Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já se do diskuzí moc nezapojuju, ale přijde mi že jsou tady na DH dvě hlavní témata poslendí dobou a to reálnost a fyzika (fyzika se právě řeší u cod2).

A na zmíňku o tom, že by byla ta helikoptéra silně opancéřovaná si taky nevzpomínám. To už by bylo podle mě lepší, kdyby to odůvodnili nějakym štítem, protože opanceřované helikoptéra vypdají trochu jinak (jako ty hroši co má česká armáda právě v Iráku) a ne jako vyhlídkový vrtulníček :)
"Zachvíli tu začnete řešit, že tetris neni reálnej, protože když uděláte řadu stejně barevných kostek tak oni v reálu nezmizí ..."

Tady nejde o to co je realne, spise jak to ve hre pusobi. A v takove hre jakou farcry je to pusobilo prinejmensim dosti podivne.

Pivo: "Ale tam to bylo nějak odůvodněné, že je silně opancéřovaná,"
Na tohle si sice nejak nevzpominam, ale mozne to je, alespon neco:).
Pokud by chtěli, aby byla ta helikoptéra reálná tak jí místo silného pancéřování dali systém na odklánění balistických raket země vzduch a případně nějaké návnady a ta raketa by k ní ani nedoletěla :D

Zachvíli tu začnete řešit, že tetris neni reálnej, protože když uděláte řadu stejně barevných kostek tak oni v reálu nezmizí ...
No, jo chápu jak to myslíš. Ale tam to bylo nějak odůvodněné, že je silně opancéřovaná, takže mi to ani tak nevadilo. Jen mi vadilo, že myslím byla stejná vzhledově jako ostatní helikoptéry, že nebyla nějaká "special". Třeba modrý lesknoucí se kov nebo tak nějak :-)
Kdepak realita a PC hry, to bychom to nejen na DH mohli okamžitě zabalit. :-)
"No, ona by normální helikoptéra měla jít dolů už po jediném zásahu, takže i ty dva jsou už "nereálné". "

Samozrejme, ze to je "nereálné", nereálné je už to, že hlavní hrdina vydrží více zásahů. Stejně tak jsou "nereálné" i hry, které by reálné být měly (například Call of Duty atp.). Nereálný zkrátka herní průmysl je, ale také záleží na výši té "reálnosti" a nějakých 13 raket se mi zdá už opravdu moc, jak jsem psal u arkádové střílečky by mi to tolik nevadilo. A ani ty mutanti nevydrzi az tolik, navic i tak to u nich bylo jakz takz jeste snesitelné. Ale helikoptéra, která se chová/vypadá uplne stejne jako vsechny ostatni kolem, je silnejsi jen kvuli tomu, ze se jedna o "bosse" mi u takovehle hry prislo ubohe, protoze celou dobu (vlastne az do konce hry) to byla hra, ktera na takove ty klasicke bosse moc nesazela. (dokonce i ten pritroubly finalni mutant padl po par vystrelech)
Ono ale moc nemá cenu řešitě obtížnost. Vždy záleží konkrétně na hře. Jsou hry, které jsou hardcore už na nejlehčí, ale nějaké jsou stupidně lehké i na nejtěžší (Max Payne 1,2, Wolfenstein s výjímkou toho plešatého bosse).

EDIT: Wolfa jsem celého nejel na nejtěší obtížnost, ale když jsem to zkusil, tak to šlo a nebylo to těžké.
PavelU: Já zatím ctím pravidlo hrát vždy na druhou obtížnost, ať už jsou celkově tři nebo čtyři. Když jsou tři, přijde mi to akorát, ale když jsou čtyři, tak velmi váhám, jestli to risknout a jít do té třetí, ale zatím jsem se k tomu nikdy neodhodlal.

Garret: V tom kráteru je to fakt vopruz, ti 4 raketometní mutanti jsou v pohodě, stačí se schovat mezi ta dvoje vrata a odtamtud je odstřelovat, ale ty skákající skoro není možné trefit, navíc jsou často v mlze, zato když Tě trefili oni, jejich muška byla nepříjemně přesná a účinek jejich zbraní dost zničující. Když jsem si pár týdnů po odehrání celé hry opakoval tenhle checkpoint, pokaždé jsem ho nepřežil.
Isair: No, ona by normální helikoptéra měla jít dolů už po jediném zásahu, takže i ty dva jsou už "nereálné". Ale tak já to beru tak, že když je tam pokročilá technika a dělají i neviditelné mutatny, tak proč by tam nemohl být nějaký extra odolný přepracovaný kov, který dokáže ustát i těch 13 raket :-)
Nevím, mě to jako šok zase tak nepřišlo, když jsem i tomu silnějšímu mutantovi musel vysypat spoustu kulek do hlavy a to je jen z masa a kostí (+nějaký chitin nebo co by mohl ještě mít :-)).

