Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fantasy General

18.02.1996
72
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hexagonální tahová strategie s fantasy námětem. Hráč má možnost zvolit si ze čtyř ras (mortal, magical, beast and mechanical) a v kampani porazit hlavního zlosyna, či si zahrát bitvu s počítačem nebo kamarádem.

Stejně jako u ostatních her ze série general, je i zde možnost nakupovat, vyvíjet a vylepšovat jednotky, kterých je zde za každou rasu požehnaně (pěchota a kavalerie, průzkumníci, střelci, bombardéři, kouzelníci atd.).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Třetí část mé oblíbení série od firmy SSI se přesunula z bojišť druhé světové války do fantasy světa. Na rozdíl od pozdějšího sci-fi pokusu, se Fantasy General povedl. Základ zůstává stejný, tahová bitva na mapě rozdělené na hexy. Na mapách jsou tentokrát roztroušena zájmová místa, jako krypty a jeskyně, která po obsazení poskytnou bonus. To může být obyčejné zlato, silná jednotka nebo i nepříjemné překvapení - nepřátelské síly. Vyplatí se tak prozkoumat mapu a vyhrát až v posledním tahu. Tahový limit je ale často dost přísný a často jsem musel postupovat rychle i za cenu vyšších ztrát. Velice důležité je i počáteční rozmístění vlastní armády. Opravdu se vyplatí nespěchat, pečlivě prostudovat bojiště a poté v klidu rozmístit jednotky. V kampani je možné mezi misemi vylepšovat a nakupovat jednotky a rozdělovat peníze na výzkum. To hraje také důležitou roli. Je podstatné vylepšovat univerzálnější jednotky rychleji, protože to znamená větší zisky v pozdějších fázích. Rozhodně není dost peněz na nákup a vylepšení všech. Vysoké ztráty znamenají více peněz do nákupu nových jednotek a to znamená méně vylepšování. Ekonomiku je tak nutné pečlivě plánovat, jinak jsou bitvy na finálním ostrově peklo. Zásadní změnou je odstranění různých druhů vítěství.

Kampaň je dlouhá. Postupně hráč projde přes šest ostrovů, které jsou čím dál větší - odehraje se na nich více bitev. Často je také možné zvolit z více možností a hra tak nabízí možnost dalších průchodů. Tomu napomáhá i možnost hrát za jednoho ze čtyřech hrdinů. Ti se liší dostupnými jednotkami, speciálními schopnostmi a bonusy. Jednotky jsou dostatečně variabilní a díky neustálému vylepšování se ani neomrzí. Sice není vždy jasné, která jednotka je vhodnější na co(Panzer General je v tomto jednodušší), ale to rychle přejde do krve. Většinou jde o klasické fantasy, takže jistá představa je i na první pohled. Po porážce Shadowlorda je k dispozici ještě pět samostatných scénářů. Grafické zpracování je pěkné, hlavně jednotky jsou hezky nakreslené. Perfektní jsou ale kresby u podrobných informací o jednotkách, od krásných fantasy až po steampunkové. Už jen proto jsem se těšil na každou novou jednotku, u sebe i u protivníka. Důležité informace o jednotkách jsou i v manuálu a tak není nutné vždy vše proklikávat kvůli informacím o síle... Prostředí map je na to hůře. Po čase se dost okoukává, zajímavější je jen zasněžená část. Celková stylizace vyznívá spíše vážněji. Příběh je sice přítomen, ale je nezajímavý a není moc nutné se jím zabývat. Jednotlivé bitvy jsou po čase repetitivní, nedá se opravdu hrát jedna za druhou. Hodit si ale jednu bitvu každý večer je fajn. Hratelnost je chytlavá a nezřídka jsem se přistihl, že v práci přemýšlím jak nejlépe budu večer postupovat. Malá provázanost kampaně, ale klidně dovolí hru opustit a proložit jinou. Pokud máte radí tahovky a fantasy, rozhodně chybu neuděláte. Hra je ale podobná spíše Battle Isle než HOMAM, aby se někdo nezklamal.

Verze na GOGu obsahuje i mini-kampaň Island Challenge. Ta byla dříve k dispozici ke stažení ze stránek SSI. Obsahuje další ostrov s vyšší obtížností. Jde o více téhož v těžším podání, většinu misí jsem nedohrál napoprvé. Rozšíření doporučuji tak opravdu jen fanouškům série. Celková herní doba činila necelých 80 hodin. Fanatsy Generala jsem si po mnoha letech opravdu užil a jsem rád, že jsem ho konečně dokončil, alespoň za jednoho hrdinu. Teď se mohu konečně s klidem pustit do druhého dílu.
+22
  • PC 70
Klasická tahovka od SSI ve fantasy hávu.

Již když jsem se s hrou setkal při jejím vydání mě bavila záplava fantasy jednotek, možnost kouzlit a mít generály s různými vlastnostmi (např. jeden má levnější pěší jednotky, druhý má záplavu kouzel).
Jako špunt jsem nedocenil obtížnost hry, avšak ta mě teď i bavila a vyžadovala pořádně si rozmyslet jak jednotky rozmístit nebo se zamyslet nad vlastnostmi protivníka než vyrazíme na kampaň proti jeho armádě.

Avšak o co jsem po celou dobu hraní zakopával byly staré designérské návyky kdy v menu jsem se ztrácel snad pokaždé, u ovládání jednotek je snažší prokliknout se do jejich statistik než je posunout na mapě atp.

Taktéž mě doběhlo jak neúprosná je kampaň. Není zde moc možností jak kompenzovat, pokud jste v nějaké mapě přišli o hodně jednotek a tedy budete muset nahrát pozici nebo začít novou kampaň. Nevadilo by mi to, kdyby hraní bylo trochu hladší.

Nakonec jsem to vzdal po dobytí asi tří ostrovů, neboť tahy mi přišli zdlouhavé a v kampani, kterou jsem rozehrál jsem v jedné mapě ztratil moc jednotek a nebyl schopen už nabrat dost na to, abych v následující mapě uspěl.

Hráno v rámci Herní výzvy 2023.

Pro: klasicka tahovka, mnoho druhu jednotek

Proti: moznost totalne zabit kampan jednou spatnou mapou, zastarale rozhrani

+3