Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Pamatuji si, jak jsem si jedničku Far Cry vysloveně užíval. Užíval si především grafiku, ale i samotný příběh, u kterého mi pak filmové verze dokázala, že herní svět nerovná se filmový (přestože si nemyslím, že film byl nutně špatný). Nicméně při koupi nového stroje a poslechu kamarádů, kteří už ten novější stroj nějaký čas měli jsem usoudil, že bych dvojku hrdinně měl přeskočit a zkusit si rovnou Far Cry 3. Tak jsem také udělal.
No a musím říct, že to chyba rozhodně nebyla. Far Cry 3 je totiž přesně to, co jsem v ten daný moment potřeboval. Volnost, kterou nabízela už dvojka a svoboda jednání s tím, že nic nebude zbytečně náročné včetně respawnu, což nabízela pro změnu dvojka a proto mě také odradila.
Já si to prostě užíval. Výborný příběh, tropické prostředí, na plakátu zmrd, kterej si pro tu kulku prostě jít musel. I proto jsem dychtil za tím, abych hru jako takovou dohrál. Respektive jsem pro to dělal maximum a do Far Cry 3 se maximálně zažral.
Musím vypíchnout to neuvěřitelně živé prostředí, kdy jsem se náhle dostal do přestřelky, ani nevím jak. Také ale musím vypíchnout důležité momenty ze hry, na které třeba i nikdy nezapomenu. I to je pro mě důkaz toho, že jsem se setkal s opravdu dobrou hrou. Také ale musím vypíchnout různé herní elementy, jako třeba nákup zbraní, hudbu, grafiku. Všecko prostě naprosto perfektně šlapalo a já si to užíval. Tak, jako hodně dlouho u jiné hry ne.
Na závěr snad jenom dodám, že to nejlepší, co tahle hra nabízela, byla realističnost. A to je přesně to, co jsem v rámci takové hry potřeboval (odkojen Operací Flashpoint) a to jsem také dostal.
+14
  • PC 85
Je super, že se FC3 konečně povedlo naplnit svůj potenciál, který FC2 promarnilo. Stejně tak mě těší, že očividně Ubi poslouchal ohlasy/nadávky lidí. Jsem rád, že jsem nepromrhal své těžce vydělané prachy, a těch cca 38h jsem se bavil. Je tu pořád pár nedodělků, a chyb. Ale jak se říká. Vždy je tu prostor pro zlepšování.
Trochu netradičně začnu komentář žvatláním o grafickém zpracování protože.....

.....FC 3 je krásně vypadající hrou. Pravda, moc se to po technické stránce se to moc neposunulo oproti FC2, ale i tak nikdo nemůže říct "Fuj ta hra vypadá jako sraaa---"
Většina textur je zcela ostrá, modely postav detailní, a stíny vypadají nepopsatelně dobře. Celý ten koncert krásných polygonů se odehrává na velkém, životem kypícím ostrově, který není nuda prozkoumávat, plnit výzvy, nebo si přivydělávat odvozy lékařských zásob, lovem zvěře, či podřezáváním pirátů. A co je důležité, dokáže to zabavit. Z čehož vyplývá několik desítek hodin hratelnosti.
Dunia engine je skvělý engine, který dokáže skloubit parádní grafické hody, ale zároveň váš hardware neupisuje peklu. Opravdu jen těžko se věří tomu, že lidé stojící za Assasin serii, (která o optimalizaci slyšela leda v říši divů) pracovali na FC3. Navrch tu ještě máme jednoduchý, a přesto komplexní editor. Na nastavení High-medium mi hra běhala 60fps+ přičemž na ultra nastavení mi hra nespadla pod 30 fps.

Velice důležité je, že FC3 ač se jedná o "sand-box" titul tak vše je tak dobře vyvážené.
Hratelnost je čistě nelineární. Pravda, je tu několik lineárních příběhových misí, ty ale byli krátké, a nutně na vás nespawnovalo milion panáků za rohem.
Většinou ale máme volnou ruku. Tak např. chci tábor napadnout tiše za pomocí tlumiče, nebo mačety? Nebo vezmu granátomet, a kulomet? Napadnu tábor ze severu, nebo z jihu? Se shora? Taková volnost dnes v době "military shotters" chybí. Stealth tu navíc funguje velice dobře, proto jsem ve většině situacích postupoval jako tichošlápek.
Zbraně sice skoro vůbec nekopou, ale díky super animaci nepřátel je střelba uspokojivou záležitostí. Do toho si připočtěte slušnou várku zbraní od pistolí, brokovnic, a samopalů po plamenomet, miny, a raketomet. A podle mě velice dobře zvládnutý model jízdy at už u aut, nebo lodí. No a máte o zábavu postaráno.

Nelíbí se mi příběh, a dialogy. Příběh je zbytečnej a hlavně zcela nelogickej. Bohatý spratek s váhou kuřete s Tesca se jen tak stane zabijákem. Zabijákem s výdrží Emila Zátopka, plaveckým umem Michaela Phelpse a odolností supermana.
Nejvíc mi ale vadilo, co někdy vypustil Jason Brody z huby.
"To tě naučily v Americe mluvit bez dovolení?" "Ne, to jsem se naučil ve Francii" Haha, tak jsme se zasmáli, a jdeme dělat zase něco zábavnýho. Jedinou zajímavou postavou je Vass. A co jsi budeme namlouvat, nebýt hereckého výkonu, a charismatu Michaela Mandy, nikdo by jsi na něj nevzpomněl. A ještě větší škoda, že jeho potenciál byl zcela nevyužitej.....smůla no.

Tak či onak, Far Cry 3 JE skvělou hrou, která nemá zapotřebí obětovat herní mechanismy na úkor otevřeného světa "Zdravím tě Skyrime!" Ano, hra (jak už to u Ubi bývá) vás vodí za ručičku, je tu umělá demence, a časem se ten zelenomodrej ostrov okouká (Afrika je prostě krásná). Ale jak jsem již psal výše, vždy je co vylepšovat. A pokud si Ubi dá tolik práce s FC4 jako s touto hrou....tak no tak....však víte.

Pro: Engine, grafika, optimalizace, stealth+akce=well done, solidní množtví aktivit, dlouhá herní doba, Vaas.

Proti: Příběh a jeho nelogičnost, nudné dialogy, časem repetetivnost aktivit, AI, Chaotický konec.

+18 +20 −2
  • PC 80
Série Far Cry u mě znamená ukázku toho, jak má vypadat akční hra z prvního pohledu. A pro mě možná trochu překvapivě toto tvrzení platí i po dokončení třetího dílu, jehož vývoj jsem sledoval s určitým despektem.

První díl série od německých Cry-Teků dokázl zprostředkovat svoji obtížností a volným polem působnosti neopakovatelný počin. Druhý díl se vydal jiným směrem - autoři již z Ubisoftu dokázali zachovat hardcore zaměření prosté HUDů a jiných pomocníků, přidali i však sázku na jistoto. Základní formu děje inspirovanou Apokalypsou, respektive Srdcem temnoty. Nešlo tedy o nic originálního, ale v tomto případě je vhodnější volbou okopírovat to, co již funguje, než pokoušet štěstí s novým přístupem. Autoři tak měli před samotnou tvorbou již dva stavební kameny v podobě nástinu příběhu a základních prvků game designu. Výsledek i na podruhé se zvláště povedl (osobně FC2 považuji za nejlepší FPS hru), leč tentokrát se neobešel od kritiky prvků, které měli na hráče očividně více destruktivní účinky než mutanti z prvního dílu.

Třetí díl vyšel do boje se stejnými zbraněmi. Tentokrát již s dobře slyšitelným ohlasem z řad hráčů se tvůrci zaměřili na vyladění prvků (zvláště v rámci hratelnosti a s ní spjatých úpadků do stereotypu) a očekávaným nahrazením Afriky návratem ostrovů s džunglí a azurově modrým nebem z dílu prvního. Zde nejde nic namítat, srceenshoty z takového ráje prodávají, a originalita (a ceny za léky pro grafiky, kteří by jeli lokace nafotit) v podobě Afriky s tím nemůže soupeřit.

První škrtnutou položkou na bílé tabuly v montrealské konfernční místnosti byly zajisté cestovní hlídky. Community managerovy ještě nyní musí naskakovat husina na negativní přijetí tohoto prvku a záplavy výhružných dotazů. První věcí tedy bude to, aby hráč při postupu a přejezdech mezi misemi neumíral, což dokáže odradit nejednoho hráče-teenagera. Zakomponován je i fast travel, jen tak, pro jistotu. To však nestačí, v minulém dílu se často umíralo ze salvy neviděného nepřítele, tak zde bude radar (a mapa) se vším všudy. Je to paradoxní, ale zde se Jason ztratí hůře než kalifornském LA. Dle všeho šlo hodně kritiky také na nudný příběh, kde šlo střídat obě frakce, a celkově tam chyběla nějaká persona, co by hře dale ten pověstný "ksicht a imidž". Nebylo třeba z kanceláří vycházet daleko, ostatně možná ho castingové oddělení vidělo támhle přejít přechod. Jakýsi nonemák zaujal na první pohled, "Tohle a Kanaďan, však vypadá jak portorický překupník", zvolaly sborově Jade a Yannis, když schvalovali kreace podřízených.

