálná hra.
U kámoše co má pořádnou výbavu (herní rig, 3x monitor, Fanatec DD + volant, custom pedály dle Balónka, atd.) jezdím ACC, a všechny tyhle realné (přelož si pravé) PC simulace, páč PC hráči pohrdavě mluví o FM jako o simkádě.
No nevím, u kámoše to jezdím samozřejmě jen na volantu, s manuálním řazením, a i přes tohle super nastavení co má, furt nemám pocit, že by se to vůbec dalo přirovnat k reálnému řízení Fabia II na okrskách při lehce sportovní jízdě na dobrých pneu, natož na závodním okruhu, takže můj osobní názor je, že hra je hra a je úplně jedno jak moc se tváří reálně. Já si z LFS, ACC a hlavně z iRacingu (ten považuji za TOP1 z pohledu jízdního modelu a chování auta) a dalších odnesl dojem, že k reálu to má stále na PC docela daleko, navzdory jinak špičkové výbavě co do toho kámoš vrazil (+/- 100k). Stačí na vysvětlenou? :)

A pozor: překvapivě dobrý pocit z jízdy dělá i ta next-gen grafika plus povětrnostní a světelné podmínky, s tím související teplota na trati. Tím jak trať, nasvícení, atd. působí reálně řekl bych, že se i lépe odhaduje kdy máš brzdit, co tě čeká, apod., no ehm tedy pokud zrovna na trati není mlha. :)

Na Xboxu jsem si přečetl CZ komentáře ke hře ve Store. Chce se mi blít, Ti lidé snad tu hru ani nehráli, napsat, že grafika je nic moc, jízdní model jako u NFS série, apod. a o tom jak je FM7 reálnější, lepší (i graficky), to ani náhodou, leda ve vlhkém snu a s prstem v nočníku. :)

Z mého pohledu byla TOP 1 Forza Motorsport 6, později jsem vzal na milost Forza Motorsport 7, a dodnes nemám rád spousty zjednodušení proti reálněji působícímu FM6, ale po dnešku je to jasné. Král je mrtev, ať žije král!
Když už máš pocit, že závod není výzva stačí jen posunout obtížnost (rychlost) AI z 3-4 výše a máš o zábavu
postaráno, případně si navolit start na poslední 24 pozici a musíš se hodně snažit abys předjel úplně všechny a neudělal chybu.

PS: podobně nebo vlastně ještě hůře vidím diskuze o tom jak reálně působí na hráče letový model třeba v DCS World který se pyšní hyper-realismem. S reálnou zkušeností co mám z kluzáku L-13 Blaník se to prostě nedá na PC srovnat (až na avioniku a postupy na zemi a ve vzduchu). Všechno je to stále jen hra, realistická až to bolí ale furt jen hra kde o nic nejde. No možná je to dobře, v opačném případě víš co by následovalo. :)
@Rapier (10.10.2023 22:27): no, já naopak slyšel, že systém penalizaci ještě není úplně vychytanej.

A když si odmyslíme všechny ty grafický efekty a podobný věci, jak je na tom jízdní model a pocit z jízdy jako takovej? Myslím v porovnání s FM 6 a FM 7?
Další postřeh z FM8: právě jsem si zajel Watkins Glen International track za svítání a musím konstatovat, že takové HDR jsem jakživ v závodní hře neviděl. V určitých úsecích tratě mě oslnilo vycházející slunce zpoza horizontu úplně jako v reálu v autě! To mě vážně mile překvapilo.

Mimochodem už jsem si vyjezdil kredity a koupil oblíbenou  Lamborghini Miura 67 a dokonce si pohrál s množstvím paliva na 2 kola. Hra mě vážně překvapuje jak moc je proti FM7 realistická, doslova motivuje hráče zkusit změnit nastavení auta. V menu hry jsem zapnul, že při brždění nebo smykování zůstanou na asfaltu zbytky pneu, což jak hra upozorňuje má pozitivní i negativní efekt podle toho zdali je trať suchá nebo mokrá.

