Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ahoj chtěl bych se zeptat ohledně fps.
Hraju fh5 na Xboxu one X a mám nastavené rozlišení obrazovky na 1440p a 120 Hz ale když zapnu hru pociťuji výrazné snížení fps. Nevíte co s tím?
Děkuji
@DominikFiki (22.12.2021 19:25): Ahoj, můžeš. Až budete oba ve hře, tak se na tebe kámoš napojí pomocí (win+g). Pokud mu nepůjde win+g, ať si na pc najde aplikaci xbox nebo xbox console companion. Pak tě v "sociální sitě pro xbox" uvidí mezi přáteli a připojí se k tobě do hry (pravým na tvůj avatar-hra-připojit se do hry).
Ahoj chtěl bych se zeptat jestli můžu hrát na Xboxu Forzu Horizon 5 s mým kamarádem který ji má staženou na steamuPokud ano chtěl bych vědět jak, pokud ne bude to někdy přidané?
Děkuji
https://www.youtube.com/watch?v=hiHYMDMRW1g

Mraky, mraky nových aut. Několik Lamb, Ferrari a další. Těším se hlavně na Huracan Evo, Gallardo Spyder a samozřejmě Aventador SVJ. Bohužel Huracan Evo asi bude jen v car passu podle té ikony. :(

P. S. Tady jsou cca ve třetím příspěvku vyjmenované. Včetně toho, které jsou v car passu a kdy je vlastníci car passu dostanou:
https://forums.forzamotorsport.net/turn1 ... ph-Now---hahaha.aspx
Fakt tedy má FH 5 opravdu málo nových aut. Přitom by se našly. Lamborghini Huracan STO, Lamborghini Aventador SVJ (konečně), Lotus Emira (případně i Emira GT4), Subaru BRZ (nové), Toyota GR Yaris, Hyundai i20 N, McLaren 765LT...

Je škoda, že se při těch více jak pěti set aut nenašlo více místa na novinky.
@Rapier (28.11.2021 20:22): Jestli má nějaký arkádový ježdění zábavný multi, tak je to GT Sport. Bourající debily tam taky najdeš, ale vcelku rychle na to doplatí. A pokud jezdíš čistě, budeš je potkávat pořád míň a míň. Vyzkoušej, je to zábavnější než jezdit proti AI :)
@montana (28.11.2021 14:08): Mě třeba ve čtyřce bavilo povypínat veškerý HUD, přepnout do interiéru a jen tak se projet.

Pětka má zatím trochu mimo barvy, když se koukáš z interiéru. Čili v té to zatím není ono.

Ale jízdní model je imho zábavnější. Hlavně street races jsou jak lyžování. Pěkné táhlé obloučky. :) Btw řekl bych, že street races jsou obecně proti čtyřce o dost lehčí.

@Rapier (28.11.2021 20:22): Forzy mají ty tradiční pitomce, kteří tě nastřelí i když je máš v týmu. Nejlepší je před zatáčkou prudce zabrzdit a nechat je se vymlést o zeď. Měl jsem tam teď nějakého ňoumu z UAE, s kterým jsme tím úspěšně prošli.
@montana (28.11.2021 14:08): já jsem ještě GT Sport ani nezkusil (jen viděl intro), ale měl bych když jsem si více méně jen kvůli Gran Turismo 7 koupil PS5. :) Jsem zvědavý na jízdní model.
Slyšel jsem o té feature, jen pár dalších závodních her to má takhle vymakané. Forzy Motorport 6/7 jsou super (online nejezdím), osobně mě nejvíc baví offline závodění a split-screen s kamarády na konzoli. Případně online s kamarády, ale to hrajeme spíše ACC. Vím, že ve Forzách to takhle vymakané nemají, a nejhorší jsou v MP hráči co do Tebe bourají.