Opravení nevhodných mechanik, tvář hry a prostředí by bylo. Nyní jen, o čem to bude, a kdo bude hrdinou. O tom ale až za chvíli, jelikož se nyní hlásí i Yuan Pei, který by do hry rád přidal něco starobylého čínské folklóru z pradávných časů. Jak tam ale jen toho Zheng Hea a Lin Conga narafičit... pro ty, kteří FC3 ještě neměli čast hrát, se s tím tým popral statečně.

Mechniky v cajku, hlava do reklam, čtvrtina misí vyřešena, a teď tedy opravdu ty hrdiny. Nebyly by to Kanaďané, kdyby nezesměšnili své sousedy (nebo to je opačně?), a tak byla vybrána partička amerických mladých a bezstarostných jedinců, která je však ukazována v notně negativním světle, zvláště tedy Lisa (která je opravdovou nemesis celé hry).

Vše je v nejlepším pořádku, zbývá dodat třešničku v podobě popkultury a pirátů trsajících na Die Antwoord, milonkrát použité Ride of the Valkyries a výborně padnoucí Paper Planes do intra.

Třetí díl a po třetí velmi jinak. I v tomto případě ale značný úspěch na poli gamedesignu - v oblasti masová FPS produkce.

Pro: hudba a grafika, lepší příběh (jeho části) než by šlo čekat

Proti: zjednodušování na každém kroku, přístupné a nekonfliktní

+35 +38 −3
  • PC 75
První Far Cry byl šlágr jak noha, podle mě nejlepší akce mezi lety 2001 a 2005, a to i v konkurenci po čertech vostrých pecek, jako byl Aliens vs. Predator 2 nebo Half-Life 2, ale trojka takhle cool teda neni. Příběh je chvályhodný, cutscény přirozené, všechny hráčovy kamarádky/přítelkyně velmi otlapkávatelné a nikdo na ostrově není duševně normální.

Na druhou stranu, open world/sandbox v této hře je úplně k hovnu. Lootování lavíruje mezi virtuální kleptomanií a nudou, syslení relikvií viditelných na (chaotické) mapě je fakt challenge jak hovado. Čorování mrtvol je pomalé jak slimák o berlích, a všude po zemi se do toho motají pohozené zbraně mrtvých ratatáků, které rozhodně nechcete nosit. Gunů je zde tolik, že jsem jich měl dobrou třetinu při nějaké Rakyat výzvě v ruce prvně, v jedničce jich bylo tak 10, ale všechny si je pamatuju, každá měla v určité fázi hry svůj smysl a všechny jsem se naučil ovládat. Vypadá to hezky, ale hraje se to stereotypně a průměrně, no. Jo a noci, ach ty dlouhé noci černočerné, noci líbezné z FC1 jsou tu fakt pitomě krátké. Jediné, co mě ve hře opravdu upoutalo, je ta reggae hudba z mise, kde podpalujete hromady zelí. Ubisoft provar.

Pozn. tak nakonec musim poštelovat hodnocení trochu nahoru, díky autorovi (či autorům) příběhu, jenž je sice potřeba brát z rezervou, nicméně graduje tak, že mi z toho málem narostlo třetí varle! Je tam všechno, mrd, smrt, zradička, fanatismus, Cidřiny kozy, hrdinovo tělesné tekutiny i apokalyptická jízda valkýr, tedy bezesporu chutný 18+ gulášek, který musim pochválit a vychválit. Navíc jsem nevědomky kliknul na zlej ending, a rozhodl tak o konečném řešení farcryácké otázky ne z vlastní vůle, ale v jistém afektu, což mě celkem rozesmálo a zaujalo.

Pro: V porovnání s konkurencí ma FC3 vynikající, citově našlapaný, mužskému oku a penisu lahodící:) příběh.

Proti: Nejméně fungujícím prvkem hry je asi ta humogenózní worldmapa, s tím spojenej trapnej fast travel apod.

+4 +15 −11
  • PC 75
Far Cry 3 je jedna z prvních openworld her, kterou jsem kdy dohrála, neboť mě na rozdíl od jiných zástupců tohoto žánru během prvních několika hodin neunudila k smrti. Zásluhu na tom má její úžasná hratelnost a přehlednost - stala se pro mě přístupná tím, že mi hned zkraje představila všemožné aktivity, které můžu na ostrově dělat, takže jsem si mohla vybrat a rozmyslet si, co mi za to stojí a co ne.

Lov zvířat je skvělá zábava - ostrov je přeplněn nejrůznějšími tvory, kteří vesměs nemají na práci nic lepšího než se vás pokusit rozsápat, uklovat nebo utrkat, takže získávání jejich kůží a vytváření čím dál lepšího vybavení neomrzí. Vedle decimace místní přemnožené fauny (Jason neví, že je ve hře a že se všechno hned respawnuje) je další oblíbenou aktivitou vašeho hrdiny postupná kolonizace celého ostrova dobýváním nepřátelských základen. To je taky super, jsou klasicky dvě možnosti jak k tomu přistoupit - skrytě nebo přímo. Ani jeden přístup nepředstavuje nepřekonatelnou výzvu (nepřátelé jsou tupí a když nejste před nimi, nevidí vás - a když už vás spatří, není velký problém je všechny pokosit i s posilami). Na výběr je řada zbraní a výbušnin, s nimiž můžete v podstatě donekonečna experimentovat.

Hra se vás snaží co nejvíc bavit a nabízí vám škálu činností od plnění úkolů pro vesničany, přes lov trofejových zvířat a zabíjení hledaných zločinců až po nejrůznější závody a minihry. Nejotravnější pro mě bylo lezení na rádiové věže (které ovšem není zcela povinné, pokud máte dost peněz). Pak tu ještě byla možnost sbírat artefakty a dopisy z druhé světové, ale tyto pižlavé činnosti psychicky nezvládám, takže jsem získala jen těch pár, co jsem na ně narazila náhodou.

Veškeré pobíhání po krásách Švindlířova ostrova mě nadmíru pobavilo, ale bohužel je tu i pár nedostatků, které dojem z hry kazí. Hned zkraje mě napadá třeba blbý systém ukládání (při všem tom pobíhání nesmíte zapomenout průběžně mačkat F9, abyste nepřišli o všechen loot), nechtěné odhození zbraně místo prošacování mrtvoly způsobené stejnou klávesou pro obě, no a třeba detail jako že buvol opravdu není predátor.

Podstatnějším nedostatkem je hlavní dějová linka. Samotné akční mise, jež ji tvoří, jsou fajn - proměnlivé, přehnané, šílené a zábavné. S propojujícím příběhem, který se odehrává především v cutscénách, nemáte nad ním kontrolu a dřív nebo později ho musíte doklepat do jeho "šťastného" nebo "nešťastného" konce, je to horší.

Zaprvé váš hrdina, Jason, je idiot. Ze začátku je to vtipné (Vydrž, Lízo, jdu tě zachránit!), později už moc ne, i když to je pravděpodobně účel. Jasonovi kamarádi taky nejsou zrovna výkvět sympatičnosti či inteligence, navíc většinu času tráví opravováním jakési polorozpadlé lodi, jelikož jim Jason zapomněl říct, že pobřeží je plné funkčních lodí a nic se opravovat nemusí.

Zadruhé je tu neustálé uvozování vyprávění citáty z Alenky v říši divů, což vás přiměje čekat něco, co nikdy nepřijde - jako zajímavý zvrat nebo nějaká pointa. Jediné, co přijde, jsou různé psychedelické a snové sekvence, které jsou možná humorné -- ovšem až do té chvíle, než se v nich začnou odehrávat klíčové události. V jedné z nich několika QTE kliky odstraníte nejzajímavějšího antagonistu, psychotického Vaase, načež jste nuceni se přeorientovat na jiného, daleko méně výrazného záporáka. V další halucinaci je Jason donucen svou exotickou múzou bojovat s čímsi, co se nekecám jmenuje inkoustový obr a vrhá po vás mraky.

A zatřetí jsou tady domorodci, kteří mají údajně být tak veliké klišé, že vlastně klišé nejsou a vy se nad tím máte postkolonialisticky zamyslet. No nevím. Nakonec v příběhu nic nedrží pohromadě a jen tak tak to dává smysl. Navíc mi bylo jedno, co se s kým stane - takže jsem se vrátila k zábavnějšímu běháním po ostrově a dodělávání úkolů.

Ještě doplním, že nejlépe napsané postavy byli zmetci Vaas a Buck a i takový zneuznaný hrdina jako Sam, ale bohužel se na ostrově moc neohřáli.

Pro: ostrov a jeho pestré prostředí, aktivity na něm, hratelnost, rozmanitost misí

Proti: divný systém savů, nekonzistentní příběh

+15 +16 −1
  • PS3 70
Parta mladých Američanů, jako vystřižených z béčkového hororu, je uvězněna na tropickém ostrově zlými piráty. Naštěstí Jason dokáže uniknout a s pomocí místního kmene vyžívajícího se v mystických silách všechno zachrání. Stává se z něj mocný válečník a… Radši prostě napíšu, že příběh se nedá brát vážně a působí jako hromada slepených nesmyslů.