Čím dál více se mi líbí systém penalizací, hráče to nutí jezdit nebo se přinejmenším snažit jezdit max. čistě, sám jsem stěží uvěřil jak moc pozitivní efekt to na mě má, a byl doslova hrdý na sebe v replay jak se mi povedlo projet startovní zatáčku v Belgickém SPA. V chumlu 24 aut, doslova pár centimetrů nárazník na nárazník, bez sebemenšího kontaktu a ještě ze ziskem několika pozic. K mému překvapení ani AI nebourala a překvapivě se ani neotřela boky o jiná auta, čemuž se občas u předjíždění nelze vyhnout.
A taky se mi moc líbí ten systém penalizací, jezdím na max. realistická pravidla. Člověka to nutí nebourat a jezdit max. čistě co to jde, protože zkrácení trati, tedy vyjetí mimo trať penalizace klidně i 0,5 sec nebo víc, úmyslné bouraní, penalizace 0,8 sec. apod. při prasácké jízdě, případně pokud jízdu nezvládnete není problém dostat za kolo i 3-5 penalizací. Hra pravda penalizace nevyhodnocuje občas ideálně ale progress proti FM7 je obrovský.

V kombinaci s poškozením vozu (fyzickým i vizuálním), v kombinaci s zaprášením vozu (GT7 se auta mimo trať lesknou jak po umytí), v kombinaci s novými pravidly penalizací, lze nastavit 3 úrovně, to je masivní posun k realismu. A podle vkusu každého z Vás, na rozdíl od GT7 kde závod začínáte vždy rozjetí, tady si můžete volit zdali jedete na 24 nebo 1 pozici, typicky začínám na 12 pozici, i tak není snadné dostat se na první místo v dvoukolovém závodě, záleží jakou rychlost AI nastavíte, máte k dispozici 1-8 a už na 4 je solidní výzva v kombinaci s penalizacemi a možným mechanickým poškozením vozu, zapomenout na bednu. Stačí udělat jen pár chyb, a sen o bedně se okamžitě rozplyne.
Tak samozřejmě zpětné zrcátko v kokpitu Lamborghini Miura 67 je! Stačilo se jen rozhlédnou pravou analogovou páčkou, a jako v reálu když se chcete podívat do zpětného zrcátka holt musíte u některých aut krapet mrknout bokem. :) Bomba! Že mě to hned nenapadlo.

Ten příklon k realismu proti FM7 tady je jednoznačné plus a nemusím dodávat, že pohled do zpětného zrcátka je pastva pro oči, že ne? :)

Až vývojáři doladí chyby, přidají nějaké tratě (Praha by byla fajn), implementují tradiční horizontální split-screen (škoda, že není ihned dostupný) tak budu pět ódy na závodní hru tohoto a příštího roku.
Pro jistotu abych se ujistil, že mě nešálí zrak, dal jsem do PS5 DVD s GT7 a zajel 2 trati (v Británii a Itálii). Předně musím uznat, že i přes absenci RT on track (v kokpitu) v GT7 (RT je dostupné jen v replay) hra vypadá na 4K OLED TV moc hezky (lépe než FM7, min. v nasvícení a nočních scénách rozhodně, nemluvě o účinnosti předních světel, lepšího výhledu z kokpitu bez filtru, atd.) a neváhal bych ji označit za next-gen závodní titul na PS5, byť v určitém ohledu nedosahuje vizuálních kvalit nejnovější FM8.

Ve srovnání s GT Sport, jenž jsem se něco na PS5 najezdil před vydáním GT7, jde vidět, že GT7 prospívají především 4K textury, a ačkoliv paradoxně jsou si obě hry vizuálně víc podobné než v případě přímého srovnání FM7 vs FM8, tak je tam vidět rozdíl i v detailech a nasvícení.