S těmi Horizon hrami to mám podobné. Osobně nejsem fanoušek open-world závodních her. Chvíli to zabaví, a chápu, že pro spoustu hráčů je Forza Motorsport příliš obtížná, byť je to jako GT Sport jen mainstream závodní simulátor.
AiMLEzZz (27.11.2021 09:49): Mě v Horizonech ta radost z jízdy v open-worldu právě chybí, ale to je fakt jen můj problém. Třeba u čtyřky jsem čekal, že v ní strávím nekonečně času protože mám moc rád anglickou krajinu a venkov, ale prostě mě to ježdění a "objevování" v téhle sérii nebaví.
Nejsem herní designer, nevím jak to má vypadat, aby mě sandbox závodní hra správně motivovala, dokud to někdo přede mě nepředhodí :) Osobně mě nejvíc ze sandbox závodů bavil Burnout Paradise (ze kterýho taky od té doby všechno ostatní vychází), kterej byl prostě šílený dopravní hřiště a tomu byl přizpůsobenej design světa.

Jak píšeš, děláš si tam vlastní závody, tuníš, baví tě to a je skvělý, že všechny ty věci v Horizonu jsou. Proto je to objektivně skvělá hra :)

@Rapier (26.11.2021 20:53):  Forzy Motorsport jsem vždy hrál jen chvíli. U GT Sport jsem strávil docela dlouho a imho má fakt skvělej matchmaking a díky tomu nejlíp se chovající hráče na trati (u mainstreamové hry, simy nehraju). Ale třeba ekonomika tam tuším byla přesnej opak Forzy a na vysněný káry si zas člověk šetřil až nechutně dlouho :D Ale já nejsem žádnej velkej virtuální jezdec, jen mám rád auta.
@AiMLEzZz (27.11.2021 09:49): Na mě spíše asi ne. V komentu to můj point ani nebyl. Ale dříve jsem psal, že by Forzám slušela promakaná příběhová kampaň. Nicméně to není nic proti freeroamu jak je teď. Obojí může pěkně existovat pospolu. Nicméně netuším, zda by komunita ocenila třebas kampaň na osm hodin ve stylu FaF. Možná pro většinu potřeba není. Kór když by je blokovala od freeroamu (což by vadilo i mně).
@montana (komentář)"Není tady žádný pozvolný růst. Vše se přizpůsobuje hráči, který dostává káry všech tříd automaticky a nechává se bavit. Je to fajn. Chvíli. Pak začne být jedinou herní motivací hromadění věcí nebo splněných fajfčiček."

Moje otázka na tebe i na Jaba je, jak by to vypadalo, kdyby hra hráče správně motivovala. Je to sandboxová hra, tudíž se dá předpokládat, že se zabavíš hlavně sám. Mně přijde, že samotná radost z jízdy a objevování a vylepšování a upravování nových aut je motivací sama o sobě. Samozřejmě každý to má jinak, ale já třeba hraju na volantu bez asistence a stavím si vlastní závody. Vezmu nové (nebo staré, částečně rozestavěné, auto), trochu ho ozkouším na dvou až třech tratích, abych si na něj zvykl, vyupgraduju ho a vytuním a jdu na vlastní dlouhý závod, který má třeba 20 minut. Pak je to jiné napětí, protože nemáš rewind a u silnějších aut musíš být neustále ve střehu, abys při výjezdu ze zatáčky moc nepřišlápl plyn nebo před zatáčkou nazačal brzdit moc pozdě... A královsky se bavím, protože vidím, jak se v tom všem zlepšuju (řízení, stavění tratí, tuning i vytváření liveries). Vůbec nemám pocit, že by už nebylo co dělat.

V modovací komunitě kolem Minecraftu, hodně sandboxové hry, je u modpacků nejčastější výtka, že hráče nemotivují nebo nemotivují dělat to či ono. Ale občas mi trochu připadá, že některým hráčům uniká, že ta hra je jen prostředek k tomu, abys mohl dát průchod vlastní fantazii. A u Forzy mi to přijde podobné.
@montana (komentář): zrovna mě píše bývalý kolega z práce, simracer co jezdí především ACC, ale zkoušel snad vše realistické co na PC je (AutoMobilista 1/2, Race room, fFactor 1/2, apod.).

