Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@TombSpirit (14.11.2021 19:49): to mě připomíná funny situaci na Steamu s WRC9 a WRC 10, kdy myslím, že zrovna WRC10 vyšlo dříve (2. září) než WRC 9 (16 září). :) I když v tomto případě desítka stojí o 10 euro víc.
@DEU (13.11.2021 20:28): Čtyřce jsem dal osmdesát. Pětce dám stejně, pokud se dostane na stejnou úroveň obsahem. Je to jak různé NHL od EA. Třeba i věřím, že nový díl je nejlepší. Ale je to tak malá evoluce, že by pro mě bylo obtížné platit plnou cenu.

Jinak řečeno jednou může být FH5 (i se všemi DLC) ta nejlepší nabídka mezi Forzami Horizon. Zatím bych ji ale hrál jen v rámci Game Passu. A zatím ji tak ani nemohu dát vyšší hodnocení než předchozímu dílu. Ten má stále více aut, hotová DLC atp.

P. S. Ještě jsem to v komentu trochu více upřesnil.
@Jab (komentář): Pokud je pětka skutečně zatím nejlepším dílem série, pak mě zaráží hodnocení pouhých 70%. To jsou ostatní díly série vážně špatné?
@Rapier (13.11.2021 12:40): "Dejte mi výhledy na krajinu jako nabídly díly NFS I-VI, tzn. různé tratě v různých typech krajin klidně i pár vysloveně městských, dejte mi široké rozpětí aut různých tříd a nemusí jich být 400+ (stačí i 50-100), změny počasí, denní doby (klidně ať se mohu po venkově projíždět v noci když budu chtít v kombinaci s dynamickou změnou počasí), dobrou hudbou, honičky s policií a za policajty, rozumnou fyziku alá FH/FM/GT série a kupuji okamžitě NFS v předobjednávce!" 

No, ale až na tu policii (a dobrou hudbu, ale to je diskutabilní) jsi úplně popsal Forzu Horizon :). Pro mě osobně je nejzábavnější jezdit vlastní tratě, ty původní závody ve hře jsou na můj vkus většinou hrozně krátké. Vytvoříš si vlastní trať a nastavíš pravidla závodu - jaký typ aut se má účastnit, v jakém to má být počasí, ročním období a denní době, kolik to má mít kol atp. Jediné, co mi chybí, je opravdový editor tratí, kde bych si tu trať mohl prostě rychle naklikat na mapě, jednou otestovat a jet a ne ji projíždět ručně a umisťovat checkpointy. Ještě by to chtělo možnost přidat vlastní objekty na trať a mít větší kontrolu třeba nad počtem závodníků. A štve mě, že start může být jen na místech, kde začíná už nějaký defaultní závod. Rally si můžeš ve FH "simulovat" tak, že hraješ mod Rivals, ale je to bez navigátora a nemůžeš dohnat předchozí auto. A Rivals můžeš jezdit jen na už existujících tratích, ne na vlastních. Takže i když si vytvoříš vlastní 30 km trať, tak stejně můžeš jet max. ten rallycross. Tohle mi ve FH třeba chybí.
@AiMLEzZz (12.11.2021 22:42): souhlasím s tím, že původní sérii NFS (díly I-VI) nahradila právě Forza Horizon série, pro PC hráče (naneštěstí) dostupná až od III dílu.
Mimochodem v FH1 bylo i rozšíření Rally, bohužel už nejde digitálně zakoupit na konzoli. Teď přemýšlím, je v nějakém díle FH možnost jezdit Rally nebo alespoň Rallycross?

Nejspíš máš pravdu, že dnes je jiná doba a původní série NFS by dnes tak úplně neuspěla na trhu, ale stejně si myslím že kombinace nejlepších dílů NFS IV High Stakes (v podstatě vylepšená III + kariéra + Policie) + NFS Porsche (lepší fyzika, vylepšená kariéra, třeba ten mod testovacího jezdce) by slavila úspěch i dnes.
Když se nad tím zamyslíš není moc závodních her (pominu FH sérii) kde jsou vysloveně meziměstské tratě kde se stejně jako v původních dílech NFS projedeš po hlavní skrz vesnici, městečko.