V čem GT skutečně zaostává za FM sérii, pominuli fakt, že i po nárazu do betonové překážky jedu vesele dál jako by se nic nestalo, a že vizuálně auto vypadá stále stejně, ne jako v FM kde vizuálně okamžitě poznáte poškození vozu, nemluvě o vlivu na jízdní model, je především ta feature RT on track a celkově lepší nasvícení a detaily o kterých jsem se rozplýval v příspěvku níže, a které dělají z FM8 zcela oprávněný next-gen titul jak bychom si všichni přáli.

V GT7 i přes zapnutý RT v replay prostě neuvidíte tu vizuální pastvu pro oči jako u FM8. Vypadá to jako maličkost ale celkový dojem to značně posunuje k realismu. GT7 možná trochu trpí tím, že engine je "jen" vylepšený GT Sport, kdežto engine FM8 je proti FM7 odlišný na první pohled, nemusíte proto studovat rozdíly v Digital Foundry analýze, jde to zkrátka vidět na každém coulu hry!

@Widl (10.10.2023 16:51): tak se mrkni co říká závodní expert z Vortexu, mám pocit, že o tom mluvit v nějakém video kde to přímo hráli. Podle mého názoru je lepší, jezdí jinak. Ne úplně jako v GT7, kde se AI snaží hráči uhýbat a nebourat, občas do Tebe prostě ťukne ale celkově AI vnímám jako jednoznačné zlepšení proti FM6/7. Ber to z rezervou nejsem expert na okruhové závodní hry, tudíž mé hodnocení je subjektivní.
Pokračování prvních dojmů z FM8:

Vizuálně je hra opravdový next-gen, mé nadšení, i přes vizuální chyby ke kterým se ještě vrátím, a které bezpochyby opraví následné patche, nezná mezí! Bože, jakmile si zapnete RT performance nebo Visual tak hra třeba ve večerní jízdě nebo při východu slunce nabídne scenérie jaké mi na 4K OLED TV vyrazily dech!

Odlesky všeho na asfaltu, světla koncová i přední, to je doslova dechberoucí podívaná, neskutečné. Plus nasvícení od okolních světel v boxech, tribunách, zázemí, apod., říct, že hra má dobrou atmosféru je slabé slovo.
Vizuálně s MSFS 2020 bezkonkurenčně nejlepší hra z dílen Microsoft Studios.

Konečně přední světla v FM8 mají smysl, v FM7 jsem myslel, že pomalu v noci nebo za šera nevidím na trať, tady je to jako v reálu a úplná pastva pro oči. Bože, až uvidíte jak lítají jiskry od bočního srážky aut tak vám garantuji, že Vám spadne z grafiky (nasvícení) brada. OLED TV to jistí. Vizuálně je hra pastva pro oči, opravdový závodní next-gen titul.
A konečně zmizel ten příšerný filtr z pohledu z kabiny v FM7 (FM6 tím netrpí) kde bylo vidět kulové na trati i za plného slunce, natož v noci!

Jízdní model, no už je to nějaká doba co jsem nehrál FM6/7, tudíž berte z rezervou ale rozhodně je dobrý, ne-li lepší, než byl v FM6/7, já bych řekl po těch x jízdách s různými auty, určitě lepší než v FM6/7 ale těžko bych to bez přímého srovnání lépe popsal. Dostal jsem co jsem čekal.
Na rozdíl od Forza Horizon kde se díl co díl opakuje takřka bez inovace tady je vidět časový odstup od FM7 na každém kroku.