Far Cry 3 je jednou z těch her, u kterých není dobré příliš přemýšlet. Vytváření lepší výbavy z kůží zabitých zvířat, léčení i chování nepřátel postrádají veškerou logiku. Takřka každá z pirátských základen má nějakou nehlídanou díru v plotě nebo pro sabotéra vhodně umístěný vypínač poplachu. Na vysílací věže vyleze jen vrcholový atlet, protože úplně všechny jsou v dezolátním stavu. Řazení během jízdy v autech také nehrozí. Podobných záležitostí je hra plná, jenže to ani trochu nevadí.

V první řadě je totiž hraní FC3 zábava. Nemohu říct, že bych se za celých dvacet hodin nudil. Opomenu-li Jasona spol., tak postavy, a hlavně jejich pokřivené ideologie, tvoří nezapomenutelné momenty. Klidně dialogů s nimi mohlo být i více. Zato snových sekvencí, i přes nesporné vizuální kvality, mohli tvůrci ubrat. Konkrétně QTE souboje se záporáky obsahují nulové zadostiučinění.

Jak bývá u tříáčkových titulů zvykem, tak vysoká kvalita ozvučení i grafiky tvoří polovinu zážitku. Vedlejší questy a hledání různých skrytých balíčků navíc zajišťují, že je stále co na práci. Po celou dobu hraní třetí Far Cry nabízí parádní jízdu, při níž je ale lepší se moc nerozhlížet kolem.
+19
  • PC 95
V úvodu se rovnou vyhnu řečem jak jsem se na hru strašně těšil nebo naopak nic nečekal apod, protože je to zbytečné a píše to každej........
No popravdě na hru jsem se docela těšil, ale radší jsem po ostudě s názvem FC2 radši nic moc nečekal....
No tak nic....

Teď zavřete huby a pořádně poslouchejte co vám chci říct..!!!!
Miluju karibik, tak krásné místo pro blažený odpočinek bohatých teenagerů frustrovaných džunglí velkoměsta, protředí tak nemilosrdného pro mladé američany hýčkané v přepychu svých rodičů, zbohatlých na chudobě druhých.
Naštěstí ale spravedlnost přece jen existuje. Chrabří mužové, odpadlíci kmene Rakyatti, vyvrhnuti do nehostinné divočiny vydáni na pospas divoké zvěři, nepřízni počasí, pronásledování nenávistí vlastní rodiny a kmene, museli se přizpůsobit. Otrokářství byl ten pravý byznys, který tyto nešťastníky vysvobodil z jejich agonie a utrpení. Pár amerických teenagerů byl jako dar z nebes. Byl to pocit zadostiučinění koukat na úžasná videa v drahém smartfounu a pak na vyděšené xichty jejich majitelů zavřených v kleci v tratolišti jejich vlastních výkalů. Číst v jejich tvářích strach a beznaděj, touhu utéct spátky k tatínkovi a mamince do států.. Ta chuť si do jednoho z nich vystřellit nebo alespoň bodnout nožem byla prostě hmatatelná. Ale to muselo chvíli počkat, napřed vyždímat jejich rodiče a pak můžeme vesele bodat, střílet, škrtit, topit, zapalovat, omračovat, mlátit, věšet, způsobovat strach a bolest - prostě to všechno krásné, co k životu správného otrokáře patří a z čeho se může radovat.
Bohužel jeden z těch spratků americkejch utekl, ale alespoň jsem stačil odprásknout jeho bráchu před jeho očima.. Ó děkuji ti osude, že jsem mohl najít důvod jednoho z nich voddělat jak psa.
Nějakým zázrakem se vyhnul dešti našich střel a nesežrala ho džungle. Dříve než se tak stalo ho bohužel objevil ten brejlatej negr. Nějak ho dokázal postavit na nohy a ještě mu vykéroval ty kraviny na ruku.. Prej magie tomu říkaj, prej je to kouzlo, prej bude silnej a bude ho to chránit a s každou novou čmáranicí prý bude rychlejší, silnější, odolnější..!! Pche! Jason Brody, ten americkej klučík s vytepleným hláskem. Ten určitě.
Bohužel se tak opravdu stalo. Vykuchal půl džungle jen aby měl víc peněz, střeliva a vetší krosnu na ukradený věcy vod mrtvol. Vyplenil značnou část naší flóry ve snaze necítit bolest, vyléčit zranění, nebo bez postihu řádit jako smyslů zbavený. A když už kytky došly, tak si kulky vydloubával kudlou nebo kombinačkama a různě se fašoval do izolep a obvazů. Fakt tvrďák.
Z počátku jsme ztratili jen pár stanovišť, několik mrtvých, to se dá přejít. Ale postupem času tenhle Jason s teplým hláskem začal osvobozovat většinu našeho území. Dělal to ještě k tomu tak chytře, že vylezl na vaysílací věž v dané oblasti, aby zničil naše blokování a pěkně se tak rozhlídl po okolí kde co je ukryto a zajímavýho.. Pak si to ještě vesele slaní jak kdyby se nechumelilo.. Prozkoumával každičkou část MÉHO ostrova, jeskyně, tajné skrýše, sbíral cenné relikvie, dopisy mrtvých - a to vše toho zmetka americkýho jen posilovalo.. Měl tolik volného pohybu a možnost si vybrat místo kam oko dohlídne až běda. Jednoho by to mohlo zmást a nudit, ale ne tak Jasona. Byl veden halucinacemi a tím negrem až příliš důsledně. Dokonce jen tak ze sportu zabíjel dle ztradice kudlou mé nejlepší velitele.. Svině.
Zničil naši největší plantáž na marjánku.. Kyby si řekl, tak mu toho džointa dám, není problém, ale ne tak on!! On ne, on se musí mstít a ještě si k tomu pouští raggae písničky a má z toho radost jak to pěkně hoří.. Svině.
A jak odpravil celou moou armádu? Stačí si jen vybrat.. Dělal to nožem, samopaly, útočnými puškami, granátomety, plamenomety (můj oblíbený), granáty, molotovy, minami. Občas celou oblast vyčistil bez odhalení sniperkou s tlumičem.. Ani poplach nikdo nestihl spustit. Dabl svině.
Pak ho povolá má sexy šílená sestra a dá mu ještě více síly i kuráže, ale naštěstí se v ní naše rodinná povaha nezapře a chtěla pěkně podříznou ty jeho kamarádíčky, hehe... Aspoň něco máme společné. Ještě že ji ten negr brejlatej tak pěkně sejmul, to se musí nechat... Ještě mě pěkně nasral ten zhoubovanej dědek co má barák na kopci, doufal jsem, že mu dá řádnou dávku aby hošánek skapal, ale bohužel ty svý haluze ukočíroval. Letos mám prostě smůlu.
Nejen že ve finále svinsky voddělal mě tím starým rezavým kinžálem ikdyž byl v totální halucinaci, ale ještě si to napochodoval k Hoyttovi na základnu a tam ho sejmul jak kdyby se nechumelilo u partičky pokru.. Fakt pohoda, ani Hoyttovi se letos nedaří koukám... To mu ještě pomáhal ten nácek co vypadá jak tapeta, ale dostal co si zasloužil - jak zaseješ, tak sklidíš..... Bohužel organizace v prdeli, naši gaunerští žoldáci stojí za kulový, blbci s molotovama si nabíhají na mušku, no prostě je to bordel.. Navíc se všude po ostrovech válí pěkný funkční káry, drahý skůtry a čluny s kulometem a von si to bere jak se mu zachce... Připadá mi, jak kdyby mu tuhle krvavou jízdu pěkně poctivě nekdo nachystal a dokonce nic nepodělal a navíc tomu dal konečně nějaký koule a hromadu zábavy na desítky hodin. Věřím, že se ten zmrd Jason královsky bavil celou dobu a nenašel ve svém terorizování naší milované otrokářské organizace větších zádrhelů a chyb. Věřím, že je tenhle madr fakr pěkně spokojenej a hodnotí to jednoznačně jako jízdu roku, protože nic asi letos nebylo líp vycajchnováno a zábavnějšího než tahle masová série vražd mých milovaných otrokářských bratrů a demolicí totálně všeho, co zdemolovat nebo alespoň zapálit jde.

S pozdravem ze záhrobí Váš Vaas.

Pro: Charaktery postav!!!!!, perfektní dabing, grafika, příběh, herní systém, hudba!!!!,

Proti: Teplý dabing Jasona

+16
  • PC 70
Tak jsem se tedy odhodlal ke koupi Far Cry 3. Hra mě ihned po úvodu dokázala náramně chytnout, jak začal úvod intro a seznámení s pirátem Vaasem a hned na to zběsilý úprk z vezení, grafika pohyby postav a příběh (pomsta bráchy a kamarádů), začátek hry se prostě tvářil parádně EPICKY, na což u mě ale pořádně doplatil. To by bylo úvodem.

