Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To je hovadina, konvice.
Dvojka má oproti jednotke slabší príbeh, ale zato má vylepšený súbojový systém, väčší počet lokalít a úloh, no a hlavne na jednotku výborne nadväzuje. Či už obsahom alebo spracovaním.
No, fallouta 1 90 %, fallout tactis 90 % fallout 2 0%, New Vegas 0 %

jako promiň ale dvojka je v podstatě jen datadisk a na jedničku nemá :D

hodnocení upravím :) jen šlo o to, že proběhl takovej hec, kde se sráželo hodnocení z hecu(jak u pts tak u f2)

Jedničku jsem dohrál asi před týdnem na solovku(tedy moje družina jsem byl jen já :D)
Ta je nepřekonatelná, dvojka je proti ní pěkná slabota= nic nového
Kdyby na to šel chytře, tak si založí nový účet a PT dá 100, nikdo by si ničeho nevšiml a místo povyku u F2 by mohl naopak ještě sklidit pochvalu za vytříbený vkus...safra, snad jsem ho nenavedl :-)
Hodnotiť nejakú hru 0 len preto aby na malej a celosvetovo nevýznamnej databáze náhodou neprekonala inú hru? Konvice rulez, potlesk postojačky. :)
Chuck: Popravdě nad tím i uvažuji. Ne kvůli tomu hodnocení, ale páč jsem si nedávno zopakoval jednotku, která opět nezklamala a tak věřím, že s tou dvojkou již nebudu dlouho otálet :) (byť mám teď na ní trochu méně času).
Isair: To by pro Tebe ale mohla být výzva se k té hře konečně dokopat a hodnocení upravit. ;-)
To je asi pravda, jen jsem doufal, že se nad tím náhodou třebas i (pro jednou) zamyslí:).
Isair: Ak si čítal diskusiu k Planescape, tak musíš vedieť, že je zbytočné na to reagovať. :)
konvice: Nechápu tu tvou neustálou potřebu cpát Falloutu nulové hodnocení (oproti tvým původním 75%), pouze z toho důvodu, aby náhodou nepřekonal ten tvůj slavný Planescape v nějakém pofidérním žebříčku... připadá mi to už z principu uhozené.
Chápu co jsi napsal ale ať se hodnotí hry co frčí za 10 let tam může pořád byt Fallout 2. Ať lidi hodnotí , ale ať se kouknou co je za rok !
Zmažte niekto toho Snebiho z komentárov. Po tom, čo to editoval to už komentár nepripomína vôbec, nehovoriac o tom, že to ani nedáva poriadny zmysel.
Marty McFly: Zapomínáš na tu nejpodstatnější stránku... Neskutečně hratelné.
A co teprve, kdybych si teď (po několika stovkách hodin ve Fallout 3 a Vegas) zahrál dvojku, když se mi jednička moc nezdála ani před jejich poznáním ? No ale stejně, pod 80% bych s hodnocením nešel. Na to jsou (obě) příliš významné, graficky pěkné, příběhově dokonalé a dejme tomu i trochu nostalgické.
To je další taková zajímavůstka. Nic ti Nate nevyčítám, protože je to "tvoje práce", trochu nás normální uživatele usměrňovat. Ale do té diskuze málokdo půjde. Vůbec, OT diskuze vznikla a byla živena zde, protože to vyplynulo z diskuze o Falloutu. To zaprvé. Zadruhé je na hlavní stránce vidět kde co přibylo za příspěvek. Zas tolik lidí do diskuze nepůjde.

Ale abych taky něco řekl ke hře. Nadávat na grafiku je podle mého nesprávné. Na svojí dobu byla dobrá. 3D tenkrát za moc nestála a v rámci izometrických pohledů byl Fallout 1 a 2 na hodně dobré úrovni. Osobně na jeho grafiku rád vzpomínám. Poznal jsem sice hru až z levelek pár let po vydání her, ale i tak to šlo. Ovšem zkoušel jsem si teď o vánocích zahrát jedničku (ještě před hraním Fallout 3 a Vegas), ale bavila mě daleko méně, než poprvé. Vice City jsem rozehrál už asi 10x, Morrowind několikrát, ale Fallouta ? Druhé hraní po mnoha letech zklamalo. Vím že už tenkrát mě dvojka bavila víc než jednička, ale že by mě až tak moc nebavila ? To jsem nečekal.