Mě třeba na FH sérii závodění vůbec nebere, jen se tam projíždím krajinou a kochám se. Upřímně, že bych k tomu potřeboval nutně open world se říct nedá. Hype okolo FH série jde tak trochu mimo mě, a může za to Forza Motorsport, to je viník! :) Když oni tam mají tratě jako Nürburgring, to je v podstatě jedna z mých nejoblíbenějších tratí, téměř celá v přírodě s parádním nasvícením denní doby, připadám si jako kdysi v NFS III/IV. :)

Dejte mi výhledy na krajinu jako nabídly díly NFS I-VI, tzn. různé tratě v různých typech krajin klidně i pár vysloveně městských, dejte mi široké rozpětí aut různých tříd a nemusí jich být 400+ (stačí i 50-100), změny počasí, denní doby (klidně ať se mohu po venkově projíždět v noci když budu chtít v kombinaci s dynamickou změnou počasí), dobrou hudbou, honičky s policií a za policajty, rozumnou fyziku alá FH/FM/GT série a kupuji okamžitě NFS v předobjednávce!
@tomi2k9 (13.11.2021 11:43): Akorát tam trochu udělali error, že soupeři mají nejrychlejší auta a já musel mít taky. Já bych dal omezení na nejslabší, ať si hráč tu cestu trochu užije.

Tesla sice není, ale je tam aspoň elektro Porsche. Což mě docela příjemně překvapilo, že se řídí docela dobře :)
@kristmeister (13.11.2021 09:13): Jj, je super na rozdíl od Colossuse, ten mě nebavil..

Jinak mě na Forze dost štvou pořád stejný auta... Kde jsou novější RS Audiny? Poslední je tu z roku 2016... Kde novější BMW s těma obříma ledvinkama? VW tam má nejnovější auta deset let starý Scirocco. Nebo třeba Hyundai i30n, jakákoliv Tesla, Cupra atd. Pořád se recyklujou starý auta, přidávají se jen supersporty a jeden Focus.
@Rapier (12.11.2021 21:23): Je to, jak říkáš. Svého času jsem byl z NFS III a 5 taky na větvi, ale tam už se to podle mě nemůže vrátit. Na takové to realističtější závodění ve vizuálně i technicky neupravených autech jsou dneska kladeny o dost vyšší nároky, hráči očekávají pseudo simulaci (ovšem většinou ne skutečnou simulaci, protože to už je zase na průměrného hráče moc a ani to vizuálně nepůsobí tak lákavě). A v tomhle NFS ujel vlak. Tu sérii právě nahradila Forza Horizon a... no, Forza Horizon :). Podle mě dotáhnout to technicky na takovou úroveň, jakou má Forza, by bylo na roky a roky práce. Need for Speed je zkrátka o stylu, o té car culture, tunění vzhledu, nočních závodech, policii, smykování zatáčkami ve 250 km/h... Ale taky by se mi líbila nějaká kombinace. Realističtější ježdění, ale s policií a možnostmi úpravy vzhledu aut jako v NFS. A osobně je mi teda sympatičtější i ten audiovizuální styl NFS. I když je to trochu edgy, už mi to taky tolik neimponuje, tak to aspoň jde nějakým směrem, má to něco originálního a vizuálně zajímavého do sebe. Forza se snaží zavděčit všem, a tak vypadá extrémně genericky a generický je i hudební výběr.
Nějak mně přestaly chodit wheelspiny za nové levely. Celkem nepříjemný bug. Těch peněz z nich je takhle na začátku škoda.