Dojem z příběhu a hraní.
Studio ubisoft nejsou zrovna amatéři a hry dělat rozhodně umí (assasin creed, Tom Clancy atp). Ale zpět k Tématu, takže já jako hlavní hrdina jsem vystudovaný trdlo co mělo výbornou z atletiky a po škole jsem se flákal různě po adrenalinových akcích, dobrý to ještě beru, vlastně to bylo docela prima prostě jste malý pivo vrhnutý do situace kdy má všechno zachránit a vůbec netuší co se děje, všechno rychle odsýpá zkušenosti přibývají nové charaktery nové způsoby vraždění nové zbraně, odkrývání historie ostrova a Rakyatu ( mile mě překvapily čínské dopisy a paměťové karty kdy jsem všechno nějak tak studoval a hezky na mě zapůsobilo to že jsi někdo dal tu práci a vytvořil jaký si alternativní sloupek s pěkně čitelnými informace) zní to opravdu jako ráj na první pohled a všechno by mělo být perfektní… jenže není, u mě to prostě nějak nefungovalo. A celý to působily až hrozně uměle.

Grafika, Cutscény, flóra a fauna,a zběsilé mačkání tlačítek ala xbox stlye.
Dále se pokusím vysvětlit proč mě osobně ta hra nějak nesedla, i když sem ji nakonec přelouskal do zdárného konce. Hned bych začal systéme zabití který sice vypadá grafiky nádherně ale časem a častokrát se mi stalo že "nefungoval" tak jak měl například zadrhnutí o cosi imaginárního a nebo prostě jenom to že se nepřítel divně otočil a místo zabitý následoval jenom prázdné pro máchnutí kudlou následné okamžité prozrazení a taky vytažení pistole či zabití vrhacím nožem(ano prošel jsem si tutorko a pochopil sem rozdíly v prováděni (pzn. Vysvětlivky pro jednotlivé akce jsou zvládnuty perfektně) v mém podání ale bohužel fungovaly tak 2 ze 3 možná moje chyba možná se vám to stávalo taky . Dále džungle a veškeré potvory, jednak jich bylo zbytečně mnoho a zdá-li se mi až podezřele agresivní prostě cokoliv na co jste v okolí narazily ... snad až na prasata a kozy tak vše okamžitě útočilo, což mně třeba u geparda docela štvalo, protože šel prostě po všem, ne že by ulovil něco na krmení a dal chvíli pokoj ale prostě vše co vyděl to chtěl zabít stejně tak jako šíleně velká koncentrace agresivních žraloků, na plavání jsem praktický okamžitě zanevřel protože jsme nemohl ani deset metrů od břehu. a pak celkově rozlehlost ostrova a jeho "kartografie" jo chápu jsme v džungli takže to asi bude působit tak že každý kopec a každý strom je stejný, ale prostě jsem se opravdu šílené moc ztrácel a navíc pády z "výšek" a sklouzávání po stržích a přeskakování překáže kdy se mi kolikrát stalo že jsem potřeboval na něco vylézt ale Jason si prostě řek že ne že nahoru nepotřebuje a tak proste než aby na něco "vyskočil" tak to pro jistotu rovnou "přeskočil" nevím možná moje chyba že jsem to dělal špatně, dále systém podrž klávesnici pro akci ... sakra stačí snad jenom zmáčknout ne, taky sebrání zbraň vedle těla s tím jsem měl často problémy protože i přesný pohled na mrtvolu často znamenal že sáhnu pro zbraň co leží tři metry mimo mířítko (proč proboha) co mě dále zarazilo byli přídavné úkoly "cesta lovce" a "zabij nožem" které byly ze začátku senzační, člověk se opravdu snažil i zabít jenom "šéfa" a zmizet ale to upadlo rychle do stereotypu takže později jsem už dělal jenom lov toho co jsem potřeboval pro výrobu vybavení. Další věc co mně ničila byla hláška "opustil jste vyhranění prostor pro misi, mise nesplněna".Jinak dopravním prostředkům se moc vyjadřovat nebudu jelikož jsem měl u všech stejný pocit, jak s bugatkou tak s autem či čtyřkolkou se mi jezdilo všude stejně a všude stejný problémy (co byl holí povrch přes to nejel ehm „vlak“) prostě tenhle kopec dopravní prostředek nevyjede ať chceš nebo ne. Na druhou stranu aspoň náklaďák si dokázal nějak tak proklestit cestu, teda ne zrovna džunglí ale když jste chtěli projet zátaras tak bylo poznat že máte auto o poznání větší, a taky mě naštval transportér a helikoptéra to byly snad jediný dopravní prostředky na který sem se za celou hru těšil abych pak zjistil že to jediný co je pro mě zajímaví je mi odepřeno no nic je to sice škoda ale naštěstí ne nic co by se nedalo ustát.

Story line – epický příběh epický konec epické epická epický.
Prostě všechno bude nejlepší nejdokonalejší a já nevím jaký ještě nejvíc. Ano potkáváte postavy odkrýváte ostrov a jdete si za pomstou. A papkáte drogy a prožíváte jaký si flashbacky o tom jak jste se dostaly na ostrov. A každého „bosse“ vraždíte v jakém si stavu Delíria, ano je to pěkný ale proč proboha asi pětkrát za hru, to je zbytečně moc.Pak mě zarazil konec kdy zachráníte bráchu který má pilotní licenci na letadlo ale sedne do helikoptéry což má s letadlem společné opravdu jen létaní, ovládání je komplet jiné vím o známého co má též pilotní licenci, to ale nevadí je to hra takže pohoda, ale to že že s vámi proletí celou základnu místo toho aby hned pádil pryč ... to mně hodně NAŠTVALO jo dobrý stal se ze mně rambo a chtěl jsem všechny vraždit ale když sakra zachráním bráchu tak s nim chci hned vypadnout ne se mstít dál, A taky Citřin chrám na konci kdy jsem si měl vybrat mezi kamarádi a novým osudem... na mě to bylo prostě přehnaný ... nevím prostě jsem byl ze hry jako z celku zklamán.

Klady záležitosti které se mi líbili.
Abych ale jenom nehanil. Takže UBISOFTU musíme nechat 1. Grafika a optimalizace, všechno nastavený na Ultra a krásně hladký plynulý přechody dne a noci a východ slunce kdy papsrky prořezávají džungli je nádherný (pzn. strejda má chatu na Šumavě a dokázat si ráno přivstat a kochat se vycházejícím sluncem, je prostě Euforický pocit na kterým nedám dopustit a zde byl splněn do puntíku snad poprvé sem se u hry dokázal kochat tak jako ve skutečném životě) takže bomba, dále systém RPG skill pointu a přerozdělování kdy je se věci učíte s jakousi takousi logickou posloupností a tvorba podpůrných látek z bylinek, ano uznávám udělat si rentgenové vidění je sice nesmysl(bylo to ujetý, ale správným způsobem)dále léčení a stimulanty to jsou věci které se sem už vzhledem k prostředí hodí a pasuje tak jak má... takže opět bomba. Potom velké plus "zkoušky rakyatů" těch nebylo mnoho takže jsem si je docela užil navíc se to většinou odehrávalo trochu jinak díky různým zbraním takže taky dobrý. No a nakonec docela široký výběr zbraní a možnost jejich upravování, sice sem na všechno rval tlumič a optiku ale i tak jsou to prvky které celé hře pomůžou, sám jsem tahal hlavně luk a granáty (parádní náhrada za raketomet)potom snipu s tlumičem na pohodlnou likvidaci z křoví, klasika SPAS12 na řešení potíží „closed assault weapon systém“ a nějaká útočná puška jako obyčejná záloha. No a jak již bylo zmíněno na začátku... začátek příběhu a celkově začátek hraní a seznamování s herními principy a postavy, opravdu snad každý kdo byl v hlavní dějové linii měl své kouzlo teda až na hoyeta, ten na mě působil jako kretén a ne jako záporák. To by bylo snad vše a doufám že jsem vám uspokojivě vysvětlil mé nízké hodnocení.

Děkuji s pozdravem
FM

Pro: zbraně, dovednosti, grafika,hudba, postavy, příručka která obsahovala pěkné čtení

Proti: Xboxoví styl akce (držení kláves) druhá polovina hry, závěr a celkově klišé story

+12 +14 −2
  • PC 95
Tak toto sa Ubisoftu podarilo. Máloktorej hre sa podarí zabaviť ma na tak dlhú ako sa to podarilo tretiemu Far Cry.
Pravdupovediac, nemyslel som, že ma ešte niekedy zaujme nejaká hra z tejto série. Prvý diel mám veľmi rád, ale odklon od pôvodnej „otvorene lineárnej“ hrateľnosti ku sandboxu v dvojke ma akosi odradil, preto sa sám sebe čudujem, že som sa vôbec do trojky pustil. Ale dosť bolo kecov.