Je to ošemetné, takhle si kazit nostalgické vzpomínky. Občas si člověk oživí staré vzpomínky, ale občas si je zkazí.
Váženej průměr je podle mě blbost. Podle čeho by měly bejt nastavený ty váhy?
"My point" byl ten, že kdyby byl VP, tohle by se nestalo. Hra by sice měla přehnaná hodnocení od fanoušků (sranda je, že tito fanoušci občas přehodnotí své hodnocení o pár dnů-týdnů-měsíců později), ale do žebříčku by se na přední místa nedostala.
Marty McFly: Tohle je tím, že po vydání to hrají zejména fanouškové a pocity ze hry ještě nejsou uleželé. Až později se k tomu dostane dostatek lidí všech možných kategorií. Mě šlo o IMDB a neuvěřitelný nárůst nulových hodnocení u všech filmů, které byly nad Batmanem v Top žebříčku. Tohle se na DH zatím až na pár výjimek nestává.
Dobrý příklad, Temný rytíř. V době vydání jsem ČSFD žebříček začal používat a dost jsem to tenkrát sledoval. Jenže to samé bylo zde (i když v menší míře - jsme menší databáze) s Witcher 2. Okamžitě po vydání byl kde, na prvním místě ? Druhém ? Teď je na 15. a očekávám, že klesne v průběhu let ještě níže.

A zatím stále platí, že o první tři místa se perou Fallout 2, Mafia a Planescape Torment. U nás je to to samé.
Po té poslední nule kleslo hodnocení z 92,7 na 92,4 takže se jedná o zanedbatelné zkreslení. Daleko horší je to u her, které mají třeba 5 hodnocení. Tam vznikají nevratné škody. Tak jako tak je zde „trolů“ málo, takže mi připadá (zatím) zbytečné to řešit. A už vůbec ne způsoby zde uvedenými. Nějaké vážené průměry stranící většině, která má vždycky pravdu se mi tedy moc nelíbí...Když už, tak bych nechal několik volitelných možností a každý si to může řadit/počítat podle sebe.

To že má hra více hodnocení ještě neznamená, že musí být lepší. Jak víme, tak více než polovinu každé společnosti/komunity tvoří blbci, takže hry, které jsou nejvíce hodnocené jsou zákonitě blbé, i když mají průměr třeba 90% :-)
----------
Daleko škodlivější pro DH mi přijdou offtopicové diskuze u hry jako je tato, která nemá pro budoucí generace žádnou hodnotu. Už se mi několikrát stalo, že jsem v ní hledal info o hře a místo toho našel plky o zrovna probíhající slevě nebo ajsíkářský domluvy uživatelů na online/coop, které za pár dnů mají nulovou hodnotu. Takže bych diskuze u her rozšířil třeba na hlavní a volnou.
Marty McFly: Což zabrání tomu, aby se do top žebříčku dostaly méně známé hry. Problém trollů to nevyřeší (viz IMDB v době vydání Temného Rytíře). Je to fér? Co má popularita společného s kvalitou? Často jdou ruku v ruce, často si protiřečí, vždy je to subjektivní.

Tyhle věci jsou použitelné jen u "top" žebříčků ve smyslu nejpopulárnějších her. Top žebříčky na DH nejsou, jen seznam her seřazený dle hodnocení.

PS: Kdyby se tohle mělo nějak řešit, to už rovnou můžeme zavést nějaký systém na odfiltrování nostalgie :D
Zcela se ztotožňuji s citací posledního odstavce z předposledního pipboyova příspěvku, navíc s tím, že je v dané situaci zcela všeříkající.
Jak říká Borghal, používá to IMDB, největší filmová databáze. Používá to RYM (největší hudební databáze pro uživatelské recenze), používá to i ta moje stránka ProgArchives (Progressive Rock, tedy ne celá hudba, ale jen jeden směr), používá to jakákoliv stránka, kde v žebříčku uvidíte méně procent (ale více hodnocení) výše, než něco co má méně hodnocení a o kousek více procent.
Díky za podporu Borghale, ale musím zmínit, že něco takového tu už je. Vynechání her, které mají 0-9 hodnocení. Je tam zaškrtávací políčko, které je zahrne, ale defaultně tam nejsou.