Jde to tedy rychle. Mám kompletně odemknuté dva festivaly, 22% achievementů, nějak podobně cedulí atp. Řekl bych, že je průchod výrazně rychlejší jak v trojce a čtyřce.
@AiMLEzZz (12.11.2021 17:33): to je právě problém celé tzv. novodobé série NFS. Fanoušci (kam se osobně počítám) původní série NFS, tedy dílů I-V, a dejme tomu vlastně i výbornému dílu VI Need for Speed: Hot Pursuit 2 kde již bohužel chybí pohled z kokpitu s palubní deskou a volantem, nemohou novodobou sérii NFS obvykle vystát. :)

V době vydání jsem jezdil jako každý Undeground, ale vůbec se mi změna stylu nelíbila, tak jsem to s NFS definitivně zabalil, další díly mě v tom jen utvrzovaly.

Co bylo vždy na NFS sérii skvělé byl velký výběr aut všech značek, vynikající grafika ze které tenkrát padala čelist, tratě kde se neustále střídalo prostředí (ne jak ve městě kde je to furt stejné), zkratky na tratích které se daly využít ve svůj prospěch nebo jen proto aby jsi se na chvíli ztratil policii, zvuky kdy jsi projel kolem něčeho a slyšel třeba kostel nebo vytí vlků, vlak, závory, apod. s tím související pohybující se objekty mimo trať jako lanovka, vlak, letadlo, atd., jako fajn změna občas nějaká ta vysloveně městská trať, pohled z kokpitu včetně palubní desky a volantu, skvělá hudba, pocit rychlosti ! a především super zábavné honičky s policí během závodů, tou policií která nebyla nepřekonatelná. Kdo nezažil v NFS III jak jen na mapě se sněhem nahání 5-10 policejních aut a ten pocit, že jsi jim dokázal i přesto ujet, nebo je jinak vymanévrovat, ten neví co to je NFS.
@montana (12.11.2021 14:44): Jaký závodní odpad? Je sice pravda, že posledních několik dílů byla fakt hrůza, ale zatím poslední díl Need for Speed byl parádní a v pohodě se může zařadit po bok Most Wanted a Underground. Ovšem samozřejmě pokud považuje někdo za vrchol jen díly do pětky, tak od tam se to už podle mě definitivně posunulo. Need for Speed série zažila největší boom právě po prvním Undergroundu.

@Fritol (12.11.2021 13:51): Tak podle mě by se toho našlo dost. Reálné rally závodění (teď si to člověk může tak maximálně simulovat, když hraje Rivals, ale jen na už vývojáři daných tratích), možnost výběru soupeřů a celkově větší kontrola nad eventy, lepší editor vzhledu auta (ten ve FH4 je opravdu hrůza), destruction derby, mountain touge, vlastní championships... Nic z toho by nebyla velká změna, jen rozšíření už fungujícího konceptu.
Jako majitel Xbox platformy, ač to říkám hrozně nerad!, musím dát ostatním a tomu co zde zmínil @montana: jednoznačně za pravdu. Od prvního dílu, kde mám paradoxne nejvíc naježděno, série přešlapuje na místě. Neříkám, že tam není vidět nějaký progress v grafice.

Upřímně? Největší je mezi prvním a čtvrtým dílem. Nevěříte?! Tak si půjčte od někoho Xbox a přesvěčte se sami.

Ze začátku jsem byl z FH série nadšený, začínal jsem na FH2 a zpětně se dostal k FH1, a až pak jezdil v FH3, FH4 jsem v postatě zkoušel pár desítek minut max.

Svým způsobem má pravdu i @Fritol:  Kdysi dávno, ano já vím nostalgie, byla série Need For Speed pojem, a ruku na srdce díly NFSI až NFS IV jsou prakticky na chlup stejné (grafika je samozřejmě s každým dílem lepší a lepší), respektive až ve IV díle High Stakes je něco jako kariéa, snad poprvé v historii arkádovějších závodních her na PC, nebo min. v sérii NFS. NFS Porsche kariéru "jen " doladilo (vylepšilo) a navrch přidalo uvěřitelnější jízdní model s příklonem k simulaci. A přesto, že to byl až na NFS Porsche stále stejný koncept, lidé to žrali a milovali. Co na tom, že to bylo počtvrté? Nikoho koho znám to tenkrát neřešil.
Je fakt, že dnes tu řešíme páte pokračování, a vlastně každý díl je lepší a lepší. :) Asi jsme vážně moc zmlsaní.