Hra začína ako mnoho moderných FPS, úvodným tunelom, kde musíte kráčať po dopredu vyznačenej ceste a popri tom sa dozviete niečo o ovládaní. Taký nenápadný tutorial. Do tohto bodu som mal dojem, že hrám „iba ďalšiu FPS“. Ale naraz prišlo niečo, čo ma donútilo zmeniť môj názor.
Bol som vrhnutý na ostrov s tým, že si môžem robiť (viac-menej) čo sa mi zachce. Teda okrem plnenia povinných som sa mohol vyblbnúť plnením vedľajších úloh, opravovaním rádiových veží alebo sa venovať súťaženiu v hádzaní nožov na terč, jazdeniu na čas alebo v s streľbe na cieľ. Keďže poker mi moc nejde, obchádzal som ho ako sa len dalo, no aj tak si ma nakoniec našiel v jednej nepovinnej misii s čím mi nakoniec musel pomôcť iný DH užívateľ. A aby toho nebolo málo, v hre je ešte možné obsadzovať nepriateľské tábory. Po jeho získaní sa vám ešte zobrazí hľadaná osoba alebo zviera ktorých musíte zabiť vopred určenou zbraňou za čo získate nemalý finančný a XPčkový obnos.
Čo sa týka náplne hlavných misií, myslím že sú dostatočne nápadité a zábavné na to, aby hráča motivovali k ďalšiemu postupu. Pri tých vedľajších sa občas stane, že sa niektoré koncepty trochu obmenia a ide o to isté. Ale nedeje sa to často.

Jedna z vecí, ktorá mi v úvode hrania trochu prekážala bolo „craftovanie“. Na začiatku totiž hlavný hrdina disponuje obmedzeným ruksakom, peňaženkou a všetkými ostatnými potrebnými vecami a každú vec je potrebné vylepšiť, alebo skôr vyrobiť novú z koží zabitých zvierat. Neskôr som si na túto aktivitu zvykol a pri hľadaní cieľových kusov som sa celkom dobre zabavil.
Takisto aj lieky si hráč musí, ako u nás hovoríme, vycraftovať. Na zbieranie kvetov som už ale zvyknutý z Red Dead Redemption, takže mi to nerobilo problém.

Pokiaľ ide o hrateľnosť, páči sa mi možnosť zvoliť si vlastný štýl hrania. Vo väčšine prípadov som nepriateľov chladnokrvne podrezával mačetou, prípadne zabíjal na kratšiu vzdialenosť lukom a na dlhšiu ostreľovačkou s tlmičom (vražedná to kombinácia). Ale boli aj chvíle, keď som nemal chuť na plíženie a schovávanie sa v tieňoch a vytasil som to na enemákov v plnej paráde.
Keď už som načal to podrezávanie, teda „takedowny“, musím uznať že sú veľmi podarené a až zvrátene uspokojujúce a existujú hneď v niekoľkých variáciach. Raz sa mi dokonca podarilo zabiť 6 pirátov po sebe za pomoci skillu „chained takedown“. Mojim obľúbeným sa však stal „knife throw takedown“, pretože nie je nad to zabiť po tichu hneď dvoch nepriateľov po sebe. A okrem toho to vyzerá sakra efektne.

V hre sa nachádza aj akýsi zjednodušený strom skúseností rozdelených do 3 kategórií, do ktorých si môžete prideľovať získané skúsenostné body. Keďže som plnil všetky vedľajšie questy, pred koncom hry som už mal odomknuté všetky.

Príbeh je vcelku jednoduchý (oproti pôvodnej hre je to hotová oscarová dráma) a pomerne dobre podaný. V podstate je celý o tom, ako sa z obyčajného zazobaného burana stane neporaziteľný bojovník a jediná nádej domorodého ľudu. Postavy mi spočiatku prišli nesympatické, ale časom som si na ne zvykol.

Ešte som nespomenul grafické spracovanie, ktoré patrí k jedným z najlepších za minulý rok. Síce som hru nehral pri plných detailoch, napriek tomu sa bolo na čo pozerať. Najmä výbuchy a svetelné efekty nemali chybu.

Nečakal som, že sa z Far Cry 3 nakoniec vyvinie až tak dobrá hra. Dokonca som ani netušil, že dokážem hrať jednu hru skoro mesiac v kuse, za čo má Ubisoft môj obdiv. Teraz už len dúfam, že dvojka bude aspoň z polovice tak dobrá.

Pro: dĺžka hry, rozmanité misie, rozľahlý svet, možnosť hrať vlastným štýlom, schopnosti...

Proti: niektoré postavy, spočiatku nutnosť všetko si vyrábať

+20
  • PC 90
Nesouhlasím s těmi lidmi, kteří považují Far Cry 3 za "urážku" celé této sérii. Doba se od posledních dílů změnila a změnil se i styl všech vývojářů. Stejně je tomu u každé moderní hry, která má kořeny ve starších dobách.
Každopádně, Far Cry 3 je co se týče mě naprosto luxusní hra. Abych řekl pravdu, dost mě navnadilo intro a oslava na pláži, ale někdy moje očekávání taky kolísalo. Ano, čekal jsem od toho trochu víc, ale nevěděl jsem kolik si toho můžu dovolit, jelikož se hry ujal Ubisoft. Ten nakonec hru od počátků pokroutil, ale podle mě k lepšímu. Přidal do něho některé své prvky, jako rádiové věže podobné jejich primárnímu dílu Assassins Creed.
Příběh Ubisoft vymyslel celkem slušně, ale některé jeho části přestávají symetricky zapadat. Zatímco některé cutscény jsou naprosto epicky ztvárněné, někdy se Ubisoft do všeho hrne moc rychle nebo zase moc pomalu.
To, co mě dost slušně ohromilo byla grafika, za kterou Ubisoftu zvyšuji hodnocení u této hry o 40%. Dovolil jsem si hrát na ultra detaily a některé "momentky" mě vážně nadchly. Jen tak dál, protože se s pěkným grafickým kabátkem hrají hry o moc lépe.
Další zajímavé zpestření je realistický arzenál zbraní. Když se vám zbraň dostane do ruky, je opravdu zábava střílet s ní. Pocit ze střelby si zde užijete naplno, což dnes postrádá spoustu primárních stříleček. Když už jsme u realistické hratelnosti, stejně na tom je podlé mého názoru řízení aut. Možná, že to způsobuje pohled první osoby, ale připomíná mi to, jako bych tam opravdu seděl a to že jsem si něco najezdil.
Soundtrack je další naprosto skvělá věc. Doplňuje atmosféru hry stejně jako grafika. Jedná se o zajímavé zpestření celé hry, zvlášť v již zmiňovaných cutscénách. Při hraní si jí moc neužijete, ale jinak super věc.
Takže shrnutí - Ubisoft se třetího dílu mé oblíbené střílečky ujal velmi dobře (podle mě) a dokázal vymyslet skvělý a "epický" zážitek od začátku až do konce. Navíc vás u toto nechá sedět dost dlouho a i přes únavné cesty přes celý ostrov vás neodradí. Za mě 90%, pokud uvažujete o koupi téhle hry, neváhejte. Více v "Pro" a "Proti".

Pro: příběh (většinou), soundtrack, zbraně, auta, cutscény, prostě neodradí, grafika

Proti: pár děr v příběhu, dlouhé cestování, konec, občas lineární

+11
  • PC 95
No abych pravdu řekl po druhém díle se mi do tohoto absolutně nechtělo, ale jsem velice rád že jsem ho nakonec zkusil. Už od začátku kdy utíkáte se starším bratrem z pirátského tábora tak je to jedna velká jízda a nepustí vás to dokuď to nedohrajete.

Nezapomenutelná krásná grafika, skvěle zpracovaný ostrov (vlastně 2), velice slušný příběh, spousta postav a každá má něco do sebe (Hlavně Vaas a jeho teorie bláznovství), inteligence zvířat která se vám drápají po krku, spousta pojízdných a létajících hraček, a dále v neposlední řadě široký arzenál zbraní... Co určitě vytknu tak do příště (jestli bude) zlepšit Fyziku a pár drobných bugů, které zde můžeme nalézt, na inteligenci nepřátel by se dalo taky zapracovat...

Jinak jsem ale s touto hrou velice spokojen a doporučuji zakoupit vyplatí se to. Této gamesy jsem si užil více jak 27 hodin čistého herního času, což už se mi dlouho u takovéhle hry nestalo...

Pro: skvělá grafika, příběh, Vaas, herní čas, volnost a mnoho dalšího

Proti: pár bugů, inteligence nepřátel

+13
  • PC --
Ok, takže tady mám otevřený svět. Hlášku "Return to mission area otherwise mission fail" jsem ale nevídal tak často ani v Call of Duty.

Mise jsou striktní. Prakticky je nelze řešit po svém, ale musím postupovat tak, jak chtěli autoři. Viz. Medusa. Člověk se prosneakuje až do comm místnosti, tam se skriptem spustí alarm a je potřeba vystřílet všechny respawnované nepřátele. Nelze jim utéct, protože paxe dostanu do situace viz. první odstavec. Open world my ass.

Nemusím se snažit neumřít ve freeroamu, protože každá smrt je odměněna respawnem mimo nebezpečí a nejlépe ještě bez postihu.