Co mě trápí:
1. micro stuttering ve Visual (místy i na trati, hlavně jak je tam přede mnou 23 aut na startovním roštu) a tak trochu i v RT performance (naneštěstí ne na trati), hlavně při replayi, nevím jak moc to souviselo se zapnutým Dolby Atmos na LG TV.
2. kamera v replayi, já nevím normálně nejsem citlivý ale tady mě z toho místy bolí oči, obraz je jakoby trhaný, ne ve všude, ale něco jako micro stuttering? Doufám, že to patche brzy spraví.
3. chybějící zpětné zrcátko v kokpitu v  Lamborghini Miura 67, při pohledu na kapotu tam je, tak sakra proč není v kopitu, normálně tam v FM6/7 bylo!
4. V replayi občas běhá jakoby takový ztmavený pruh celou dobu, ale dělá to jen u denní světla, za úsvitu nebo večera to vidět není.
@Widl (10.10.2023 12:14): upřímně, co jsem četl tak system drivatar AI je kompletně předělaný a AI by měla jezdit už více méně jako člověk, z toho co jsem zkoušel se mi zdá, že AI do mě min. bourá a pokud ano tak obvykle neztratím pozici, za mě tedy max. spokojenost.

@USER47 (10.10.2023 13:33): no víš když hraješ na 4K TV a máš zapnutý Dolby Atmos, Xbox upozorňuje, že tato volba je sice LG TV OLED podporovaná ale může způsobovat latence tak to ignoruješ, a ono se to stále trhá bez ohledu na volbu Performance, RT Performance nebo Visual, tak si na to upozornění vzpomeneš a snažíš se udělat vše proto aby hra byla absolutně plynulá.
Typicky většinu Forza Horizon 1-4 jsem více méně hrál na Xbox One S, tedy mnohem slabším HW, hry byly naprosto plynulé i přes pouhých 30 fps, FM6 a FM7 byly v single playeru naprasto plynulé s 23 dalšími auty na startovním roštu v 60 fps, stále se bavíme o slabém Xbox One S. Kde se FM7 trochu sekal, tedy kde bylo pouhým okem vidět snížení fps pod 60 byl split screen na trati v Praze, u mimoměstkých tratí bylo vše OK.

FM8 je první Forza která se mi "trhá" (především u visual), nebo to je spíše něco jako micro stuttering, viditelný především v opakovaném záznamu? a to paradoxně na mnohem silnějším Xbox Series X, což jsem fakt nečekal. Nakolik je to feature hry nebo chyba hry to netuším, tipuji spíše to druhé a předpokládám, že následují patche hru optimalizují a tyhle chyby se vychytají stejně jako u GT7.
Dnes ráno jsem konečně mohl vyzkoušet novou Forza Motorsport 8 na XSX. Upřímně bude to chtít ještě nějaké patche aby odstranili vizuální glitche z replay (RT performance mode v replaye) a z Performance mode obecně. Musel jsem na XSX vypnout Dolby Vision, protože se mi prostě trhal obraz, nejvíce to bylo vidět ve Visual mode.

Hra vypadá s RT on on track, byť bohužel stále chybí žádané RTGI (RT Global Illumination) fantasticky ale chápu, že konzole by to nedala, už tak mi přijde, že FM8 ždíme výkon XSX na max. Projel jsem několikrát ikonický Maple Valley ve všech modech: Performance, RT Performance a Visual. A ano, nejlépe hra vypadá ve Visual, proti Performance je to značný rozdíl, škoda těch 30 fps, hrát se to dá, ale s 23 dalšími drivatary na trati podle mého laického názoru (nemám to jak změřit) fps šly malinko pod 30, a to prostě nechcete u závodní hry kde jde o každou milisekundu a přesnost na trati, imput lag, atd.

Trať samotná i asfalt vypadá v RT Performance, nebo Visual skvěle! Videa od DF a jiných to zdaleka nezachytí jak je to v reálu. Hra má úžasné nasvícení, asfalt večer při lehké oblačnosti a nasvícení sluncem vypadá fantasticky. RT on track je vidět i při jízdě, a to speciálně za deště kdy jsou vidět na alfaltu všechny ty odlesky. Vizuálně ohromný kus práce proti FM7. Vše působí mnohem reálněji, nemluvě o okolí tratě, tekoucí vodě, apod.