Co mě osobně vadí na FH sérii je již zmíněné: festivaly, téměř každá překážka se dá projet, a rychlost co zmínil @Bursoft:, nebo třeba ty nesmyslně účinné brzdy.

Konkurence téměř neexistuje. Pod to bych se mohl podepsat. NFS ač se snaží, jak se snaží je už dávno za zenitem. Museli by se vrátit ke konceptu NFS III, IV, Porsche aby přilákali nás 30/40cátníky.
GRID 2019 je dejme tomu asi jediná opravdu schopná konkurence bez open word, což mě osobně nevadí, právě naopak. Dirt 5 není zlý jak si každý obvykle myslí, ale k dokonalosti má hodně, hodně daleko. V podstatě jen rallycross s podivným fyzikálním modelem.

Osobní přání: dejte do série FH policii v bežném provozu, i během závodů, dejte možnost jezdit za policii hráčům, zrušte festivaly nebo je trochu upravte ať to není tak na sílu, potuňte co zmiňoval Bursoft a fanoušci Vám budou líbat ruce. :)

Je to zajímavé, ačkoliv jsou závodní hry stejné, tak třeba série Forza Motorsport se více méně každým dílem posouvá vpřed. To vlastně platí i pro konkrurenční Gran Turismo.
Ono by stačilo tam přidat nějaký "more realism" mode, kde by se auta nedala tunit, aby jezdili 600 km/h, dát jim realističtější chování, dát odpor tomu rozbitelnýmu bordelu na trati a upravit debilní AI. Všechno je to jen trochu štelování v konfigu. Prostě do toho natlačit trošku Motorsport nastavení jako volitelné.
@montana (12.11.2021 14:44): Festival je cringe, to souhlasím a kdyby tam nebyl, tak udělají líp, ale ve výsledku by to na hratelnost nemělo vliv a bylo by to stále stejné, akorát osekané o zbytečné cutscény a kecy. V případě, že by tam bylo něco jiného, tak by cutscény a kecy zůstaly, jen by třeba nebyly tak cringe, ale bylo by mi to vlastně jedno. Nevim, nepřijde mi, že by to tam vyloženě překáželo nebo něco, stejně jsou to furt jen závody na několik způsobů a že tomu předchází nějaký festival za mě nehraje roli.
@Fritol (12.11.2021 13:51): Nikdo nechce měnit koncept. Stačí nemít u toho pocit, že potřetí rozehrávám jednu hru. Stačila by taková blbost jako zahodit cringefest Horizon a nahradit čímkoliv jiným, vhodnějším pro petrolheady.

Já tu konkurenci nevidím. Bohužel u NFS už EA rezignovalo a produkuje jen závodní odpad. The Crew 2 trpělo tradičním Ubi megalomanstvím. TDU bude za sto let a pravděpodobně nepěkně low-budgetové. A víc? Nic... Povedená open-world arkádová konkurence by tomu prospěla jako sůl.
@montana (12.11.2021 13:43): Mě by zajímalo, co bys na tom chtěl měnit. Závodní série jsou všechny neustále stejné, rozdíly jsou jen audiovizuální v podstatě u všech sérií. Máš tu koncept open world arkádové závodní hry a chceš, aby z toho udělali teď kart racing nebo jak. Nějak stále nemůžu pochopit ty výtky, že je to reskin apod, protože mě nenapadá vůbec nic, čím bych tenhle koncept vylepšil mimo zmíněný audiovizuál.

A konkurenci tu přece máš. GRID, NFS Heat, Dirt 5... ani jedna z těch zmíněných her není vůbec špatná, ale Forza je prostě nejlepší. Nadšení je zcela na místě. Stejně jako nejúspěšnější launch v XGS historii.