chuck: Ono šlo i o to, že tehdy jsem měl počet dohraných her asi jako ty nebo ještě méně.
A vesměs mám i takovou úchylku, že si každou hru projíždím vždy na tu samou obtížnost (pokud si nechci zrovna dokázat, že mám navíc). Takže Far Cry jsem si nedávno dával zase na nejlehčí, ale pouze na chvíli a dal jsem každý úsek do první půlky na první pokus a i tak je to asi stejně těžké jako některé moderní hry na střední či těžkou obtížnost :-)
Jinak samozřejmě pokud mě hra baví a chci si ji dát na nejtěžší, tak vesměs nemám problém (ale je to i o tom, že už tu hru nějak tak znám).
Pivo: Hra muze byt "realna", i kdyz ma nejake ty sci-fi prvky. Ted myslim realnost hlavne toho sveta a fyzikalnich a jinych zakonu.(prece jen se hra odehrava na nasem svete a i vetsina nepratel, krom mutantu byla realna a dokonce se i realne chovala/reagovala, o to vetsi byla ta jedna "nesmrtelna" helikoptera šok.) Tzn. helikoptera, ktera vydrzi 20 zasahu raketometem opravdu neni normalni, navic kdyz ostatni helikoptery vzdy padly max. po 2 zasazich. U nejake arkadove strilecky, kde se to jen hemzi nesmrtelnymi bossy nereknu ani prd, ale u tehle hry mi tam ta helikoptera proste nesedela.
Chuck: Dobře řečeno :) Osobně odjakživa hraji většinou na Medium nebo Hard. Easy a Normal si dávám jen u her které jsou těžké i tak. Far Cry jsem přešel myslím na Medium a ta helikoptéra mě taky dala zabrat.
Pivo: To je taky nápad, aby sis zrovna Ty dal hru na nejlehčí obtížnost. :-)
Isair: Nevím, mě ta obrněná pancéřová helikoptéra zase tak divná nepřišla. Určitě se hra netvářila nějak extra reálně, když tam byli mutanti ještě před tou helikoptérou :-)
Tak mne nejde jen o tu obtiznost, ale i o tu logiku. Celou hru se hra tvari docela realne a najednou si tam prileti nejaka helikopterka, ktera vydrzi nejakych cca 15-20 zasahu z raketometu, coz se dle meho do hry absolutne nehodilo.

EDIT: A mimochodem ty katakomby mi pri druhem a tretim hrani prisly neuveritelne (az prekvapive) jednoduche a docela jsem se i u nich bavil.
Nate: Právěže nevím, jestli tam nějaké nastavení je. Ale teď dávám hry na střední anebo nejtěžší (vyjímkou jsou hry typu Dragon Age, který bych dal radši na lehkou). Far cry jsem hrál jako začátečník, takže jsem si moc nevěřil a dával jsem tenkrát nejlehčí :-)
Při druhém a dalším hraní FC už člověk potom má zmáknuté osvědčené taktiky, takže by to potom nemělo dělat problém. Ale i já se tady napoprvé zasekl a proklínal jsem sám sebe, že jsem nezvolil lehčí obtížnost :D

Pivo: Že ty jsi hrál i Assasins Creed na nejlehčí obtížnost (tedy pokud tam toto nastavení je)?
Na nejlehčí obtížnost jsem to dal napoprvé :-)
Ale pak se mi stal nějaký bug a už jsem to napoprvé nedal, když jsem to musel opakovat. Ale to jsem byl ještě hráč začátečník, když jsem to kdysik hrál.
Isair: Náhodou, tu helikoptéru jsem asi na třicátý pokus v pohodě sejmul. :-D
Pro mě 3D akce číslo jedna, a tím že jsou tam mutanti na mě nechoďte. Není to na závadu.
Zrovna jsem v katakombách, tu část vyloženě nesnáším. Mutantů jak nasráno a nulový operační prostor.
Líbí se mi ty hlášky. Střelím týpka do hlavy, krev na stěně a ten druhý na něho řve: "Jsi v pořádku?"
No on si na těch svých sedmičkách (visty prý nemá, spletl jsem se), že bych si nedovolil mu něco takového navrhnout :-)
Já bych doporučil reinstal windowsů a ať to zkusí znovu :). To je nejjednodušší postup při řešení problémů takhle na dálku.