Jinak jsem si rovnou navolil max. obtížnost jízdního modelu, tzn. pouze Brake Only track (abych věděl kde a jak mám brzdit) a automatickou převodovku. Hned v druhém závodě s Lamborghini Miura 67 (v tom prvním jsem měl co dělat abych auto na ovladači ukočíroval na trati a ztratil tak 1 místo a dojel nakonec pátý po hodinách těsně před cílem) jsem dojel první a získal trofej Technika s hodnocením 9 (projet čistě určitý segmen tratě).

Vizuálně je to masivní upgrade proti FM6 a FM7, úžasná je možnost projet jakoukoliv trať s jakýmkoliv počasím, denní dobou, atd. To je prostě pecka po jaké jsem vždy snil. Tahle samozřejmost, která dnes není zdaleka v závodních hrách běžná, to dříve běžně šlo v legendárních Need For Speed III-IV, a ano pár her jako Project Cars 2 to umí taky.

V porovnání s grafikou GT7, jenž mám na PS5, je vidět, že japonec umí lépe materiály auta (je to prostě fetišista), ale přesto všechno je vizuálně FM8 next-gen. Bože, už se těším na plný Nürburgring Nordschleife, a až vývojáři dodělají split-screen v plné parádě.

První dojmy 90%
Uvidíme, zrovna jsem si aktivoval 14 denní free Ultimate. Už stahuji, jen High Resolution Track Texture má samostaných 34,5G z celkových 133GB.

DF video jsem viděl, stejně jako Vortex kde to přepínali během hraní na Visual quality, a hra vypadala skvěle.
@montana (12.06.2022 21:49): jak se to vezme. Na rozdíl od GT7 přinesou real-time ray tracing on track (GT jen v opakovaných záběrech), mají už tak vymakaný model poškození z dřívějška, že bude vizuálně ještě hezčí mi nevadí - každý detail se počítá, a také na žádost fanoušků přepracovaný model pneumatik.
Jak jsem pochopil tak stejně jako v GT7 budeme mít konečně dynamické počasí a střídání denní/noční doby (to je v GT opravdu super) a stejně jako v GT7 i teplota trati bude mít vliv na jízdu. V kombinaci s pneu a změnou gripu to bude znamenat prakticky nový fyzikální model, nebo min. hodně přepracovaný. Musím uznat, že ty nové kamery umístěné nad tratí vypadají skvěle.

Za mě nová FM8 vypadá velmi hezky asi jak bych čekal od next-gen, a jsem opravdu překvapen, že implementace RT bude skutečně na trati v kokpitu. Po lehkém zklamání z využití RT v různých hrách se tak trochu jedná o překvapení, neboť jsem čekal podobný přístup jako u GT7. Za to palec nahoru!

A hlavně po všech těch Forza Horizon konečně pořádný závodní titul! :)
Dnes jsem FM7 poprvé zkusil hrát z instalace na PC a navíc na volantu Trustmaster TMX. Volant jsem nastavil dle doporučení zde https://www.briankoponen.com/forza-motor ... r-tmx-t150-settings/, dal si oblíbený Nürburgring Nordschleife + Lamborghini Miura P400. Stejně jako na ovladači všechny asisteny na off, s výjimkou brzdné dráhy, zde ovšem výhradně s manuálním řízením.

Příjemně mě překvapilo několik věcí. Na PC monitoru se skvělými barvami (32", AMVA, 10 bit) hra vypadá o dost lépe, než na TV Samsung 37" (IPS 8 bit, nic moc zobrazení černé - 10 let stará TV). Zvolil jsem QHD rozlišení, 60 fps s VSYNC On, a všechny detaily na úplné maximum. Hra na mé sestavě drží 60 fps, občas pokles k 59,5 fps.