A vem si, jak se EA s NFS v posledních letech zoufale snaží udělat z každého dílu něco jiného a stále se jim nedaří hráče uspokojit. Přešlapování na místě není problém, problém je přešlapování na špatném místě.
Po reinstalu už to (snad) běží v pohodě. To všeobecné nadšení na internetech je mi ale taky záhadou.
Tam, kde je každé sérii vyčítáno přešlapování na místě, tak tady je z toho GOTY. To závodní sucho a hlad po pořádné arkádě asi fakt zaslepuje. Chce to konečně konkurenci.
Hele to je nějaký divný... To ovládání aut je fakt strašně "gumový" a to mám všechny asistenty vypnutý. Je to jako kdyby mě něco neustále přibržďovalo. Dokonce i smyky na místě jsou takové divné. Nějak mi to brání v počáteční akceleraci.

S grafikou jsme se taky nikam moc nepohnuli. První dojmy tedy negativní. Na druhou stranu... Nároky na hardware stouply velmi mírně. Na tohle nový xbox tedy nepotřebuji.
Také, také. Úvod spadl několikrát, po odinstalaci Avastu a restartování uživatelských preferencí v FH5 to už začalo jít stabilně. Ale první dojem tedy podstatně horší, než u čtvrtého dílu.
Teda taky patřím mezi ty, kteří odehráli úvodní představovačku, pak chvilka kroužení po krajině a crash. Od té doby crash okamžitě po načtení hry a vyskočení z menu do herního světa. Přitom ten úvodní závod běžel v pohodě na ultra.
Je to radost :)
Za mě tedy stabilita bez problému, za cca 3 hodiny hraní to ještě nepadlo. Čtyřka taky ne. Za to trojka padala jednou za pár hodin. Ale ty SSAO artefakty jsou dost meh a LoD switching je i na extreme vidět víc než bych si přál.
Ale předpokládám že tyhle věcí snad brzy opraví.
Předpokládám, že problém mají hráči na PC. :) Jsou alespoň konzole OK?
@BINGMAN (10.11.2021 11:38): Mě hra padala stejně jako Tobě. Úvodní jízdu jsem tak, včetně animací, absolvoval několikrát. Nejdále jsem se dostal k výběru prvního vozu, na mapu a pak se hra opět odporoučela.

Četl jsem vyjádření vývojářů, kteří říkali, že za pády může software třetích stran. Ten seznam je ale nesmyslně dlouhý a navíc obsahuje SW zcela běžného charakteru, se kterým ostatní hry fungují zcela bez problémů. Za mě tedy Uninstall a ať si tu hru nechají.
Včera mi to crashlo při načítání, pak mi to crashlo ke konci té intro tutoriálové jízdy, takže jsem to musel celé opakovat, vč. nepřeskočitelných videí, a pak mi to crashlo po intru cestou na první závod. Možná pár týdnů počkám na fixy. Ale, když hra jela, měl jsem vše na max a kolem 100fps ve 2k.
Já nic takového nepozoroval ..
Jediné, co sem tam zamrzí, je to doskakování textur, jsem si myslel, že se alespon v tomto FH5 posune od 4.
@Widl (10.11.2021 08:26): aha, díky za informaci. Btw máte tam taky takový černý horizontální lajny na silnici? Dělá to SSAO...dost mě to irituje. Taky bych uvítal implementaci DLSS/DLAA.
@Paul (09.11.2021 21:22): Klidně to můžou bejt i realní online (když to zrovna funguje) kámoši. Poznáš to jednoduše na mapě, zobrazují se jako bílá kolečka. Když je to AI, má tam tuším nějaký písmenka...