Jednotlivé patroly nepředstavují žádnou výzvu. Stačí v klidu zastavit, počkat si, až se přiřítí jeep s ječící dvojící kakáčů a poslat pár ran někde do úrovně hlavy. Hotovka. A hle, další. A další. No stress...

<joke alert>
Málo ukazatelů všeho. Prostě jsem měl pocit, že jsem úplně ztracený. Survival pocit a celková výzva jsou tak vyšroubovány neskutečně vysoko.
</joke alert>

Rentgenové vidění. To je přesně to, po čem jsem v podobné hře toužil.

Snažím se soustředit na přepadovou akci... a v tu ránu mi na střed obrazovky vyskočí hláška osmnáctkou písmem, že mám plný inventář a jednu šestinu obrazovky zakrývá tabulka Press ESC a vyprázdni si ho. A to jen proto, že sedím vedle kytky. Dobré na budování atmosféry.

Hudba je skvělá. Ale chtěl bych mít možnost jí ztlumit. Já nevím, prostě mi to přijde logické, mít možnost ztlumit hudbu. I když je skvělá.

Vážně mě nebaví lítat po kopcích, kuchat koroptve a dělat si z toho větší peněženku, abych unesl více peněz. Protože peníze patří do peněženky, to dá rozum.

Aby to nebyla taková nuda, tak každé zvíře je dobré na něco jiného. S pomocí dvou kůží psa unesu o 2 injekční stříkačky více a když chci nosit další stříkačky, musím zabít tapíra. Že mě to nenapadlo hned.

Proč Hold E? Proč mám furt držet E, abych provedl nějakou akci? Proč ho nemůžu prostě jen zmáčknout?

Není nad to používat stejnou klávesu pro šacování mrtvoly a výměnu aktuální zbraně s tou ležící na zemi. Vzhledem k tomu, že se obě věci velmi často ocitají hned vedle sebe...

...

Miluju Far Cry. Je to pro mě nejlepší střílečka. A pak přišel Ubisoft a všechno zkazil...
+86 +93 −7
  • PC 100
HRÁNO NA XBOX360

Série Far Cry mě nebavila, tudíž jsem TŘETÍ díl nějak neočekával, ale trailery a gameplay-e mě přivedli(přesvědčili) na jiný názor! Hru jsem si zahrál a po dohraní mám hodně zážitků a emocí.

Příběh zasazený do pustého ostrova a detailně zpracovat hru je výkon za svatozář. Koho napadlo dělat takové téma, které od ostatních dílů nemělo ani nějakého nástupce ba dokonce ani úspěch. Vaas mě překvapil, takového pošuka jsem dlouho nezažil. Při potkání jsou většinou zkraty v mozku a když mi tam přeskočí tryska jak v motoru, tak se neznám. U takových her se většinou vyřádím po celodenním náročném dni, takže není divu, že jsem za úchyla, který nahání zablešené teroristy v CoDku, Battlefieldu a ve Far Cry chytá divou zvěř! Všichni ze mě mají respekt, který šířím do ostatních titulů.

Vrátím se k Vaasovi, pro někoho magor, pro mě génius, přivede vás několikrát do problémů, ale desing vás z toho vyhrabe. Proč génius? Má v hodně věcech pravdu, zabije Granta a dokáže vás podělat strachy!

V průběhu hry poznáme hodně nových postav, ať už naše kamarádíčky, tak dokonce i tajného agenta, pár pošuků, které následně smažete z mapy světa, další lidi co vám pomůžou nebo se vás pokusí zabít! Citra, Vaasova sestra, která se do Jasona zamiluje je taky pěkný pošuk a rozhodně se mi líbila její smrt. Pohledná, vtipná a dokonce i poslední konečná scéna s ní(nebudu zmiňovat) je veliké plus. Výrazně mě štve smrt postav, které jsem si hodně oblíbil, snažíte se jim pomoci a pak jsou mrtví - konec hry, smrt kamarádů. Celou hru se snažíte je zachránit a pak mají zemřít? Naštěstí jen dobrovolné!. K tomu patří i debilně nedomyšlený konec! Při všech možnostech konce stejně skončíte špatně, ale vyberte si odjezd z ostrova, je to lepší!

Potěšilo mě upgradování neboli vylepšování inventáře, sice to výrazně zdržuje masakroidní postup ve hře(při hledání oné zvěře jsem se zdržel až na 2 hodiny), na stranu první je ve hře obrovská volnost a nic mě do misí nežene, takže se můžu zdržet, odpočinout, projet se autem, zabít sem tam piráta, při tom hrála úchvatná hudba atd..
Při jízdě v autě jsem se bavil, nejenže to zkrátí cestu, ale dokonce se i můžete kochat krajinou jako takovou a vypadá to líp.

Dabing postav mě překvapil, všichni se snaží mluvit tak, aby jim bylo rozumět a dokonce mluví samotný hlavní hrdina!

You see the thing our loved ones, right?Our fucking loved ones, they come and they blindside you every fucking time.

Verdikt:
Prostě genialita, konečně nový smysl života a ne jen ty CoD, Medal of Honor, Battlefield, ale Far Cry. Ještě by k tomu mohly vydat zase (obrazně) 50 DLC a bylo by to ideální(sarkazmus)
Ačkoliv je hodně věcí napsaných v proti, tak to neovlivňuje hodnocení jako takové!

100%

Pro: Vaas,Citra, příběh, postavy, detaily ostrova, upgrade inventu, ježdění v autech, volnost, hudba, dabing

Proti: Vaas, Citra, nedomyšlený konec, smrt sympatických postav!

+16 +17 −1
  • PC 95
Tak to byla parádní jízda. Nejdřív parádní intro, kde je pohoda, chlast, moře a pak plesk, zajateckej tábor, šílenec Vaas a klec. Naštěstí nikdo na Rook Islandu neumí uvázat pořádnej uzel, takže se z tábora nakonec dostanete a pak to začne.

Hra skvěle pracuje s příběhem a motivací hráče k plnění dalších a dalších úkolů - víte, že vám unesli kámoše, ale jakožto hráč k nim nemáte žádnej vztah - teprve když je zachráníte, dozvídáte se o nich něco víc. Každej zachráněnej kámoš/ka někam dál posunuje dějovou linku a přidává další a další příběhový nuance.
Hrozně jsem se bál morálního ponaučení "takhle to dopadne, když seš bohatej a žiješ marnivej život", ale to naštěstí nepřišlo, místo toho jsem se dočkal přerodu z mladého floutka na fanatickýho bojovníka.
Skvěle je zvládnutý rozdělení hry na dvě část/dva ostrovy - je hrozně těžký vyvolat v hráči motivaci ke hraní v momentě, kdy se trošku změní pravidla a prostředí hry. FC3 to ale zvládl na jedničku a hra mě bavila víc a víc, až do uspokojivého konce.

Všechny NPC maj nějakej účel, nějakej smysl, každá má ksicht, charakter a i když s každou strávíte jen pár chvil, stačí to. Záporák Vaas měl dost prostoru na to, abyste si ho stačili oblíbit a další postavy tam byly dost času, abyste je stihli nenávidět. Všeho tam prostě bylo tak akorát.

Naštěstí hra navazuje spíše na druhý díl než na první, a díkybohu se tvůrci poučili z prázdné dvojky (takže se zde můžete vyblbnout). FC 3 je navíc první hra, kde agresivní zvěř vypadá reálně - není to tak, že zviřátka po vás máchaj tlapkou a ubíraj vám životy, ale povalí vás na zem a jdou vám po krku.
Taky zde můžete sbírat sošky, dopisy a paměťové karty, ale nemusíte - za to vše dostanete jen XP (a sem tam něco navíc) a i když nasbíráte všech 120 relikvií, nestane se nic, škoda.

Zmínil jsem XP - ano, jsou tu RPG prvky, ale nedá se říct, že by to byl hlavní trhák hry - na druhou stranu naučené dovednosti jsou např. dosud neviděná eliminace dvou enemáků najednou nebo možnost někomu vytrhnout pistoli z holsteru a postřílet jí zbytek nepřátelské party.

Celkový gameplay nemá chybu - ježdění, střílení, běhání, padání ze skal (ano, můžete sebou fláknout o zem, dokonce i padnout na záda), systém krytí jsem u FPS od Vietcongu neviděl, možnost jet stealth nebo akční cestou, vyvážená obtížnost, požáry a tak dále, prostě se to povedlo. AI by mohla být lepší, ale tak je tomu vždy.

Rok 2012 se určitě vydařil, vypadá to, že herní vývojáři dostávaj rozum. Jasně, furt nás vedou za ručičku, všechno tady bliká, na všechno ukazuje radar, ale aspoň ten blbej autoheal tu neni.
Samozřejmě nic není dokonalý, takže fyzikální model tady stojí za prd, zase střelíme raketometem do plechový boudy a nic se nestane, zase máme auta, který vybuchujou při pádu ze skály, mini keřík zabrání džípu v jízdě atd., ale to je holt dnešní standard. Jinak je hra naprosto skvělá.