Poprvé jsem jel s tímto autem na volantu, na rozdíl od Project Cars 2 mě fyzikální model přijde o dost lepší a zábavnější na volantu. Vizuálně Forza vypadá fantasticky, na to o jak starou hru jde. Dříve jsem si toho na TV z cca 3,5m ze sedačky nevšiml (na monitor zírám cca z 1,7m), ale stejně jako v jiných závodních hrách i zde se auto při vysokých rychlostech, včetně závěrečné rovinky (tohle Lambo víc než 240-250 na pětku prostě neudělá), třese. Ta trať skutečně není rovná (v různých úsecích) a hra to respektuje v plné míře. Třepání je rozhodně snesitelnější než u Automobilista 2 na stejné trati.

Mám s tímto autem již něco naježděno na Xbox ovladači, na volantu jsem párkrát chyboval a auto odřel 3x o svodidla, nicméně až na světla prakticky auto nepoškodil. Graficky hra strčí PC2 i řadu novějších závodních titulů do kapsy. Okolí tratě, i samotná trať a různé speciální efekty mě příjemně znovu a znovu překvapily. Vůbec poprvé jsem zaregistroval některé speciální efekty a odlesky na jistých úsecích tratě co na TV totálně zanikly.

Už aby zde byla Forza Motorsport 8. :)
@Rapier (20.09.2021 14:12): No však ale to nastavení ve Windows podle té stránky podpory jsem už udělal, jak jsem psal. A ve hře ta nabídka stále není.
Mám to teda chápat podle toho fora tak, že podporu češtiny odstřihly?
Zdravím, měl nekdo problém nastavit ve hře češtinu? Protože ať se dívám jak se dívám, v nabídce ve hře není. A přitom ji na stránce v obchodu mají zmíněnou a i na stránkách podpory. Zkoušel jsem i to nastavení regionu ve Windows z doporučeného přímo na Česko a nic.
Nevíte někdo co s tím?
@Ronik (30.07.2021 10:23): Teď to čtu. Jestli to fakt není lepší mít na CD, jako mám už FM 5, FM 6 a FM 7. Jen je škoda, že už se pak člověk breba nedostane k těm DLC, anžto za některé jsou i achievementy.

Krabicová verze jinak ale půjde vždycky nějak někde sehnat..
Chtěl bych jse zeptat jak mám ve hře Forza 7 vypnout Homologaci, když chci jsi vytunit jaké koliv auto tak z vylepšením mě to nepustí protože musím to auto dat zpět na ten požadovaný homologate car aby mě to pustilo zpět do závodu. Hledal jsem to v nastavení hry a nikde jsem to tam nenašel. Děkuji a rád bych odcenil zpětnou vazbu.
Dobrý den. Možná to tady někde je, ale nenašel jsem. U forzy 7 se mi v nabídce nastavení ovládání nezobrazuje volant a to jako, že vůbec. Mám volant logitech g920 takže by podporovány měl být. Nějaká ráda prosím? Je to u X box oné s.
@Bursoft (10.10.2020 17:58): když jsi zmínil tu klávesnici, před chvíli jsem si dal v Race Driver GRID na klávesnici ten úvodní závod co stačí jen dojet. Max. realita, žádné asistenty, tedy až na automatickou převodovku a těch hodin co jsem se natočil.....já bych to na klávesnici hrát nemohl. Zlatý controller/gamepad. :)

Formule jsem v FM7 ani nezkoušel.
@Rapier (10.10.2020 17:41): Jízdní model je fajn, ale semtam se chová divně. Přijde mi, že se auta hrozně nedotáčí na "normal" řízení. Na simulaci je to asi přesnější, ale na klávesnici se to už blbě hraje a semtam se ty auta chovají jinak, než bych čekal.