Ale to je zbytečně primitivní, doslova manuální způsob. Krása Váženého průměru spočívá v tom, že je to systém automatický. Jak jednou začně fungovat, funguje dál.


Mluvíme vlastně oba o tom samém ? Já navrhuji hodnocení/počet hodnocení a druhý způsob např. váha komentáře 2 a váha hodnocení 1. Nebo 2 a 3, 3 a 5, to by záleželo na potentátech. Nevím jak to přesně je na ČSFD, nebo jestli se to podobá mému návrhu.
Nějak mi to useklo poseldní příspěvek, tak znova:
Souhlasím s Martym, ale když se vám to tak nelíbí, napadla mě aspoň jedna drobná úprava pro eliminaci vyzvedávání "niche" her - vynechání ze žebříčku těch her, které mají méně než x hodnocení (řekněme pod 25% průměrného poštu hodnocení v celé db). Tuším, že to tak funguje na IMDB.

Speaking of IMDB, jejich vzorec pro výpočet TOP 250 je veřejný, jedná se o vážený průměr podle Bayesova vzorce:

(WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

R = average for the movie (mean) = (Rating)
v = number of votes for the movie = (votes)
m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 3000)
C = the mean vote across the whole report (currently 6.9)


Btw. nějak tu hapruje diskusní systém (nebo mě Opera?). Když jsem napsal znak "menší než", zbytek příspěvku za ním se odeskl.
Zvlastni, me ten prvni odstavec prisel tak jasny, jako proc kazdy den vychazi slunce >_>
Souhlasím s Martym, ale když se vám to tak nelíbí, napadla mě aspoň jedna drobná úprava pro eliminaci vyzvedávání "niche" her - vynechání ze žebříčku těch her, které mají méně než x hodnocení (řekněme
Pipboyi, normálně tě uznávám a i tvoje komentáře se mi líbí. Nic proti tobě nemám, ale to co píšeš v prvním odstavci je kravina. Pokud moje zdůvodňování chceš odmítnout TÍMHLETÍM, tak už chápu, proč nemám moc šancí s tímhle nápadem uspět.

Co je tedy lepší, hra na 6. místě a nebo ta na 7. ? Já neznám do hloubky ani jednu, hrál jsem je jen pár hodin, ale řekl bych, že ta na 7. Ne proto, že bych jí měl raději, nebo se mi líbila více, ale protože má 6x více hodnocení.

Implementace - nejsem programátor, ale pokud to dobře chápu, měl by to být jen vzorec co pracuje s několika proměnnými, da ? A jakmile by se naprogramoval, dal by se tu použít všude.

+ poslední odstavec - samozřejmě, že je to systém, který se mi líbí. Jinak bych ho nenavrhoval a jinak bych o něm tolik nepsal. Ale vem si, nemám tím co získat, co se týče osobního prospěchu.




Protože málo hodnocenou hru (10 a více, řekněme 10-20) je snadné zmanipulovat. Stačí když to bude málo známá hra, kterou budou hrát jen nadšenci do té hry a LUP HO, hra je najednou vysoce hodnocená, překonává daleko známější, slavnější a snad i lepší hry.
Marty McFly: "Slovíčkaření, zaměř se raději na podstatu. A nebo utneme toto offtopic ?"
Touché.

Jinak na čsfd funguje přepočet, který upravuje "váhu" hodnocení dle celkového hodnocení uživatele. Rozuměj: 3* od uživatele, který dává průměrně 5* je téměř odpad (a jeho 5* je průměr) a naopak... 3* od někoho, kdo dává jen odpad je 5* (a jeho odpad vesměs průměr). Což má zase své výhody (eliminace trolů), ale i nevýhody (ne každý potřebuje trollem býti + celkem drastické zprůměrování).
Hm, prvni moznost je nefer vuci lidem co nemaji cas/sklony cokoliv psat, pripadne bys je eventuelne nutil psat po buhvikolikaty to samy, aby jejich hlas nebyl menecenny, protoze uz to proste okomentovalo moc lidi a neni jaksi moc co dodat. Blbost.