Pro: úplně všechno, hlavně hratelnost a styl vyprávění děje

Proti: možnost rychlého cestování v jakékoli situaci - i když padáte ze skály a čeká vás 100% smrt - z už tak jednoduché hry dělá vyloženou arkádu :)

+49 +51 −2
  • PC 85
Příběh okolo této série začal standartně prvním dílem, který udělal opravdu díru do světa. Dokázal ve své době konkurovat tak věhlasným sériím jako Doom a Half-Life. Druhé pokračování přineslo zajímavé novinky, ale způsobilo spíše rozporuplný dojem. Far Cry 3 si vzalo všechny chyby a neduhy předchůdce k srdci, vrátilo tropický ostrov a nasadilo klasické zbraně dnešní doby - frenectickou akci, krásnou grafiku a záporáka tak dobře napsaného, že to snad ani už ani nešlo.

Pro milovníka akčních her, pro mě bylo Far Cry 3 jasnou volbou! Proč? Protože jsem už z většiny rádoby akcí přejeden, letošní rok nedokázal, aby zabodovalo Call of Duty nebo Medal of Honor, muselo prostě přijít něco jiného. Jedním z letošních příkladů budiž Far Cry 3.

Akční titul, který se dokáže rychle dostat pod kůži. U mě například zabodoval uvěřitelný příběh s jednoduchou myšlenkou, která je rozvrstvena o šílené tajemství ostrova. Ostrov přímo vybízí k sandboxové hratelnosti a pokud zrovna nechcete plnit hlavní mise, je možné se jen tak rozkoukávat, plnit výzvy, zabírat nepřátelská stanoviště, či jen objevovat celý svět Far Cry 3, včetně jeho fauny. Uvěřitelnost života jde na ostrově tak daleko, že se občas musíte vypravit na lov zvěře, abyste měli možnost vůbec zdárně odolávat nepřátelům lidským. Ti se dokáží poměrně kvalitně krýt, kooperovat a celkově je jejich inteligence na velmi zdařilé úrovni. S tím souvisí i zajímavě napsané postavy s vrcholnou zajímavostí Vaase. O kterém by si každý myslel, že to je boss, kterého porazíte ve finálním souboji. Tvůrci si totiž byli určitě vědomi silou jejich charakteru a tak nám ho předkládají jako odměnu za postup ve hře. Sledovat totiž jeho monology je opravdu parádní, všechna čest!

O Far Cry 3 se dá psát hodiny, pozitiv je takové množství, že pořádně nevím, kterým začít a ty hlavní jsem zmínil. Negativa se samozřejmě také najdou. Nebavilo mě například zdlouhavé cestování přes ostrov - rychlé cestování mi přijde nereálné! Nepochopil jsem fantasmagorické vsuvky, kdy bojuji s nějakou příšerou, to si mohli tvůrci nechat pro něco jiného.

Ve výsledku je Far Cry 3 výbornou střílečkou s parádní grafikou, Vaasem, uvěřitelností, kopou herní doby, krásnou hudbou (viz.)a hlavně vynikající hratelností , kterou jsem ve střílečkách už dlouho neviděl!

Pro: grafika, hratelnost, zbraně a jejich vylepšování, Vaas, fauna

Proti: málo Vaase, cestování

+13 +16 −3
  • PC 100
Okamžitě jsem si hru zamiloval. Nedá se ani nazývat hrou jde spíše o umění než o pouhou videohru. Myslím si, že Ubisoft se nápadně přiblížil výtvoru Illusion Softworks před deseti lety (určitě všichni víte o jakou legendu se jedná). Hra obsahuje vynikající grafiku, úžasný až srdcervoucí příběh, vylepšování vaší postavy (ve formě tetování), velký arzenál zbraní, unikátní možnost výroby, tajné akce, hraní pokeru, velký ostrov a volný pohyb po něm, obsazování základen, odstraňování rušiček z vysílacích věží, plnění úkolů pro domorodce, velmi krvelačnou brutalitu, někdy velmi těžké útěky či souboje (jako např. útěk z lodě Nostalgie, útěk od pokladu pana Zhang He, souboj s Butchem nebo Hoytem atd.) a nebo připomínaní scén nebo postav z určitých filmů (RUN FORREST, RUN!!! nebo zahrajeme si na Indyho a poslední náznak byl jen u některých načítání z Alenky v říši divů). Ohodnotil jsem stem, protože si myslím, že Far Cry 3 na něco má!!!!

Pro: Grafika, Příběh, Volný pohyb, Množství zbraní, Náznaky na určité scény z filmů viz. text, Neomezená akce, Brutalita, Závody, Všechny questy jsou důležité

Proti: Nejsem nějaký zapálený hledač bugů a proto říkám, že žádný závažnější problém tu nevidím :-)

+11 +15 −4
  • PC 60
Moje hodnocení je pod očekávání špatné, nicméně od začátku:
Hra vypadá ze začátku slušně reálně, k tomu pomáhá nutnost šetřit náboje (není místo na další kvéry a nábojů utáhne Jason jen 60 tuším) a AI nepřátel taky vypadalo velmi slušně. Potom se začaly objevovat questy na lovení zvířat určitým typem zbraně, což bylo zpočátku užitečné na výrobu věcí, ale zhruba od půlky hry už má hráč vyrobené vše, takže není nutno zabíjet zvířata a hra se vrací do klasických kolejí typu táhnu bazuku, AK, 50. sniperku a plamenomet. Ehm. Úkoly na zabití banditů (a jejich vůdce nožem) jsou rutina forever. Ano, existují i jiné vedlejší úkoly, které jsou povedené, ale je jich 10 maximálně. Příběh celkem slušný, ale některé voodoo halucinace jsou zbytečné. Jo a mimochodem, aby hráč viděl mapu, je potřeba odkrýt věže (získávají se za ně i zbraně zdarma)...rutina forever. Hudba je super, zajímavě podbarvuje atmosféru, zbraně jsou slušně reálné a pocit ze střelby uspokojující...AI nepřátel ale přestřelky úplně zabíjí, ale kde chybí kvalita, přijde kvantita....
Talentový systém je hodně "propracovaný"-z prostředního stromu talentů je vše povinnost a ten zbytek je jen pro pár vyvolených talentů.
Shrnutí: Zajímavá hra ze slušného prostředí, kterou kazí obrovská míra stereotypu (tedy, pokud se hráč snaží plnit vedlejší úkoly).
+8 +18 −10
  • PC 85
Jako vždy varuji před čtením mého resumé. Text obsahuje SPOILERY – číst na vlastní nebezpečí.

„Did I ever tell you the definition of insanity? Insanity, is… doing the exact same fuckin thing… over and over again, expecting shit to change.

Je to absurdní, když Vaas sám odhalí největší mínus hry. Ano, dělání věcí pořád dokola je největší problém FarCry 3, ale tím se nenechte odlákat, protože FC3 stojí za zkoušku. V následujících řádcích se pokusím vysvětlit proč.

Technologie: FC3 běží na druhé řadě enginu Dunia Engine, který vychází z CryEngine. CryEngine byl vysoce modifikován díky Ubisoft Montreal a požit do FC2 pod názvem Dunia Engine. Chlapcům z Montrealu to asi nestačilo, tak přidali par vychytávek (New water Technology, Realistic Weather Systém, Deferred Radiance Transfer Volumes, DX10, DX11) a na světě byl Dunia Engine 2. Ve výsledku jde o výborně optimalizovaný engine s horším vykreslováním (tyhle dvě věci spolu asi nedělají úplně dobrotu, proto se asi přistoupilo ke kompromisu). Osobně se mi technologie líbí a pro účely hry naprosto postačí. Těžko se mi ovšem hledají efekty DX11, ale to už je dneska standard.

Hudba/Zvuk: Děkuji, pane Briane Tylere. Perfektní soundtrack v čele s titulní písní fantasticky dolaďuje atmosféru hry. Velkým hitem internetu se stala především písnička od Damiana Marleyho a Skrillexe, kterou si většina hráčů bude pamatovat do smrti (a vy jistě víte proč ;-)). To nejlepší co vycházelo z reproduktoru, pro mě ovšem byl dabing, který mi jenom potvrdil, že jestli se má vyprávět příběh v moderních hrách, hlavní hrdina musí mluvit! (HL věčnou výjimkou potvrzující pravidlo). Hlavním hrdinou to ale nekončí. Tím se ale budeme zabývat v další kapitole.

Hra: Kde začít? Hra má spousty možností, které ze začátku hltáte v neskutečném množství a máte z nich upřímnou radost. Od počátku na mě okamžitě zapůsobil systém vylepšování batohů, od kterého by se mohlo přiučit nejedno RPG. Škoda, že celkem rychle spíchnete to nejlepší a hra pak v tomto směru nemá co nabídnout. Dále tu máme radiové věže a nepřátelské tábory. Co se týče těchto dvou věcí, máte stále stejný cíl. Věže zprovoznit, tábory dobýt. Za zprovoznění věží máte v obchodech zbraně zdarma, čímž se dost omezuje potřeba vlastnit větší peněžní obnos. Tábory jsou skvělé na cvičení bojových akcí, protože později ve hře se opravdu vyplatí stealth postup z důvodu vyřazení alarmů. Škoda, že krom těžších nepřátel se od sebe tábory neliší a tak to po příchodu na druhý ostrov začne být… insanity? Dále je tu hromada sběru. Od relikvií přes bedny s cenostma po ztracené dopisy. To co mě ale bavilo nejvíc, byly zkoušky kmene Rakyat. Člověk se u nich opravdu vyblbne. Vedlejší úkoly v podobě lovu člověka či zvířete jsou už jen takovou postraní zábavou. Ok, vykašleme se na volnej svět. Máme tu hlavní story.