S tím Lambem jsem si na tebe zrovna vzpomněl, tak jsem si to taky nastavil na sim a dal Prahu a tam mi právě přišlo, že auto se celkem reálně dostává do smyku (nebo tak, jak bych si to asi představoval), ale než aby se přetočilo do koblihy, tak se kolikrát hrozně divným pohybem vyrovná zpět. Ale možná je to nějaký mechanismus pro klávesnici, tady by se mi gamepad s triggerama hodil na plyn do zatáček :)

Ale slabší auta se řídí pohodlně, potom i nějaký 4x4 supersporty jsou dobrý. Naopak třeba formule mi přijdou blbě udělaný, ten model mi přijde hodně arkádovej.
Když zde rozebíráte ty městské závody, Forza Motorsport nikdy nebyl myšlen jako simulátor závodů ve městě alá GRID, apod. Mimochodem co říkáte na jízdní model? Za mě je to super kompromis, ja controlleru s vypnutými asistenty s výjimkou brzdné jízdní dráhy a automatické převodovky je to solidní peklo. :) Viz. odkaz

Tohle si zrovna zahrejte na volantu nebo alespoň controlleru. To řízení je pak jiné kafe. Stutteringem na Xbox One S netrpím. Nejsem si vědom že bych jej tam někdy viděl na 100Hz TV.
@Bursoft (10.10.2020 11:33): Aha, tak ty jsem podle náhledu identifikoval taky jako okruhy. Koukám na youtube a Rio je tedy ve městě, ale Miami vypadá jako normální okruh. Alpy vypadaj hezky. Ale je to furt dost málo. Ten karlův most jako součást tratě mě rozesmál, to jsem nečekal.
@Paul (10.10.2020 11:11): Nicméně v motorsportu není jenom Praha. Máš tu ještě Rio de Janiero, Miami a Švýcarský závod v horách, což sice není městská, ale ani ne vyloženě okruhová závodní záležitost.

Ale je teda pravda, že těch lokací je v Motorsportu docela málo. Sice 33 vypadá jako velký číslo, ale když vezmu, že jeden "okruh" je tam Top Gear, potom nějaký dva testovací ovály, pár amerických oválů pro americký auta, co neumí zatáčet, tak se to dost zužuje. A když si chtěli dát práci s ČR, proč tam radši neudělali Brno místo závodů po Karlovu mostu :D
@Dunemaster (10.10.2020 10:58): dvojku a autosport jsem ignoroval, protože nemaj kokpit pohled. Ten nejnovější GRID má Paříž, Havanu, Šanghaj, Barcelonu a San Francisco, každý město má cca 7 tratí, plus počasí a ježdění v různou denní/noční dobu. Pak je tam 11 neměstských lokací. "Hlavně" městské tratě nemá žádný GRID.
No klasická hra od MS, ty nikdy nejedou bez problému :D Omezil jsem v grafárně FPS na 90 a je to lepší, i když semtam to škubne.

Jinak teda jedu klasicky na klávesnici a po vypnutí všech asistů krom ABS se mi zdá, že se to ovládá dost podobně jako Horizon, jenom zadokolky nemají takovou tendenci se přetáčet, což už vůbec nechápu. Ale ovládá se to dobře, ne že ne.
Teď jsem hrál cca dvě hodiny a žádný stuttering jsem tam neměl, ve 4K na max cca 130fps, ale hraju s vsyncem, takže se grafika kope do zádele. Po vypnutí všech assistů je to docela zábavný a vypadá to hezky, ale nepříjemně mě překvapilo, že je tu asi jen jeden městskej track? A to sice Praha, která je sice udělána fakt hezky, ale..to je málo. Mě prostě města baví víc než okruhy, takže asi pojedu spíš dál GRID.
Ok, tak hned otázka na PCčkáře.. hra mi na max nastavení 1440p jede sice krásných 120 FPS, ale každých pár sekund se viditelně "sekne" obraz, prostě stuttering... zkoušel jsem laborovat s nastavením, locknout třeba na 60 fps, ale dělá to pořád.. má s tím někdo podobný zkušenosti a fix?