Druha moznost vyzaduje presne a sofistikovane reseni, coz si myslim za tu namahu nestoji. Ale hlavne zbytecne shazuje opomijene zanry a stejne tak kvalitni hry, kterym se nedostalo masove popularity (a naopak zvyhodunje popualrni "jen proste dobre" hry). A hodnoceni kvality hry se nema co odvijet od jeji popularity, pricina a dusledek by z principu mely fungovat opacnym smerem. Ale to jsem si taky celkem jisty, ze uz jsem nekde psal.

(Spis bych se zeptal co je spatneho na systemu aritmeticky prumer ze vsech hodnoceni minus nejake procneto extremu.)

(A priznejme si to, snaha o slozitejsi systemy hodnoceni je snahou vytvorit zdanlive nestranny system, ktery by co nejvic odrazel osobni hodnotici system navrhovatele.)
A tak navrhuji cesty dvě:

1)Komentář by měl větší váhu, než hodnocení. To jsem navrhoval už na jaře, kde to bylo v diskuzi několika uživateli strháno. Nemám co nového dodat, pro mě je logika tohohle postupu jasná asi tak, jako proč každý den vychází slunce. Napsat komentář dá větší práci než třikrát kliknout a ohodnotit. Trollské komentáře by se přesunuly do diskuze, tak to funguje už teď (pokud by to někdo chtěl zneužít k manipulaci).

2)A druhá cesta, poměr počtu hodnocení k hodnocení. I to jsem už na jaře zmiňoval, ale znova připomínám - nevím přesně JAK to funguje, znám jen výsledky a ty se mi sakra líbí. Prohlížením žebříčků které byly vypočítány s použítím váženého průměru jsem strávil desítky hodin (mám rád žebříčky) a různým pozorováním, porovnáváním a snahou pochopit jak to funguje jsem nabyl dojmu, že je to správná cesta.

Hra s 100 hodnoceními a 90% hodnocením by byla výše, než hra co má 15 hodnocení a 91%.

Oblíbenější hra a přesto tak vysoce hodnocená si zaslouží být výše než méně známá hra. Je to krutá pravda, ale tohle si myslím. Mám znova uvádět důvody ?
Eliminace trolů, na tom se shodnem oba.

Že je čsfd z větší části elitářská (najdou se i vyjímka, včetně "našeho" Malarkeye) je také pravda. Mnoho uživatelů ani neví/neobtěžuje se nastavit si jiné, než defaultní řazení komentářů, takže na prvních místech jsou stále ti samí lidé dokola. Nováčci tak nemají moc šanci. I když podobně je to tady i např. na Databaze Knih. Na ČSFD je to ale turned up to eleven.

Možností jak určovat VP je několik. Podle bodů uživatele (stará garda by měla hlavní slovo a mohla tvořit monopol - zneužitelné), podle plusů (není zde dost uživatelů dávajících plusy, takže by to bylo velice snadno zneužitelné).
A podle čeho by se takový VP určoval? Podle bodů uživatele? Podle oblíbenosti komentáře? Podle počtu hodnocení? Akorát by to byl bordel. Akorát to všecko zkreslí a pár vyvolených bude určovat hrubé hodnocení hry (podobně jako na ČSFD, i když tam to má jinou příčinu).

Všechna hodnocení jsou subjektivní a nemá cenu některým přikládat větší váhu. Pouze eliminace trollů záměrně snižujícím hodnocení hry má smysl.
Ano, bohužel se vážený průměr nepoužívá a tak máme např. v žebříčku her (základní nastavení) Football Manager 2009 v době psaní příspěvku na 45. místě, zatímco při váženém hodnocení by byl o mnoho desítek příček níže.

+ hodnocení které zabere 1 sekundu má stejnou váhu jako komentář jehož napsání zabere od pár minut po několik hodin přípravy, sbírání informací a dojmů.