Cituji: "Konečně přišel update na forza 5 a volant funguje, a je to absolutní pecka"

Tak nevím, kluci @Jab:  + @montana: asi jste moc kritičtí k absolutní pecce. :) Každopádně dávám +1 za komentář k závodní hře (oběma).
Sám mám všechny asistenty vypnuté, ale beru, že to je široce dostupná arkáda. Tohle se tedy nezmění a ani se to měnit nemá. Každý si ty asistenty může zapnout. Pokud nechce, je to jeho věc. Však jejich vypnutí nadto zvyšuje odměny ze závodů.
@AiMLEzZz (25.11.2021 10:44) zvláštní, čekal bych od MP, že všichni hráči musí mít stejné podmínky. Tak jestli tam jezdí hráč se zapnutými asistenty a jiný hráč je má naopak vypnuté, tak to není moc fér. :( To jsem nečekal.
Hele, jak je na tom multiplayer? Ve FH4 mi vadí, že když chci hrát Ranked Multiplayer, tak si nemůžu vybrat, jaký typ závodu pojedu. Zdá se mi, že silniční závody mi padnou v jednom z pěti pokusů, což by mi ještě tak nevadilo, kdyby Dirt a Cross Country závody neobsahovaly ten pitomý Freeroam Rush. A druhá věc jsou postihy při závodě. Sice celkem hezky vyřešili ramming, ale trochu mě štvou postihy za nárazy do svodidel. Chápu, že chtěli eliminovat wallridery, kteří nechtějí brzdit, ale když se člověk opravdu vyseká, tak pro jistotu dostane ještě postih, aby to už tuplem nemohl nikdy dohnat. Mnohem lepší by mi přišlo zavést na svodidlech nějaké tření, které auto, které na ně spoléhá v zatáčkách, jelo výrazně pomaleji než auta, která se snaží zatáčku projet normálně.

A ještě mi trochu vadí, že ve stejné lize hrají lidi s assisty a bez assistů a není to nijak kompenzováno. Chápu, že je to moje volba hrát bez assistů, ale podle mě je to pak v singleplayeru a multiplayeru úplně jiná hra. Takže je stejně musím před multiplayerem zapínat, abych měl oproti konkurenci šanci. Závodění by podle mě nemělo být jen o tom, kdo má nejrychlejší auto, ale taky o tom, kdo ho dokáže ovládat. S assisty (i bez asistence při brždění a zatáčení) je to skoro autopilot a člověk se nemá velkou šanci vysekat.
Další den, další bug. Pokud už máte expedice projeté, tak se jejich opětovné projetí nepočítá jako splněná daily. :(
Včera jsem se půl hodiny snažil zničit xp tabuli umístěnou na střeše domu ... a nakonec jsem to vzdal a vydal se raději hrát barn find po mapě :D
@Jab (15.11.2021 21:17): komentář jsem četl, ale úplně nemám představu co to znamená v praxi. Nikdy jsem se nesnažil žádnou FH dohrát. Chápu, že Tě uvedli do síně slávy. :)
@Jab (15.11.2021 19:34): stejně obdivuji jak to dokážeš tak krátce po vydání dohrát. To je kampaň ve hře tak krátká?! Vždy jsem si myslel, že závodní hry jsou na dlouho. Očividně se pletu. :)

@Paul (15.11.2021 19:00): jak mám chápat pojem, že AI v FH sérii je gumová? Co si pod tím mám reálně představit? Fakt byla kampaň v NFS IV lepší, nebo jen delší?

@montana (15.11.2021 18:47): to bych si rád vyslechnul. V čem je problém s AI? Nízká obtížnost? Nejde zvýšit, nebo se AI prostě chová nějak jinak? Docela mě to zajímá, protože AI v Forza Motorsport je tedy jak Vás čtu na úplně jiném levelu.
@kristmeister (15.11.2021 19:31): Tohle je celkem normálka. Tak to měly opravdu i ty díly předtím.

Ale to zrychlení jsem zmiňoval právě vzhledem k nim. Jak jsem psal níže, než jsem měl peníze na ty dva hrady, tak to trvalo o hodně déle.