Třeba teď jsem dva týdny řešil jeden mizerně fungující počítač (s velmi důležitými daty). Resumé: Vadný řadič disku, jehož závada se projevuje až po několika minutách běhu systému (po několika hodinách v nouzáku bez loadnutí ovladačů). Řešit tohle "po telefonu", tak se výsledku nikdy nedohrabeme :D
Na 64bit Vistách by to mělo jednoznačně běžet, jelikož existuje 64bit patch, který razantně vylepšuje grafiku (co se týká objektů - namísto poloprázdných chatrčí jsou tam chatrče se spoustou harampádí) víceméně bez zvednutí nároků.
Ale o to nejde. On už to kdysik hrál, navíc ta hra není špatná.
Kámoš má 64bit verzi visty a prý mu to nejde nainstalovat. Nevíte, jestli by to šlo nějak obejít?
Já bych si Far Cry nejradši zahrál po netu, jestli se to ještě hraje :-)
Já měl problém spíš s normálními žoldáky. Ne snad, že by to bylo s nimi těžší, ale protože jsem si zrovna vybral náhodně takové pasáže, kdy po mně odněkud střílel sniper a já ho ani za prase nemohl najít, protože jsem si to už tak nepamatoval.
Asi mám dobrou taktiku, oni všechny typy mutantů dělají problémy jen ve skupinkách. Jinak dělaj furt to samé.
Já jsem si zase nedávno jen tak z nudy zkoušel některé pasáže a přišlo mi to těžší než když jsem to hrál (1,5 roku).
Jen si to tak z nudy přejíždím a zjišťuji že mi ti mutanti ani trochu nevadí, divné. Kosím je jednodušeji než vojáky.
Tak pro ty jako jsi ty je tu stránka www.gameanyone.com, jestli náhodou neznáš. Tam najdeš téměř na každou současnou hru walktrought od začátku do konce, takže se nemusíš špinit cheatama.
U většiny her mě zajímá příběh, baví mě hraní a některé hry projedu i 5x a vícekrát.

Ale u her, které jsem hodnotil celkem slabě mě většinou zajímá ten konec (a u total immersionu to bylo čistě o zaškrtnutí).
Pivo: Ty chceš mít hru za sebou, aby sis tu mohl odškrtnout dohrál jsem hru, nebo tě zajímá příběh či něco podobného?
Aaron: Jo, v GTA:SA to byly takové "cheatomody", kde ti poupravily hru a nedalo se říct, že by to byl podvod. Možná tam ty cheaty mohli rozlišit, bo já je používal ze srandy a měl jsem číslo ve statistikách kolem několika tisíc :-D

Chuck: No já nevím. Když jsem hrál nějaké hry s odporem a jen jsem chtěl vidět ten konec a mít hru za sebou, abych mohl hrát něco kvalitního, tak ty cheaty použiju :-)
Třeba u Total immersionu, který ani nevím, proč jsem ho vůbec hrál, jsem byl naštvaný, že jsem na žádné nepřišel. Hru jsem dohrál bez cheatů, ale štve mě to, protože s cheatama bych s ní neztratil tolik nervů :-)
Kubulus: V rámci rychlého dohrání ti recenzenti ani jinou možnost nemají, protože to by toho asi moc nestihli. :-) Kolikrát si říkám, jestli se k takové "pracovní" hře vracejí i v soukromí. Musí to být na prd brát ty hry pouze pracovně a vyloučit z nich zábavu, protože na to asi není čas.

Pivo: Když už u blbé hry přece jen dojdu až na konec, tak to už ty cheaty taky nepoužiju.
tak jsou cheaty a cheaty.. u takovýho GTA:SA jich je ranec jsou fakt vychataný.. to je pak radost si řádně zacheatovat :)
Když se mi hra hnusí a jsem u konce, tak ten cheat použiju. Ale u zábavné hry se vztekám a vztekám, ale cheat nepoužiju, protože by mi zkazil zážitek ze hry.

Kurcatovium: Možné to je. Musel bych vidět screen, protože už mi asi selhává paměť anebo jsem loď méně prozkoumával a více trávil v okolí.
Chuck: Ohledně cheatu - též jsem anticheatař a podvádění se mi hnusí - jako tobě. Buď tedy rád, že cheaty používat nemusíš. Představ si jak to asi prožívají recenzenti :)