Příběh: Moc se mi zamlouvá příběh. Pár bohatejch rozmazlenejch blbečků, který chytí psychouš do klece během jejich dovolený. Ne, vážně příběh je na dnešní poměry odvyprávěnej dobře a já k němu nemam co vytknout. Snad až na to jak zemře Vaas i Hoyt. Tyhle „unreal voodoo shits“ mě moc nebraly. Co se týče konce tak konec, kdy Cintra zemře je určitě lepší a působivější (přesto, že ve druhé možnosti si užijete se Cintrou super sex, zase). To z čeho ale FarCry 3 těží nejvíc, jsou postavy. Hlas Michaela Mandoli coby Vaase zůstane v myslích hráčů ještě hodně dlouho. Až mě mrzelo, že neměl víc scén. Ubisoft nám ukazuje, jak by měly vypadat precizní cut-scény. Brilantní animace a různorodé charaktery s perfektním dabingem si přímo říkaly o replay na youtube.

Závěrem: FarCry 3 je pro mě asi největší překvapení roku. Má dobře (né skvěle) fungující svět s faunou i florou. Má poutavou hlavní linku. Má fantastické postavy a úžasný zvuk. Bohužel od příchodu na druhý ostrov už nemá moc co nabídnout. Silných 85%

Pro: Příběh, dabing, hudba, herní doba, Vaas a spol. ...

Proti: Později lehce stereotypní, některé herní prvky by potřebovaly doladit...

+16 +17 −1
  • PC 95
Nerad píšu komentáře na tak rozmanitý hry, vždycky mam totiž pocit, že na něco zapomínám a tak píšu všechno, až je z komentáře nakonec dvacetistranná příručka pro hráče. Já to ale risknu!

Ač se mi druhej díl líbil víc než dost, nelze říct, že bych se u něj nenudil, že by byl bez chyb. A i tak jsem mu vpálil pětadevadesát. Afrika bylo pěkný místo k dovádění, sluníčkem zalitý písečný duny brázdila sem tam nějaká ta gazela, občas vám hopnul do cesty otylý bůvol a i ta zebra jednou za čas odněkud vyběhla. Jinak ale tamní svět moc nenabízel, byla nuda ho objevovat, byla nuda hrát za týpka bez hlasivek, bez jazyka!

Celou tuhle safari nyní dovádí k dokonalosti FAR CRY 3! Sotva se prodíráte prvním útěkem, nehostinná džungle vám sází do cesty jedno běsnící zvíře za druhym. Že na vás vlítne divočák, medvěd, tygr (a jiná kočkovitá šelma), bůvol, dingo, had, pitbul, nějakej hroznej pták, žralok, nebo krokodýl je na ostrově běžná věc a je to boží. V týhle zvířecí změti chybí snad už jenom lední medvěd. Život na ostrově je zkrátka neuvěřitelně rozmanitej a kromě již jmenovaných zvířátek jich na ostrově potkáte celou řadu. Co potěší je interakce s nimi, ale ne ve smyslu, že si zvíře pohladíte, ale že si vezmete kůži, která poslouží k tvorbě kapsiček a jiných nosných zařízení (musíte mít přece místo pro munici a zbraně).

Kromě hlavní dějový linie vám svět nabídne spoustu nepovinných úkolů ať už pro usnadnění pohybu na ostrově, nebo pro získání peněz či zkušeností. Nutností je šplhat na věže, ze kterých si po rozhlédnutí odemknete kus ostrova... a to je právě věc, která mě trochu štvala. Zprvu je to sice fajn, ale časem přijdete na to, jak moc je to otravný.

A teď příběh! Představte si, že si s kamarády vyjedete na trip světem, kdež tu náhle vás zajme banda tupejch pirátů, jejichž šéf Vaas nemá rád nikoho, nic a prohánět kulky hlavou člověka je u něj větší rutinou, než se ráno nasnídat. Za sebe říkám, že větší boj o přežití jsem dosud v rámci her (a snad ani filmů) neviděl. Každej příběhovej moment má v sobě tolik náboje, že by z toho Michael Bay čerpal do konce života. A třebaže je to tak dobře, mě osobně to moc nevyhovuje. Hra mě totiž pořád nutila hrát jen a pouze hlavní linii. Chtíč zjistit jak to všechno bude a dopadne způsobil tedy to, že jsem hru dohrál jedním dechem, aniž bych si pořádně užil nádhernýho tropickýho ostrova.

Ačkoli jsem od kdekoho získával informace, že grafika nepatří mezi špičku, za sebe musim říct, že se Crysis může jít zakopat. Sluncem utopený, krásně vypadající ostrov nabízí tolik panoramat, až je někdy lepší se zastavit a jenom tupě zírat na celou tu nádheru. Parádně ztvárněná akce vhání slzy do očí při každý explozi, skotačit s plamenometem je jedna radost a ke všem těm kratochvílím hraje fantastickej soundtrack, kterej navyšuje laťku herních OST hned o několik příček. Nechápu kde tohle v sobě Brian Tyler vzal, do Expendables vytvořil takový hovno a tady je najednou lepší, než dejme tomu... Zimmer. Asi taky musel ztroskotat na ostrově aby zjistil kým doopravdy je.

Další mistrnou věcí, která je sice v dnešních hrách čitelná čím dál častěji, ale zmínit jí musim, je psychologický rozvoj postav, zejména pak tý vaší. Jason Brody je mladík, sympaťák, člověk života užívající, ale mouše by neublížil (a hlavně mluví!!!). Je proto super za něj hrát a pozorovat, jak ho doháníte skoro až k posedlosti. Každej charakter ve hře je svým způsobem magor, ale každej svoje magorství prezentuje jinak.

Mám sice hlavu plnou textu, ale jak jsem naznačil na začátku, je pro mě složitý psát na takový hry komentáře, tak to raději utnu dřív, než tady vyspoileruju všechno, co bych svým nadšením chtěl říct. Zkrátka je pro mě FAR CRY 3 suverénně nejlepší hrou roku!

Pro: soundtrack, grafika, život ostrova, vývoj postavy a postavy ve hře vůbec, a tak dále

Proti: otravný lezení na věže, těžkooděnci

+32
  • PC 100
Moje hodnocení této hry je nad očekávání dobré. Když jsem někdy loni viděl první záběry z této hry, tak to na mě velký dojem neudělala. Ale musím uznat, že postupem času, kdy se datum vydání blížilo si mě hra začal pomalu získávat. Už jenom šílenec Vaas, který na Vás zírá z každého videa nebo screenu ve mě vzbuzoval zájem :).

Ke hře samotné můžu říct jen to nejlepší. Vždyť jsem ji taky ohodnotil 100%. Příběh jako takový sice není příliš dlouhý (řekl bych, že za pár hodin by se dal v klidu udělat), ale hra Vám nabízí tolik dalších možností, že i po dohrání dějové linky mám ještě spoustu hodin zábavy v podobě objevování ostrova, osvobozování vesnic atd...
Další velmi zajímavou věcí, jsou zpestření ve hře, jako je třeba lov zvířat. Přijde mi to jako skvělý nápad, že z různých druhé kůže si můžete udělat různá vylepšení, která Vám umožní nést víc zbraní, nábojů, šípů atd... Strom dovedností vrývající se do vaší paže :) nebo výroba léků, to vše hru příjemně zpestřuje a taky nutí na chvilku upustit od hlavního děje, aby jste si nalovili a posbírali květy na léky.
Co se děje týče, tak je sice trošku předvídatelný a trošku neuvěřitelný (když nevinný, rozmazlený týpek z jůesej se stane strojem na zabíjení a porazí celý zločinecký kartel), ale to se dá snadno přehlédnout, protože celý děj má náboj a dočkáte se i pár momentů, kdy s napětím čekáte, jak celá cutscena nebo rozhovor skončí a jakým směrem se bude vaše putování vyvíjet dál.
O charakteru hlavního hrdiny jsem už něco řekl, z bohatého chlapce, který na začátku hry sotva vydýchá pohled na mrtvolu se stane nelítostný zabiják, a na konec se rozhodne - pozor spoiler zůstat na ostrově a nechá své kamarády odplout zpět do civilizace samotné.
Abych to uzavřel, tak hra mě opravdu mile překvapila a co se mě týče, tak mám favorita na hru roku!!

Pro: otevřený svět, dlouhá herní doba, vizuální stránka, pestrost hry, klidně si ji zahraju znova

Proti: uplay

+36 +38 −2