Nu což, příští zastávka už určitě bude to Japonsko. :)

P. S. Ale fajn, že jde stáhnout střecha u Portofina a 720s. Škoda, že u dalších aut je to bugnuté.
@Jab (15.11.2021 18:33): Taky mi to přijde až nesmyslně urychlené. Když bych dělal jen ty příběhovky, tak se to dá dohrát snad za 10 hodin. To je i důvod proč jsem nevydržel u čtyřky, protože pro odemknutí dalšího eventu stačí odjet jeden závod, za kterej ani není téměř žádná odměna. Já jsem tak nějak v půlce příběhu, přičemž odemknout si můžu už všechny eventy.

A docela i zamrzí ten fakt, že mám dojet do cílového bodu v určitém čase pro tři hvězdy. Jenže ta hra sama chce, abych nejel po cestě a vzal to vzdušnou čarou. Prostě proč.
@montana (15.11.2021 18:47): podle mě je high level game design týhle série (minimálně od trojky, tou jsem začal) hrozně debilní přesně kvůli tomu co píšeš...jsou tak štědrý a AI zároveň tak gumová, že tu chybí motivace a radost z výsledků. Je to dost škoda, chtěl bych nějakej rebalanc co by z každýho nově odemčenýho auta udělal radost. Pokud si dobře vzpomínám třeba takový NFS4 mělo mnohem lepší design kariéry..
@Jab (15.11.2021 18:33): Já jsem pořád skoro na začátku (level 30), ale ta motivace k ježdění běžných závodů fakt chybí no. Když si můžeš skoro jakýkoliv svoje oblíbený auto pořídit po pár hoďkách a samotný závodění je (díky AI) o skillu nebo autu fakt minimálně, tak není důvod. Raději plním všechno, jen ne běžný závody. A to je u závodní hry fakt divný :))
Btw postup hrou je také hodně rychlý (mám třeba všechny baráky - v minulém díle než jsem měl na ty hrady...). Fakt mám pocit, jako by tohle byla trochu Forza Horizon 4,5. Přičemž další díl přijde o něco dříve. Ale některé ty Horizon Stories byly fajn. Tady imho bylo nějaké to zlepšení proti minulému dílu.

Ale jinak... Už se v té hře nudím. :) Chybí mi třeba většina závodů, ale motivace je jezdit je už celkem malá. Řekl bych, že na čtyřku se po letech bude vzpomínat lépe. Nicméně těžko pětku v tomhle definitivně hodnotit, dokud nevyjdou "příběhová DLC". :)

Stýská se mi po Anglii. Ale na SSD není místo na obě Forzy Horizon. :)
@kristmeister (15.11.2021 18:00): Je to ze začátku nezvyk, ale stojí to za to. Budeš jezdit výrazně rychleji :). Já jsem si na to chvilku taky zvykal, ale pomohlo mi kroužit chvilku v modu Rivals na nějakém uzavřeném okruhu pořád dokola a snažit se udělat co nejlepší čas. Pak už ti to pomalu přejde do krve. Rule of thumb je, že chceš mít rafičku, co ti ukazuje RPM, pokud možno pořád napravo od "dvanáctky" (když si to představíš jako hodiny), řadíš nahoru, pokud jdeš do redline, dolů, pokud seš nalevo od dvanáctky :). Pokud chceš být perfekcionista, tak pak se můžeš podívat na takový ten graf, který se zobrazí, když upgraduješ motor. Zelená čára ti ukazuje, při jakých otáčkách máš největší kroutivý moment, takže na takových otáčkách to chceš při závodě držet.
Jak tu píšete o tom manuálním řazení....to si nějak neumím představit, protože mě to dělalo problémy v Drag race v NFS a tam se jelo jen rovně :D
Jinak ty silniční závody jsou akorát zkurvený na ten nadprůměr. V cross-country si beru Hooligana a tam se to dá. Jel jsem i nějakej ten event šampionát, kde se obtížnost velmi zkušený a dva ze tří jsem to dal na první místo. Spíš jen ta obtížnost nadprůměr je nějaká pošahaná.
@montana (15.11.2021 16:52): Ty Showcase eventy určitě, tam tě pustí vždy na poslední chvíli. Ale v normálních závodech nemám ten pocit. Nemám žádné unbeatable drivatary. Highly skilled ale porážím s železnou pravidelností, jelikož si nezkracují zatáčky. AI ale imho v normálních závodech zase takové divadlo nedělá. Co občas učiní je to, že "spolupracuje". Tzn. jeden počítačem řízený hráč do tebe "ťukne" i za cenu toho, že jej to zpomalí. Jeho pozici to nezlepší, ale je pak větší šance, že ti ujede ten na prvním místě.