Včera jsme takhle s jedním náhodným maníkem jezdili po světě a troubili si morseovkou :D
No to by byl námět. Křížáci proti upírům v Mexiku v super kárách. Festival by byl ten svátek zesnulých a vítěz Forzy by bral krev jednorožce.
@Charllize (09.11.2021 21:39): nesouhlasím prosím! Já se včera večeř královsky bavil u romantického (a zakázaného) vztahu mezi křižákem Krištofem a jeptiškou Anežkou. A byla to jízda pane, ne že ne! Parádní dialogy, skvělé namluvení (v angličtině), víš jak moc jsem si každičké slovo vychutnával?! Pastva pro duši a uši. O hudebním doprovodu nemluvě.
Jen mě to kazí ten pohled alá Diablo (tfuj, tfuj, tfuj! tahle hra kazí pověst RPG), ale z manuálu jsem před chvíli zjistil, že 3rd person pohled lze přepnout do first person! :)
@Paul (09.11.2021 21:22): Lidi chtějí jezdit, mít super autaky a ne se crcat s příběhem. To je jak ty dnešní CoD a podobne. Dřív než se začne střílet musíš hodinu někde chodit po táboře nebo někde a povídat si. Koho to zajímá, chci střílet a akci, proto se to kupovalo :)
90% lidi macka všechny klávesy a cudliky jestli to nejde přeskočit. Ty vole dáme příběh i do tetrisu, proč ne, hodinu nebo dvě kecání než zapadne první block :D
Sorry, můžeš mě zas servat :)
Blbej dotaz, ale když jsem tam teď viděl jet viruse a johna, tak to jsou jenom nějaký AI driveataři, žejo? Nebo je ten open world multiplayerovej?

Jinak první dojmy...je to datadisk ke čtyřce..která byla datadisk ke trojce. Což neznamená že je to špatný, samozřejmě. Ale osobně bych už uvítal kdyby se na ty cringe festivaly vykašlali a udělali tomu třeba nějakej normální příběh (klidně i béčko jako Crew).
@AiMLEzZz (08.11.2021 18:39): vidím to podobně jako ostatní, nic proti Mexiku, je mi to jasné, ve velkém DLC bude sníh a větrno/bouřky, ale také bych raději to Japonsko a především Alpy! Ty Alpy by byla pastva pro oči, není to tak dávno co jsem si chvíli pod W10 zajezdil NFS Porsche. :)

Jako další vylepšení bych si moc přál možnost jezdit závody a běžný provoz s policií. Ale to už bych chtěl očividně moc. Jenže když si na to ze série NFS zvyklý, případně s Midnight Club: Los Angeles z Xboxu, tak prostě nemůžeš chtít jinak. :)
@HELLER (08.11.2021 15:22): Příště už to padne. Na ty DLC jsem taky zvědavý. S tím esetem to ten fix asi nevyřešil.

Jinak třeba ještě možnost darovat auto nebo zatahovat střechu/spoiler je super nová funkce.

@Widl (08.11.2021 15:34): Jasně, že to pořád blbne. Zlobilo to i ve FH4 a to už byla XY let venku :D. Musím ale říct, že se mi to zdá lepší. Když už nic, tak aspoň konečně vidím kolegu v konvoji a můžeme lítat po světě spolu. Předtím jsme sice v konvoji byli připojeni, ale neviděli jsme se ve hře, pouze na mapě.
@Widl (08.11.2021 14:23): no asi ano, ale zase to beru pozitivně .. mohlo to třeba dopadnout hůře, viz nějaký ten díl NFS, už ani nevím jaký :D



@Marci (08.11.2021 14:30):  V Japonsko jsem doufal taky, třeba příště :) tento svět mě zatím baví hodně a to Mexiko moc nemusím... Dost mi bude asi vadit absence pořádného sněžení a jízda po sněhu. ALe budou 2 DLC, tak třeba jedno z nich nás někde za sněhem vezme.
Co se týče onlinu, toho jsem si taky všimnul, jezdím prozatím solo.. aby mě ty hlášky o odpojení furt neotravovaly.. A taky zatím musím mít vyplý u ESETu HIPS, jinak se mi hra nespustí. Nevím, zda už i to je nebo bude ve fixu ..
@HELLER (07.11.2021 23:31): Souhlas, já mám odehrálo přes 30 hodin a přijde mi, že jsem ještě ani pořádně nezávodil. Při odhalení jsem byl spíš zklamaný, protože jsem doufal v Japonsko, ale ten svět je tak nádherně zpracovaný, že už je mi to fuk. Jediná vada na kráse je ten rozbitý online. Neustále odpojování a připojování, jízda v konvoji = peklo. To ale věřím, že brzo napraví. Už přišla zpráva, že o tom vědí a aplikovali nějaký první fix.