Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry 3

  • PC 85
Je super, že se FC3 konečně povedlo naplnit svůj potenciál, který FC2 promarnilo. Stejně tak mě těší, že očividně Ubi poslouchal ohlasy/nadávky lidí. Jsem rád, že jsem nepromrhal své těžce vydělané prachy, a těch cca 38h jsem se bavil. Je tu pořád pár nedodělků, a chyb. Ale jak se říká. Vždy je tu prostor pro zlepšování.
Trochu netradičně začnu komentář žvatláním o grafickém zpracování protože.....

.....FC 3 je krásně vypadající hrou. Pravda, moc se to po technické stránce se to moc neposunulo oproti FC2, ale i tak nikdo nemůže říct "Fuj ta hra vypadá jako sraaa---"
Většina textur je zcela ostrá, modely postav detailní, a stíny vypadají nepopsatelně dobře. Celý ten koncert krásných polygonů se odehrává na velkém, životem kypícím ostrově, který není nuda prozkoumávat, plnit výzvy, nebo si přivydělávat odvozy lékařských zásob, lovem zvěře, či podřezáváním pirátů. A co je důležité, dokáže to zabavit. Z čehož vyplývá několik desítek hodin hratelnosti.
Dunia engine je skvělý engine, který dokáže skloubit parádní grafické hody, ale zároveň váš hardware neupisuje peklu. Opravdu jen těžko se věří tomu, že lidé stojící za Assasin serii, (která o optimalizaci slyšela leda v říši divů) pracovali na FC3. Navrch tu ještě máme jednoduchý, a přesto komplexní editor. Na nastavení High-medium mi hra běhala 60fps+ přičemž na ultra nastavení mi hra nespadla pod 30 fps.

Velice důležité je, že FC3 ač se jedná o "sand-box" titul tak vše je tak dobře vyvážené.
Hratelnost je čistě nelineární. Pravda, je tu několik lineárních příběhových misí, ty ale byli krátké, a nutně na vás nespawnovalo milion panáků za rohem.
Většinou ale máme volnou ruku. Tak např. chci tábor napadnout tiše za pomocí tlumiče, nebo mačety? Nebo vezmu granátomet, a kulomet? Napadnu tábor ze severu, nebo z jihu? Se shora? Taková volnost dnes v době "military shotters" chybí. Stealth tu navíc funguje velice dobře, proto jsem ve většině situacích postupoval jako tichošlápek.
Zbraně sice skoro vůbec nekopou, ale díky super animaci nepřátel je střelba uspokojivou záležitostí. Do toho si připočtěte slušnou várku zbraní od pistolí, brokovnic, a samopalů po plamenomet, miny, a raketomet. A podle mě velice dobře zvládnutý model jízdy at už u aut, nebo lodí. No a máte o zábavu postaráno.

Nelíbí se mi příběh, a dialogy. Příběh je zbytečnej a hlavně zcela nelogickej. Bohatý spratek s váhou kuřete s Tesca se jen tak stane zabijákem. Zabijákem s výdrží Emila Zátopka, plaveckým umem Michaela Phelpse a odolností supermana.
Nejvíc mi ale vadilo, co někdy vypustil Jason Brody z huby.
"To tě naučily v Americe mluvit bez dovolení?" "Ne, to jsem se naučil ve Francii" Haha, tak jsme se zasmáli, a jdeme dělat zase něco zábavnýho. Jedinou zajímavou postavou je Vass. A co jsi budeme namlouvat, nebýt hereckého výkonu, a charismatu Michaela Mandy, nikdo by jsi na něj nevzpomněl. A ještě větší škoda, že jeho potenciál byl zcela nevyužitej.....smůla no.

Tak či onak, Far Cry 3 JE skvělou hrou, která nemá zapotřebí obětovat herní mechanismy na úkor otevřeného světa "Zdravím tě Skyrime!" Ano, hra (jak už to u Ubi bývá) vás vodí za ručičku, je tu umělá demence, a časem se ten zelenomodrej ostrov okouká (Afrika je prostě krásná). Ale jak jsem již psal výše, vždy je co vylepšovat. A pokud si Ubi dá tolik práce s FC4 jako s touto hrou....tak no tak....však víte.

Pro: Engine, grafika, optimalizace, stealth+akce=well done, solidní množtví aktivit, dlouhá herní doba, Vaas.

Proti: Příběh a jeho nelogičnost, nudné dialogy, časem repetetivnost aktivit, AI, Chaotický konec.

+18 +20 −2