Také mimochodem AI neumí "kreativní bourání". :) Tedy že v zoufalství nastřelíš auto na první místě, abys se přes něj dostal. Na rovince ti vždy ujede a potkáš jej tak jen v ostré zatáčce. Tam je tak jediná šance jej dobře trefit. :)
@kristmeister (15.11.2021 09:15): To je imho kombinace režie AI a auta, jak píše Widl. Běžně taky hraju na nadprůměr, většinou bez tuningu a během závodu jedu nejčastěji na 2-3 místě a skoro každý závod končí "dramatickým" finále, kdy týpka předjedu v jedné z posledních zatáček. Jednoduše proto, že mě AI pustí, ne že bych byl tak úžasnej jezdec.
Pak si ale vezmu jiný auto stejné třídy (který se hře asi nelíbí) a najednou jsou všichni v autech stejné třídy podstatně rychlejší.

Tohle byl vždycky důvod proč jsem ty poslední Horizony rychle dropnul a tady k tomu už mám taky blízko. Většina závodů s AI není závod ale divadelní představení.
Také koukám Horizon Arcade je víceméně nefunkční. Je je to rozfrcané po mapě a bez oznámení, tak na ně nikdy není dost lidí.
@kristmeister (15.11.2021 09:15): Taky hodně záleží na autě. S něčím to nedáš ani kdyby ses rozkrájel. Přesedneš do jinýho auta třídy, který třeba nemá tolik procent výkonu ve vysokých otáčkách a najednou to dáš levou zadní protože nemá tendenci pořád na výjezdech hrabat (skvělej příklad je třeba Hellcat, kterej si hrábne i na 4ku). Dost taky pomůže manuální řazení. Navíc AI tady strašně ráda podvádí. Pro mě, který rád sériová auta, to bylo nejdřív dost utrpení, chvíli mě to rozčilovalo, ale pak jsem se s tím u minulých dílů srovnal a beru to jako vlastnost hry :)
@kristmeister (15.11.2021 09:15): Vypnout traction control, řadit manuálně, vyupgradovat auto na maximum ve své kategorii, správně vytunit, nedriftovat. Na tuning můžeš použít nějakou tuning kalkulačku. Já třeba používám ForzaTune Pro, abych rychle vytvořil kvalitní tune a pak ho případně upravuju. Vyupgradovat auto na PI 999 je na nic, protože stejně budeš vždycky závodit proti ostatním autům s podobným PI. Kvalita soupeřů se přizpůsobuje tvému autu. Jde hlavně o ten skill a tuning.
@kristmeister (15.11.2021 09:15): Na závody vytuň auta na max dané kategorie. Tedy 500, 600, 700, 800 a 900. Přes 900 nechoď. Rovněž závoď s AWD, klidně jej instaluj. Mají lepší rozjezd a není nic důležitějšího než začátek.

S tímhle by si měl dávat závody v pohodě i proti "highly skilled". ;)
Mě by zajímalo, kdo dělal tu obtížnost. Průměr je moc jednoduchej, ale když to dám na nadprůměr, tak prostě nejsem schopnej vyhrát ani za hovno. A to můžu jet čistě jak chci, protože ten první dává ostrý zatáčky s dvoustovkou bez driftu. Včera v noci jsem si odemkl to nejdražší Bugatti 2019, ještě jsem mu vylepšil staty v tuningu, ale v závodě prostě vzdálenost mezi prvním v cíli a mnou druhém byla ta stejná jako na startovní čáře.
Docela otravná je ta mechanika, kdy si v Accolades vyzvednu auto a ve sbírce jej pak ještě musím odemknout. To stejné s auty z Barn Finds atp. Kdo tohle vymýšlel... Je to maličkost, ale divím se, že tohle nepropracovali trochu lépe.